See on raadioga, kuulderaadius, pediküüri ei ole minu arust kunagi olnud päevase raadioeetri lemmik Eestis ameti me täna siin saates kuulderaadiuses pedik, riist räägime ja ma mõtlesin tükk aega ise vastust küsimusele, miks ja mõtlesin välja niipalju, et Joan, see bänd ikkagi eesti muusikas mingit pidi nähtus, millest mööda minna oleks kuidagi veider ja mis sest, et ma igapäevaselt vaadakem tõele näkku Pedi kriit raadioeetris mängida isa enamuse jaoks, ma arvan, kui me räägime massidest, on see bänd, mis tegutseb nii-öelda väljaspool teadvust, võib-olla nimi on tuttav paljudele, võib-olla, aga asi kaugemale ei lähegi, et mida tehakse, kuidas tehakse. Samas on jälle hulk inimesi Eestis, keda kutsutakse kas õigustatult või mitte muusika kriitikuteks, asjatundjaks ja nii edasi, kes kasvatavad bändi kohta võrdlemisi sageli selliseid epiteete nagu kuld, kus bänd ja lipulaev. Täna on kaks meest, kes Pedi kriga on 20 aasta jooksul seotud olnud küll erinevat panust andes, aga siiski. Mul siin stuudios tere tulemast bonne. Tere ja loit. Tere. Rõõm kohtuda. Teeme nii-öelda full disclosure ehk paneme staatuse paika, kes mida Pedi kris täpselt teinud on panna, kas selle bändi alustaja olid kunagi sina ja üks alustajatest? Alustasime ikkagi mina Leslasest esimene plaat ongi põhimõtteliselt meil tegelikult kahekesi salvestatud. Ja loitsis liitus juba järgmise materjali ehk võikab kitsi ajal ja temaga on salvestatud ka prossonaka ehk siis vanad kassetid, albumid. Aga algus oli? Jah, mina ei olegi nii, et see aeg, kui sina viimati Loit mängisid bändis, on jäänud ikkagi võrdlemisi kaugesse minevikku kusagil 90.-te keskpaigas ise mäletad viimast kontserti, mille sa veidi krigantsid, tuleb tunnistada, et päris täpselt enam ei mäletagi. Kusjuures ei mäleta mina, milline võis nagu olla kolmekesi, nagu huvitaks, see oli mingi Pärnu case tol ajal jah, 90.-te keskel 95 pidi kindlasti olema 96 oli juba läinud Tallinnasse ja siis me tegime kahekesi ja siis me tegime veel kahekesi sellise rohkem elektroonilisi eebee materjali kolmeloolise aga viimane live pidi jääma 90 viide lõpu. Lõpupoole, kui me minevikus juba surfama hakkasime, siis ma vaatasin kiirelt üle raadio kahe fonoteegi mälu medi kriisiga seoses ja mulle tundub, et esimene asi või vähemalt praegu niimoodi kiire tšekikorras, mis silma hakkas, on üheksaminutiline Hei mille juurde on daatum pandud, kas keegi mäletate niisugust lugu üldse ja loomulikult, aga, aga ta ei saa küll nii pikk olla. See oli ligi üheksaminutiline minidiski peal talletatud pediküüri lugu nagu vint 95 oli aastanumber sealjuures ja see heis on sedasama veikab kiitus materjalile. Esimene lugu igatahes. Võib-olla on keegi salvestanud kaks lugu järjest lihtsalt ühe pealkirja, jah, ta peaks olema ligi viis, tegelikult ilmselt sealt pikkus ongi tekkinud või on seal midagi nagu juurde tehtud, mingi spets variant, mida enam ei mäleta. Mis see 90.-te keskpaik tähendas? Ma julgen öelda ellu vastavatele kuttidele mitte jube muldvanad praegu välja näeksite ja oleksite, aga ütleme nii, et ikkagi kui ligi 20 aastat maha kerida, siis te olite verinoored, kutid, mis teie elus toimus, sel hetkel panna võib-olla sina alustad, kes olid, mida sa tegid sel ajal? Veidigi sai alguse meie Leslie, kohtumised Tartu kunstikoolis on ju. Ja tädile sünd jääb meie selle kooli aja lõpuni, et ma tegelikult mäletan päris hästi seda aastat, 94, kui me selle teise materjali just olime salvestanud, et kool sai nagu läbi, oli õudne selline nõutuse periood kuidagi sai nagu ennast unusta viina joodud. Igatahes mina nagu ei olnud