Tere, head ei kellelgimaalased. Meie päralt on ka meeleolumuusikatund, ei kellelegi, ma, mina olen Tiit, kus need selle tunni täidab sakslase Peeter Thomase kunagise saksamaise ja globaalselt tunnustatud filmi, helilooja ja spiooniteemade helindaja muusika, seda nii tema originaal ka siis ülesvõtteid kui ka mitu aastakümmet hiljem areenile ilmunud noorema popmuusikute põlvkonna esitajate ümber tegemistes. Seesuguses järjekorras Sageri Peters, Toomase Saksamaamehe kunagised ammused filmi helivõtted originaalide ees ja noorte popmuusika tegijate imestunud imetlust ja imestust täis ümbervõtteni järel saavad tänased muusikapalad eikellegimaal ilmuma mitmel puhul. Põhjus selleks on üsna loogiline, ühtviisi õnnelik, sest mitte kõigile ammustele populaat paar muusikameistritele pole antud mitukümmend aastat pärast nende tähe tundisid leida tulla tunnustust ja imetlust mitu Wanda nooremate tegijate poolt. Peeter Toomase eelkõige filmi muusikaliste originaalvõtetega on see kaunis taasavastamine aga aset leidnud. 1900 kuuekümnendatel ja seitsmekümnendad tegi veel saabudes mitmetele teleseriaalidele ja kinolinatöödele tausta kujundanud Peeter Toomase lahkumine ilmaruumi või paar muusikalisi unustusse saabus seitsmendate keskel. Ta taasavastamine leidis aset aga just just napilt sajandivahetuse ja aastatuhande vahetuse saabumise eel. Mitmed kummatigi küll kultusliku kuulsusega populaarsed grupid, nagu stereo läheb või tortes või ka mitmed jaapanlased iseäranis Filmast Kullo võtsid Peter toast samastada ja talle oma muusikalisi kummarduse teha just nimelt sel viisil nagu see kõige sobilikum olla. Muusikat mängides ja seda, kui nii tohib öelda, tänapäevastes. Sest 1900 kuuekümnendatel aastatel ette kuulutatud ette kujutatud tulevik tollel ajal, enne kui nii aastungi jalgu oli veel kuule astunud oli suuresti kobar ja mõõtmatu mängumaa. Mõelnud kunagi Peeter Thomas, kosmos, mida temagi heliliselt kujundas, see on lihtsalt tühi ruum, mis jääb teie muusikamängumasina kõlarite vahele. Järgmine ruum saab täidetud Peeter Toomase ja Mcsvelil pluusini nimelise koondise poolt. Ja saab see täidetud orbiidil tagasi Maale. Voltactors aasta 1999 beeta toomas taas orbiidil ja nüüd eikellegi mainitakse. Ma pole kunagi lugenud ühtki tõsi ega populaarteaduslikku raamatut, mis kosmoseteemasid tõsisemalt käsitleks, on tunnistanud ühes vahetult enne aastatuhande vahetust antud intervjuus maikuus 1999, siis 73 aastane Peeter Toomas oma kosmilistest helikujundusest ja jätkanud seda mõtet nõnda. Ükskõik mil moel seda kosmost ette kujutada. Kõik sõltub Aasiast ja sellest, kuidas kasutatakse muusikalisi vahendeid. Peter Thomas, kes oli 1000 980925. aastal press laus hilisemas Poola linnas nimega Vladislav sündinud mees oli üks nendest pärastsõjaaegsetest stuudio eksperimenteerida atest Temasist baseerus Saksamaal kes ühelt poolt olid saanud üsna korraliku klassikalise muusikakoolituse teiselt poolt tihti salati teatavatele amatööridele ikka heli kunstilises mõttes katsetustele ning Peter Thomas esimesed kosmilised helid Rainil tegelikult ei kasutanud isegi elektroonikat mitte. Võid leidsid lõpukalt kummasid tooniaid ja pillide kooskõlasid täiesti Euroopa klassikutelegi tuttavast pillipargist. Toas on ka öelnud, et läbi kogu oma elu teenides elatist põhiliselt filmi ja telemuusikakirjutajana on ta pidanud ettevaatlik olema, et mitte istuda kahe tooli vahele mitte kõvasti maha