Umbes sel ajal, kui Pariisis rajati 1975. aastal irkam nimeline muusika uurimiskeskus Ambjääbulees öelnud. Meie aeg on allaandmatu kaastundetu peaaegu väljakannatamatu uurimise aeg. Sellest ülistamine ei või välja kannatada taganemist. Ja see asetab kõik pühakute jäänused lukkude taha. Selle entusiasm on külge nakkav. Selle tundmatute maade järele Ühele janunemine mõjutab meil tulevikku. Kus ja vägivaldselt ja pealetükkivalt vaatamata meie loodud kõrge lennulistele võtetele, mida oleme loonud, lootusetus, meeleheites, saada minevikku, aeg teenima meie tänase päeva vajadusi ei võime enam vältida üht väga olulist kogemust. Nimelt tulla täielikult kaasaja osaks, unustada kõik mälestused, et võiksime tungida tähelepanekutesse, mis on veel ilma eelkäiata. Loobuda minevikupärandist, et võiksime uurida veel unistamatusid alasid. Kõik praeguse aja heliloojad pole aga sellega ühel nõul. On neid, kes Kuleesiga silmapilkselt nõustuvad ning on veendunud, et muusika peab olema pidev areng edasi ühegi tagasi vaadata või kõrvalpõike. On neid, kes sellesse suhtuvad lugupidava mööndmisega ent lubavad enesele nii üht kui teist. Ja neid, kellele selline lõputu ja järeleandmatu progressiivsuse idee täiesti vastuvõtmatu on. Sellesse üsna suvaliselt tõmmatud piirjoonte vahelisse alasse mahub mitmeid vägagi erinevaid heliloojaid ja muusikuid kus igaüks oma panuse üritab andasele helide ümbruskonna kummardamisele. Aga on ka heliloojaid, kes tunnevad end täiesti vabana igasugustest grupeeringutest, rühmitustest ja suurte loosungite all komponeerimisest ning kirjutavad nii, kuidas parajasti tundub. Üks suuremat varaseim näide sellest on itaallane Salvatore šarrino, kes ühel aastal kirjutab puleesile täiesti meelepärase teose. Selleks, et mõne aasta pärast 150 minutit kestva suurteose, mis koosneb kahjulikest pikkadest nootidest, soprani hoiatest ja naksatustest ning on terves ulatuses inimese kuulmise alal piiril. Tema Teeoo Teed o on aga üks raskemaid klavessiinipalu läbi aegade. Samas on ta kompositsiooniliselt üks keerulisemaid komplitseeritumaid teoseid sel sajandil. See on omapärane hüperpasa kalja, selle vaevalt ühe sekundi pikkune üheksa noodiline teema. Põhimotiiv kordub teosasama 1000 korda iga kord üsna palju muudetud kujul. Taustal ragistavad ja kihutavad drillerite kobarad, mis ähvardavad mata põhimotiivi teene filigraanne koe oma alla vägivaldse ja ürgse jõuga. Liikudes pidevalt nii esineja kui ka kuulaja kõrva eraldusvõime piirimail õnnestub Charlinol luua kummaline ja peadpööritav tunne. Jaapanlasest tordage Mitsu on üks kummalisemaid heliloojaid viimaste aastate muusikamaastikul. Inimene, kelle kultuuri taustal pole mingisugust nähtavat või vähemalt oluliselt nähtavat sidet läänemaise kultuuritaustaga on omaks võtnud tervele Läänemaise muusikaajaloo ühe sõõmuga vältimatu kritiseerimata mingeid elemente, mis kohalikele elanikele kohe vastuvõetamatut taks osutuvad ning mingil määral vabadust takistab. Siduda seda oma kahe 3000 aastase jaapani kultuuri ja mõttepärandiga koosnebki matage mitsu, muusikaline maailm rahulikest koos eksisteerivatest paradoksi, millest debiicii kah Jaapanist huvitatud sooritab harakiri, mis jään lendab Cami katsega ja maaler sõrmitseb Kotod kaks tundi järgemööda suitseva vulkaaniveerul nägu õnnest mustvalge River Ran jõevool või jõejooks. Omapärane klaverikontsert on pärit 1984.