Lees. Allev. Elavad? Enegi. Lojaalne. Mis loeb siis? Sees on? Ei meenu. Kui saad Veel. Võid olla vees. Kui seda Kuid vees. Mul on tunne, et sa esindad kolme žanrit, ooperit, operetti ja estraadi. Nojah, ma olen esinenud tõepoolest kõigis nendes žanrites ühes rohkem, teises vähem. Ma usun, et lihtsalt see oleneb laulja huvist, nagu kõik meie elus on teeninud palju ikka rohkem seda mis mind lihtsalt huvitab ja milles me leiame, nagu mingit eneseväljendust esinemine ooperis, estraadis, operetis annab talle võimaluse lihtsalt vägale laiale publikule midagi oma esinemisega ütelda. Lauljale muidugi see esinemine nii nagu ta paljude žanritega annab ka rohkem kui esinedes, võib-olla ühes žanris annab endale ka muidugi palju. Tavaliselt kui ooper on meil arvestades lähtudes põhiliselt Itaalia ooperist eeldatel kant ooperist, nõuab ta põhimõtteliselt ooperilauljate vokaalset täiuslikkust. Tähelepanu on põhimõtteliselt vokaalil nii-öelda selle läbi. See on nagu põhiliseks väljendusvahendiks operett Edasi juba muusikat selle juurde, nagu öeldakse, et me laulame kui laul või tähendab, on nii, tegelikult räägime. Kui meil sõnadest puudu tuleb, siis me hakkame laulma. Ja kui ka see ei aita, siis hakkame tantsima. Senis kütelus, Nooperet nagu seokski kõiki neid kolme sõna, muusika, tants. Kui palju, siis muidugi nüüd keegi suudab nende kõigi kolme komponendiga publikule anda. See oleneb juba tema andekusest ja oskusest. Estraad. Ma ütleksin, on sõna muusika muidugi ka liikumine. Aga võib ka mina isiklikult rohkem sõna ja muusikaga. Jaa. Lumi sõid poolhoosid, siis toaks. Mess lärmi ei teinud, sest kaaslane Osotosquaoni lasekski toad on ju koormi süda, sütti, saar, kursi võttis. Läks kunn ja siis mitmest, mis mina mõtlen. Kui su aeg on jõudnud kätte jätma. Kes ees, et? Ent. Estraadis ei ole ma kunagi olnud niisugune, kuidas öelda niisugune poplaulja. On küll palju mulle öeldud, ka seda, et mis pärast sai, laula niisuguseid populaarseid laulukesi, kui mõeldakse millestki loobuda, siis ma vist loobuksin sellest selleks, et see on niisugune tõepoolest, ooperiestraad, mida me rohkem nagu nagu aeg edasi läheb, seda rohkem nad lähevad nagu nagu lahku erinevat teed. Sellepärast et tõepoolest nad nagu arenevad kumbki žanr areneb. Ja kui tõepoolest ooperis nõutakse meil ikka rohkem vokaalippel kantot muidugi ka näitlejameisterlikkust ja ja head liikumist, siis estraad läheb ikka rohkem vokaalist kõrvale. Nii nagu aeg näitab, läheb rohkem liikumise pääle sõna pääle estraad väga palju, näiteks, kuni vaadata näiteks folklaulud ju väga palju nii-öelda lähevad juba niisuguse inimese täiesti nagu niisuguse mõtteavalduseks. Jaa. Vot siin ma saan. Kui enne oli ja Või? Kes? On see, kui sain sinust Õieti seal. Liha tooma. Ta siis Suhteliselt otslask. Ilusa tämbriga hääl, mis ka tõepoolest sülon et selliselt võiks laulda poplaule väga suure eduga. Ometi on sinu repertuaaris küllaltki patriootilisi laule, see on raskem, vastupanu tee. Patriootilised laulud on mu repertuaaris, ma saan sellepärast, et nad on ka niisugused laulud. Kui ma enne mainisin, folklaulud ja niisugune estraadi maneer või estraadistiil, mis praegu, nagu puudutab mitmesuguseid meie elulisi probleeme siis patriootiline laul On muidugi laul, mis tõepoolest osun on poliitilise ja kasvatusliku tähtsusega. Ja muidugi on väga suur relv ideoloogiad ööseks kuna ta tegelikult ju väljendab meie riigi ja rahva mitmesuguseid mõtteid. Või siis räägib meie riigi ajaloost tulevikust. Ja eks vist kindlasti ma usun, et patriootilise laulu juurde viis mind ikka seos eluga. Tahtmine just midagi inimestele patriootiliste lauludega öelda. Rääkida meie minevikku, sõjakoledustest, rääkida nendest inimestest sellest ajajärgust. Siis rääkida tänapäeval Rahu võitlusest tõepoolest vajalik on meile. Ja et nii mõnigi kord võib-olla