Tere, muusikahimulised kaasmaalased, tänast ei kergima, muusikat teevad meile ühe mehe orkester nimega forte ja postrokitrio friigi. Niisiis nelja mehe ansambel ja külmutuskapp. Ja mõlemas neis loomingulistest kollektiivides on mõtteist lehvitajaks liigutavaks jõuks noor briti mees, keeral Hemdel. Tutvus temaga on alanud, kestab kuni saate lõpuni, mina olen Tiit, kus mets. Ma kutsun teid hea meelega astuma nüüd hea kõlades lapsemeelsuse ja kaunisse elektroonilisse idülli. Poolt, et nime poolest neljaliikmeline grupp, õigupoolest nagu eelpoolgi öeldud, ühe mehe orkister, orkestri liigutav jõud keeral Emmidel oli loole nimeks andnud sundi free ehk 23 ja kahtlus püsib. Et loo salvestamise aastal 2001 võiski noormees olla 23 aasta vanune kiirem Hemdeni ja tema Frynthi nimelise külmkapi nimelise gruppi. Ansamblikaaslaste muusikaline tee algas ajal, kui poisid olid kõik enam-vähem hilises teismeeas koolipoisid kindlasti kolledži alles ootas ees ja pritsiga salvestati esimesi palasid siis, kui, siis kui aeg lubas, sest tundub, et tegemist oli tublid õppuritega. Niisiis salvestusstuudio lasi oma uksest sisse poiste enda soovil ainult koolivaheaegadele pühade puhul. Ometigi tollest tasapisi, sest algusest kasvasid välja kaunid asjad. Võib-olla, et esines sissejuhatava teksti, tahaks nüüd tagantjärele veel pihta ühe sõna juurde, kutsudes teid ennem elektrooniliste idüllide sisse, oleks võinud sama vabalt ka öelda, et tegemist on elektroonilise akustiliste heli pintseldustega ja ometigi nagu võiksid vabalt öelda võrokesed, kõik see, mille kiirem Hemden üksi või kolmekesi on muusikasse pintsendanud. Kõik see on puhtalt enamasti arvutiga, et nii või teisiti, äärmiselt orgaaniliselt, loomulikult ja pingutamata paistavad need helipildid kõrvu paitavad küll. Ja kummalisel kombel doktok ehk rähni looja järele. Võtame menüüd, sukelduda, muutuk toiduliste ellu. Tegemist on võib-olla tainse lauluga selles saates niipaljukest, kui neid laulusõnu seal ka on. Ja need kõnelevad mürgistest, putukatest nimega moskiito. Nõnda klaaril kõlaleotüünel kujul lihtsaid muusikalisi rõõme ja muretut meelt võivad garanteerida praegusajal võib-olla tõesti üksnes putrid. Tsitaadi lõpp. Seesugune arvamus on pillatud tänase kellelgi maalase kiirel Herdani muusika pihta. Ma usun, et tema kaasmaalasest muusikakriitiku poolt priitiku nimeks Jon malmi mõlvion võtnud kirjutada kiirem Hemdeni noore mehe elektroonilisse akustilisi tüllilisest muusikast mitmel puhul muuhulgas briti muusikaajakirjas vōi ja tal märkusel naivismi ja muusikalise kõrgtehnoloogia seotuse kohta. Võib-olla päris mitmeid tähendusvarjundeid. Neid plaane, aga tõsi ta on, et Fortett, mida selles saates enamasti kuuleb. Ethani teise grupi Fritz kõrvalsaamislugu sellest algas, kui noormees Hemden enne selle esimese haru Ta ostis too juhtiskloyal kui mees marssis Manchesteri ülikooli ja sealtmaalt kummalisel kombel küll Kurfoorteti välja sopistamisega teise ansambli kõrvale algas ka Hemdeni suurem huvi väga kurja kõlaga vaba improvisatsioonilised freejazzi vastu. Tõsi, mõeldes nimedele, nagu oled koltrein või John on need kõrval, Jon koltrain ei pruugi küll leida vaimukõrvas erilisi kokku kõlasid keeran Hemdeni pintselduste nonde meeste kirglise improvisatsioonivooga. Aga koltreina on teisigi peale jonni, nagu me siin oleme võtnud ka meenutada, ei kellelegi ma saadetes tema kaasa. Alice koltrein oma pikemates muusikaliste Soopustes on küll vähemasti pillipargi poolest kasutanud mitmeid seesuguseid instrumente mille kõlasid Cafooteti ja vahest ka tolle teise kiram Hebdeni ansambli Trio. Frich muusikas võib kuulda. Järgmine pala on selle saate esimene näide Friidiltes külmkapilt. Kuigi kolmiku asemel tunduks küll sellestki palas olevat tegemist, peaasjalikult keeran Hemdeni kitarrisoolonumbriga. Vahepeal on eetris asendunud külmkapp taaskvartetiga ehk ansambli Free asemele omeetri valgele ilmunud taas Fortett ta viimati praegugi mängiv poolt, et niisiis keeran eedeni ühe mehe arvutiorkester. Tolle ansambli ühe mehe orkestri grimentsildustes on palju võluvaid vastu oksusi, kui teada, mis allikatest seisused helipildid on kunagi kokku saadud, millele nad on õhku ehitatud katmata kõla poolest küllalt sarnasusi hõlpsasti leitavad kaugemast ja lähemast ajast. Nii mõnigi Marsi elektrooniliste hiirte Palace Sis Grupilt Mousse maas või