Täna kuulakem tangoviise tangoviise mitmelt poolt maailmast. Kuuldud tango laul peaks kandma eesti keeles, nime tuli suudlus ja see on üks vanemaid säilitatavaid salvestusi Eesti Raadio arhiivis registris veerimisnumbriga 31. Mõnigi kuule võib küsida, miks peideti nii tuntud hääl arhiivi. Aga sellepärast, et mister Armstrong laulab juhtumisi inglise keeles. Teiseks, see on tango? Ei üks ega teine, ei inglise keel ega paheline Vene tants juhatanud edasi kätte näidatud teeotsalt, mis pidi viima otsejoones helgesse tulevikku. Oli muudki taunitavat tollel ajal üllatus sõrmusekandja võis kaotada töökoha kõrvarõngaste pärast võis lennata ülikoolist. Omal ajal vormistatud lindi karbilt puudub ka sõna tango. Sest kui muusikatoimetaja selle salakaubana eetrisse sokutas, ütles teadustaja. Aeglane tants. Foks muide, oli kiire tants. Aga olgu sõnajärge ootamas on Ants Tael, kes räägib pärast järgmist pala tango päritolust. Helilooja ja Carlos kardell. Nii Buenos Aires, keriido, mu armastatud Buenos Aires laulab Plaziido Domingo. Ja. Kust on tango pärit? Ja vot kes seda nüüd täpselt teab, kust ta pärit on, arvatakse, et oma 500 aastat vana tants vähemalt niimoodi siin ajalooürikud ütlevad, aga noh, kõige kindlamalt nüüdse see tango nüüdisaegne tango on Argentiina tants kõige rohkem vast. Kuigi noh, tuntakse tangot ka Boliivias, Peruus Kuuba saarel, Hispaanias on mustlaste tango eraldi olemas. Nii et noh, arvata on, et ta siit tangu juured ulatuvad Hispaaniasse, Araabiasse vastu, võib-olla. Ja siis Hispaania maade vallutajatega satusse, tango Ladina-Ameerikasse ja kodune, seda ilmselt Argentiinas kõige paremini. Et ta on niisugune Argentiina pärit, kusjuures huvitav on see, et ta on just Buenos Airese ümbruskonna tants ann sealt seal seal äärelinnades tekkinud, noh, ta on sotsiaalset päritolult ju üpris niisugune tants, mis oleks pidanud vene valitsuse ajal ka minema, sest ta oli seal sadamatööliste ja, ja kalurite, meremeeste ja kõige rohkem kautšale tants ei olnud kõrgselt esialgu mitte tema sotsiaalne päritolu. Väga õige. Et seal noh, ega ta viisakas tants ka ei olnud, kujutame ette, kui tulid kautšadja sadamatöölised nädala lõpul kokku ja kukkusid pummeldama seal mingites äärelinna kahtlase kuulsusega lõbustuskohtades. Niiet eks ta sealt sealt siis hakkas tasapisi tulema, aga nii huvitav, kui see ka ei ole, väga palju seltskonnatants on tulnud niimoodi, et on, tal ei ole sellist noh, hiilgavat päritolu on ikka tulnud mingist mingist võib-olla teinekord üpris huligaan, sest tantsust ja, ja noh, ta on ka, oli ka niimoodi, et juba juba juba juba sajandi alguses oli ta ka Buenos Airese ballisaalides tuntud tantse peenemas seltskonnas, kuigi algselt tango võis näida veidi riivatuna või kahtlasena. Noh, ta, ta oli jah, päris pikka aega oli tal ikka sihukese kahtlase tantsukuulsus ja ei ole õieti aru saanudki, mis seal tegelikult oli ta muidugi ma mõtlen seda, et sajandi algusel olid võib-olla niisugused moraalinormid natuke teistsugused kui nüüd. Nüüd ma ei tea, nüüd vist norm ei olegi tegelikult, aga ütleme siis olid nagu mingid normid olemas vist ja ja noh, kõige nüüd kantsem näide, mis tango kohta on, on see, et seitsmendal veebruaril 1914. aastal