võimeline kohe nagu Erkisse minema, mida lehvligil tegija onju. Seega olime natukene nagu lõhkise küna ees, et mis nüüd siis bändist edasi saab, et siis nagu olid ajad nagu teised, et ei olnud päris, nii et praegu teevad bänd inimene, et üks on ühes maailma nurgas, teine teises on ju siis oli juba see Tartu ja Tallinna vahel nagu katastroof. Et päris selline segane aeg oli, jah, mida sa koolis õppisid? Mina õppisin skulptuur Wesley oli puidualal, kuigi ta omandasid mõlemad oskused, millest teil on elu hilja hiljem palju kasu olnud, väga palju. Jah. Aga laialdaselt täpne eriala midagi tähendanud, tegelikult oli kunstikoolist ääretult palju kasu. Kasvõi tutvuste poolest igal juhul, mis määrasid saatuse mingis mõttes igal juhul Loitamis sinu staatuse seis 90.-te keskpaigas oli seal pediküüri algusaegadel, millega sina tegelesid, et ma saan aru, sul piisavalt igav oli, et hakata ja noh, kas siis piisavalt igav, aga minul oli selleks ajaks juba kooliteed kõik selja taga. Kuna meil on Holden, iga on kolm aastat ja siis mina nii-öelda avastasin Euroopat enda jaoks, töötasin nii Norras Rootsis ja üritasin ka nagu sotti saada, et mis siis nagu peaks oma eluga pikemas perspektiivis pihta ja just see tol ajal väljamaal töötamine oli ka nagu märgilise tähendusega ka pediküüri jaoks. Et sina said tol ajal tuua välismaalt teatud muusikainstrumente, mida siit kuskilt saada ei olnud. Üks selline kõige reerimaid või ütleme siis Rääriteetsemaid asju, mis on tänaseks isegi säilinud ja täiesti isegi töökorras, on efektiplokk, kitarriefekt, multi-multiefekt, protsessor jah, Luum 9002. Minu teada oli tollel ajal Eestis vist ainult ühel inimesel seepeale minu seal Toomas vanem äkki võimalik enam. See oli väga, täiesti lege asi, et noh, ma olen hoidnud, et ta selles mõttes Jaapanis tehtud asi, kui sa talle nagu otseselt haamriga pähe ei lähe, katki töötab, töötab nagu laitmatult praegustel nagu selle three Unioni prooviperioodil on ta kaasas Tallinna ja isegi need efektid on säilinud, mis selle lõikab, kitsi on siis praeguseks veel avaldamata materjali peal, mida hästi naljakas muidugi praegu endal kuulata, aga samas on ka siin nagu täielikku sellist ajastu pitserit kandev. Jah, et ma mäletan, kui pere, kelle juures mina Rootsis elasin ja töötasin komas, ela. Et inimene töötab ja panen kogu oma teenistus on mõned mingisuguseid junni peale, nad ei saanud üldse aru, mis, mis toimub, et hull miks tagantjärgi naljakas kuulata seda, mis, mis sealt vastu kõlab selles suhtes naljakas ruumi saundid, nagu neid kasutatud nii Vogalite protsessimisega paika, kui tal on selline oma treid mark, saun nagu, mis, mis nagu on, alatooniline jookseb läbi nende vanade, veidi kri nagu albumit tervikuna nagu üldse tegelikult plaadi, see ei ole nagu halvega midagi, aga plaadi materjali salvestamise juures, kuna võimalused olid piiratud, siis kasutati ju kõikvõimalikke inventar ja mänguasjadest kuni sama siis selle zoomi jaanuarini välja, kui ma kasutan terminit retro Pedi kreegi, kas teile seostub sellega midagi võide meelsamini tuleks kalale mulle? Ei, ma ei tea, kas Sist kallale, miks? Mina isiklikult neid vanu Beligri materjale nagu kuidagimoodi ei häbene ega midagi? Ei, kahtlemata ja minul oli isiklikult üleüldiselt väga hea meel, et ma sain enda käsutusse, nüüd lõikab kiitsi materjali, mida mul nagu ei olnud, et et see oli nagu noh, jälle selline taasleidmine. Väga väga äge, tiba jah, võib-olla on natuke kahju, et ei jõudnud nagu need vanad kassett albumit selle CD boxi nagu välja, mis algselt plaanis oli selleks samaks juubelikontserdiks, nüüd laupäevaks aga äganud ilmumata jää ja sellel materjalil ajaga väärtus kasvab ainult küsimus sulle loit ei ole küll võib-olla väga teemasse puutuv, aga, aga hakkas kõrva ikkagi see sinu reid juba nõnda varakult 90.