Siin on, näed raadioühendust, toru on praegu peolt ära võetud. Kiirusmõõtja kiirus, Maitan siis siin vasakule. Juuni ees registreeritakse kõik ära, mis paberi peale tuleb, siis ta märgib ühtlasi nagu diagam lind nagu kardiogrammile. Märgiks ära siin aeg on siin, varsti kukub alla ja näete siin märgib ära kollase valgusfooritule. Allapoole, siis näete, siin kollane tuli, hakkab põlema tänava liiklus kollandule all ei tohi sõita telerist. Aga siin kollase tule ajal võime sõita sõnana. Valgustatud väärib kõik näinud, mis tee peal valgusfooride põlevad. Uduvihm. On olemas edasiandmise on rahvastel on head infot teatud sagedusel vooluna. Andurid võtad vastu teeniseerivad ära ja siis kantakse jälle siin ümber dešifreerida, tuledeks vastava sageduse igal sagedusel on oma tuli. Siis segatakse, õmblesin lindile, kirgute lindile. Vähemalt vedurijuhist, kõik on kellaaegne, nähtavus fikseerib Travis taotlev pool kaks, nende kell näitab siin 13 30, siin on kell 24 tunniga. Näete, siin on praegu 13 30 aeg. Siin on kiirus. Näete, kui sõidab siin seitsmekilomeetrise tunnikiirusega ja see lint jookseb meil edasi kiirusega kogu. Sinna pidurduse, kuidas vedurijuht rongi pidurdanud ära? Üht-teist saab siis paremal pool Abja-vasakul-paremal ja tabloo on enam-vähem samasugune, natukene massiivsem ja võib-olla mitte nii peenelt välja töödeldud kui, kui näiteks lennukis. Aga riistade hulki vaata hulk on kaks kolmandikku, vähemalt küll sellest, mis, mis õhus näha, lenduri eest jätkub siin osa ruumist osandis ruumis. Ja no me tahtsime alustada oma juttu tegelikult auruvedurit ja käisime seal ka, aga seal oli nagu te ise ütlesite, et soliidne müra ja reisijal olevat olnud veel parematel aegadel veel suuremat käega müras puudust ei tundnud. Selle üle kurta ei saa. Aga praegu on ta teie depoos siis auruvedur oma viimase sõidu teinud ja sinna, kuhu ta on pandud, sinna ta ka jääb. Seda küll auruvedureid enam rongivedamiseks ei kasutata, on ainult majandustöödel, kui nad on rongi vedanud, selliseid enam ei tee. Lihtsalt öeldes kütavad siis nii palju, kui teil on vaja auru ja soojust, nii annavad majandust töödeldud statsionaarsed katlad. Ja viimased auruvedurid, millal nad teedeposse tehasest ohuks. Meie. 17 aastat tagasi kevadel toodi kevadel enne uut sõiduplaani SU 250 null kolm, 251 58 250 null neli ja 251 null neli. No ja kui te uues ehitan, ise alustasite, siis olid ju kõik, olid auruvedurit teistsuguseid jõudnud? Jah, sellised nagu ta sümbraegunagite. Ei allutu aeg väikselt OO-seeria vedurid, mis kõige parema tahtmise juures 1000 tonni võisid ära vägagi kaubarong. Seal siis kuskil 48 49 48 olles tund, olgugi et juba varem oli tööjõupuudus me juba raudtee koolipoistele sõitsime abidel. Vähemalt esimesel aastal, kui sai veduri peale, siis oli selline tunne, et et on mingisugune suur soov või unistus ikka täitunud küll, mis sest, et oli auruvedur, praegu vaadatakse auruvedur nagu vanametallile vahel isegi. Seal, kus pean hakkama kivi sisse loopima, siis mõtlesin, et ei mina siit uksest küll sisse ei saa. Mispärast ta paistis nii kole väike vedur ühe abiülesanded hulka kuulub katlaga. Ahaa, nii et vedurilandis hoolimata nüüd tema töölist, kas on auruvedur, oli või on praegu mootorvedur ikkagi vedurijuht ja tema abi. Vanasti, kui oli tahke kütus, põlevkivi või kivisüsi, siis oli kolmest kütja. Kõige vastutusrikkam, võib-olla kõige vähem füüsilist jõudu nõudev, aga