Tere, head kaasmaalased, meie ühine eikellegimaa. Täna saab tiirlema ümber Jimi Hendrix järgse kitarriajastu ühe eredama ja erakorralise Mande afroameeriklase Brändon Rossi. Mina olen saatejuht Tiit, kus need meie eikellegimaa kaks esimest helipildistus saavad olema võrdlemisi kontrastsed ja kitarritalent, Brandon Rush. Neis on osaline keskne mõlemis. Esimene häiri pildistus. Ma selline õhuline akvarell kantristiilis Ron maisi kvartetilt ja sellele õhulisele ja peaaegu pilvitu pildile saab järgnema tasapisi hoogu võttev ja pöördeid kerib üsna elektriseeritud kitarritorm. Toda tormi teeb meile trio nimega Harriet admel. Head kuulamist. Tugeva energia ja elektrilaenguga helivälju liigutas ühimati trio nimega Harriet tammel Melvin kips, bass, Chidki Lewis trummidel ja tänase saate peategelane kitarrist Brandon Ross kolmandana sealhulgas peaaegu et võiks sellest afroameeriklasest temagi terri Essteetikast muusikast, mida ta seni saatus mänginud, all kõnelda lausa binaarsete opositsioonide keeles. Võib ju küsida, kas Mainzi kvarteti kvarteti juhatas eest mängis, trompetis võiks liigitada pigem džässi või kantristiili valdkonda ja samamoodi selles viimases kohati üsna energiliselt Tormis võiks tabada küsimuse, oli see nüüd rohkem rokk või džäss? On mõistlikult etnam kahtlemata džässkvartett ja Brandon Rossigi on tihtipeale peetud eeskätt implariseerivaks džässkitarristiks. Ometigi tuled riiuga. Härjetaagmen on lood mõnevõrra keerukamad, sest nende kontsertsalvestusi, millest üht äsja kuulsime 98. aasta New Yorgi nitting hektari võtet võib iseäranis kõrvad rullis kuulata ja imestada, kummale poole see kõik need kaldub. Binaarsed opositsiooni pigem on miski, mida iseäranis Harriet tahab mani Trio muusika. Bänd on raske ka, sealhulgas vahest väldib, vahest väldib neid ettekavatsetult ja minu arust ska õnnestunult. Härjetoormanil tõepoolest on Rockiliku energiat plahvatuslik, kust ja samas nagu nende kodulinna New Yorgi mitmed kriitikud on väitnud, on tal grupil ometi puudu justkui nagu too tihtipeale roki kammitselgi struktuuriline raamistatus. Teisalt improvisatsioon, mis džässi koostisosa justkui loomuldasa oleks. On härjetaallani muusikas olemas, aga kõike teda svingi ja sellist džässi traditsioonilise maleosa omistatavat atribuutikat selles kolmiktormis jällegi nagu ei kuule. Arvatavasti ongi Trio liikmed päri kitarrist Brandon Rossi isikliku loomingulise palavusega oma muusikas hõlmata võimalikult erinevaid asju, erisuguseid muusikalisi kogemusi, elektrilisi akustilisi, džässi ja popi rütmibluusi, banki niinimetatud Angordigi. Et selles kõlamaailmas võiks olla midagi niid, Joni Mitchelli stseen kaunist, kui need kõõlmelist Tsimeheneksist rääkima. Viimased mõtted on nopitud siinkohal eestikeelsest ajalehest nimega invaks, millega 92. aasta numbris esimeses on võetud ära trükkida. Eestimaamehe immo Mihkelson intervjuu Brandon Rossiga, mis kõneldud kunagi Tampere džäss häppeningi rändel on jõudnud Eestimaalavadele ja ka ajakirjandusse kirjasõnasse otseselt jätskaarel käies 2003. aastal trummar bobi previti grupis, aga mängimas on teda kuuldud ka Eestimaal lähematel maadel nagu Soomes pori jazzil mitmel puhul aga näitas Vilniuse festivalil ja 2003. aasta kesk-kaare lavataguses sõnas küll Brändon sisse ravisilmi. Kunagi selle saate tegija legi, et ta loodab väga, et just nimelt härjad, paablid, Riiaga on tal kunagi võimalus eesti festivalidele või mistahes esinemispaika ka korra tagasi pöörduda. Esialgu hoiame selle saate eetrisse minnes sellele vaid pöialt ja Brandon Rossi muusikalisest mitmepalgelisust ja multitalendist aimu andmiseks läheme hoopiski Kaasa kaunite naishäältega. Seal praeguse aja 20. sajandi lõpu 21. üks viidet matšessi diivasid Cassandra Wilson kelle gruppidele on Brandon Rush mitte üksnes kitarri mänginud, vaid ka Wilsoni plastusi produtseerinud, mitmeid lugusid arranžeerinud ja olnud ka tema kontsert ansambli juhiks. Niisiis nüüd kuuleme, kuis Cassandra Wilsoni hääle taga ja ümber on Brandon Ross arranžeerinud ümber nii kontori kui bluusiklassikat. Esimene pala on kuulunud kunagi Williamsoni repertuaari teine aga seal polühe kõlli on modi hoottersi kunagisest arvatavasti kullafondist. Nõnda siis laulis Cassandra Wilson motivaator hani piid, nagu selle seadnud oli Brandon rass, kellelt kahtlemata olid ka kuuldud väiso partiid ja veelgi kahtlematumalt kitarrisoolot pärit Cassandra Wilsoni trupp, mille juhiks kitarristiks oran seeriaks on olnud Brändon Ros 90.