-st aastast ning selle kohta on helilooja teatanud nii. Teoson kole vesine. Peateema suursepti koos väikesed hertsiga, peaaegu nagu sümbolid. Lasevad muusikal õitseda läbi öö, lavatonaalsuse vered. Tage mitsu õppis pikka aega Pariisis muuhulgas Mess Jani juhendamise. Prantsusepärane värvide küllus on tema teostes ka näha. Palju rasvasema muusikaga on hakkama saanud aga hoopis üks teenimis Jeani õpilane Kreeka päritolu Janis Xenaagis kellel on peale helilooja diplomi taskus arhitekti kiip ning see omakorda Tema kirjutamisstiil peaaegu nagu ehitisteks hoonetes milles on välja arvutatud nii igas tugi talas valitsevad jõud. Teose kandvus kui ka igas kli Sandos mis tahes hetkel eksisteeriv instrumentide positsioon. Töötanud pikka aega kübysi assistendina otsustas Senatis arhitektuurist pea täielikult loobuda, pühenduda selli loomingule. Xenakis elab väga palju teoseid. Nendest üks rohkem välja arvutatud kui teine. Stsenakis lausa armastab oma kombuutritesse sisse sööta mitmesuguseid tehnilisi andmeid mis juhivad alles sündiva teose parameetreid, kestvust, ruumi dünaamikat, nendest osakaal lihtsalt trühvliga visatud numbrite järgi. Ehkigsenaagise muusika, nagu juba öeldud, on küllaltki vägivaldne ja õline ei muuda see tema välja arvutatud muusikat põrmugi kehvemaks. Nagu tihti selletaolise muusikaga juhtub. Näiteks klejaadid, mis on kirjutatud suurele löökpilliansamblile ning viivad meid tagasi Antiik-Kreekasse. Põhineb hoopis aatomite elektronide tiirlemisperiood hilisustel. Antiikne rütm oli juba rütmiline molekul, mis iseennast lõputult kordas. Ütleksin haagis selle kohta. Üha suuremad ja suuremad variatsioonid ja pilved, tsüklonid galaktikad. Need juhivad meid totaal Saaritmi poole ja hasarti, mis selles vürghvlite loopimises peitub. Kusagil kaheksakümnendatel aastatel hakkas pead tõstma nõndanimetatud Soome koolkond. Esile kerkis kaks väga noort ja radikaalselt erinevad heliloojad. Magnus Lind päri ja kaija Saaria Aho nende tagant aga terve seltskond muidki nimesid. Selle soomlaste invasiooni taga võib seista umbes kuuekümnendatel aastatel alustatud suur reform muusikaõpingutes mille ideeks oli võimalikult korruptsioonivaba ning tugev koolisüsteem mis võimaldaks inimesel vabalt ning avatult areneda. Soomlased mõistsid, et kui nad tahavad oma kultuuriga ka maailmale midagi anda ning kultuurrahvana tähelepanu äratada, tuleb neil eelkõige koolitusest alustada. Põhjalikult uuendati stipendiumite ja muude riiklike tugede süsteem mis võimaldas ka neil, kellel muidu poleks võimalust kogu tervest maailmast hingelist pärandit kokku ahmida. Linteri omaskuliinsem ja läbi komponeeritum tsaari ahvaga naiselikum ja tundelisem. Saaria aha õppis pärast Sibeliuse akadeemiat ka Freiburgi siia Pariisis kuhu pärast abiellumist ka elama asetus. Ka tema