seega siis kui palju juba aastaid tagasi paavst, pius 10. keelas tango ära katoliitlastele ja ega siis temal üksinda probleeme ei olnud, mul on siin, vaatan paberi, peaksime väga vahvad asjad. Noh, näiteks siin oli katoliku piiskopid, küsisid Vatikanist alatasa, et mida teha, mida teha, kui katoliiklased tulevad pihitoolis pihivad. On tantsinud tangot, teinud seda patut, mis nüüd teha, kas, kas mõista õigeks või, või keelata ja täpselt samuti siin Saksa keiser keeras oma oma ohvitseridel vormiriietes, tantsijad angutab sõjaväevormis ohvitseri vormis ja ja mis siin veel olis aha siis Viinis näiteks linnapea doktormist, Kirchner isegi nimi on olemas. Tema ei lubanud tangot Viinis Valliprogrammidesse kah sisse lülit, noh, jälle ikka madala seltskonnatants ja nonii, keeldusin Tangvale palju olnud ja ja kõige vahvamad keelud olid ju soosinuse pilt, ma siin lähen hüppan uuesti selle pausi paavsti juurde tagasi, et siin on nüüd see pildikene, mille me kaasa tõin. Seal nüüd harul kordne foto, selle saatis Hollandi tantsuõpetaja, kes, kes oli niisugune ime pärani nime Thomas pust on ka Tallinnas käinud. Temal on suur kollektsioon igasugust tantsualast, kirjandust, kõiki maailma keeltest ja, ja kuna tema harrastusteatrite kõike sellist kogupsis igalt poolt talle saadet, taina kokku, kõike seda. Ja siin on siis foto, kuidas nüüd üks nii nagu siin kirjutad, on üksnikkond noobel tantsupaarist noobel kena tantsupaar tantsib paavsti kabinetis paavstile tangot ette, siin on siis paavst istumas, vaatab morni näoga pealt ja minu meelest nüüd see asend, mis tantsijatel on nii kena küll üldse, kui olla võib niisugune lihvitud igatpidi. Vot niimoodi kabinetis tantsiti tangot ette. Ja seejärel langetati otsus, seejärel langetas siis jah, tema pühadus ei kõlba, nõlv liiga meelas, liiga kirglik, sensuaalne tants, nagu tollal öeldi, siis kusjuures tore on see, et vot rajal tuli ju, tuli ju ka minul abikaasaga mitmesugustes kabinettides tants ette tantsimas käia, et vaadata, siis siis ka langetasid otsuse muidugi mitte enam paavstist, vaid juba. Nojah, noh mingid teised ametnikud, näiteks, ma olen tantsinud siin kultuuriministritele ja Kultuuriministeeriumi kolleegiumi saalis tantse ette ja ja kõlab anekdoodina. Natuke naljakas on jah, ja siis nemad vaatasid ja ütlesid jah, et kas seda tohib või mittesamba tõime niimoodi siia ja tša-tša tuli kunagi ja puugipugi ei tohi Pugiks nimetada bugi rütmi Foxis. Ja siis noh, nii mõnigi tants tuli meil siis programmi tollal niimoodi, et siis niimoodi langetati otsus. Millal tango läbi lõi Euroopas laiemas ulatuses sajandi alguses läbida tali millega rehabiliteeriti rehabiliteeriti tont seda teab, millal katoliiklased ta rehabiliteerida, ausalt öelda, seda ma ei teagi. Ja kas üldse on rehabiliteeritud, võib-olla vajus lihtsalt niisamuti ära, aga aga siin Vene ajal oli niimoodi nii huvitav kui see ei olevat, et kui palju sarnasust on ikka siiski kahel režiimil ta kaks tantsu olid kogu aeg hambus Vene ajaametnikel, need olid rumba ja tango ja rumba on kah natukene niisugune, noh ütleme ka nisu, nagu öeldakse siis soomlased ütlevad kosi tantsi siis noh, kus rumba tantsimise ajal vanasti oli tõesti see tants, kus öeldi