putsetada, end ära lüüa ja ehmatada. Üks neist toolidest ütleb, samas on kerge, see on popp. Teine olla tõsisem tool, vähemalt niimoodi arvatakse. See on klassikaline muusika ning mina olen pidanud, väidab Toomas, ehitama kogu aeg endale Sillakese nende kahe vahel, et elusse jääda. Tsitaadi lõpp. Mõnedki petelt homose kosmilistest teemadest on tegelikult tagantjärele ka ajades küll piisavalt fantaasiarikka kõlaga. Pill on neil teinekord kaunis proosalisel nimed nagu näituseks eikellegimaad järgnevalt kaks korda järjest täitevteema üürimaja kõigepealt võtab seda ümber mängida briti peen popgrupp senti tenn. Hiljem võib kuulda seda kuist toomas enese käe all. Teema kõlas. Peeter tõmmas apartment, Haus sellenimeline teema kõlas viimati nõnda nagu saksamainefilmi helilooja ja telehelidisain ja oli selle kunagi 60.-te 70.-te vahetusel ise kujundanud. Enne seda aga tegi sellele samale teemale loomingulise kummarduse. Papp, klõps, nende Dienn. Varsti teeb seda ka teine, mitte vähem kõva kultuskuulsusega ansamblist tera läheb vahele, võib külaga poetada sellelegi märkuse, et Peter Thomase ilmsesti meelitatud seesuguse tähelepanu juures, mida nooremad temale vanataadile 90.-te aastate keskpaigast peale jälle osutasid, oli üks asi, see asi küll, ega ta ei lasknud selle imetluse juures põrmugi vaibuda oma kummalisel huumorimeelel terasusel ja torkavat märkustel. Nõnda kui tal endal paluti kunagi ümber miksida selle uuema kerge kuulamislaine esindusansambli kambast. Helisson pala oli esimene asi, mida ta tegi. Mida noori seltsimehi. Et te olete olles noored, aga teie heli kõlab nõnda nõnda vanalt vanalt alalt ja seepeale maha miksida. Tüse bassikäik. Üks naljugi, mida Peeter Thomas oma taasavastamisintervjuudes meelsasti kordas, oli bossi teemaline nimelt küsimuse vormis antud anekdoot. Vahet, riiulile kontrabassi. Õige vastus, väidab Peeter taas. Kontrabass põleb kauem. Nüüd mängib meelest ära, läheb. Üks lopsaka maid, orkestreeringuid ja osavamaid, orkestri erakasutusi, teema, veealune spionaaži, spionaaži, Nõukogude, sakslased, peetert hoomaselt, kelle jaoks nii ilmaruumis toimuvate kujutuslike luuremängude vähemasti nõnda oli see tollal kuue ja seitsmekümnendatel kui ka mitmes muus keskkonnas toimuvate spioonimängude ja seikluste helindamine oli igapäevane ja iga-aastane loominguline leib alates 60.-te algusest siis 1091. aastal Tal sai tema osaks üks esimesi olulisi töid. Nimelt ameeriklasest spioonikirjaniku Edgar Ollesse ainetel vändatud filmide helindamine. Tuntuim töö kahtlemata ilmselt on küll teema 1966. aastal alguse saanud seriaalile kosmosepatrull ehk ramp patrull. Ning nendes orkestreerinud võttis väga peene akustilise pillipargi kasutajale alustatut. Samas mängib alla ka tasapisi elektroonilisi instrumente, mis orkestrantide-le, nagu ta tagantjärele tunnistab, teps mitte alati ei meeldinud. Kes seda tahtis näha ja kuulda vähemasti klassikalise kooli orkestrantide hulgast, et elektrikitarr veab enese järel tervet suurt orkestrit. Tuumas tegelikult kujundas ja lasi ehitada ka enese väljamõeldud tsentri saatorigi hiljem. Küll aga võtab järgmine pala viiulihäältega erimänge mängida selle teema Thomase seades. Nimi on liisingumaaja linnas. Tänapäevane elektrontrupp nimega tipsi oli viimatine ei kellelegi, et osta, noh, kes liigutas algselt Peter Thomase poolt kunagi liikuma pandud vaelinn nimelist teemat ja seesugune lausa majesteetlik, pidurdamatult