Ja üksteise üle kohtumõistmine on meie elu igapäevane osa. Ikka on nii, et meil on tehtud liiga, keegi on meie vastu eksinud mõistnud meid valesti. Kui meie suhtes ülekohtune olnud. Enda õigsust meeldib meile kiita. Taevani ja taevasse. Oleme tublid kindlasti tublimad kui mõned teised inimesed, kes meile ei meeldi. Sest nemad on kindlasti teinud midagi sellist, mida meie kunagi ei tee. Nende patt on suur ja need paistavad kaugele välja. Kuid jumala sõna näitab, et tegude kõrval olevat väga palju suhtumine mitte ainult meie endi tegudesse ja olemisse vaid ka teiste omadesse. Me võime olla tegude järgi õigemad kui mõni patune vend või õde. Kuid jumalanna õiguse õele või vennale, kes oma patust mõistab seda tunnistab. Jeesus kutsub meid enda üle õiglast kohut mõistma. Luuka evangeeliumi 18. peatüki üheksas kuni 14. salm jutustavad mõnedel, aga kes olid enestele kindlad, et nemad on õiged ja panid teisi ei millekski rääkis Jeesus selle tähendamissõna. Kaks inimest läksid üles, pühakotta, palvetama. Üks oli variseria, teine töölner. Seisma jäädes palvetas variserendamisi. Oh jumal, ma tänan sind, et mina ei ole niisugune, nagu need muud inimesed, röövijad, ülekohtused, abielurikkujad ega ka niisugune nakkuse tõlgner. Aba astun kaks korda nädalas, annan kümnist kõigest, mis ma saan. Aga teller seisis eemal ega tahtnud Silmegi tõsta taeva poole vaid lõi endale vastu rindu ja ütles. Oh jumal, ole mulle patusele armuline. Ma ütlen teile, tema läks alla oma kotta õigeks mõistetult. Mitte too teine sest igaüht, kes ennast ise ülendab, alandatakse, kes ennast ise alandab seda ülendatakse. Uhkuse üleolevus käivad enne langust. See, kui me palvetame, ei näita, et meie süda on õige. Samas kirikus võivad kõrvuti palvetada ka teistele teada patune ja väliselt õige. Ning ometigi võib-olla õigem see, kes on kõigile teada. Patune. Jumala eeldab, et otsime halastust mitte ei üleväärista ennast teisi alavääristades. Jeesus märgib Matteuse evangeeliumi 21. peatüki 28.-st kuni 30 esimeses salmis. Inimesel oli kaks poega ja ta astus esimese juurde, öeldes. Poeg, mine täna öösel viinamäele, kuid too kostis ei taha. Ent hiljem ta kahetses ja läks. Siis astus isa teise juurde, öeldes sedasama. Ent too vastas küll, ma lähen, isand, kuid ei läinud. Kumb neist tegi isa tahtmist? Nad ütlesid. Esimene Jeesus ütles neile. Tõesti, ma ütlen teile. Tõnnerid ja hoorad saavad enne teid jumala riiki. Sellest, kui ma jumala tahtmist ei tee, on hullem, kui me lubame teha, aga jätame tegemata. Katteta lubadused, teiste halvustamine, eneseõigustamine on ebaõiglasest, maksu kogumisest ja hooramisest hullem. Tõlleride hoorad pääsevad, kui pöörduvad, variserid ei pöördu. Parem on pöörduda patust.