Tere hommikust. Eks ole mõnigi asi, mida piiblis öeldakse ristiinimeste kohta tundub liiga ilus, et olla õige. Lõppude lõpuks on ju inimene ikka inimene kõigi oma heade ja halbade omadustega. Mõni natukene parem, mõni natukene halvem. Aga üle oma varju ikka ei hüppa. Nii on see tõesti, erinevus on siiski ühes asjas. Jeesus ütles oma jüngritele. Jääge minusse ja mina jään teisse. Nii nagu okse ei suuda kanda vilja omaette, kui ta ei jää viinapuu külge. Nõnda ka teie, kui te ei jää minu külge. Mina olen viinapuu, teie olete oksad, kes jääb minusse ja mina temasse, see kannab palju vilja. Sest minust lahus ei suuda te midagi teha. Fox on osa puutervikust saab juurdlalt mahla Omalt poolt, töötleb lehtede klorofülli, ka valgust, õitseb ja kannab vilja. Et ka inimene on osa mingist suurest tervikust, ei ole nii hõlbus näha ajastul, mil rõhutatakse iga indiviidi autonoomiat. Paljud on seda meelt, minul küll ei ole mingit jumalad vaja, mina saan ise oma eluga hakkama. Ja nii on see tõesti inimelu, ajaskaalal võib oma 70 80. aastakest õitseda nagu lillväljal. Aga mis on see mägiteel või aastatuhandete kõrval? Ja loomulikult saab iga normaalne täiskasvanu ise hakkama. Jah, elu lõpp on vahelust abitu, aga sinna läheb ju palju-palju aega. Pikka aega piisab, et käed-jalad liiguvad ning saad oma igapäevased toimetused tehtud. Aga mõnele ei piisa, tahaks midagi rohkemat. Tahaks, et elul oleks tähendus ja mõttega kaugemale kui lihtsalt äraelamine. Inimene võib ennast pidada patareiks tunda, et on vägi ja energiat täis. Paraku, kuni tühjaks saab piiblisõnaga. Kõik liha on kui rohi ja koguda hiilgus nagu rohu õieke. Rohi kuivab ära ja õieke variseb maha. Aga inimene, võib-olla ka aku, mida saab aina uuesti laadida. Kui Jeesus ütleb, et jõnger on oks tema kui tõelise viinapuu küljes siis viitab see pilt just sellisele võimalusele. Kui keegi on energiaallikast lahutatud, siis on ta nagu õitsev kirsioks mis on varakevadel toodud tuppa ja pandud faasi. Õide võib ta puhkeda vaasis varemgi, kui õue jäänud oksad. Probleem on, kuidas kanda viljavaba, siis on see võimatu. Olgu seal või suhkruvesi. Kui Jeesus ütles oma järelkäijatele, et nad ei suuda midagi temast lahus teha siis ei pidanud ta neid teistest abitumateks. Küsimus on hoopis sellise vilja kandmises, mis väärib kestmist. Egas viinamarju korjata kibuvitstest tega viigimarju ohakailt. Hea puu kannab ilusat vilja, paha puu, viletsat vilja. Paulus ütleb, pagan kristlastele. Kui te olite patu orjad, siis olite õigusest lahti, mis viljude siis kandsite? Neid, mille pärast nüüd häbenete. Nende ots on ju surm. Nüüd aga, kui te olete vabastatud patust ja saanud jumala teenriteks on teie vili pühitsuseks. Ots aga on igavene elu. Palvetagem. Issand Jeesus poogimeid oksteks elupuu külge. Et saada osa sinu otsatust väest ja kanda õiguse vilja. Aamen.