Autol Music istus seal tegelikult on kogu muusika üks ja sama nagu klassikalises muusikas, nii ka džässmuusikas on teatud hirm kas nelja või kaheksataktiline loogiline fraas. Ja ainus asi, mida on vaja teha, on lisada svingiv Rütnud klassikalise meloodia ja harmoonia taha. Nii et tegelikult on see protsess üpris lihtne. Aga kas sellesse protsessi kuulub ka improvisatsioon of koos? Muidugi nagu džässis ikka, võetakse meloodia ja hakatakse improviseerima looma uusi meloodiaid selle loo harmoonia peale. Täpselt samamoodi käitume klassikalugudega. Nii et iga teie kontsert on eelmisest pisut erinev. Alati kui džässimees mängib, ei mängida kunagi ühte lugu, mitu korda. Kas käsi maailmas on selline stiilide miksimine, tavaline praktika. Et. Tegelikult see pole nii tavaline. Me teeme üsna unikaalne reaalset asja. Neid pole palju, kes teevad sarnaseid asju, nii et olen õnnelik, et mul on see võimalus. Palun rääkige pisut enda džässmuusikuteest. Mängisin džässmuusika sees, sest mu isa mängib klarnetit ja saksofoni mängime tegelikult siiani koos ja tema oli ka üks pori Jazz festivali maailmas, Juurimaa Chas festivali asutaja. Nii et olen olnud sellel festivalil juba siis, kui olin veel lapsevankris. Meie majas oli palju muusikat, nii et see oli loomulik tee klarnet ja saksofon kätte võtta. Tegelikult alustasin klaveriga, siis kohtusin pori jazzil Ameerika muusiku Bob Wilberiga 1980. aastal ja alates sellest ajast olen olnud omamoodi tema õpilane. Veetsin temaga koos paar suve, kui käisin veel keskkoolis. Õppisin temalt väga palju, elasin-õppisin ja mängisin koos temaga. Nii see algas. Ja ma olen siiani samal teel. Kõrghetk on alati siis, kui sul on olnud hea kontsert. Isegi kui see toimus väikeses džässiklubis, pole vahet, kus see toimub. Tunned, et see oli hea, siis ongi see kõrghetk. Aga muidugi, mängides kõige tuntumatest muusika templites, nagu näiteks Khanegi hoolis New Yorgis need on samuti kõrghetked. Kuidas võiks kaardistada tänapäeva džässmuusikat, milline see on siis nii? Minu jaoks tähendab džäss väga lühikest ajavahemikku 900 kahekümnendad, kolmekümnendad ja neljakümnendad. Ainult 30 aasta jooksul toimus niinimetatud suurt plahvatus. Džäss sündis ja pean ütlema, et kõik olulised džässielemendid tekkisid sellel ajal. Ja ma ei usu, et džäss pääseda kuhugi, palju edasi arenenud. Tehakse on see, et džässi arendatakse ainult selle arenduse eesmärgil. Minu kõrvade jaoks ei tooda head muusikat, mina ei kirjutaks alla tänapäeva džässmuusikale. Aivo. Mine kontsentreerunud klassikalisele džässmuusikale, Louis Armstrongist, Charlie haakerini. Kas teil on mõni eriline soov nendele, kes praegu seda kontserti kuulavad? Iga kord, kui olen Eestis mänginud, olen olnud rabatud teie publiku reaktsioonist. Teil on siin suurepärased inimesed, nii et olete kõik teretulnud seda kontserti nautima. Kas sa oled enne ka esinenud Pirita kloostri varemetes või? Jah, tegime sarnase projekti kaks aastat tagasi. Selle nimeks oli svingi ballett. Võtsime meloodiaid Tšaikovski ballettidest, pähklipureja Luikede järv ja uinuv kaunitar ajaloo kuulsaimatest ballettidest. Ja tegime neist svingiversioonid. Laval olid tantsijad. Svingi ballett, ringivoo, mis tuleb järgmiseks hooajaks, oli vall. Tegelikult on tõesti valmimas järgmine projekt. Ma ei tea, millal see lavaküpseks saab sest sellised ettevõtmised võtavad alati aastaid. Üks asi, mida kindlasti tahan teha, on vene romansid Rahmaninovi ja Tšaikovski meloodiad. Arvan, et need sobiksid hästi, bigbändile näivad üsna kauged žanrid Vene romanss ja džäss. Jah, aga ei, sest nagu ma ütlesin, muusika on ikka üks ja sama. Sul tuleb leida selle muusika olemus ja lisada sellele veidi rütmiliste feelingut. Ja üsna varsti saab sellest muusikast džäss. Kus toimub teie järgmine kontsert pärast Tallinnat? Siis kavatsen teha väikese, üle merereisi. Sõidan esinema Alaskale. Seal ongi minu järgmine ülesanne. Kas te kunagi suvel ka puhkate ei, ei puhka? See on aasta peamine esinemishooaeg. Siin kõneles tänase kontserdi, oli ooper ja džäss, üks peaesinejaid, klarnet dist ja saksofonist, anti Sarbila. Ja enne kui rääkima hakkab tänane teine staar Joan fookner. Kuulame, kuidas mängib anti Sarbila üks eeskujusid ja õpetajaid sinibesee, kes tõlgendab kösshini kuulsat.