Tere eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Christian poolt. Naljakas, päeval on ohutum kommunismist rääkida, kuna ärevam kodanik võib pidada seda huumoriks. Loodetavasti panebki mõtted ja ihumahlad liikuma, milles põhimõtteliselt seisnebki algupärane huumori tähendus. Loomulikult tehnoloogia arengust, asjaolu, millele lootis ka Lenin, kelle jaoks maa elektrifitseerimine ja massiline masinate kasutamine oligi oodatud finishisse jõudmise eelduseks. Vaadakem esmalt aga, kui Karl Marx veel elas. Marxi segasid klassi ühiskonnaraamid, tänu millele inimene ei olnud vaba. Pikka argumenti lühidalt kokku võttes lootis ta, et klassid kaovad. Selleks oli möödapääsmatu Mart võidelda. Seejärel sünnivad inimeste vahele uued suhted ning töö jaguneb kõigi vahel ära. Et keegi konkreetselt oleks töövahendite omanik. Viimastega saaks ju muidu uuesti töölised ekspluateerida. Marks pahandas töölisklassi liikmetega, kes ei teadvusta oma sotsiaalset rolli mistõttu nad ei loo kunagi midagi sotsiaalset väärtuslikku ja on seetõttu revolutsioonilise võitluse jaoks kasutada. Siit aga jõuame infotehnoloogiarikkasse kaasaega, mis on möödapääsmatult kodanikesse süstimas võimalusi olla iseendale kasulik. Kuid võimaldab ühtlasi olla kasulik ka teistele. Ja nagu muuseas hajutatakse omavahel esmaavalik töö ja töövahendid, mis oli muidu kapitalisti käsutada. Lihtsalt äratuntavaks, näiteks olgu Vikipeedia. Mille lisandväärtuse loomine on kalliste entsüklopeediat tarnijate käest rahva poolt juba sujuvalt üle võetud? Omavahelise sidevõrguta poleks see õnnestunud. Kes soovib võõras kohas öömaja, võib täna vali Tamm 190. 200 riigis peaaegu 39000. linnas veerand miljoni toa vahel, mida pakub umbes 40000 inimest. Kui uskuda? Piegaa enamasti andmeid, õigemini on selline valik vaid ühetaolise võrgustiku RPM p valik. Ja need võrgustik on veel ja kindlasti tuleb juurde. Ja ka põhjus on lihtne, tavalised rahvalikud põik kasutagem siis arengusuunda valgustavalt sobivat terminit. Sotsiaalse rentimise teenuse turu suuruseks hinnatakse kahtekümmend kuut miljardit dollarit. Seda raha on pea võimatu püüda tsentraalse kapitali haldamisega. Siit leiabki juba seemneid sotsialismile ehk ühisele omandile selline areng, kapitalismi lõpp, vaid esialgu probleem suurematele majutusteenusepakkujatele ja senise töökorralduse reguleerijatele. Näiteks esitatakse hotellipidajatele ettekirjutusi ning nõutakse mitmeid makse. Samal ajal on suust suhu või arvutist arvutisse levivad ööbimiskohad. Kui lepet kahtlaselt vähe reguleeritud töö ning teenuste pakkumise ümberkorraldamine toodud näidetega ju ei piirdu esmapilgul tuttava ajakuluna, kuid sisuliselt uudse näitena olgu nüüd maailma suurima kaubamaja Volmordi kava pakkuda inimestele võimalust Tellida kaup veebikeskkonnast ja tulla siis ise sellele järele. Meil on vähemalt üks kaubandusettevõtte proovinud ju sama lahendust aga vool marti, midagi hoopiski põnevamat. Firma pakub soodustusi neile, kes viivad poest ka kaaskodanikele mõeldud kaubapoeski olemine muutub seega üha rohkem sotsiaalseks protsessiks, milles igaüks panustab natukene ja siis, kui saab, tähendab, et Birma loovutab ühe oma teenuse rahvale ja ta teeb seda hea meelega, kuna hoiab oma kulusid kokku võistluses aina enam tülitsege. Online poodidega nagu näiteks Amazon. Kui nüüd ajamasinale hoogu juurde anda, siis saaks ju raha kokku hoida kogu poepidamise pealt. Näiteks skeem, milles rappas koondab oma kaubavajaduse info ja sama rahvas toob selle kusagilt laost ära. Küsiti siis, millisest laost. Aga sellisest, kuhu üks osa rahvast loob kaupu, kuna nad teavad, mida rahvas tahab ja nad oskavad seda teha. Ja kui ei oska, siis vaatavad Vikipeediast. Seda viimast võib pidada naljaks ja ka pilt võimalikust arengusuunast vetena samuti paista naljakana. Seda ilmselt hetkeni, kuni keegi kasutab inimsusevastaseks kuulutatud k-tähega sõna inglise keeles, siis öeldakse, et Charlingiskeering ehk jagamine tähendab hoolimist. Seda sloganit võib leida öömajade pakkujatest kuni. Paljagamis keskkondadeni ja neid viimaseid nimetatakse juba pikemat aega ju kommunistideks.