Tere eetris on portaal, tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Teistelt on alati midagi õppida, sest miks peaks ise kõiki vigu läbi elama? Kuivõrd on järgnevas loos tegemist otsese veaga, jääb veel lahtiseks. Aga õppida on sellest kas või seda, kuidas korraldada kontrolli alt libisevad alaealistel arvutimängulembust. Kuni võib-olla inimkonnale praktikas väga tuttav, kuigi piisavat teaduslikku seletust magamise ajal toimuva kohta veel pole. Aga. Ühes ollakse siiski kindel. Nimelt peavad lapsed öösel magama, mitte mängima arvuti või mängukonsooli taga. Lõuna-Korea kultuur määratleb laste koolitamise normid, mida on kaugematel rahvastel, võib olla raske tervitada. Näiteks kulutab noor korealane õppetööle kuni 16 tundi päevast. Koolides kehtib kehaline karistus, mille regulatsioon Need näevad ette peksmises kaardikepilaadse vahendi kasutamist, mis aga ei tohi olla paksem kui poolteist sentimeetrit ja ühekorraga ei tohi lüüa rohkem kui 10 korda. Peksu saab kätte klassi ees või koridoris ja karistada saab iga asja eest, mis õpetajale ei meeldi. Ning poiste ja tüdrukute karistamise vahel vahet ei ole. Koju jõudes jätkub õppimine ja seetõttu koolivälistest harrastustest jõuavad osa saadavaid harvad noored. Kui need mitte lugeda selleks arvutimänge, mis ongi arusaadavatel põhjustel Sealsete noorte seas ülipopulaarsed. Aeg, millal sealsed lapsed jõuaksid oluliselt härral, siis oma maa inseneride loodud mängumaailmast osa saada paigutubki. Unetundidele oleme siis nüüd kokku pika ja kurnava koolipäeva ning magamata ööd ei ole ju midagi head loota ja hiiliv probleem hakkaski lõpuks kärisema. Ning üle-eelmisel aastal sätestati Lõuna-Koreas nõndanimetatud väljalülitamise seadus. Seadus nägi ette öise kuuetunnilise mängude pimendamise aia kõikidele. Alla 16 aastastele alates keskööst oli kuue tunni jooksul mängude mängimine keelatud ehk nad pidid siis öösel magama vähemalt kuus tundi osa seaduse jõustumise kohustusest mängude valmistajat õlgadele, kes pidid tagama antud ajavahemikul sissepääsukeelu onlain-mängude maailma. Kuna naiste vanuse eristamine on tehniliselt keeruline. Ähvardas Microsoft kogu Xboxi äri koreast ära tuua ning Sony sulgeski oma Playstationi võrguteenused. Esimene mõtlesin siiski välja osaliselt töötavale ühenduse ega lase nimetatud ajal kuni kuueteistaastaseid mängumaailma ja soni otsustas vanusepiiri hindamise sokutada pankade kraesse. Ja nõuad mängu käivitamiseks krediit party, mida antakse alates 18 aastastele. Tõenäoliselt tulevad paljud lapsevanemad lastele appi ja aitavad nad öötundidel. Kui te maailma tegemist on paradoksaalse olukorraga, aga selliseks on kord juba seal näeb ülikõrge konkurentsikultuuriga elu kujunenud. Teatud mõttes jätavad lapsevanemad siis osa vanemlike kohustuste täitmata, kuna samas soovivad võimaldada midagi, mida lapsed sooviksid. Ja pingelise kultuuri üheks tagajärjeks on siis populaarne soov põgeneda päris elust. Lõunakorealaste seas esineb seega tavatult palju enese tappusid ja umbes poolele miljonile inimesele antud internetimängusõltuvuse diagnoos. See teeb rahvastikust iga 100.-st inimesest mängusõltlase narkomaani Lõuna-Koreas umbes 90000 ja alkoholismi all kannatab üle kahe miljoni elaniku. Lisades siia üle poole miljoni hasartmängusõltlase, saame sealse sõltuvusprobleemi suuruseks. 3,33 miljonit ehk umbes iga seitsmenda kaheksanda korealased. Pole siis ime, et kui lapsevanemad ei suuda lapsi magama sundida ja seda peavad tegema poliitikud läbi seadusandluse siis need on jälle poliitikud võtnud endale kohustuse. Teha midagi nelja suurima sõltuvuse vastu. Uus seadusalgatus tahab. Arvutimängud lisada analoogse kontrolli alla, nagu seda tehakse näiteks narkootiliste ravimitega. Lisaks püütakse haigustega. Kaatoritesse lisada sõnad nagu internet ja mängud et oleks võimalik alustada ravi määramisega, nagu seda tehakse haige südame või maksa korral. Tõenäoliselt on kirjeldatud seadusalgatused samuti sümptomid korea riigi sotsiaalset tervist räsivad vaevusest mille vastu aga head rohtu on meil keeruline pakkuda. Kuid midagi võiksime. Kauge riigi probleemidest siiski õppida. Näiteks seda, et ärgem laskem õppimisel röövida und ja lapsepõlve.