nii-öelda rahulikus elus unustame, et kunagi oli sõda sõja rahuprobleem on ju probleemid misse kuni inimkonnaga kogu aeg koos olnud ja ka edaspidi on suureks probleemiks inimkonna ees. Ma usun, et kui minu laulud natukenegi aitavad inimestel meeles pidada, et need sõjaoht eksisteerib. Võitlus rahu eest ei ole mitte ainult sõnakõlks. See tõepoolest väga tähtis probleem. Ja kui need laulud aitavad natukenegi inimestes üles äratada patriootilisi tundeid siis on muidugi ma usun, minu väikene ülesanne, teatud protsent ikka täidetud. Ei peavooludes ostuhindu ju küll, kes. Kes? Meelest ujudes või ei oska. Ja kõigil, kes järglane ega varjude ja aga meelest tallel las ilu ohvriks. Ei tulegi, üür igatahes. Homne või? Aastasadu ajame hõlma taevaga ruudu. Kuidas ka? Ja kui teil, kes joonema kauge sõber Me ei tea, aga meeles ja ma tõesti ei oska meiegi, kes siin on elus ja ja. Ja. Sajandeid SO-ga ja arveid. Igatahes kuidas ka? Külges. Ja ka meeles? Kuidas? Su hoovis ja Meelis. Praegu siin sul on partneriks mikrofon ja selle vahendusel me saame nagu kuulajaskonnale, aga edasi on tihti väga huvitavat fakti. Et sind on nagu võrreldud Georg Otsaga. Sa oled olnud Georg Otsa kauaaegne partner, räägime sellest. Kui meenutada meie suurt kunstnikku mõttes tagasi minna, siis tõepoolest minu nisugune lauljatee algus on tihedalt väga seotud muidugi tema loomingulise teiega, kunstniku teiega, kui ma olin juba öelda poisikene ja Georg Ots laulis raadios, siis mulle muidugi väga meeldis tema tämber, tema esituslaad. Ja edaspidi, kui me juba teater Estonias töötasime koos siis oli mul aga tore, et need osad, mida ma tegin viisid mind tema dublandiks. Jaa. Heitwork sooviks. Meetod. Ma olen teda muidugi väga palju dubleerinud Carmeni soleeginis, raudses kodus, Vikerlastes, Chanis kikkis ja no võib-olla veel operetismisteriksi minule oli seda niisuguseks kuidagi aukartust äratavaks ülesandeks. Aga muidugi see töö oli väga huvitav, mulle andis väga palju, sest ma nägin, mismoodi tema töötab selle osa kallal ja nägin muidugi, mismoodi ta Davokaalsed ette valmistab, sisuliselt? No muidugi on öeldud ka jah, et ma teda matkisin, lihtsalt see nii siiski ei ole, see oli võib-olla jäätise, tekkis sellest, et meil lihtsalt võib-olla tämbrid olid natuke ühtemoodi, kasutasin samasugust niisugust osa ettevalmistust. Niisugust osa, ettevalmistus, ülesehitust, nagu tema seda tegi. Kasutasin palju, võib-olla vokaalis kantsukest samasugust hingamist ja samasuguseid vokaaltehnikat, aga põhimõtteliselt oli ikka ta mulle muidugi selles suhtes niisuguseks suureks kooliks. Et ma nagu nägin, milleni peab nagu jõudma. Sõeljana. Läks kujud kaheks, ühte naist, kes, Lõpule pais. Nastis. Olla dublant, nii suurte kogemustega artistiga on tegelikult küllalt raske ülesanne. Kuna estraadist on juttu olnud, siis huvitav on ühte asja tõdeda ja nagu rääkida seal teemal, et sina oled Georg Otsa nimelise muusikakooli pedagoog ja juba mõnda aega eksisteerib seal niisugune klass nagu estraadistuudio mida niisugune osakond taotleb või miks see osakond loodi ja kuivõrd palju sina selle osakonnaga nagu seotud oled? Muidugi tähendab, miks see osakond loodi selleks et meie estraadimuusikat muidugi tõsta kõrgemale tasemele, eriti mis puutub vokaalmuusikasse, siis nagu öeldakse, rohkem professionaalsele tasemele, sest praegu on meil nagu kui instrumentalistina põhimõtteliselt kasvavad välja klassikalisest koolist, siis lauljatel nagu muidugi mõnedes traadi lauljad on välja kasvanud ka klassikalisest koolist. Aga nad ei ole enam nagu öeldakse, tänapäevaga ei saa enam kaasas käia, sest tänapäevastraadi muusika on läinud. Ma mõtlesin hoopis teist teed on väga raske klassikalise kooliga lauljal. Muidugi kui ta midagi muud laulud ei ole, hakata tänapäeva estraadis nii-öelda kõvasti kaasa lööma. No mina olen