looming on mahukas. Üksteisest huvitavamate pealkirjadega varustatud teoseid on palju. Lihtpoogen valgus, poogen, Ferblendungen vastu helgid, Ždylleben. Vaikel. Stilleben on üles Radio tellimusena valminud Radio fooniline teos. Ta ei ole ettekujutus helisevast tõelisusest. Helilooja visioon, mis oleks kirjutatud valmis nootidena vaid ta hoopis ise on helisev tõelisus. Seda ei ole kirjutatud kontsertsaali, vaid raadio või plaadi kaudu kuulamiseks. Teemaks oli saar jahu tol 1987. aastal valinud reisimisel vahemaad. Kaugused ja kommunikatsiooni. Franz Kafka teoste tekste loetakse eri keeltes eri ümbruses, metroos, rongis, raudteejaamas ja nii edasi. Kaija Saaria hot huvitasid eelkõige sellised kohad, kus muusika mõraneb Sirge liin puruneb kildudeks, kus dirigent katkestab oma juhatamise. Still leebeni helimaailm tekitab suuri assotsiatsioone meid ümbritsevast helimaailmast ent temaatikat käsitletakse ometi abstraktselt. Kafka kirju loetakse kolmes keeles. Iga keel kisub nii kuulaja ees kui kaloojas esile oma isiklikke mälestusi. Samuti kui ka oma kultuuritausta. Umbes samast kandist Transilvaaniast kust on pärit niisugusena kiskuda Ligeti väärikat Jördi, kurta Lideti õpingutekaaslane, kellega koos nad 1945. aastal Budapesti konservatooriumi astudes partokid pikisilmi Ungari tagasi ootasid. Pardokaga surilev keemiasse ning ei naasnud kunagi Ungarisse tagasi. 1956. aasta revolutsiooni sündmustes, mille ajal Ligeti Ungarist jalga lasi sai kurtagile suureks eesmiseks murranguks hüljanud pardokijalisti pärandi huvituste hoopis Veeberni mikromaailmast ning ühte teosesse 30 sekundi sisse mahutatud täiuslikust, vormist ja kõlavärvidega mänglemise maailmast. Kurta keraldus avalikust elust ning sulgus pea täielikku üksindusse. Hoolimata faktist, et tema teoseid esitletakse üle terve maailma ning tema loomingu auks korraldatakse suurejoonelisi festivale ei käida oma esitustel kunagi kohal ning väldib igasugust sõnalist väljendust oma teoste kohta. Kurtaga armastab kasutada Ungari müstilise tämbriga rahvapill oma loomingus, mis annavad tema teostele kummalise värvi. Näiteks Simbel. Too teos oli üks mikro-makromaailm, kus ühe minuti ja kahe sekundi sisse mahtus nii teema variatsioonid kui ka sonaat-allegro vorm. Või siis geenge valss 1984.-st aastast Jaanus Pilinski mälestusele kahele klaverile jaotentsele häälele, lindi pealt. Jewel haid uuslihtsus mille tuntuim ja üks radikaalsemaid esindajaid maailmas on Arvo Pärt pole nii uus ja kardinaalne ette valmistamata pööre, nagu üldiselt arvatakse. Juba kahekümnendail aastail tehakse Ameerikas kõiksugu imevigureid, mis selgelt protesteerivad Todecafoonia ja hiljem sürrealismi vastu. Viiekümnendail aastail jällegi Ameerikas tekib minimalism, mis lahvatab kaasaja muusika austajate pähe harjumatult tonaalsete kolm kõladega. Peale minimialistide tegutsevad Ameerikas aga ka sümfoonikute koolkonnad nagu näiteks George rohkberg kes tollal juba ainult kolmkõlade ja dominantseptakordide ka kaasaja kunsti veendunud austajaid rabav. Hiljem aga loobub kõigest progressiivsest muusika kirjutamiseks, et