ikkagi kõige otsustavam roll on vedurijuhil endal. Vaadake geisha anta, vedurijuht ka öeldud, tal oleks tööd vähe. Sellest näiteks ike Narva 14 tonni sütt ahju loopida aitas ta igal pool oma abi ja kütet kastases aitas õlitada kütta teinekord, et tegemist oli alanud. Tähendab 14 tonni Narva ja halva ilma korral või halva kütta kvaliteedi puhul 14. Kuid see ei ole veel kõik, mis me sinna ahju loobib. Me peame ta sealt välja. Tee peal, tapan tartus, tantsionis tuli ahju puhastada oma 20 minutit. Ega siis selliseid viisakaid mehi ei saanudki valida, Pedro ühi abiks, sellepärast nad ei saa midagi seal tehtud. No pärast ise ega minagi ei olnud kuigi suur nagu praegu. Aga ära sai tehtud. Ja noh, aga need on need ametid jäänud küll nime poolest endiseks, aga isetöölisi muidugi märgatavalt kergem. Ütleme, füüsilises küljes on vaja palju rohkem etteandmise kui vanaste auruveduri juures. Samuti tuleb enesedistsipliin kõrgem olema, sellesse monotoonsus müras. Võib juhtuda, et tihti kipub raametus peal. Müra on ikka olemas päris korralik nuia, vaadake. Teatud määral olemas, seda ei ole, müra ei ole, aga ta on ikkagi väikene väikene külasest natiivse, kui paksud uksed on siin ees, heliisolatsioon on nii tugev nagu ütles juba siin, et vähe kuulab seda võrdlemisi vähe. Aga kas, kui pikalt sõita üks ots, sest merekarutunnet ei tulegi maha lastud, et rongi pidevalt lobiseb vasakule paremale. Et tahaks ise ka natukene kõikuda? Ei no mina seda märga võib-olla juba harjunud aastate jooksul täpselt panekuks võib-olla alguses oli. Mis siin peale selle füüsilise külje, nagu te ütlesite, sellise monotoonsus on veel midagi, mis asja raskeks teeb ja võib-olla igale mehele kontimööda ei loba olla. No siin on muidugi praeguse aja noorus, meil on kaadrite voolavus nii suur põhjusena, just nad ei ole rahul selle töögraafikuga ja võrdlemisi range distsipliiniga. Siin enamus rongivälju öösel ajal ei ole sul kindlalt laupäeval pühapäeval, no sellepärast praeguse aja noorusena selle peale vaatab, nii nagu öeldakse, viltu, mina ei mäleta, meieaegsed mehed oleks selle peale kunagi mõtet, olgugi et sai ka pidudele tantsimas käia. Mehed tuli kaadrite osakonnast, tuli jälle 15 abi, tõi meile tulla tööle 15 abi, tuli müristus, nimelt kutsekoolis, vormistanud ennast ära homme homme arstlikus komisjonis ära. Ja siis tulevad meile tööle meedia poolt 15 Abivast. Et vaata, mis nendest meestest saab kõik nende oma kätte. Tulevased vedurijuhid. Kõik kuluvad ära. Kõik kuluvad ära. Aga mis siis on mehele mugavamaks läinud? Ega muud ei oskagi öelda, paistab tõesti liiga mugavaks läinud ja võib-olla isegi liial säilitatud. Nojah, aga sellel halval asjal on vist omad head küljed ka need mehed, kes siis ikkagi kõigest sellest hoolimata jäävad, siis need jäävad päris tükiks ajaks. Vaata, võta see aasta palju meil on 50 aastaseid sünnipäevi iga kuu, iga kuu on kaks, iga 1900 viiekümnendas viiekümnendas märtsis alustasid, kõikus seal, kuhu me sõita kõik, kõik, kõik alus siis need, kes on jäänud juba korra, need on siis tavaliselt jaamil vedurijuhid, kes lähevad meil näiteks selliseid asju nagu tööstaaži, ütleme siin 10 aastat, see on meie arust naljaasi. Siin on meil praegu juba 23, sellega on üle 30 aasta töö eest 40 aastased, ühtlasi ka meie mees. Kes on, jääb siia. Ühesõnaga elu teeb oma korrektiivid. No teie Tallinna veduri depo valitseb, võiks öelda siis tervet vabariiki, terve