varasem aegne pälvinud käpeookestrahvlisema populaarse muusiku muusika kuhugi Väärt varasalve kaugemasse otsa jääb, on kindlasti kergelt meelde tulema, aga samamoodi juba ka näiteks too Iirimaal elav, mitte iirlasest helilooja Daniel Figis kelle kõlaline esteetika tihtipeale kipub samasse kanti, kuhu keeran endalegi oma. Nõnda nagu kusagil on selle kõige tõukeoks olnud muusikaliselt vähemalt mingil perioodil üheksandate aastate lõpus uue sajandi alguses. Chessi helid. Kui see asi küll, mida keeran Heeden sealt siis välja sõelus. Samamoodi on tema arvuti, ühe mehe orkestri peamisteks innustajatakse olnud räppi, hiphopi, praegusaegse rütmibluusiprodutsendid, ilmselt ikka selle poolest, mida nad suudavad kõlaliselt pihta hakata ja milliseid Pillegi, kas siis emplida enamasti ikka sämplida, šamplerdada, ära kasutada. Samamoodi on ka septeni muusikas leitavad äärmiselt erinevad instrumendid üle maailma ning eel puhkui löök nii Aafrika poolt kui kaugemalt idast. Ja samas kusagil on kahtlemata ka too heliline inspiratsiooniallikas, mida seesuguse tüüne kõla akustiliste pillide justkui akustiliste pillide puhul võiks kahtlustada. Eks ikka folkmuusika. Aga nagu hüplen ise ütleb, teda ei huvita järele aimamine. Kui ta kasutab ükskõik kas Chessilikke või hulk elemente, siis pigem innustab teda teadmine, et neid on võimalik hoopis teise konteksti ümber istutada. Aga nüüd pöördume külmkapi valgele tagasi, lõpuks ka tolle ansambli ülejäänud liikmed, keeran Hedeni kõrval saavad pilli mängida eine Milhani Scheffer, kes koos keeranud Ethaniga kokku Fritz ja kes meil nüüd pikalt pikalt mängivad teemal trummimasinad ja kellamängud. Te kuulate kameerini muusikatundi ei kellelegi ma ja mängib meile selles tunnis trikki noormehe, keeran Emmdeni muusika. Nii ühemeheansambel Fortett kui trio Fringi viimatine esitas pikapala rütmimasinatest ja kellamängudest aga vaatamata sellele kõigele, kui klaar on ta kõla ja kui naturaalne peaaegu nagu rikkumata mullapind tundub kiirenheldeni heliline harimise töö. Vaatamata sellele kõigele, see on nõnda värske, nagu mõnus kastane muru või Purgaanilisus hulludel on muusika juures ikkagi vaid kõigest illusioon või kes teab, ehk ei olegi, kõike, võiks sõltuda sellest, mis eesmärgid sel mehel on, kes seda muusikat ise teed. Võib-olla ei olegi kiirel Heedeni suurim eesmärk seesuguse helimaastiku kokkuseadmisel, Too otsitav emotsionaalne ehedus või väidetav lapse meel, vaid ehk lihtsalt muusikalisi tekstuuri mitmekesisus ja selle kokkupaneku põnevus tegi jänese jaoks. Nii või teisiti sõrmub lõpuks tema muusikas vaatamata selle läbipaistvusele kokku äärmiselt palju erinevaid muusikalisi kiude, millest žessiliku ka folkloor, sett ja räppi hiphopi poolt on mõne sõnaga mainitud. Eks me siis ei tea, missuguseid kilde sinna sisse võib ära peidetud, veel olla selle sillerdav Spin alla. Kõik see võib olla niisiis muusikaliselt õigupoolest üks suur sasipundar või sõlm ja sõlm suisa ise on järgmine palagi Fortetilt seal tängul. Seesugune oli heli kunstiline liim, mis maailma koos hoiab ehk Iron Herdeni sõnutsi luua World sees hoiab koos muidugi kenad Hembeni muusikat pole iseenesest miski muu sideaine, kui keeran jänesetahe helikunstini taas ja, ja kahtlemata kõvaks abiks tema arvuti kõvaketas. See, mis jällegi kirjeldajail ja kroonikul aitab kiirel heldanit kokku viia teiste omataoliste ka tundub olevat sõnapaar nii, nagu mulle seda eestikeelne meeldib, ümber panna arvutiseeritud pastoraadi. Ja eks palju sellestki muusikast, mis Friidilt ja Fortetilt selles saates kõlab, on üks osake tolle noore mehe, olles algavast muusikukarjäärist. Nii mõnedki muud heliplaadid, välja arvatud kui need, mis tänases saates mängitud valikuliselt võivad kõlada sootuks teistmoodi, nii friigi Guyforteti nime all. Aga meil on üks pastoraal kohe jälle võtta seal eurifilosool rai ehk kõik on kombes. Leila astus läbi ja meie vaatasime siis videosi. Seesugune sisu oli viimatisel heli värelusel sisuks läbi astujaks tänasel eikellegimaal olnud Kieran, Henden ja tema muusika. Ja kui ta siit eikellegimaalt lahkub ja saatel kuhugi kuuldavus piiril ära kaob, ei tähenda see kahtlemata seda, et see muusika kadunud meie jaoks siin või sealpool eetrit. Me kuulasime, saadeti kellelegi, ma kuulasime kellelegi ma muusikat. Nalin Tiit Kuznetsov, aitäh kuulamast. Kohtume järgmine kord.