Täna räägime laod, säästja turismist, nimelt laod on üsna populaarne Eestis olnud juba üsna pikka aega, niisamuti ka taoism. Ja on palju eestlasi, kes peavadki nii turismiga laudsed Hiina kõige suuremateks vaimuvälgatust, eks. Ise ma kunagi arvasin kani, tõlkisin laod seda teed singi, aga nüüd ma on juba mitukümmend aastat olen sellel arvamusel siiski, et heale mõtte Aluson Konfutsius saatusesse puutub, siis legendid räägivad, et tema olevat Konfutsiuse vanem kaasaegne ja tema olevat tolleaegse pealinna arhi paarina tegutsenud Konfutsius käis ka tema juures ja siis Konfutsius pärast seda olevat laudse kohta olnud. Ja mina temast aru ei saa, et tema on nii nagu nagu suurt raha Con, kes kaob, taevasse lendab ja mitte midagi ei saa täpselt öelda, mis ta tahab, aga meeletu tarkus on temas praeguste arusaamade kohaselt siiski lauldseelas pärast konfootsust. Sest laudsed eksist audi Helsingis on näha kriitikat Konfutsiuse kohta, aga konfuudsuses otse ei ole märgata tema teostes, et ta oleks nagu kohtunud laotusega. Ja sellepärast võib arvata, et ta elas hiljem ja võib-olla isegi elas kolmandal sajandil. Mina kaldun küll arvama, et pidevalt elas ta neljandal sajandil enne meie aja arvamist ja kui Konfutsius armastas selliseid mõisteid nagu inimlikkus, haridus, tuur, siis laudsee oli otse vastandlikku seisukohal. Tema arvas, et need ei ole üldse olust mõisted ja ei ole vaja püüelda hariduse poole. Ei ole vaja kultuuri poole püüelda. Näiteks ta ütleb, hülga tarkus jätta väitlusrahvale sajakordne kasu hülga Õisus jätta inimlikkus, rahvas pöördub austama ja armastama. Hülga edu, jäta osavus, röövlid, vargad, Puuruvad, neediv üksnes kaunistused. Neist ei piisa. Sellepärast erguta alluvaid nägema, lihtsat hindama, loomulik, vähendama isiksust, vabanema himudest. See kõik on väga ilus kuulda. Aga nagu ajalugu näitab, väga raske teostada. Ja Ühtegi Tauistliku riiki kui sellist ei ole seni maailmas veel suudetud. Lubage konfortsialistlik riik, teatud tasemel oli siiski Hiinas kunagi olemas. Nüüd muidugi sellist riiki laudse ideaalriiki oleks võib-olla ka saanud luua, kui oleks leidnud valitseja, kes oleks toiminud järgmise õpetuse kohaselt. Toimi tollimata. Tegutse tegutsemata, maitse maitsma. Suurel väikeses palju väheses kurjusele vasta väega kerges raskelt, näe väikest suureks pea rasket tööd siin Taivol sugenevad kergetest suured tööd sil tahibal sugenevad väikestest, sellepärast õnnis kunagi ei võta ette suurt. Nõnda saabki luua suurt, kõik on väga ilus jutt, aga eriti tänapäeva Hiinat vaadates on eriti ilus tema järgmine tsitaat kus ta võrdleb ja väikest riiki surik voolaku alla. Olgu sõlmpunkt taeval, olgu naine taeval naine alati rahuga võidab mehe rahulikult alla, jäädes nõnda surnik madal tudes Väikse riigi ees omaks võtab väikse reisi Väike-riik madal, olles suure riigi ees omaks, võtab suure riigi sest mõned omaks võtma madalad, mõned omaks võtma madalduvad suure riisi püüdlus olgu võrdselt inimesi hooldada. Väikse riigi püüdlus olgu inimesi teenida. Mõlemate püüdlus täitub suur, kuuluta end madalaks. Õpetus milline suurtele riikidele ja ka praegu suurele Hiina riigile.