leida oma sõnul terve inimkonna sidet minevikku, jalgse kultuuriga. Rahver kasus kirjutama teoseid puhtas Bachi Schumanni stiilis. Lucas fas ei läinud aga nii radikaalseks nagu ka hilisem Stravinski vaid piirdus ainult lihtsakoelise harmoonilise maailmaga. Teed sillutades hilisematele uuslihtsuse loojatele. Teiselt poolt ka popmuusika lähenenud klassikalisele muusikale moodustades kummalisi kooslusi. Üks lihtsaim näide sellest on ju ei. Meeleolu ja transi muusika. Mis ei häbene elemente ühestki muusika avaldus foonist kompaniist ja lauljaid, kes on mõjutatud nii klassikalisest muusikast, New Yorgist kui ka meil, nii populaarsest Shen hallist uus lihtsusest on ka mitmeid. Nende taustal on tihti tavalisest popmuusikast võrsunud avameelsus. Aga on ka vastupidiseid juhuseid, nagu näiteks siirlanna enja raja kes Iirimaa ühe silmapaistvama klassikalise pianistina viskus sellest tüdinuna ülepeakaela popmuusika solgikaevu ning asutas koos oma õega ansambliga nimega klannad mis eiras tavapäraseid rokitäheradu segatud ja mõjutatud iiri folkloorist. Eniale jäi aga sellestki väheks ning ta asus oma soolokarjäärile, milles ta praktiliselt ainult ise luulet kirjutades, komponeerides ja kõiki instrumente ning häälepartiisid esitades kokkumiksides hõljub kusagil kõigi muusikate sässidefuugade rahva muusikate sümfooniat. Vahemail. Pärdi kõrval üks olulisemaid uuslihtsuse või siis uus kauniduse loojaid on poolakas Henryk Mikova Kuretski. Poola avangard, ismi ajal suurt kõmama poognat puruks peksmise ja sügavalt vapustavate kassi Kraunumistega keelpillikvarteti poolt tekitas üks päev, aga võta näpust. Loobub temagi Puleesi poolt defineeritud progressiivsusest ning kirjutab hoopis teose nimega Skontry. Või 1968. aastal teose nimega staar Apolskan muusika. Vana Poola muusika, mis põhineb lihtsalt tonaalsel ilul. Rääkimata siis juba sellisest hitist nagu kolmas sümfoonia 1976.-st aastast sümfooniast muutmisekspiežni kurbade laulude sümfoonia. Pulees pidevat Kuretskib 20. sajandi muusika suurimaks heidikud. Nagubeeriashenkventsid mängib üsna suurt rolli 20. sajandi muusikas imepärasele füüsilisele esitusele žestidele rajale muusika. Vastupidiselt sellele on omandanud Mauricio OK hoopis vigade muusikale nagu omal moel Keyczki. Tema teosed nõuavad ebatavalisi tehnikaid, esinemisoskuse nõudeid, tutt ja karget lõhkumist ebatavaliste instrumentide kasutamist ja nii edasi. See kõik on vajalik nii visuaalse ja dramaatilise kui ka muusikalise mulje loomiseks. Kaagel kasutab laulu, miimikat ja muusikat. Et luua üht hullumeelset farssi. Sellised teosed näitavad Kelly üritust luua ebatavalist huumorit. Kõige taustal aga mõtleb ta hoopis küsimustele, mida tõstatab kriitiline meel. Kaagel uurib hoopis virtuoosse sisemist olemust raiskamisele rajaneva kultuuri eetikat, küsimust, kas muusikal on tarveti funktsiooni Lääne tsivilisatsiooni meeldunud aegade altarimaalide koormava kuhja alt. Kaageli teos, mis kannab pealkirja pluus pluss nagu on kirjutatud 1979. aastal on tema sõnul üks muusika etnoloogiline Recostruktsioon. Kõige põhjaks on lind