-te esimeses pooles või keskel Skandinaaviasse. See oli sel ajal ikkagi võrdlemisi haruldane. Jeerum, võib-olla tänane generatsioon ei kujuta täpselt ette, eks, et mine kuhu tahad, millal tahad hommikul lennukisse õhtul välja, et kõik kõik uksed on lahti. Sa tegid mingeid juhuotsi või, või olid juba sellel spetsialist, keda vajada? Ei mina olen tegelikult elektriala inimene üldse oma ametilt, et eks see andis mulle ka teatud eelised seal. Et on olemas midagi, mida sa oskad teha ja, aga noh, minek sinna oli tõesti nagu väga-väga puine, et selleks oli vaja ja ma läksin võlgu suurest punase passiga ja mäletan selgelt, kuidas oli vajalik küllakutse siis kutsutava kindlasti pidi olema, kui kes keegi, kes kutsub sind niisama ei ole üldse nagu täna on laeva sõidad Rootsi kruiisile. Ei, sellist asja ei olnud ja viisa saamine ja, ja kogu see krempel, mis seal ümber nagu käis, oli noh, kujutas endast sellist nagu stagna, aja leivapoe või sellise viinerijärjekorda, see käis nagu ei tohtinud kunagi hiljaks jääda ja siis olid viisast ilma lihtsalt ehk siis sisseviimisel ei tohtinud hiljaks jääda, passi sisemisel ja järgi minnes ei tohtinud saada. On nähtud huvitavaid aegu, tuleb tõesti tänapäevaks ikka täielik eksootika. Tänapäevaks on see ikka täielik eksootika Endla tänaval, kusjuures Rootsi saatkond mäletan, et seal oli vist teisel korrusel trepid olid rahvast täis, et vahetati ja, ja kes siis seisis, kes jälle vahetas teise välja, kui sa distantsilt vaatasid Bonnele ja peedi grile, mis emotsioonid sinu hinges tol hetkel valdavad, olid just muusika tegemise ja bändiga seoses oli sul mingil määral ka kahju või pigem polnud see asi, see projekt, see bänd sinu jaoks enam nii tähtis, et kuidas sa eemalt vaatas, et mis siin edasi toimuma hakkas. Tädi kreega, mina tegelikult ühinesin 94. aastal ja enne seda meelde me oleme teinud tegelikult Lesliga enne seda bändi aga, aga nüüd kui just selle selle bänditegemise ja kogu selle protsessi teemaks või siia teema juurde, et ja kahju oli küll selles mõttes, et Ma teadsin, et ma olen mingi tsükli ära, aga ma tahaks jubedalt juba tagasi juba tahaks teha ja ikkagi see eemalolek, see häiris mind mõnevõrra küll mingist hetkest hakkas lihtsalt niimoodi närima, paksid asemel tulidki lihtsalt tagasi, et siis kui Loit nagu tagasi tuli, meiega liitusid ja ma arvan, et see oligi nende vanade aegade kõige viljakam aeg ehk siis võikov kiis materjal on minu arust kõige ägedam, see on nagu tegelikult tervikuna siiamaani ilmumata. Noh, selle peale ongi tegelikult see Luuvimis me hiljem nagu uuesti salvestasime. Et ma arvan, et sellest saab selle niinimetatud CD-box'i katlasse ükskõik kuna ta siis ilmub, eks ole, põhiasi. Sest noh, vanemad olijad neid main cloud'is nakatunud ikka kuulnud. Et ikkagi olid ametlikult ilmunud. Aga see, see mina albumite väike paus meie jutuajamisse ma olen valinud mõned lood võib-olla natukene ootamatu on see valik. Aga aga kes teab, pakun üheks paladest, mida siia intervjuu vahele täna kuulata loo kvalit. Et need on valitud eriplaatidelt need lood, mis täna siin intervjuud ilmestama hakkavad, Bonna ütleb midagi kaasa sellele sellele loole seal võib-olla üks minu jaoks põnevamaid lugusid, point nende peal, sest selle ma tegin nagu ainukesena hoopis meie stuudioseintes, et väljapool ma tegin selle koos Magnuse Talbot, Magnus ega tema stuudios ja selles