tütarlapsega kõrva sisse väga palju ära, mida noormees siis temast temast arvas armastuse võttes ja ja ta, see tants ei läinud siis sugugi Vene ametnikele ja tango teine tants, mis ei läinud rumba igaks siis see tants, mis, mida hiljem katoliiklased nöökisid ja Hitler keelas 33. aastal Saksamaal rumba ära rumba sundi kaks tantsu rumba sellepärast et seal noh, nii kui neegritantse kah liiga palju oli, siis seda nisust, erootikat seal tantsus sobi aaria rassile ei sobinud, aga sving oli sellepärast et see, kes Vinta vänta ja saksa ohvitser pidi minema otseselt tohtinud Wyndham vänta tantsida. Naljana. Kas kuuldud tango sobinuks ka saksa ohvitserile, ei julge lubada. Igatahes oli see militaartango ja pealegi saksa tantsuorkestri mängituna. Ma tahaksin keskesaadet jätkates nüüd tuua välja ühe vana helilindi, mis on siinkõneleja laualaekas lebanud juba üle 20 aasta. Kunagi siis, kui tango ei olnud Eestis enam tabu, sai Artur Rinnelt päritud, millal õieti tango toodi Eestisse. Nagu ma mäletan, tangu võidukäik algas Eestis mõni aasta pärast esimest maailmasõda on ikka muusikaarmastaja poiss ja ja siis ikka kuulsin, et siis isesuguse rütmiga uus tants on moes, teda tantsitakse hoopis teistmoodi kui tolleaegseid tuustepi ja, ja siis missioone ja mad hulkasid. Tangusid, nagu tol ajal oli mitmeid sorti, olid Argentiina tango hispaania tangot. Ja neid kõiki tantsiti ka omamoodi kaba reedes näiteks tantsisid Hispaania Tangosid ikka hidalguvad oma grantaamidega ja tulid tulid maailma vägevad, aga üsna suure populaarsuse võitsid apasside tangud, neil olid kummalised nimed, nendel tahkudel nagu oopiumi, tango, kokaiin. Ma tapan su täna öösel sisenesid edasi nende igal tantsu lööma väikene süžee. See apas, suurlinna kelm, reegel või bandiit veedab öid oopiumiurgast räpaste agulikõrtsides. Nii lavastati 20.-te aastate lõpus kõigis Tallinna kaba reedes kui ka Pärnu ja Narva-Jõesuus suvehooaiadel ikka Bashide õhtuid kus publica oli riietatud nii, nagu kõigeks korralik apas tavaliselt algasseni saalis hämarti valgus, muusika üksiku prožektori valges toas hõljub laisalt sinine sigaretisuits. Otsiv kiirtevihk, leiab äkki parketil seismas väljakutsuvas poosis raame haiglase näoga ja silmaalused sinised tütarlapse ilmub noormees apas üleni mustas. Ainult hall soni ja hõõguv sigaret, nous samuti ele punane sall ümber kaela seotud vaatata tüdrukut, kes viskab otse sigaretti suust ning tants läheb lahti. Laval lendavad parketile tüdruku kasinad riidehilbud ja tantsu. Lõpuks on Apašithr noore mehe embuses kui häbelik valge hiireke. Praegu niimoodi, et üks ja sama kordus, kuigi teised inimesed olid ikka suitsuvahaviskamine tüdrukul ja selle poisi haarame sülle ja keerutas seda ümber kaela, plärtsti põrandale. See oli niisugune efekt. Muidugi, mis tüdrukud said sageli haiged kaant, võis seda juhtuda, et läks vigase kondiga või muuga lava taha. Ainult mõned protesteerisid, näitasin nihukese võika esinemise laadi kohta, kus daami nagu niimoodi, et kartsid võib-olla et see no riivab nagu naise au ja ja siis sageli protestiks keerasid selja tähendab sinna pooleks, eriti kui tüdruk oli lõpus nii napilt riietatud. Aga praegusel Ühelt poolt see harjutud sellega, sest supelkostüümid