Selge jõe ääres liisi suudmes praeguse Belgia kuningriigi territooriumil asub Kenti linn mis ajaloo ürikutes on esmakordselt mainitud seitsmendal sajandil. Clinton läbi sajandite olnud kuulus kaubalinn ja flaami kultuurikeskus. Sajandit jooksul on Kenti linn näinud paljuga erinevaid valitsejaid. Flandria krahvid, Burgundia hertsog, Habsburgide dünastia ja edasi juba Hispaania, Austria, Prantsusmaa, Belgia linn on Kent aastast 1830. Kui Burgundia hertsogiriik 1477. aastal Karl südi surma tõttu taas prantsuse krooni külge liideti, Läksid Madalmaad šarli tütre Burgundia Maria abielu kaudu Austria Maximiliaaniga taas Habsburgide kätte. Nii jõudis Madalmaade polüfoonia õitseng ka laiemalt Euroopasse. Habsburgide valitsemise ajal külastasid paljude õukondade ja kirikute kapellmeistrid või nende esindajad klienti ja selle ümbrust, et siit haritud lauljaid ja heliloojaid värvata. Vaatamata arvukate esmaklassiliste muusikate teenetele jäi neist enamik tundmatuks. Ühest küljest jäid nad selliste suurmeistrite nagu Orlando lasso ja Filippusdemonti sära varju. Teisest küljest kasutasid nad küllaltki ebatavalist noodikirja, mis ei tee nende teoseid just kergesti kättesaadavaks. Sansmuusikat on püüdnud unustusehõlmast välja tuua muusikateadlane, lööveni, katoliku ülikooli dotsent Keenias bassed koostöös skantaabile koori dirigendi Šoscanden borrega klienti renessansshelilooja Aleksander Rüütel. Taali 400.-ks. Surma-aastapäevaks valmistati kava ütendali ja tema kaasaegsete helitöödest ning kantis ette klienti vanas Peelogi kloostrihoones kus praegu asub ajaloo arhitektuurimuuseum. Taas vanade meistrite muusika üle aastasadade, taas nende sünnilinnas uuesti avanedes ja haarates kaasa nii muusikuid kui publikut. Täna kuuletegi klienti renessansiajastu heliloojate Aleksander rüütendali Cornelius Haanise, Peetrus, Maasseni, Jakob füüsi, Jerošee patjee helitöid kantaabile koori ja vanamuusika ansambli pandora esituses. Aleksander ütendaal on sündinud tõenäoliselt klientis või klienti ümbruses 1543. või 45. aastal. Viie aastaselt sai temast kooripoiss Ungari maria õukonnas. Seal saida põhjalikku muusikalise hariduse tubli kapellmeistrina Kyompronio juures. Aastast oli ta ertshertsog Ferdinandi muusika Kappeli liige algul Prahas, hiljem Insbrookis, kõigepealt aldi lauljana, hiljem edutati ta ka teiseks kapellmeistriks ja kooripoiste lauluõpetajaks. Ta suri seitsmendal mail 1581. aastal. Looming on rikkalik 77 moteti neli missat, kaheksa magnifikaati 16 saks seda laulu ja 13 prantsuse šansoone kokku 118 helitööd, mis avaldati kogutud teostena Nürnbergis. Neljast missast on neljahäälne missa fris, istmann, linn, lühim, tõeline missabreebis mõeldud väheste pidulike liturgiliste pühade jaoks. See missa on niinimetatud paroodiamissa missa tüüp, mille tunnus on lõikude ülevõtmine teistest mitme häälsetest kompositsioonidest laenatud lõigud vahelduvalt vabalt komponeeritud osadega. Manificat'd moodustab õhtuse jumalateenistuse kõrgpunkti. Liturgilise seotuse tõttu lauldakse värsse vaheldumisi Gregoriaani viisiga ja mitmehäälselt mitmendad lausetes lõikudes on enamasti ühes partiis Gregoriaani meloodia. Üten Dali teoses Manificat'd primi tooni on algne meloodia selgesti äratuntav kõigis partiides. Üten, tal on ühendanud aeglaselt Re tsiteeritud salm, tooni kantsed, mõnikord melismidega kaunistatud kontrapunktilise vastuhääled. Kuigi ütendale ilmalik looming pole nii arvukas kui vaimulik, kuuluvat tema prantsuse sansoonid ja saksa laulud selle žanri paremiku lühikeses, kuid säravalt kirjutatud jooma laulus-ist Heinrichi tersbrist tsumeer kontropokteeruvad üksteisega rütmiliselt neli hääl. Prantsuse saan tsoonid on enamasti Pier töörossaa selle aja heliloojate lemmikluuletaja tekstidele kirjutatud shansoonis. Pretiitnia sulaatre on taas esikohal, vaheldusrikas Rütt. Sellele nelja häälsele kaheosalisele kompositsioonile omane karakter putatud kõigis partiides kõrged esituuri kasutamisega. Ühes troofilises villanellas ohvrisurma on kõik kontsentreeritud rütmiliselt õigele treid teksti esitusele. Nii et see teos viitab tüüpilisele prantsuse siik Meuree alantikule. Samuti on see omaneka saksa humanistikule oodile. Saates kuulete klienti edenes sans muusikat kantaabile, koori ja vanamuusika ansambli pandora esituses. Kantaabile koori kuulub umbes 30 lauljat. Kõik nad on saanud kas spetsiaalse koorilaulja ettevalmistuse või läbinud muusika stuudiumi 1948.