Tere eetris on portaal, tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Pole teada, kas meediamagnaat Rupert möödaki peaks uskuma. Ostis sama mees 580 miljoni dollari eest sotsiaalvõrgustikud maisbysi saatest arengujärgus Facebook'i poolaga põlgliku pilgu ja nimetas seda kataloogiks, mis pole mingit tõeline sotsiaalvõrk ja lisas, et toon vaid lühiajaline naljanumber, täpsemalt siis suvekuu lemmik lõhn. Ostuhetkel oli üks mais pessi klient väärt umbes. Eurot tegemist oli ajaloolise hetkega, sest edaspidi hakkas mais pessi tegevus viltu kiskuma. Kuni 2011. aasta hilistalvel ära sõbrastas mais päis pool oma tööjõust ja ettevõtte anti käest ära 35 miljoni dollari eest. Ümberarvutatuna alles jäänud kliendi kohta sai ta siis tagasi mõnikümmend senti. Teada on ju kõigile lubatud väärt nähtus, et juhul kui neist õpitakse. Seetõttu ongi põnev spekuleerida, kas Rupert Murdocki värskem arvamus kallab tarkust või kibestumist. Igal juhul avaldas ta asja oma Twitteri säutsus lühisõnumi, nimetades oma endist silmarõõmu mõis Pacey kräpiks. 130 neljatäheline läkitus võrdles Facebook. Ehkki aastatetaguse kräppi mais pakeiga, kuna eduka konkurendi teenuse kasutamise statistika liigub allamäge Müriakne tuttavaid sisepole, plahvatuse märke, kui süsteem langeb lõpuks välise surve all kokku. Nii juhtus omal ajal mõis. Pessigaja mööduk on oma viga tunnistanud. Müüroki sõnumil on peidetud kontekst. Võib ilmneda. Et öelda, et tegemist on sünnipäevaga realisega, kellele meeldib täht tavalise üle ilkuda sest aasta tagasi mais saiu teoks kauaoodatud megasündmus, kui Facebook pani aktsiad avalikule kauplemisele Jakettides ning kopuutsis Mark Zuckerberg möödus rikaste edetabelis vana kooli pintsak, lips lahest. Facebooki maks määrati toona enam kui 100 miljardit dollarit, mida väärtpaberit. Ostjad lootsid näha alghinnana. Täna peaks kostuma rikkaks saanute hõiskeid, aga neid ei ole. Selle asemel on nurinat ja juba mainitud halba ennustav säuts. Facebooki aktsiatesse investeerijad saaksid 38 dollarit maksnud paberi eest täna kusagil 26 dollarit. Seetõttu on huvitav, miks keegi ei pea ettevõttet väärtuslikumaks. Värskematel andmetel kasutab Facebooki 1,1 miljardit inimest ja viimase poole aastaga lisandus sinna 100 miljonit uut kasutajat. Firma reklaamikäive kasvab ja kuigi arvuti kaudu ühendusepidajate arvukuse samm tagasi Sammend saadab mobiilse platvormi kasutamist edu. Ainult kasuminumbrid pole need, mida oodatakse. Levitada ka arvamus, nagu oleks ettevõtte kasv arenenud riikides saavutanud küllastamise ja sealt enam oluliselt uusi kasutajaid. Lisandub peamine kasvukeskkond olevat arenguriigid ja see omakorda teeb vajalikuks uute inimeste palkamise, mis kajastab firma tegutsemise kulude kasvus. Võib-olla siis koos oma kulude kasvu ja kasumlik. Kumisega allpool oodatud saabki osaliselt seletada uute investorite soovimatust oodavalt väärtpaberit osta. Müroki märkus sisuliselt puudutab juba registreerunud kasutajate poolt Facebookile pühendatud ajakoguse langust mis tähelepanutööstuse kontekstis tähendab vähenevat. Aega tegelemaksis külastajate teadvuses mõne reklaamest maksva kliendi ostutehingu kasuks. Sellele faktile tähelepanu pööramist võibki ilmselt pidada õeluse demonstratsiooniks, mille abil saab möödoksis hoida uusi aktsia ostu kaaluvaid kaalumas mitte ostmas. Ja Facebooki omapärase raba pidustuse rikuvad ära ka 31 iseseisvalt kohte lugu, millede abil Otsitakse lahendust aasta eest ahnuse hetkel välja käidud raha tagasisaamiseks. Elame-näeme. Kas Zuckerberg elab ka kunagi üle nõndanimetatud möödub. Hetke. Raadio kaks.