loos teeb ka häält selline preilid Luka ansamblites kätt, ta on kindlasti nagu kogu plaadi nagu ülejäänud materjalist nagu natukene väljaspool seisev luguni nii lähenemiselt kui soundi poolest, et minu jaoks on hästi hästi põnev ja ka tegelikult nagu õnnestunud lugu, mis siis, et ta on suhteliselt lühike. Aga Ma nagu täiesti teadlikult läksin seda tegema ja ma teadsin, et selle plaadi nagu garneeringuks on sellist lugu vaja. Nii et kui meie jutud algasid ikka seal väga kauges minevikus, sobrades, siis muusikalises osas olemas, oleme tegelikult tänapäevale äss kloussaazitketset seal tegelikult ametlikult avaldatud materjalist kõige värskem, mis Pedi gril ette näidata on, eks just. Me jätkame jutuajamist minu külalisteks kuulderaadiuses on bonne ja loit kaks meest, kes on 20 aasta jooksul olnud seotud ansambliga pediküüri intervjuu alguses ma kasutasin laenatud epiteete pediküüri kohta nagu, nagu kultusbänd ja lipulaev. Võib-olla te räägite natukene sellest industriaal Is genest Eestis just sellest aspektist, et kuivõrd kuivõrd oluline selline tiitel või kuivõrd auasi ühele bändile see on, et on see Eesti-suguses väikeses kohas tunnustus, lipulaev industriaalmuusikas, kui siin, nagu niimoodi nimetatakse ükskõik mis vallas on inimestele või inimeste grupile igal juhul nagu tunnustus mingil määral noh, palju me sellest nagu ise nüüd, et nii väga hoolime, et noh, see, see sõna in tastrial nagu algusest peale kogu aeg kaasas käinud meiega ja noh, eks natukene ka on selles nagu tõde ka sees, et noh, seda klišeelik nagu öelda, et oh, me ei hoolinud sellest lahterdamisest üldse ja niimoodi aga nagu on alati meiega kaasas käinud nagu ja noh, mis seal ikka, kui kui rahvas nii ütleb, on nagu pingeliselt ei püüa seda eitada ka, et oh, mis, mis kuigi jah, klassikalises mõttes, mis industriaalbänd me ikka olema onju. Aga mõjutusi sealt on loomulikult palju, on ta ja see kultusbändi lipulaevavärk noh väga aga meie seda välja pole mõelnud, kui see niimoodi kujunenud, siis sobiitne öeldakse situatsioonijanuliste ja siltide jaanuarist kirjanike teema rohkem, just. Kes sinu või teie arust selles samas liigas veel mängivad Eestis, kellega sa söandaksite mitte võrrelda ja Pedi krid võrrelda, vaid, kes sinu nägemust mööda ajavad, umbes täpselt sama rida, mida ajab pediküüri Eestis, no umbes täpselt sama rida, ma ei tea keegi ajaks, sest see rida on nagu niivõrd laialivalguv, et meie see, kas nüüd industrial või metal'i bändiks nimetamine ja sellepärast ongi selline natukene libe tee, aga no mingi tõde seal on, et kui meie plaate kuulata, ulatab ju kantrist polkast rokini põhimõtteliselt nagu äkki, et Eestis ja nagu väga palju selle selle karjamaa peale mahtu ei panda kunagi eriti olnud. Praegu siiamaani loomulikult on olemas veel Novriks, eks ole, aga nende nagu visioon sellest industrial rokistan, kapitaalselt erinev meie omast on nagu märksa märksa raadiosõbralikum näiteks või meinstriim. See on see vahe, et üks on raadiosõbralikum, teine, teine vähem raadiosõbralik. No me oleme alati nagu rohkem ikkagi selliseid Andrei round bändiks jäänud, noh nagu sa ise oma intrast siin ütlesid ka, et aga sa Belgrad ikkagi päevasel ajal väga tihti mänginud ei ole. Ilmselt ei saa ka mängima. Et noh, seal olles vahe, aga on ikka mingisuguseid katsetusi siin Eestis veel ei olnud, aga aga noh, tõesti, sellised püsima jäänud nähtused oleme vist tõesti meie ja Nuubiks. Muide, on sul olnud kunagi kiusatus natuke ümber lülituda, tekitada, luua pediküüri repertuaari, midagi sellist, mis teie staatust muudaks, nihutaks natuke lähemale. Peavoolule