Pirita rannas olid käega põlve õmblani välja ja paljud soliidsed daamid keerasid selja, noh, sinna parketi poole, kus eeskava toimus ja ja, ja siis sundisid oma mehi ka teise poole vaatama ja siis sellest tekkis sageli pahandusi. Ja siis, et lepitada, siis olid meil niuksed, amatöör, Žigolot, kes pärast seda, seda numbrit läksid otse palusid selle solvunud daami tantsima. No Pärnus olin, ma ise esines ka seal Pärnus Apashi tööd tuli siis. Aga muidugi tol ajal hinnad olid ikka kallid ja joodishampannierit ja ja siis joodi kallid konjakimarki markiaga passide õhtul sai ka Pärnu seal draamaküla kandis sõid mehed rannasalongi. Nemad leidsid uue efekti, andsid kirve ja ja geeni või niukse relva külmrelva andsid siis sinna riietehoidja portjee kätte ja, ja võtsid ise oma käekotist välja. Need, meie hariliku riigi Vena pudelid, kus oli valatud marjaveini hulka, nii et Grehvitud oli tinaturaadi pudeli silt pääle. Muidugi see hämmastas külastajaid ja sellest momendist Pärnus igatahes suviti kadusid need Apažide õhtud ära. Ka helifilmid, populariseerisid, Tangosid on populaarsed filmid nagu tangunud Turnu, nii kuidas filmid läbi lõid? Tangot tehti plaadid, need tulid Saksamaalt, HTC, aga need tehti ka eesti lauljatega tangunud turnima. Ei mäleta, kes meil laulise tantsuorkestrid mängisid, need nii, et seda lõõritati, need viisi lõõritab igal pool. Ja huvitav on, et näiteks tangud on tehtud väga mitmed, sest tuntud lauluviisidest näiteks osoolemio On tehtud tango sellele siis näiteks on võetud viis Verdi ooperis Travjaata. Tangu nimeks on Violetta ja see veoleta kõlas aastaid ja kõlab veel praegugi, ma kuulen ikka raadiost tangolauluna ja mõni ei tule ettegi, et see on populaarne. See viis, mille taustal see Violetta meloodia kõlab koos selle sõna ma ei mäletagi, armastab seda, Reoletod ei saa ilma temata elada nii nagu see tavaline armas laulik on. Ooperis on ta teises rütmis, tal on see peaaegu seesama, nii tähendab, aga muidugi see taktimõõt on sama, aga siis muidugi rütm on teistsugune ja ja siis see, tal on need peamine, see kuulus käikmaszontroviaato ooperis. Ja Airi. Hüüda. Ja nii edasi ja seal nüüd viiuli jooksnud ka veel sisse ja siis kolmas on siis see meloodia kuslapeol etad vahutava ja õetava hingega. See kuulsus, tango laul, Violetta. Mida väljendab tango? Nuiamas, mida ta väljendab neid seltskonnatantsu, kes saab kolm, neli minutit, võib olla, mida selle jooksul, milliseid tundeid ta võiks väljendada? Ka selle küsimusega mina natukene tasa, noh kõigepealt sellesse sellepärast, et ega seltskonnatantsud ei ole väga suur eelis, et noh, välja arvatud Paso Toobal nüüd võistlustantsudest Jano seda tantsitakse praegu ka Prantsusmaal ja Euroopa lõunapoolsetes riikides Ladina-Ameerika maadesse, Alanit süžee, väga selge, see on tegevus härjavõitluse areenil, eks ole, tantsuline pantomiim. Aga mida tango väljendab, noh eks ta nüüd ma ei tea, see muusika on tõesti selline, mis paneb natuke rohkem südame põksuma, küll tähendab mina neid omal ajal minu minul kui ma hakkasin võistlema kunagi, see oli siis 50 78. aastal, tähendab minul olid Angola lausa leivanumber, see oli minu parim tantsuvõistlustel, parimad kohad olid alati Tangos ja