kellelegi Jon bluu lauluga mida teose neli esitajad ringis kuulavad. Jällegi siin segunevad džässajalugu, Ameerika neegrite ajalugu, kaasaeg, raadiotehnika ja vaene inimene, selle keskel. Kahekümnes sajand vallutab terve inimkonna kahe maailmasõja totaalse hävingu suure tehnikarevolutsiooni ja peadpööritava elutempoga. Muusika on püüdnud sellel mõtlemise eks ideede ristmikul ajaga kaasas käia. On olnud kiired, progressiooni. On olnud nostalgiat. On olnud täielikku hullumeelsust ja kitsast kainust. On olnud rahvas, on olnud isiksus, on olnud täielik kaos ja on olnud selginemine, on olnud tehnika, on olnud täielik ürgaegsete kajade kuulatamine. On mul ees, kes tahab lükata muusika arengut üha edasi. Jaan rohterg, kes tahab tõmmata kõik tagasi. Kas Puleesi ja tema jüngrid suudavad teekonnal avada uusi unustamatuid alasid? Nagu puleesele välja dikteeris aga kindlasti. Minevik ei jää mõjutamata meie alles tekkiva muusika kvaliteeti sest nostalgia on ju lõppude lõpuks üks meie aja väljakannatamatu uurimise iseloomulik tegur. Heliplaadid võimaldavad meil reisida mistahes hetkel kuhu tahes. Teatud mõttes pole siis uut muusikat enam vaja. Siiski kirjutatakse ja kunst võtab oma osa sellest minevikku, kogupaugust. Jongeidž ütles. Kui ma kirjutasin oma Radio Music raadio muusika 1955. aastal ei aimanud ma veel, et see on justkui meie sajandi sümbol. Teoses on neli raadiojaama ja kaks diktorid, üks uudistega, teine kõmulehtedega. Muusika on konkreetne, see tähendab, mis antud jaamast hetkel tuleb. Aga juhuslikkus määrab tema näo. On see kogu maailm? Maailm on ju igasugust muusikat täis ja see ongi ta võlu. Ja siin ta on. Eesti raadio, raadio muusika 20. juulil 1996. Kell sai kolm, te kuulete Eesti raadio uudiseid, stuudios on toimetaja Mall Mälberg. Eesti krooni taas kasutusele võtmisest möödus täna öösel neli aastat Eesti pank lähitulevikus vajadust kehtivat krooni süsteemi muuta. IMF-i memorandum on konfidentsiaalne, kuni selle kinnitamiseni väidab rahandusministeerium. Eesti võimud politiseerivad tsiviilvaidlusi, kinnitavad demokraatliku Tööpartei juhid. Eesti ja Soome metsapoliitikal on ühiseid suundi. Tartu lennukolledžis on täna infopäev. Venemaa president Boriss Jeltsin tagandas kaks kõrget julgeolekuametniku ja asepeaministri. Õhtuni püsib meil sajune ilm, sooja on 14 kuni 19 kraadi. Homseks ennustatakse 15 20 kraadi ja hoovihma. Venemaa president Boriss Jeltsin vabastas täna ametist Föderaalse julgeolekuteenistuse ülema Mihhail Žukovi presidendi ihukaitse ülem Aleksandr korsakovi ning peaministri esimese asetäitja oleks Osgovjetsi. Vabastamine leidis Jeltsini sõnul aset meeskonna tugevdamise ja uuendamise eesmärgil. Jeltsin rõhutas, et jõustruktuurid on hakanud liiga palju enese peale võtma ja liiga vähe vastu andma. Seni puuduvad andmed uute kandidaatide kohta vabanenud ametikohtadele. Boriss Jeltsin teatas täna, et julgeolekut Hobusekretäriks määratud Aleksander leebed hakkab isiklikult kureerima ühiskonna ja isiku julgeoleku tugevdamise ning Venemaa poliitilise stabiilsuse küsimusi. President ütles, et Nathan