vaatasin, oligi põhimõtteliselt sama eelmise eelmine jutt, et meie, see aare on nagunii lai, et on nagu niivõrd seinast seina seda mussi antud ja me, me oleme alati nagu teinud seda, mis parasjagu tundub, et kui, kui on hea tuju, siis võime pulliga teha. Ja kui on, kantritujusid kantrit ja kui on disko. To, teeme diskot. Ses suhtes Pedi green, nii nagu Flexi formaat, et me saame selle sisse nagu mida iganes nagu istutada. Kuidas sulle praegu tundub, nüüd küll vist jälle ajutiselt Loit bändiga ühinedes, aga siiski, mis kasvõi selles samas mehes, kes sinust praegu meetri kaugusel istub, 20 aastaga muutunud on? Pikki juukseid ei ole enam. Noh, ega me oleme, seal on ikka selliseks noh, on vist sort inimesi, kes tundub, et ei vananegi, ennastki nagu vaadates öeldakse ka, et oma kallis kaasake ütleb vahetevahel, et ega sina vist üle 18 aasta kunagi ei kasva, et siukseks ma arvan, et noh, looming ilmselt loomingus on, on või loomingu järgi on seda muudatust võib-olla kõige parem hinnata, et eks eks läbi aegade peli kri looming on, on täienenud tänu erinevatele võimalustele ja, ja tehnikale. Et aastaid tagasi tehes seda neid esimesi albumeid, siis olid võimalused tunduvalt rohkem piiratud. Kahtlemata, ja no me vist oleme olnud ka selline tänud suurelt tänutahvliga praegu täna siin küll meie kõrval kahjuks ei ole selles mõttes, et tal ei olnud aega siia tulla. Et tal on ikka meil nagu see nadi aju olnud, et tema nagu on selle tehnika ja kõige sellega nii nii osavalt nagu kaasas käinud, et, et noh tehnilised võimalused enda väljendamiseks, alati kõigi olemasolevate stuudio ja nii edasi, see on kergenduseks igal juhul kas ka bänditöös hoidnud asjaolu, mis arvad. Ma usun, et kindlasti üks olulisi faktoreid ja selle 20 aasta siis kui lähedal on olnud lõpetamise hetk kõige lähemal, mäletad sa, midagi niisugust? On loomulikult see ähmaseid hetk ikkagi olnud, sest et see aeg, kui kui mina tulin Tallinna ja Lesley oli juba kanda kinnitanud pooraks, siis ja ma otsisin totaalselt uusi nagu bändiliikmeid, ma olin nagu selles suhtes üksi jäänud, mina tulin Tallinna Loit ja siiski veel Tartu. Olid jah, sellised ähmased ajad ja sai eksperiment eksperimenteeriti erinevate liikmete stiilidega, aga põhimõtteliselt see nagu oli lühike periood, sest tahvli tulekuga see kuidagi nagu stabiliseerus ja loksus paika, et me leidsime nagu selles suhtes tahvliga nagu teineteist, et põhimõtteliselt sama, mis oli nagu Mullesliga jätkus nagu tahvliga, sest et ma ei tea. Mulle on alati nagu selline formaat bändi tegemises meeldinud, et on nagu kaks põhitegijat ja siis suur ringkond niinimetatud aitajaid, kes teevad nagu kaasa ja mul ei ole kunagi selle vastu otseselt midagi olnud, seltskond kogu aeg muutunud on. Minu arust on see ka nagu alati sellist värsket verd toonud ja uusi tuuli. Muide, kas sinus on ka olemas õrnem pool või teine ja kolmas külg nagu näiteks Eestis küll on hea inimesi taga rääkida, kui nad parasjagu siin ruumis ei viibi, eks ole. Lesley on näidanud endast ikka pärast peri kriit päris mitmeid uusi Minasid, olgu see siis tema soolo, olgu see ansambel HU, küllap leiaks veel miskit, kui väga meenutada Holms. Et kuidas sinuga lood on, sinu nime juures ma olen näinud küll nime astrozombi, eks ole, ja aga, aga see ei ole vist siiski kokkuvõttes kuigi suur eemaldumine sellest, mida sa pediküüri programmis on jah, neil selline mis viitsib kohalike sõprade-fännide nagu väike selline kogukond astro zombisid muuseas ka juba nüüdseks juba 10 aastat teinud, et sealt puhtalt nagu šveitsi klaverite bänd lärmamine ikkagi, et