ma mäletan hiljem ka minu paaridega oli niimoodi, sest ma lihtsalt see tants tuli mul kuidagi välja, ta oli mulle kuidagi väga kõhu järgi ja kõige hullem on see, et mida aasta edasi on läinud, seda vähem suudame seda tangot nüüd normaalselt kuidagi õpetada. Mina ei tea, kas tang on teise kanti arenenud. Olen mina ajast maha jäänud, aga aga ma mõtlen seda tangomuusikas. Kirge on. Ja, ja eks kogu tango liikumine kale selline, et seal on ootamatusi palju ja ja ta midagi niisugust tähendab kogu tango, tango, sammustikked, kannakse õpetakse inimesele sammuni selgeks, ütleksin, et aga neid kuula muusikat, püüa ise teda muusikasse tantsida. Siis inimene tantsitud õigesti muusikakse, aga Foxtrot on näiteks nii loomulik, et õpetaja Samm selgeks ütled, püüa nüüd ise kuidagi liikudes muusikasse, siis inimene tabab ära enamik inimesi, kellel on hea kõrv ja rütmitaju oskavad kohe nagu ise rütmi üles leida. Tango saab midagi nii vastukarva, käivad rütmi poolest, aga kui see on omandatud siis hirmus meeldiv tantsida, kas tema süljega midagi kurba nahad tango tango, niu? Noh, niisuguse ülemaailmse levikuga tegelikult niisugune õige argentiina, tango on ju tõesti natukene niisugune natuke igatsev siis mustlasviisid, eks ole, kõik on sellised, ma mõtlen, see euroopa tango, see on nüüd läinud natukene niisuguseks noh, agressiivsemaks Jaanus, ilmselt võistlustantsust tunud mõjudega, kus muusika peab andma võimaluse sportlikuks tantsimiseks, eks ole. Nii et seltskonnatantsus ja on jäänud küll see mingi igatsus on seal sees alati küll. Kuidas tantsida tangot, kas sellel järsul pea pöördel on mingi tähendus? Jaanus on kõige jubedam asi tammust tegelikult see nüüd võistlustantsus, eks ole, niisugune asi sealt on tulnud jah, võistlustantsu hinde peale tants, mida täpsemalt midagi rütmis teha. Noh, eks seda, seda täpsemale siis tantsimine, aga täpsus tähendab teinekord ka kiirust ja ja noh, paljud tantsijad ei saa ju sellest arvutiga kiire, ei ole alati järsk tegevust, et noh, ma mõtlen nagu ülepingutatud liigutus peab tihtipeale niisugune pealoopimine. On üks väga ilus ütlemine tango kohta, et ta ei ole üldse äkiline tants. Tangomuusika on selline, mis on natukene niisugune äkiline ja jazz Takaat, ah, muusika keeles. Kas tangot tantsides vaadatakse partneril silma sisse või välditakse pilku ja vaat see ongi nüüd üks ilus asi, tähendab see niisugune originaalne tango kunagi, see oli niimoodi käsi pandi hästi sügavalt ümber partneri piha paremat põsed pandi kokku, tango tantsu võtan väga kompaktne. Selline, mina ütlen alati, et seal talvine tants annab rohkem sooja tänu sellele, et ollakse tihedalt ligemal teineteisele ja, ja silmavaatamist seal nagu ei ole seal tegelikult nõuaks asendit, siis niimoodi ollakse sellised paremad põsed nagu, nagu küllaltki lähedal koos ja ano, teine on siis tango niisugune tants, kus on palju vasakule pöördeid ja promenaad, promenaad on see, kui minnakse, siis mõlemad ühes suunas mitte üks tagurpidi ettepoole, siis vaadatakse muidugi sinna promenaadi suunas ja, ja siit need peapöörded tulevad, kui pöördutakse sellest lahtisest tantsuvõttest jälle kokku, noh siis pööratakse ikka nina varvastega ühte suunda ja eks seal naisterahvad