tegevuspõld väga lai. Näiteks on valitsusele antud korraldus jälgida, et väeosad saaksid vajalikul määral energiaressursse, kuid prokuratuuri laekub pidevalt informatsiooni selle kohta, kuidas väeosad ja muud tähtsad objektid jäetakse elektrist ilma. Samuti teeb Jeltsinile peavalu paljudes väeosades esineb pillav suhtumine riigi rahadesse. Soome vabariigi peaminister Paavo Lipponen viidi täna haiglasse põiekivitõvega nüüd peaministril sõitmata nädala lõpul Firenzes, kus toimub Euroopa Liidu tippkohtumine. USA statistikaameti andmetel on viimaste aastakümnete jooksul oluliselt suurenenud erinevus vaese ja rikka elanikkonna sisse tulekute vahel. Elanikkonna vaesemale osale, mis moodustab umbes viiendiku rahvastikust, on aastasissetulek võrreldes 1968. aastaga tõusnud vaid 0,8 protsenti kusjuures rikkama viiendiku aastasissetulek on kasvanud 44 kuni 60 protsenti. Töldi salgas kohus üheksa tšetšeenimeelse terroristi üle, kes kaaperdasid jaanuarikuus mustale merele reisilaeva. Pärast lühikest arutelu lükati istung edasi, kuni 12. augusti terroristid kaaperdasid reisilaeva enam kui 200 reisijaga pardal Türgi sadamalinnas tro tsoonis ning lubasid seal õhkida protestiks Venemaa Tšetšeenia vastastega rünnakute vastu. Neli Kaperdajat andis Istanbulis alla 72 tundi pärast laeva hõivamist. Ülejäänud viis püüdsin end peita laeva, kuid leiti ametivõimude poolt üles. Eesti demokraatliku Tööpartei juhid rääkisid tänasel pressikonverentsil kohtuvaidlusest Kentmanni tänaval asuva maja pärast seda kommenteerivat partei esimees Hillar Eller ja peasekretär Ki Toomsalu. Justiitsministeerium ütles vastu, et tunnustada riigi omandiõigust sellele hoonele. Tsiviilprotsess on meie arvates muutunud poliitiliseks. Teisipäeval, 10. oktoobril kell neli päeval loeti raadios madal žestide. Ma ei tea, kas president Lennart Meri kõndis oma avaldust tehes hinge läbivat puhastustuld nii nagu ta teisigi tundma kutsus. Aga minul sai küll pärast avaldust kuidagi. Kui hea oli olla. Endamisi lohutasin ma salamisi veel üht. Kui Tiit Vähi ja Lennart Meri siiski arvestavad Edgar savisaarega nagu nad kui ühest suust igalühel siis see avaldus alandab tunduvalt nende mänguna kogu lindistamise süü, see lihtsalt minu kaela ja Savisaar võltsija. Kunagi tudengina käisin närin jämejala psühhoneuroloogia haiglas. Mina juhtusin tüdrukutega siga palatisse, kus oli muidu täiesti tavaline mitte nuuriga vana enne kõht, kuigi see, kui sellele patsiendile hoog peale tuli, siis hakkas ta kujutama ainult triikrauana. Kõike oli vaja triikida, häbenemata ajastama, tantsid, näpud noortele tudengitele seelikute alla, ise rükatas, rõõmsad, ega te muidu sirgeks saab? Loomulikult kukkusid kõik koledasti sellise mehe veel rohkemaks taastada. Peadki palavaks minema, peabki palavaks minema lükata, seda veel rõõmsamalt. Suvehommikutel käisime Edgariga ikka ujumas, selline mõnus, panime toas ujumisriided selga ja siis tormasime vette. Meie maja asus 100 meetri kaugusel merepiirist vahele mändide vahel veel 11, aga kõik oleneb vastu. Just jah, tahtmisest ujumised karrastasid. Andsid olemisest