noh, ikkagi punk laias mõistes ja et mina tea oma need pehmemad hetk, et ma, ma arvan, et olen ikkagi veidi kri formaati nagu kuidagimoodi uputanud. Et ma eraldi nagu ei ole, ei ole mingit sellist softimat, asja või projekti nagu teinud väike vahe jälle, et kuulata muusikat, ma küll ei tea, kas sinu viimaste sõnadega võiks kuidagi haakuda Lugus liiplanud sadelaid? No just selles mõttes, et selliseid ilusamaid pehmemaid hetki on veidi kre Mussis nagu alati olnud ja see on hästi hea näide sellest kuidas see lugu sinuni või bändini jõudis üldse meie tolleaegne liige Margo rindama ja tema uus bänd praegu on hu Frein, Roger Moore S liplanud sädelaitel, tema väljapakutud sellised luubid ja mingid sellised Siguanside truunid ja mulle õudselt meeldis, tegin ettepaneku seda plaadi peal kasutada ja kui me natuke olime selle kallal nokitsenud, siis tundus, et see nagu ei vajagi vokaali siis need sämplid, mis seal on Rogalisi amplid nagu räägivad enda eest ja minu arust noh, sama nagu eelmisel hoog vait kui ainet puhul, et see sai nagu hästi oluliseks pisikeseks selliseid nüandid nüansikesi plaadi terviku juures, ehk siis Celetoni puhul nagu aga kumbki ei ole iseenesest kontserdilugu või Quaid kojetit, kindlasti me veel ei ole esitanud slipp, pland, sädelaiti oleme mänginud ükskord meie akustilises formaadis sellest versiooni aga see oli üsna lähedal sellele originaalile. Raadio kahes stuudios on bonne ja Loit ansamblist Pedi kri, kes tähistab kahekümnendat juubelit. See on võrdlemisi aukartust äratav iga minu meelest eriti arvestades asjaolu, mis liinis bänd tegutseb ja kuivõrd piiratud on tegelikult ikkagi ühes nii väikeses riigis nagu Eestis auditooriumi hulk või võimalike huviliste ring hoolimata sellest või vaatamata sellele. On pediküüri kenasti vastu pidanud. Ma olen panne märganud sinu sõnakasutuses huvitavaid mõisteid. Termineid ei teagi, kuidas neid nimetada, kui sa räägid mingitest asjadest või nähtustest, näiteks oleme märganud, et sa kasutad pediküüri publiku kohta sõnad klient. Kuidas on, sul on sul seal taga midagi rohkemat või see oli üks, üks juhus? Ma ei usu, et seal taga midagi rohkemat. Siuke tinglik nimetus on pool nali ikkagi selles suhteliselt klient selles mõttes, et ta on meie muusikatarbija, nagu meeldib Beligrini nii live'is kui, kui kodus plaadi pealt kuulata. Kuidas pediküüri tarbitakse. Ma usun, sa oled aja jooksul saanud hulgaliselt tagasisidet. Ansul visioon või nägemus või teadmine, kuidas inimesed põhiliselt Pedi kriit kuulavad, mis situatsioonis, kus kohas, millal? Noh, ikka on tagasisidet olnud hommikul autoga tööle sõites näiteks kujutad sa ette, et ikkagi pannakse kell kaheksa juba autos asi käima, täiesti kujutan ette, ma on kohe reaalselt näiteid, inimesed mulle käin, et tulnud ütlema, et nüüd uus plaat, kui teil on ilmunud, et saad aru, et ma ei ole seda kaks nädalat maha võtnud teie autos, aga kui ma kodus mussi kuulan, et see on mul nonstop nagu mänginud, et selliseid asju on küll olnud, et inimesed on seda ütlema, et vot just nimelt see auto autoteemana, nii et on võimalik kuulata põhimõtteliselt 24, seitse. No tuleb nii välja, jah, inimesi ikka leidub, kes saavad sellega hakkama. Laulutekstidest või sõnumist rääkides on sulle panna oluline sõnade autorina põhilise sõnade autorina aegade jooksul inimestele midagi sisendada või edasi öelda. Või kannab Sa vokal pediküüri muusikas? Ma ei tea mingit illustratiivsed, ideed, Beligress sõnaline poolne, kui ei ole kindlasti mingisugune propaganda või mingitel õudsetel faktidel põhinev jutt, eks ole, kellelegi püüame kindlasti