Tere eetris on portaal tehnoloogiakommentaaris etapp Kristjan Port. Brändi defineerimine on keeruline umbes nagu pornograafia puhul. Viimase puhul on kuulsaks saanud lause. Ma ei püüagi seda teile seletada ja võib-olla ma ei suudakski seda mitte kunagi edukalt teha. Aga kui näen, siis tunnen selle ära. Millega USA kohtunik Potter Stewart lahendas 1946. aastal kohtuvaidluse sündsusetu materjali küsimuses. Brändi kohta Läksin lihtsamalt, et selle olemust on raske määratleda, aga sellega saab ettevõte teha või hävitada. Rändmõjutab kõike, alates autost, millega sõidame Kunicofini Soome ning samal ajal määrab ka seda, kuidas tahame ise teistele paista. Sõltuvalt kohaste kultuurist mõjuvad brändid erinevalt mõni bränd omabki väga kohalikku ja kitsukesest kõlapinda mistõttu väärivad globaalsed brändid aeg-ajalt erilist tähelepanu, sest suudavad leida eripalgelist rahvaste seast midagi ühist. Oma brändikultuurist püüab ülevaadet omada eriala juhtiv konsultatsioonifirma interbränd. Globaalses. Dose mõõtmise radarile pääseb mõni kaubamärki juhul, kui on esindatud vähemalt kolmel kontinendil omades mõju nii arenenud kui arenevatele turgudel. Vähemalt kolmandik sissetulekust peab pärinema väljastpoolt emamaad kuid ühelt kontinendilt ei tohi tulla üle 50 protsendi sissetulekutest. Põhimõtteliselt püütakse sega hinnata, kui palju omab kaubamärgi nimirolli. Kasutaja igapäevaelus kuna päeva lõpuks kal loetakse raha, siis peaks mõju lõpuks kajastuma ka otsesemalt või kaudsemalt inimeste ostukäitumises. Viimased kuradid aastat alates esimesest brändi edetabeli koostamisest on maailma Tipmiseks brändiks olnud punase logo kampsuhkruve müüa mille nime jätan teadlikult mainimata, kuna igaüks peaks ju seda teadma. Loomulikult juhul, kui interbränd ei ole eksinud. Kasvava ülekaalus. Tigmaja tervisliku toitumise intensiivne upsakus on võib-olla süüdi, miks kuulsa joogifirma 13. aasta pikkune sära kustumas. Teisalt räägib 10 esimese seas viietehnoloogiafirma paiknemine käimasolevast kultuuri muutusest. Olgu veel enne tippbrändide juurde jõudmist märgitud, et esimese edetabelis on rohkem kui 10 firmaga esindatud tööstus, kust leiab 12 maailmakuulsat kaubamärki. Odava ja kiirelt müüdava jaekaubanduse poolelt on 11 nimetust finantsteenuste sektorist 14 ja tehnoloogia valdkonnast 11 kaubamärki. Muu hulgas kuulub edukate sekka endiselt ka Nokia, mis on küll nelja aasta taguselt viiendalt positsioonilt vaikselt pildi alumise serva poole kukkumas. Kaaslaseksist teine hiljutine maailmatelefonide turul uhkeldanud bläkkberi värskema ülemaailmse parimate brändide järjestuses. Aastus. Senise pikaajalise liidri asemele äsja kahe uue telefoniga turgu rahuldada püüdnud Apple, mille järel teisel auväärsele kohale tõusis Google Apple'i uhke kohta. Vahest mõistab Brendimise rolli, sest maailma suurim nutitelefonide müüja Samsung asub alles kaheksandal kohal. Teiste sõnadega võib brändi toode mõjutada paljude inimeste elusid, aga olulisem paistab olema see, kui suur on mõju märg indiviidile. Arvatavalt on õunalogoga telefoniomanikud natukene kõvema õndsuse laksu all kui ülejäänud taskutelefonide omanikud. Replil kulus mööda edetabeli tippu rühkimisele 13 aastat, olles esimeses edetabelis 36. kohal. Ühtlasi on firma oma brändi väärtus selle aja jooksul kasvatanud üle 15 kordseks. Osaliselt samas turusektoris tegutseb ja Apple'i juhtidele mitte üks raas meeldiv. Küll on samuti rühkinud ainult üles järgmiste aastate huvitavaks võrdluseks saabki seetõttu. Kumb on kangem inimestele meeldimise ülesande täitmisel? Seejuures on raske öelda, mida nad selleks tegema. Peaksid aga küll me selle ära tunneme, kuid näeme.