kipuvad siis teinekord hästi kähku seda pööret tegema peaga. Kas võiks öelda nii tangot, tantsivaid, rahvaid, rahvaid, kes ei tantsi tangot? Võiks ka nii-ütelda, jah. No ütleme, argentiinlaste lam praegu tango ikkagi. Ta on mingi rahvuslik uhkus neile tänaseni tänaseni ta on midagi, nad hoiavad seda, riik on eraldanud raha, et säilitada tango, tango, kultuuri, see on midagi niisugust, mida säilitatakse riikli kutsunud, nii nagu Tallinnas on vanalinn või ma ei tea, ma ei oskagi mingit näidet siia kohe, tuul, laulupeod, laulupeod ja tähendab, see on asi, mis kuulub Argentiina elurütmi sisse. See peab olema seal, kui kaob sees, siis kaob Argentiina olemus ära. Aga noh, tegelikult on ju tango tunginudki Euroopa rahvastest telesiia. Niimoodi noh, kuidas ütelda elustiili või rütmi sisse, no kasvõi põhjanaabrid soomlased, eks ole, soomlased on suured tango, tango, hullud, ütlevad nad iseenda kohta, nad on seda Jamaid rahvast, kes kehvemini oskaks tangot tantsida mingi oma variandi välja mõelnud. Ja seda tunnistama ise ka, et ega me ei oska, tangomuusika tuleb, siis nad lähevad janu. Millest nii suur kiindumus, lihtsalt soomlasi ise loobus sellist raske ja ei, ma ei oska seda ära seletada, ma ei tea, millest see tuleb ja mis seal on, sest tegelikult on nad tangomuusika mugandanud natuke niisuguseks noh, nende päraseks, eks ole, see ei ole, see ei ole päris selline tango nüüd, mis on noh, ütleme siin võib-olla teistele rahvastele näiteks prantslastel ka, kellel on väga kes on ka väga tangolembesed, näiteks hispaanlastest rääkimata, eks ole. Suomalaisen tango, jah, ta on jah, midagi sellist, jah, aga noh, eks ta ole nii, nii nagu nende Humpagi ja see on omaette kultuurinähtus. Jätan ma, nii me siis mis tööle. Minu järgmine küsimus kaldub nüüd sellest teemast ehk veidi kõrvale, aga millal Eestis hakkasid tegutsema esimesed tantsuõpetajad? Jah, nüüd ma oleksin pidanud küll kaasa võtma papria, kui ma ei eksi, oli see, 1914, oli esimene tantsuõpetaja oli Renelleer kellel olid siis esimesed moodsate tantsude kursused Tallinnas ja siis nemad õpetasid seal, mis oli van step ja tuustepp ja noh, need, mis tolleaegseid tantse tango ei olnud, tango tähendab, jõudis kah siis juba kohale ka, sest noh, aastal ta oli, ühesõnaga tango oli, oli nii, et nad Pariisis oli, ta oli ta moes juba 1900 mis oli 1000 907009 5009, seitse niimodi 1909, pataljonis tehti korraldid, tangovõistlusi, Angoti õhtut. See oli tants, mis tõi esimesena sisse sellise mõiste nagu tango või tantsu hullustus. Tantsuhullustus hakati rääkima ajakirjanduses sellest asjast, nad korraldasid, tango teeõhtuid ja, ja tango soengud olid daamidele teatri etenduses algasid sellega enne etendust demonstreeriti tangot ja sellised asjad. Tango tango oli see, mis tegi inimesi hulluks tollal ja hiljem ma mäletan, on ainult kaks tantsu suutnud inimesi noh, niimoodi endast välja viia, noh olid, olid Charleston, kui tuli, siis oli ka niimoodi tantsiti meeletult kirglikult seda tantsu ja mis siis hiljem rokkrooli, aga rock n roll oli natuke teist rock n rolli. Mürgel tants, eks ole, oli huliga Hanne-Aga ja oi, võib-olla jah, niimoodi ütleme kraade seltskonnatantsu alguses, enne kui ta ennast tühjaks