Tere eetris portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Ajal kui kõik koguvad infot, sünnib teatud tasakaalustamatus sest infoga pealehakkamise viise on palju raskem välja mõtelda. Isegi kurikuulsa luureorganisatsiooni NSA kõikne info kogumine paistab olema rohkem kogumise kui kasutamise poole kaldu sest isegi USA senaatorite ei õnnestu välja selgitada, mida selle infoga kasulik on tehtud. Teisalt tasub aga olla tähelepanelik katsete suhtes, kus kogutud infoga tehakse üllatavaid asju sest see on lihtsalt tehniliselt võimalik. Vähem mõeldakse siis sellele, kas seda on ka päriselt vaja. Näitena sobib üks innovaatiline USA ettevõte mille kohta omakorda infot kogudes võib jääda mulje igati eesrindlik, kust firmast selle tegevus on seotud noorte peredega, lastega emadega ja isegi vanavanematega. Pakutava teenuse jaoks kasutatakse kaasaegset meditsiinitehnoloogiad koos modernse infotehnoloogia ja hetkel vaest kõige kuumema valdkonna ehk kolmdeid printimise tehnoloogiaga. Firma nimega Friidi beibis pakub lapseootel noorele perele võimaluse suunata. Myersi arsti visiidi käigus tehtud loote ultraheliuuringuga kogutud infovoog kolm D-printer sisse et siis kolmes värvigammas materjali tooni vahel valides valmistada vanemate, võib-olla ka õdede-vendade. Kuulaste silmarõõmuks autentne kunst, loode. Kui soovite, võite valida tsirka 20 sentimeetrilisele lootele, kas soo? Ühtlasi ei pea muretsema selle pärast, millises asendis tulevane kodanik hetkel on, sest teenuse osutaja võtab beebiandmed ühte kahest võimalikust kehaasendist kas jalad rätsepistmes või siis pea jalge vahel. Ühtlasi huvitavad innovaatilise teenusepakkujad mõtelda ka oma vanavanematele ja tellida ka neile midagi kaminasimsi peale sest iga lisakoopia saab kätte kümneprotsendilise hinnasoodustusega. Üks kummimaterjalist loode maksab 600 dollarit ja see saadetakse tellijatele paberisse mähitud pappkarbis. Kui nüüd mõne inimese meeli hakkas looritama kurbuse kangas sest tema mingil põhjusel ei ole lapseootel, aga tahaks samuti midagi tellida siis kurvastamiseks pole kahekordselt põhjust. Esiteks on võimalik tellida tuntud inimese loode ja selle eest peab tasuma ainult 250 dollarit. Esialgu on saadaval ainult üks valik, milleks on Kim Kardashian, Jaak Hein, Pasti tütre beebi noorti loode hinnavõit on seotud kummist loote koopia mini versiooniga, mis on seekord siis 10 sentimeetrit püüdes. Aga kaine mõistuse maailma nüüd vaikset tagasi roomata tasub nähtus üle mõned minutid siiski veel mõtelda. Võib-olla on mõned pered vägagi anatoomiahuvilised ja nad näevad sündimata, lootes tehtud kummi kujukeses 600 dollari suurust kulu, õigustavad väärtust. Teisalt, kui tehnoloogia võimaldab ületada teatud piire, mis panevad normaalse inimese vähemalt üllatuma siis ei pea ju seda iga kord automaatselt pidama edasi liikumiseks. Mõnikord sünnitab uue tehnoloogia rakendamine ainult kulusid. Ja ilmselt võib midagi taolist märgata ka antud loos, sest kolmemõõtmeliste kummist loodete valmimist Ta lootis kaasata avaliku panustamiskeskkonna kaudu investoreid nähtus, mida tuntakse paremini, kuid crowdfunding ehk rahva rahastamine. Seegi samm on innovaatiline ja üllatus. Tavalt kaugeleulatuvat ajaloost hoolimata pigem internetti kultuurilikult lühikese ajalooga. Suvaline inimene saab siis annetada ettevõtjatele ükskõik kui pisikese summa millega väljendab siis oma usku, ettevõtmised tulevikku. Kolm D prinditud loodete vajaduse tulevikku usuvad inimesed siiski vähesed sest aastase kogumisega on firmale annetatud vähem kui kümnendik soovitud 15-st 1000-st dollarist. Kuid ilmselt siiski ei tasu uskuda. Tulevikku, milles keegi ei mõtle konide printerite jaoks välja midagi veelgi riivatumat.