terveks päevaks. Kui peaministriks sai Mart Laar, siis algas Keila-Joal täielik segadus. Keegi ei saanud enam aru, kes siin elab ja kes peab lahkuma. Esimesena sunniti lahkuma Vaino väljas. Tegelikult nõudsid isamaalased juba varem pagana väljakihutamist paradiisist. Seltsimees Savisaar sellele raudselt vastu. Tõenäoliselt ei jää keegi täpsemalt kui Savisaar. Villase mees on siiski eesti rahva heaks teinud. Kui poleks tulnud teda, kes sujuvalt vaimult. Mulle ütles, kes teab, millega, millel oleks võinud. Ka Tallinnas võinuks juhtuda Riia või sellepärast, arvas sataks. Kui maksta jõuab last teha. Ma ei tea, mida oleksin ma öelnud, kui ma oleksin kulunud, kohtunud Savisaare naisega, neljas üsna oleks naiivne olnud koolitada, et ma lihtsalt armastan Edgarit. Et mahutan talt last, et meil on palju ühiseid ideid ja mõtteid, mida me koos käidud. Sama hästi oleks võinud tema kosta, et ka tema armastab ja neid vanglates. Kuid ma teadsin, nende suhted polnud enam ammugi jäävad. Nii et vähemalt perekonna purustajanama ennastki tundma. Aga lahutusse naine Savisaar oli siis ka ei oleks saanud. Ega Savisaar seda siis väga ei taha. Seda mängus oli liiga palju näiteid ja infot. On siis teha pühapäeval saba, kooli, tundlikum tulemuste koha, mujal langus kolmest küsimus. Otse Kanadast haarava tulevase monarhia. Tervelt 42 protsenti arvab, et kuninganna Elizabeth ja tema sugulased lähevad uudistama, peaks vahel lausa peas. Aga lolli ei maksa mängida. Ma tean väga täpselt, kuidas mehed, mida tean täpselt sedagi, kuidas ma isemisega. Ma istun oma kodus ja ootan, et prints tulekski omadentsid, näpud mulle 100 alla ajaks. Endamisi lootsin veel üht. Et Tiit Vähi ja Lennart Meri ajaksime mändide vahel veel 11 taga ja prints. Kõiki ühe nimega saabujad, jaapani spetsialistid, on töötanud välja käekella suuruse, mobiiltelefoni, kuuldetoru ja micro on, on ehitatud korpuse sisse, antenn on peidetud randmerihma külge kõnevõtmiseks, vajutab telefoni kasutaja nuppu ning ütleb numbrit mikrofoni. Telefon muundab häälenumbriteks. Uut mudelit on turule oodata 2000.-ks aastaks ning tema jaehind on umbes 50000 jeeni 463 dollarit ning telefon funktsioneerib kah kellama. Eelmi pansionaat. Jahutusse naine Savisaarele ka siis poleks andnud. Loomulikult kukkusid kõik koledad helis mehe veel rohkem, eks ta, see oli mõnus. Panime toas ujumisriided selga ja prints seal võtame arasina oma suures õnnes ei osanudki mõelda Hardo Aasmäe järsku kuskilt mängide vahetama meheliku silus, naiste sekkaimuksia, kogu lindistamise süü aetakse minu kaelasalga hakata. Teeilmateade. Täna püsib meel õhtuni muutliku pilvisusega ilm, paljudes kohtades sajab hoovihma, võib olla äikest. Puhub lõunakaartetuul neli kuni saarte piirkonnas puhanguti 15 meetrit sekundis ja sooja 14 kuni 19 kraadi. Homme on Eestis muutliku pilvisusega ka ilm, mõnel pool sajab hoovihma ja võib olla äikest. Puhub lõunakaartetuul neli kuni üheksa meetrit sekundis. Sooja on öösel viis kuni 10, päeval 15 kuni 20 kraadi. Te kuulsite Eesti raadio, selliseid. Sellega on klassikaraadiosaated tänaseks lõppenud.