nõrgeldas. Aga tango oli siiski viisaka seltskonna poolt tantsitud tants ja see seltskond läks tangoga nii endast väljas hakati tangomaaniast rääkima ajakirjanduses. Missugune õliti esimene tangu. Ja minu esimeseks tangulauluks sai meloodia Liibeva ääres, nii mille tõlkisin eesti keelde, ise ise ei käi ega selleri seal nimede annad kellelegi keegi telgi ikka ise pidid tõlkime. Armastusse küll ei võinud olla kunagi. Ja ma laulsin seda 1000 932. aasta suvel Pärnu rannahoones pärnakatele see laul väga meeldis ja tänu sellele pikendati mu töölepingut ka kolme nädala võrra ja noh, tänu sellele, et see laupopulaarseks sai, võimaldati mulle kolm nädalat kauem Pärnus esineda, mis tähendas mu tollele tolleaegsele kasina rahakotile. Ikka. Ma läksin sügisel linna, tellisin omale ülikonna ja konservatooriumi jaoks oli juba varutud ka veerandi maks ja seepärast, et teise veerandi ka maksis õpilasabi ja niimoodi see asi käis. Ta on ka jaa. Ta tuunest ärgates Söödu kuulda, ma jaa. See aasta töös. Oo ma jaa Aga see. Süü toonud? Aastatega. Aga siis? Et see Tuule sees, kui peab taeva Tuure pääsu. See on üks puudus ju süda. Saab? Rooma. Vööri üksik. Lanno saa süda meenus sööda. Miia venelanna, paari paar kena mjaa venelanna paari. Pressi changed saksa. Kuidas te arvate, kas tango tuleb kunagi tagasi laiemas plaanis Euroopasse või ka Eestisse, tänapäeval ju enam ei tantsita sedalaadi seltskonnatantse eriti palju. Kas ta on kulunud tulevikku või ei. Või jääb ta ainult võistlustantsupõrandale, võistlustantsu parketil ja võistlustantsuprogrammiga jäädakse, seal ei ole midagi teha, ta on seal ja on pikka aega olnud ja ta on võistlustantsuna väga hea tants. Sest sest arenenud selliseks, et teda võib sulaselgelt nimetada tantsuks igati. Aga nüüd seltskonnatantsus on minu minu jaoks ta ei ole kusagile kadunud, tants sellepärast, et noh, ütleme niimoodi, et, et tegelikult On tantsus seltskondlikust tantsimisest ma ei saa niimoodi. Laias mõttes on toimunud siiski midagi sellist. Mida Vene ideoloogias võib olla palju, taheti isegi. Aga noh, ütleme niisugust asja näiteks noh minu jaoks seltskonnatants kokkukirjutatult, see sõna on seltskonna tants lahku lahku kirjutatult, ta oli seda, ta on seda ja ta jääb alati ja seltskond ei ole kari ega mass või bande või ma ei tea demonstratsiooni täis inimesi. Seltskond on alati olnud elitaarne nähtus. Ja seltskonda koonduvad inimesed, kes on karjast eraldunud, eks ole, sealt hakkab kultuur peale üldse karjuste eraldumisest. Ja seltskond on tantsinud tangot, tantsib ilmselt ka edasisest osa seltskondlikust kultuurist karimass teeb, mida tema tahab. Nii et selles asjas probleemi ei ole laias maailmas ele tango mitte kusagile kadunud. Meil tantsukursustel ilusast üks minevamaid dance. Nii huvitav kui see ka ei ole, kuna tal rütmiline tan, köitev, eks ole, ka see inimene, kes õpib, õpib tantsu võib-olla niimoodi, et noh, lihtsalt seda püüab seda hädavajalikku ainult. Ta saadata võib noh, tantsupõrandal sõna võtta, kui, kui vajadus tuleb. Ka see tahab alati siiski kad tango selgeks saada, kuigi sa oled seltskonnatants number üks Keskesaates stuudiokülaline oli Ants Tael. Artur Rinne tango, mälestusi mängis helilindilt ette Lembit Lauri.