vabariigi vedureid kõikidel aud teedel peaaegu reisirongist, jah, sellepärast et ainult väikene osa, mis jääb, on Tapa veduridepoo Tartu tsehhi all, seal diiselrongid, linnalähedased, miski Tartu-Elva-Tartu-Valga ja Valga-Petseri Tartu kolmnurgas, aga kõike on meie all kõik sõnumid Viljandi ja kõik kõik. Meil on siin Pärnu ja Riia rong, Tšaika ja need on kõik meie meeste teenindada ja kaubarongidest muidugi kaubarongidest suurem osa laseb, tapavad Poolal. Eriti just pingeline, Narva linn, Narva, Tapa mõned kaubarongid on nendega. Siin Tapa, Tallinn on nende all, mis lähevad otse Narva, aga ülejäänud jahvik. Liiklus toimub meedia kaudu siis kui palju Sildzan vedureid. Vedureid meil on 10 m, kuutekümmend kahte on. Siis on 30 maneeri vedurit on mis meie otseselt meie vedurid on, peale selle on viis vedurit, on meil tapadepoogiast meie, kas kasutaja on suuremad, remonditi tapal ja neid reisirongi vedurid. Ja reisirongi vedurid, need on, meie käes on siin pidevalt kuus Tepp, kuutekümmend, suuremad remondid tehakse rajal sahholoogse depoos, muuseas selle tempoga meil võistlussidemed, sotsialistid, võistlussidemed, nüüd tehakse varsti kokkuvõtted, vaatame, kes saab jälle seal esikohale. Ja 16 diiselrongi ja pluss muidugi veel elektrirongid, mis linnale just linnale ronge. Praegu toimub meil pargi vahetus seoses olümpiamängudega, siin vahetatakse vanad SR kolmed vahetaks välja mugavamatu vastu. Tänapäevase R2-d rööd. Ja praegu on isegi, võib öelda katsetamise järgus lõppjärgus r 12. Ja see puudutab võib-olla võib niimoodi öelda isegi tuleviku elektrironge täielikult puudutav seal saavutus tohutu elektrienergia kokkuhoid. Paigalt võtmine on sujuv. Muidugi, ehitus on tal keerulisem. Eks näeme, see jääb nagu nagu räägitakse praegu isegi meie juurde ekspluatatsiooni pehmete istmetega. Ainukene jahter liidus ainukene ja seal on praegu katseeksemplar, nüüd ta on teinud katkestused läbi, on juba reisijatega siin sõitnud, ei tea, mis tunneri võiks olla küll pehmes vagunis sõitnud. Seal vist päris juhuslikult ei ole ka teile saadetud esimene mitte päris juhuslikult ta ei ole, sellepärast et vana Kalinini tehas kutsume vanasti pea tehastaks. No praegult on Riina elektrotehnika tehas on ja tema valmistab sind Jüristole ja pooljuht. Muide ka raudteelõik läheb nõuelisel kaskisse, läheb osaldama toodangusse elektrivedurite jaoks. Ja kuna meedia poon siin üle tänava, nagu öeldakse, olete mõlemad Telliskivi tänava mõlemal poolel ja siis no et käsikäes asja tead, ligem oleks. Aga kui võtta Liidu mastaabis, siis praegu on R 200. Mis seal kaks 200 tähendab seda, et tema kiirus on 200 kilomeetrit tunnis. Sakad Leningradi ja Moskva vahel sõitmas, seal on kiirtee meil no meie raudteed siin meie vabariigis üle 100 sõidab. Kuulus Roska troika, millest on töötanud ajakirjanduses seesama täpselt seesama, täpselt seesama ja kõik on ikkagi siis elektrivedurite taga seda raske nii-öelda ja ma loodan, et meie raudteed see otseselt ei puuduta, sellepärast elektrivedur kui seal muidugi ekspluatatsioonis olles, ta on odavam. Aga selleks, et teda viia ekspluatatsioonis, nõuab tohutult tohutult lisakulutusi ja elektrivedurit, kui pannakse käiku, seal tehakse vastavad majanduslikud arvestused, seal on teatud rongide arvu pannud kaupa vedama, kas ta õigustab ennast õiguste ekspluatatsiooni? Muidugi talletada, aga just see ekspluatatsiooniviimine, see võtab tohutult summaga