midagi selgeks teha, et nii peaks olema või nii ei peaks olema. Meil on ikka alati olnud selline muusika juures nagu selline lisa väike faktor, et kui sa kuulad mussi, siis sa saad ka mõelda nagu kaasa. Et mu sõnad on püüdnud alati jätta nagu piisava mõtlemisruumi, et nad on sellised metafoore täis ja niimoodi et otseselt kellelegi midagi nina alla ei ole kunagi üritanud hõõruda. Lüürika on alati nagu lisa lisa garneering Mussil, et annab oma lisadimensiooni, nagu noppisin mõned mõned sõnad välja lugude pealkirjades, oioi skal heledal nekro tämid, ütle kas midagi niisugust, mis käib mis käib industriaal ikka kaasas või ise oledki sina, et mingil neetud põhjusel sul tarvis end just läbi selliste asjade väljendada. No ju käib kaasas, noh, aga noh, selge see, et on ju bände, mis laulavadki lilledest ja liblikatest on ainult eks ole. Aga noh, meie kindlasti sellised ei ole. Me laulame ikaga reaalsetest ja nihukest tõsistest halbadest asjadest ikkagi päris palju, et noh, tuleb kõike käsitleda, kas sa mõne armastuslaulu oled kirjutanud väga palju? Väga palju, nimeta mõni? Ei, ma, ma ei tahaks nimetada, et kas inimesed ise leiavad nüüd ülesse? On, loomulikult on armastus on suur ja tähtis nagu sellise faas inimese elus, et noh, kui, kui seda on, siis ei olegi häda midagi üleüldises plaanis, kuskohast inspiratsioon, kui niisugune pediküüri muusikasse jõudnud on või, või mis taganttõukav jõud on, kas on võimalik, et triviaalsed asjad nagu nagu leiva hind või ma ei tea, elekter näiteks või tänavaaugud kuidagi mõjutavad midagi võib-olla siis hästi kaudselt, et otseselt just selliseid triviaalselt teemadest nagu niimoodi otseselt rääkinud ei ole, võib-olla mingil määral kaudselt mõjutavad, aga selles suhtes me meid võib jah, pigem selliseks kasutada sõna romantiliseks bändiks nimetada, et meil sellised desse ja sellised igavikulised metafoorid nagu trammi Et päriselus justkui oma sõnumiga ei peegelda pigem fantaasia midagi taolist, ta on päriseluga seotud, aga ta ei peegelda seda leiva hinda ega elektri hind veel ühe ühe asja tahaks ära klaarida kuidagi. Need, kes pediküüri musa kuulanud on ja võib-olla uurinud lisavahelehtedelt teavad, et filmimaailmast ei ole sina või kogu bänd. Ma nüüd ei oska rääkida, seda saad sa ise täpsustada just kuigi suure kaarega mööda läinud, pigem vastupidi põrganud mitmetele asjadele otsa, sa oled rääkinud Tarantiinast ja kui ma mõtlen nimedele, mis mulle tuttavad on hulgaliselt kraami, millest ma ei ole elusees kuulnudki mis kuidagi mõjutavat, aga, aga võib-olla sa selgitad sedaviisi, mil moel üks film saab kajastatud ühes või teises pediküüri loos või kuidas see mõju kandub ülefilmilt muusikale? No ikkagi see emotsioon, mis filmis mingit teatud filmist saad? On positiivne, negatiivne selles mõttes nagu kandubki. Aga noh, muidugi, meil on täiesti otseselt muidugi seosed filmidega, kuna meile meeldib nagu tihtipeale oma lugudes kasutada sämpleid ehk siis katkeid nagu filmis, dialoogidest või tekstidest, nagu et selles suhtes olen ma ka endaga täiesti otseselt seotud, aga muidu muidu nagu mõjutab nagu ikka nagu ikka, sellised asjad mõjutavad ikka ikka emotsionaalselt. Mul on hea meel, et te olite tõusele välkkiire ülekuulamisega, meil on jäänud veel mõned tähtsad asjad üle arutada, see puudutab show'd. Kuidas sina valmistud selleks, Loit, Loitkessa Pedi kriis mängisid viimati umbes 17 18 aastat tagasi ja kes, nagu ma aru saan, ei ole vahepeal profina muusikas leiba teeninud kant teostanud, et tunne on, tunne on väga hea. Tegelikult kui Holden mulle selle ettepaneku tegi. Ääretult