-te keskele taas 21. sajandi algusaastatel. Arvatavasti muusikaline kontekst, mis tema, Brandon Rossi ongi toonud kõige suurematele kõrgematele lavadele arvukama publiku, et siis tegelikult Angelbrändal lossibiograafias, mis teda ennast minu lähedal muhelema ajanud. Ka seesugune fakt, nagu esinemine MTV-s koos kunagise Ruraal räpitrupiga ristiti. Mille kontsert koosseisus, mis oli üsna arvukas, pean Roski kitarri, mängis aga enamasti all kolleegideks, leivaisadeks õpetajatekski olnud ikka praegu võib öelda džässi suurkujud improvisatsiooniline muusika suurkujud nagu näiteks saksonistid Atšižep või Oliver, Leif aga viiuldaja, Roy Jenkins, ansamblijuhid, Which Morris ja Richard Abrams. Kõige Elam ehk peame oma õpetajaks aga Brandon Rush multiinstrumentalist ja heliloojat Hendrich reed Killi kelle gruppide salvestustel on ta korduvalt kaasa teinud küll ainsa, küll ühena mitmetest kitarristidest ja selle saate kokkupaneku eel, mil rändan Ross saate tegijat lahkesti muusikaga aitas, tundus ta vaat et kõige enam tundvat selle pärast kas ei kellelegi riiulitel juba ikka all või peaks tema abiga sinna juurde muretsema. Neid loid, kolmandaid ja neljandaid, Reedki erinevate ansamblite muusikat, salvestusi muidugi neid, kus pean usk ise kaasa mängib, aga ega tegelikult Brandon Rossi enese soolo tõid. Nõnda väga palju valida antud hetkel veel ei olegi. Ma ei ole päris kindel, kes järgmine lugu on avalikustatud mõne pisema või veel pisema plaadifirmamärgi all. Küll on rändan ras seda lahkelt eesti kuulajale kuulata pakkunud, mida me kohe varsti teemegi. Ja see oleks nüüd, Neid tema enese nime all välja antud projekte või väljaandmist alles ootavaid üks teemasid, mis kannab nime, ma tean seda pilku küll nõudvat lukk koosseis, kus mängivad kaasa nii hästi tšellist, trummar, akordionist, tuubamängija ja mõnes loos kõneleb kaasaga kõnekunstnik kirja mässadik, Bei mitte küll selles teemas, Brandon Rush ise komponist kitarril. Tarnidele tšellole löökriistadele, akordionil hormooniuminejatuubale komponeeritud teema oi nõudelt lukk, mida me osaliselt kuulsime oli Brandon Rossi sulest ja seesugustele, koosseisude ja muu sugustelegi, mida Chessiseni polarisatsioonist teinekord harvem kohtab. Kirjutamiseks improvisatsiooni inspiratsiooni saanud Ross ilmsesti oma õpetajalt NSVL kiililt, kelle nime ennist sai mainitud, kelle muusikat taganenud Brandon Rossiga esitajate hulgas me õige pikalt kuulata võtame. See on eriline sära, mis Brandon Rossi silmiste poolest tekkiv, kui näha, kuidas ta kõneleb oma õpetajast Henri-Fred kilist varjamatu lugupidamisega. Seda on korra ainult mulle osaks saanud, aga Hendrix reetkeli muusikat maksab kuulata ikka ja jälle selles pikas koos nimeks vahest veidi nuuskpiiritust ehk trikke. Mõunja originaalis on küll tegelikult kaks kitarristi, teine neist on sudja ja ütleme siis pealegi nii et esimene neist ikka tänane kellelegi maalane. Brandon Ross mängib lifreekile. Ansambel mängib meile 90.-te algusest. Tänase jällegi Maal juhatab meid ei kellelegi ma lõpuni. Trio koosseis, oriet, aamen, arvatavasti kitarristide Brandon Rossile kõige südamelähedasem koosseis riskin moletada. Kõigepealt on tegemist küll härjetamani kahekordistatud kontsert koosseisuga, kuhu siis antud juhul kuuldavale tulevase improvisatsiooni kuulavad kõrvu Brandon Rossi, Melvin kipsija, Zeiti Lewise kitarri, bassi trummide veel trompetis Mails kelle kvarteti koosseisus mängis Brandon Ross tänase kellelegi oma loo ning kaks plaadimasinisti, need on. On selliseid inimesi, kes igatse igapäevast pidevat ametit, turvalisust või oma maja sest nad peavad olulisemaks aukudega puutorupuhumist, liistule, venitatud traadil mängimist või õõnsale puupakule pingutatud nahal rütmi tagumist ja öelda, et nad kulutavad sellele kogu oma elu, sest nende jaoks on see oluline. Teised vaatavad neid ja mõtlevad, et nad on hullud täiesti nupust nikastanud, kuidas võib üldse nõndaviisi. Aga sellistel inimestel lihtsalt on teistsugune tee minna. Ja ma ei ütleks, et ma saan teha seda, mida ma soovin. Minu vabadus seisneb pigem selles, et ma püüan alati valida, mida ma teen. Tsitaadi lõpp. Nõnda kõneles kunagi aastaid tagasi kunagisele Eesti muusika ajalehele invaks eikellegimaalane afroameerika kitarrist Brändon Ross. Nagu lubatud Brändon Rossija Trio hävietamel lõpetavad selle kellelegi, ma saate mina lingid, kust need sajandeid kuulamast jälle kohtumiseni.