jah, estraadiosakonna. Õppejõud ja vait on siis ka nagu nii-öelda selle osakonnal valmistada siis ette professionaalsed estraadilauljaid. Meie ülesanne. Ongi kui tõepoolest inimesest ei tule estraadilaulja anda talle siis niisugune laiem profiil, kassis ansambli laulja. Kas mingisugune estraadiringi juhendaja, meie õppetöö põhiliselt baseerub klassikalistele alustel? See on esimesel kursusel 80 protsenti klassikalist laulmist, 20 estraadi. Mis siis järjest see suhe. Mida rohkem edasi lõpupoole? See suhe muutub estraadi kasuks, kuna see osakond on muidugi loodud alles kaks aastat tagasi. Siiamaani on ta muidugi väga suurt huvi äratanud. Meil on väga palju inimesi, tahab estraadiosakonda sisse astuda, nii hakata õppima seal muusikateooriat mitmesuguseid instrumente. Laulu. Ja tal on väga suur populaarsus praegu noorte seas. Meie ise aga nagu öeldakse, seda tööd ei ole, nagu öeldakse, veel estraadiprofessoreid ei ole. Ja muidugi kõige vähem need meie, kes seal õpetavad. Nii et meie püüame siis öeldakse leida öeldakse selles tundmatus maailmas nüüd seda õiget Teed taloodiuga tegelikult eksperimentaal nagu korras, aga mulle paistab siiski, et et tulevik sellel osakonnal on Nad Eliseeriks seal ääres No. Ega see ei saada. Vatel, kui sul Talle jääril poiscana armas. Hindaarsin. Siiner. Iluringi käib ja vaatsento ja rüsa. Seeder. Laulja võib tegelikult Ilvisis laulda kõike, aga ta peab väga valima, mida ta laulab. Igaüks laulab. Ma usun, et igaüks laulab seda, mis on tal muidugi südamelähedane, on mõnikord hea laulda ka just niisuguseid asju milles sa leiad, mis sind abistavad lauludes, milles on midagi mida sa varem seda teemat nagu käsitlenud ei ole. On selline teema või on seal mingisugused lihtsalt vokaaltehnilised probleemid mille kallal sa varem pole vaeva näinud. Siis on heaga võtta niisuguseid asja lihtsalt ennast arendada, saavutada mitmekülgsust. Mitmekülgsuse tulebki sellest väljadest, raad nõuab lauljalt rohkem niisugust nagu iga sõna kallal töötamist iga fraasi kallal, kuna ka ütlema nii kuidas öelda, nagu niisugune väiksem osake mingisugusest opereti või operiaarjast. Mis siis edaspidi aitab sul lihtsalt lahti mõtestada, kas operetilaulu või ooperiaariat. Mul on meeles ka heli. Nii. Ei teadnud kes seisis võidu voolassi siis, kui päeva. See oli ka või mis ma. Nüüd tulnud lumi. Epi. Vaid iso. Ma. Ei küla. Saatis. Uus on see Nii palju rääkisime estraadist ja ja kuna see saanud sulle kuulub siis peatasime sellel küllaltki palju, kuid niisugune statistiline küsimus. Et teete teatri Estonias, sinu rollidest, palli sul neid on, millised need on? Tead, see on olnud juba 19 aastat, need järgmise aasta augustikuul saab 20 aastat. Osasid on mul olnud üle 50 Estonias alustasin eskamiliaga Carmenis. Siis mister X tsirkuse printsessist, Stambergi ooper, raudne kodu. Paneegin Jevgenia neeginis. Vikerlased, Olav Sis, Janis Kiki, no siis Don Juan, viimased Roos Marii. No kõiki muidugi ei jõua mainida, umbes nii. No teater on jah, muidugi, ikka öeldakse, minu päris töökoht, eks ta selleks ikka vast ei hakka, ma olen jah, põhimõtteliselt saanud teatris laulda väga huvitavaid osasid mida ma olen tahtnud joonistanud, laulda, eks mul ole oma unistusi ka veel teatris, mida laulda. No need unistusi muidugi, kõiki ei saa täita selle pärast lihtsalt. Teatri repertuaar peab arvestama väga paljude solistidega. Ja peale selle veel Muugaks. Nii et eks tulevik siis näitab, mis osadest ma siis esinen ja ma siis loodan, et trehvab ka niisuguseid osasid mis on minu. Nagu öeldakse, unistuste laekas ja mis on siis ka nii-öelda minu niisuguseks soovide täideminekuks? Sinitaevas ja täis kui läikene särajad. On või ei ole endal ka võib-olla? Mõni kuu. Ega ta suri 30. Uuess tule külje all, siis tantsime valss rivisse noorena. Laule. Päikene kulla lähistele rajada.