liikuv müralaviin. Tegelikult annab väikse iroonilise kõrval varjundi Peeter Thomase ühele lemmikmõttele, et filmi nojah, pole keegi muu kui lihtsalt müratekitaja ja mürasummutaja. Vot see summutamine just nimelt paneb pisut küll kahtlema selles, kuivõrd tolles viimases viiulifaaside palas müra summutati või hea kuulda oma kõrvaga kuulda, et tegelikult seda pigem toodi, esiplaanile rohkendati ja teravdati võimalikult võimsalt. Kohe järgmise teema, mis on küll kontsert elektroonilise lühida nimega neutron võtab töödelda Ameerika post-rock'i gruppi tootesse üks eestvedajaid Jon läkintaiet, neutron kaks korda. Üsna vaoshoitult, mõni mõistlikus vormis püsiv klaveripala koos kerge õhulise Percussiooniga on briti tantsu lusikaveteranidelt troonukutelt nimega Gold kat. Malaisias Authealist kirjaks Pietro in space, ehk siis Peetritele, kosmoses ja pühendat on see otse loomulikult tänasele ei kellelegi muusikule saksa filmi heliloojale. Tere helitegijale vanahärra Peeter Toomasele. Muidugi praegu veel kellelegi horisondil hõljuv kati töötlus on pärit aastatuhande ja sajandivahetuse eelsest ajast, mil mitmed uuema põlvkonna popmuusikud sakslase veteran tööd taas üles korjasid ja neid töödelda võtsid. Kuna see, kellega ma alguses sai öeldud, et Peeter Toomase kadumine popmuusikalist tühja ilmaruumi toimus millalgi 1970.-te alguses, kui jäid vähemaks teletööd ning nood spioonifilmid ja kosmoseluurekad, mida ta heliliselt kujundanud. Kaheksa ja muutuva publiku hulgas enam endist tähelepanu ei pälvinud. Tegelikult mõningatki seosed järgmise generatsiooni popmuusikutega uute pealetulevate tegijatega aga veel säilisid, sest kõige muuhulgas on Thomase muusikalises biograafias seegi väikest viisi veider fakt, et tema oli mees, kes salvestas tulevase diskodiiva Sammeri kõige esimese pala tol ajal küll sama nime all Donogeens mängis-laulis kaasa hipi ooperilavastuses ning seal koos George Moroderiga peale tuleva elektroonilise muusikategijaga. Samas 70.-te alguses Saksamaal kohtus. Meie läheme edasi Malaga flirt, mis hulgast kosmiline kas endiseaegne või tulevane kuulaja ise kenasti otsustada. Igal juhul on see Peeter Thomase kirjutatud originaalteema. 1970.-te aastate algusest. Üks kaks, kolm, neli sedastab. Täna sai kellelegi ma eelviimase pala pealiskiri, mis ütleb ka seda, et tegemist on justkui väikse muusikalise mineviku ja oleviku kokkupõrkega ehk siis Peter Thomas versus Ossinaaris suna haara. Viimane nimi on jaapani kuningalaul Recordsi pealiku ja eestvedaja nimi Manuela rekord, kes oli suuresti ka vastutav sakslase Peter Thomase. Pärast mitmekümneaastast vaheaega taas poporbiidile tõstmise eest on seesugune seltskond, kes kõik lugu kerge muusikasse puutuvate kentsakuste ja kaunistuste osas peab Ruskelt lugu kõigist, kes seesuguseid vahvaid kunstnikke teinud all ning sestap ka Norris sulehaara teetelt haavasse teevad, viimati, miks siis ja vägagi tantsu klubiseks tegi. Me jääme küll Peeter Thomase viimase originaalteemaga pool aut sinna, kuhu selle loo pealkiri osutab kas siis galaktikavaheliste lahkhelide vahele või kosmiliste kokkupõrgete keskele. Kummaliselt naabrik kajadest täidetud instrumentaalpala on see igatahes, mille sarnast ilmsesti nädala pärast järgmisel eikellegimaal ei kuule, sest siis on teistsugune muusika Kosmose kõhi näiteedeevjueer, veidi Peeter Thomas, tema orkester, mina olingi, kus metssaade oli kellelegi ma jällenägemiseni?