Tere eetris portaal Looge kommentaaris etapp Kristjan Port. Kindlasti peab rääkima Twitterist mitte ainult sellepärast, et tegemist on ühe põhjusega, miks pühast Facebookist on hakanud teismelised ära kaduma. Aga ka seetõttu, et enne 2000 kuuendat laastavat ei teadnud keegi taolisest 140 tähelise sõnumi piiranguga nähtusest mitte midagi. Peamine põhjus on aga twitteri pikalt kaalutud sambanenud müüki. Täpsemalt siis müüakse endast teatud osa Ta turult raha edasiseks arenguks. Alates möödunud reedest hindab avalik arvamus, kui mõttekas on lühisõnumite säutsumine. Mitte et keegi oleks sõnumite edastamist kuidagi tarbetuks pidanud, sest viimase kasuks kõneleb 500 miljoni registreeritud kasutaja tegutsemine küsimusepüstitusega nüüdsest aga uus kvaliteet. Kas keegi usub, et tasuta lühisõnumiteenusega saab ka raha teenida? Et pensionifondi pandud kaks kasinad eurod kasvataks aastatega peki, võimaldamaks pensionäril külma sügisest pageda nädalaks soojale maale. Ja mõned sooviksid lihtsalt raha paljundada ja neid soovijaid on teisigi. Huvitav, kas see õnnestub? Seni pole Twitter kasumit tootnud. Viimase kvartali tulemus on kahjum, miinus 64 miljonit dollarit. Võrreldes kasumis olnud Facebooki börsile astumise hetkega poleks nagu põhjust optimismiks. Seda enam, et Facebooki börsile tulekut saatis palju spekulatsioone Nende eufooria meeleolu mis päädis aga kõigi ahastuseks hinna kukkumisega poole peale. See tähendab, et aktsiaomanikud kaotasid lühikesena, aga poole panustatud varadest. Mõned läksid vägagi närvi ja hakkasid kohtu kaudu õigust mõistma, õigemini Pütsistis kohtu kaudu raha tagasi küsida. Julgemalt värvi või suurema ahastuse tõttu kivistunud saatis lõbuks aga siiski rõõmusõnum. Kui aasta pärast börsiakti jõudis aktsia hind esialgse tasemeni. Ja on tänaseks kerges kasumis. Hetkeks, kui ettevõtta. Ta paneb end avalikule turule, toimub firma kultuuris muudatus. Edaspidi on ju iga samm väljastpoolt tulnud investorite närvilisem vaatluse all. Ja mõned inimesed muudavad taolises olukorras oma käitumist ning juba see on põhjus, miks firma pole endine. Seetõttu ongi. Tähendab, mida investor näeb endist firmat täis lootust või uut ja närvilist majandusaasta aruannete järgi orienteerujad. Tähelepanelikud mõtlejad märgivad traagilise veana, et enamustel juhtudest püüame mõista eesmärke aga tegelikult peaksime mõistma inimest firmadele seatakse eesmärke nagu lapsele, kes kavatseb suurena saada näiteks tuletõrjujaks. Sest see on ju tore amet. Ainult et suurena ei taha sedasama laps enam kuidagi tuletõrjuja ameti peale mõtelda. Mitte sellepärast, et amet oleks muutunud kuidagi kehvemaks. Sest see pole ju tõsi muutunud, nad on lihtsalt seesama inimene. Ja midagi taolist võib näha paljude kaasaegsete ettevõtete puhul, eriti aga nende puhul, kelle põhiliseks sisuks on inimeste teenindamine. Kästakse olla endiselt tuletõrjujad, aga inimkliendid on vahepeal muutunud, ihaldavad midagi muud. 2006. aastal eelnenud 10 aasta jooksul börsile tulnud ettevõtete saatus tuurinatele. Palun Nebraska Lincolni ülikoolist USA-s tõdeb, et tänaseks end võitjaks pidada vaid 22 protsenti ettevõtetest kellel on õnnestunud hoida aktsia hind esialgse pakkumise tasemel või kõrgemal. Ja 10 aastaga jäi ellu praktiliselt natukene üle kolmandiku firmadest. Seejuures ei tasu unustada, et börsile minnakse ju alati kindlas lootuses olemasolevat edu. Avaliku raha abil veelgi võimendada. Seetõttu jääb Twitter huvitavaks vaatlusobjektiks, sest firma müüs reedel aktsiaid 1,8 miljardi dollari eest. Ja seejärel hakkas väärtpaberite hind järsult tõusma, saavutades lõpuks taseme, mille järgi firma spekulatiivne väärtus ületab 50 kordset selle hetketeenistust. Järelikult näevad investorid midagi, millesse uskuda. Huvitav, kas selleks on firma eesmärgid või sellest töötavad inimesed, saab näha? Ja needsamad inimesed ei kujutanud veel alles hiljuti ettegi, et 140 tähelinna sõnum võib-olla midagi, millest nad on tundnud puudust.