Hea kuulaja kui otsida vanast testamendist kirjakoht igaks nädalapäevaks, siis on selge, et laupäeva hommikusse sobib kangesti järgmine kirjakoht esimesest Moosese raamatust peatükist kaks salmist kolm. Ja jumal õnnistas seitsmendat päeva ja pühitses seda, sest ta oli siis hinganud kõigist oma tegudest, mis jumal luues oli teinud. Eks jutt ole muidugi seitsmendast päevast, mis järgnes kuuele loomispäevale. Jumala tähistas ja pühitses seda päeva hingamispäevana. Tuletame meelde pärast seda, kui ta oli kõik valmis saanud loomingu tunnistanud väga heaks. Heebrea keeles kannab aeg reedest päikseloojangust laupäevase päikseloojanguni sabati nime. Ega seal suurt hingamisega tegemist, tule. Heebrea sõna mõtleb puhkamist kõige tavalisemat tööst puhkamist. Võib-olla ei taheta eesti keelde sabati tõlkida puhkepäevaks sest et see võtaks justkui eriliselt päevalt tema pühahõngu, aga sõna-sõnalt võimalik, see on. Ometi on laupäeva puhul tegemist puhkepäevaga ja vaatamata tema pühitsemisele ei ole see meie mõistes pühapäev. Judaismis on sabat päev, mille ei tehta tööd. Mõnikord keelatakse isegi äärmuslikul kombel igasugune liigutamine ja liikumine, sest see võib ju kogemata tähendada tööd. Ent selle taga ei ole mitte vajadus lesida päev otsa asemel, vaid puhata aktiivselt. Nimelt puhata vaimulikult. Vaimutöö on sabati lausa eriliselt nõutav. Vaimutöö on püha töö, sest mõtlemine on püha. Mõtlemise eesmärk on taibata maailma asju, eriti aga neid, mis puutuvad jumala, inimese ja maailma erilist suhet. Kes laupäeval mõtleb loomise üle, on seega erilise püha mõtlemistöö tegija. Mõtlemiseks on tarvis aga lugeda ja õppida. Seepärast sobib laupäev ideaalselt ka lugemiseks ja õppimiseks. Laupäev ongi õppimiseks. Meile kaasaegsetele inimestele on jumala olnud eriti armulik sest meile on reeglina antud lausa kaks puhkepäeva, terve nädalavahetus, luksus, mida ei ole varasematel aegadel kunagi olnud. Meil on veel parem olukord, sest saame lugeda ja õppida terve laupäeva näiteks mõeldes seda, mida maailma loomine tähendab et siis pühapäeval mõtelda, kuidas jumal inimese tema maailmas päästis. Niisiis selleks, et pühapäeval saada osa Kristuse sündmusest ja olla selleks korralikult ette valmistatud, on meil terve laupäev. Aga ka need, kes kirikus ei käi ja Kristuse tähendusest inimesele nii väga lugu ei oska pidada saavad laupäeva ja pühapäeva suurepäraselt kasutada lugemiseks ja õppimiseks. Sabati pidamise põhjendus on kohe piibli alguses seepärast, et piibli kirjutajad pidasid seda nii oluliseks kogu maailma puudutavaks tõsiasjaks inimeste usutunnistustest või nende puudumisest hoolimata. Meie kõigi inimeste kohus on lugeda ja õppida ja siis järgemööda rõõmsalt taibata taibata ennast siin maailmas. Mõnikord jumala tegusidki. Iga inimese püha kohus on õppida. Palume endi kui inimeste pärast palume kõikide inimeste pärast. Palume, et tühja-tähja kiuste ning väljapuhkamise kõrval võtaksime laupäevalt ikka seda, milleks ta on loodud õppimist vaimu uuenemiseks. Aamen.