rõõmus, mis seal salata. Me oleme mõned korrad kokku mänginud ja, ja see, see esimene kord, kui ma uuesti nüüd vana kollektiiviga kokku tulime, vana koosseisuga ja hakkasime mängima lugusid, tegelikult see lihtsalt tuli seal ei olnudki mitte midagi, see on nagu jalgrattasõit. Lihtsalt tulime, mängisime need lood ära ja minuni jõudis see asi noh, kui ma olin õhtul kodus voodis ja ma mõtlesin, et kuradi äge olina. Et, et noh, ei pidanudki nägu, et nagu tohutu punnitledi, hakkad nüüd keerama? Ei, ma ei tea, et kas need on ikka see õige sound ja niimoodi jah, see tunne oli väga-väga inimeste akordidega juba kohal nagu. Jaa, noh ei, ütleme nii, et ei jõua ära oodata just kes seltskonnas kõige rohkem pabistad, mis te arvata kontserdi eel? Selles kontekstis peaksin mina olema, sest ma istun ju nagu Pedyri kontekstis ja üldse nagu bändi kontekstis trummide taga. Jälle noh, üle tõesti selle seitsmeteistaastane. Et noh, loomulikult olen oma lõbuks mänginud vahepeal proovikas kolistanud, aga aga nii, et ma astun suurema publiku ette jälle nagu trummikomplekti taga, noh see on minu jaoks päris suur asi, et ma arvan, et ma kindlasti mingil määral pabistan, sest ma ju ei ole ammu enam trummar polnud nagu selles mõttes, kes siis, eks, eks me kõik pabistama tegelikult ongi selline väike närv on alati hea, muidu ei ole nagu seda feelingut, et see käib asjaga kaasas ja see on nagu väga okei. Aga hääl või kurk tuleb enne kontserti ikkagi üles soojendada. No igal juhul, et eks proovid on meil siin ka nendesse sellesse viimasesse nädalasse rohkem nagu kaldunud, et Need aitavad nagu häälestabiilseks. Just mõtlesin, et äkki enne kontserti ei tohi väga ära väsitada, sest see ei ole väga rahulik tegevus seal ju, mida sina teed. Jah, aga kui sa oled nagu sihukese stabiilse soojaga nagu teinud neid proove, sinuga hääl stabiliseerub ja on niisugune kindel. Aga näiteks kui on juhtunud niimoodi, et sa kuu aega on üldse vahet olnud, kui sa häält teed ja siis ühe proovi enne kontserdisiile pääl ära ja siis on siis on halvasti. Kui paljud praegustest pediküüri põhiliikmetest bonne on pereinimesed, naised-lapsed kodus, praegustest kõik kõik neli, kõigil on lapsed ja kuidas sa seletad seda, mida sa teed, mis sa ütled lapsele, kuhu sa lähed. Minu laps on kõige vanem, minu laps on juba seitsmendas klassis, ta teab täpselt, kuhu ma lähen. Minul on seda seletamist või noh, seletamist kõige vähem. Ma ma loodan, et ta on ise ka saab tulla. Aga teistele muidugi lapsed väiksemad, seda peaksid nende käest küsima, kuidas nad seda seletada? Tere, kas vanuse lisandudes läheb kuidagi keerulisemaks ka või, või, või vastupidi? Ei tea, vist? Oleneb ikka inimesest. Minu minu lapse puhul on kindlasti lihtsamaks läinud. Mis sa prognoosid, mis kell sinu ja sinu kamraadid õhtu lõpeb? Päris lõppu ei oska mina nüüd ka ette ennustada, aga üks on kindel, et see on päris kindlasti kõige pikem Pedi kri lai, mille me anname, meil on plaanis erinevate koosseisudega siis 18 lugu. Ja me ei ole päris kindlasti nii palju lugusid mitte kunagi ühel ühel kontserdil esitanud. Nii et noh, me tahaks nagu lavalt maha saadavast niimoodi seal kella ühe paiku poole kahe paiku. Ja siis tuleb afterparty, noh tegelikult, et on ikka suhteliselt suur juubel, et kindlasti mõni šampus vahest jõuaks. Et sa hästi maitseks järgmiselt kahtekümmet ei söanda soovida, see oleks võib-olla natuke ebatervislik. Ei söanda, aga selles mõttes ise tahta seda, et keegi sooviks lae näitleja, see on nagu jälle terve igavik, et elaks hea meelega sellest momendist nagu palju õnne, petegri. Aitäh, aitäh.