tohutud summad. Aga nii, et põhiosa on meil praegu kasutusel olevatest veduritest, siis seesugused Meie praegu olemas reisirongis on Liidulatuses liidu ulatuses mootorveduritest ja Tert 60, praegu küll jaa. Bloody katsetuse järgus on TEP 75 praegu vähemalt läbirääkimised, oktoobriraudteejuht on aga, et meie Eesti raudtee teedel hakkavat reisironge vedama katseeksemplarid, täpp 75. No siin on ruumika rohkem kui seal haru vedurikabiinis, rääkimata sellest, et kõik on mugavam ja puhtam ja kuidagi meeldivam. Kokkuvõttes tagapool on ka ruumi, paistab rohkem olevat samas teine ka viinud täpselt sama suur, dubleeritud, et see on tehtud selle jaoks, et mitte jälle raisata lisakulutusi, ütleme pöördsilda nagu vanasti pöördsilla teadvus veduritele ringi pöörata, see masinatega ringipööramist ükskõik kumba kabiiniga sõida, mõlemad on ühtemoodi mõlemad ühtemoodi. Aga nüüd te enne laulsite midagi sarnast ka, et üks probleem on vedurite puhul nende kaal, mis langeb teljele. Nojah, see kommenteeri vedurite võimsust. Raske on näiteks see vedur, see vedur ka alustada, 28 tonn. Teljesurve on 21 tonni ühele teljele, aga vana auruvedur temaga rohkem. Vana auruvedur oli sama kaaluga kaks tonni, rohkem 130 tonni ja tal oli telg lohk seal koos Henryga tundus lihtsalt pikem olevat kõhnem ja kõht ja siin oli meil kuus telg all ja 128 tonni 1021 tonni ühe telje. Ja palju see puutepindu Euroopaga siis kümnendik millimeetrit. Kõik see aardeteguriks otse reglementeerib kiust meil, et me võime jõuda andadele kui palju tahes, aga ta hakkab fikseerima ringi vibrat. Ja teiseks ei võimalda seda tee pealisehitis. Ei, liiga nõrk raskete koormuste jaoks. Sest vähe sellest, Me konstrueerime veduri valmis, me peame vaatama, mille peal ta sõidab ka. Ma räägin siin teie kahe mehega juttu, aga telefoni teel ütlesite mulle, et Mati koore te olete, uue sõit on õpilane. Olen seda küll, jah. Olen olnud seda ja aga ilmselt teil selliseid vahetusi, nii et õpilane ja õpetaja koos töötada rohkemgi. No seda jätkub tões, praegune tempo, ülem, kes meil. Sergei Vassiljev, Sparrow, tema hakkas meedia koostama töömehe teed peal. Praegult on depo ülemust ja see, kelle juures tema kunagi sõitis, abiks on, praegult juhiksin. Vaadake dünastiat vahetus siin, noh, ega päris dünastiaid kaan, et pojad tulevad ametisse On küll, jah, meil on näiteks siin praegult meedia poos, töötab kolm venda, Toomastid on kõik toomast mati, Harry jakku. Ja üks vendadest oli veel neli venda, vein oli Toomas Trei ja nende isa oli kunagi veel töö. Nii et võib öelda küll. Saue võib veel lisada. Näiteks kuku jah, täitsa koos oja. No nii, et ei ole päris see probleem nüüd, et noored ei taha tulla, oleneb ikka väga palju sellest, kuidas see pisike isegi ma kuulsin sellist asja, et möödunud kas tal on täiesti konkursi alusel Müürissepa kooli vedurijuhiabide peale mootorvedurijuhi abid ja diiselrongijuhiabide veel täitsa konkursi korras Müürissepa voolama vabariigi paremaid koole üldse. Räägitakse nii oma sisustuselt kui õppeklasside poolest. Ja see on küll jah, aga seal on jälle ka meie vanad kasvandikud, töötavad ministritena, kõik meediamehed, vabad mehed on seal lõpseeri võtta. Kõik võtta, direktor, kes ennem vagunidepoos oli kõik, siit on kohe raudteekaader kõik. Kokkuvõtteks siis tuleb öelda, et need vedurimehed, olgu nad mis ametis täpsemalt tahes, on sitked, oskad ja terved, tugevad mehed. Seda nad peavad olema.