-le, kas tal oli klienti seent. Pooli koguduse juurde loodud mees korgantaabile. 1960. aastal organiseeris skantaabile praegune dirigent soskanden borre, mees kori ümber. Segakooriks. Repertuaaris eelistatakse renessanss ja barokkmuusikat, kuid lauldakse ka romantikute ja 20. sajandi heliloojate teoseid. Kantaabile on andnud palju kontserte nii kodu- kui välismaal, sealhulgas Hollandis, Šveitsis, Rootsis, Lõuna-Aafrikas, Ameerika Ühendriikides, Kanadas, Iisraelis, aga ka Eestis. Ette on kantud ka mitmeid suurvorme. Koori dirigent Sosfanden purre on sündinud klienti siis 1930. aastal. Muusikalise hariduse on ta saanud klienti ja Antwerpeni konservatooriumides ning käesoleval ajal on ta klienti konservatooriumi professor ja riigi muusikainspektor. Bondora Antsla ansambel, mis on spetsialiseerunud keskaegse renessanssmuusika ettekandmisele. Ansambli liikmed on õppinud erinevates konservatooriumi ides tuntud vanamuusikaspetsialistide juures võtnud osa paljudest meistrikursustest. Selle juurde kuulub loomulikult lakkamatu enesetäiendamine. Ansambel on saanud auhindu mitmetel konkurssidel ja festivalidel, arendanud kontserttegevust Euroopas ning salvestanud muusikat nii raadios kui televisioonis. Jätkame Netgentiirenes, tantsi ajastu heliloojate tutvustamist. Cornelius Khanis ladinapärane vorm algupärasest nimest Korneliste hoonelt. 1542.-st aastast olid Cornelius Khanis keiser Karl viienda õukonnas laulja ning neli aastat hiljem sai ta samas kapellmeistrikoha. Pärast keisri troonist loobumist 1555. aastal saadeti ka õuekapell laiali ning Khanis pöördus tagasi vanematekoju kinti. Hiljuti leitud kaanise testamendist saame teada, et Kintis oli ta kanoonik seent absi katedraalis ning testamendis palus ta end sinna kamata seent. Taas on Kenti suuremaid ja kaunimaid katedraale, kus on säilinud palju kunstiteoseid, sealhulgas vendade Jan ja Hubert Fan. Eiki kuulus maal. Jumala Talle kummardamine, niinimetatud kink altar. Cornelius Scanise Loomingu loetelus on 32 maketti 29 sansooniagaks missat. Teosed ilmusid trükist 1542. ja 58. seda vahel. Sans suunides arendab Khanis edasi Šoscandepre traditsioone kasutades imitatsioonistiili ja kett laulu kuulates Ansooni do Me Sami. Veelgi silmatorkavam on imitatsiooniline stiil Peetrus Maasseni kaheosalises motestis. Oopreklarm noomen neljale häälele. Tekst on jumala nime. Ülistusteos avaldati Antwerpeni 1553. aastal ilmansus saato poolt. Peetrus maasse elas aastatel 1505 kuni 1563 muusikalise hariduse saida austria Margareeta õukonnas kooripoisina. Peale ülikooliõpinguid oli ta keiser Harli armees sõdur. Kapellmeistrina on ta tegutsenud tornikis korterilt, Kisbrüges ja Viinis. Kuigi ta oma eluajal laialt tuntud oli, on tema loomingust säilinud vaid 20 moteti. Samal ajal, kui Maassen Viini keiserliku õukonnas kapellmeistriks oli tegutses samas organistina Jacob püüs. Tabelid organistiks Veneetsias, Püha Markuse kirikus. Seal omakorda täitis kapellmeistriülesandeid kuulus klaamlane Adrian villas. Jacob füüsilt on säilinud 25 moteti rohkem kui 50 prantsuse šansoone üksi itaalia madreical ja kaheksa teiste instrumentaalsete Richercaari. Peaaegu kõik need on ilmunud Veneetsias ajavahemikul 1543 kuni 1558 ettekandele tulevast teoses peaks väljenduma Jakob püüsi mitmekülgsus. Itaalia madreigal questissuawifioori on 16. sajandi poeedi Claudio dolomei luuletuse lüüriline viisistus, kus on juttu looduse ja kunsti vastastikusest toimest. Nii kõlas itaalia Madrikal questi Su APC, uuri Jacob püsiloomingust, kuulete veel prantsuse sansooni püüjaat. 16. sajandi üks armastatuna prantsuse šansoone oli Roshee Padžee neljahäälne šansoone Amur mük lüü. Roshi EPadžee elas aastail 1510 kuni 1565 tegutses Ungari maria õukonnas organistina kammertreenerina ning hiljem varahoidjana käis reegliber laselt õue kapelli Darwiscentist. Muusikuid värbamas. Loomingust on vähe säilinud, kuid ta Moorme, plönn on seest meistriteos. Aga tagasihoitud väljenduslaad ja kõrvale meeldivad meloodiad seletavad selles Ansooni ebatavalist edu mis esmakordselt anti välja aastal 1539 hiljem ilm imas teosest arutul hulgal kordustrükke populaarsusele osutavad samuti paljud seaded instrumentidele, eriti lautole, kuulamegi nüüd shansooni juurmüük lüüa ning see sama laulu seadet kahele autole.