Praegu siin Estonia kontserdisaalis on Eesti riikliku sümfooniaorkestri proovivaheaeg aga juba õhtul on see saal pilgeni täis välja müüdud, seest on sümfooniaorkestri ooperikala ja me saame prooviahel, keda Aile assoniga, kes koos Annely Peebo ja Lätti tenori Aleksander Antonenko ka saab nautida publiku sooja vastuvõtu. Aile, kuidas niisuguse ooperiga mahla ja numbrites kokku pandud kontserdikandmisest publikule see meeldib, väga kõik parimad pärlid on keesse lükituda, aga kuidas ooperilauljal on, sest et sind ei toeta kostüüm kulissid? Tartner lauljad ei ole rolli arengut, vaid et sa pead iga numbri jaoks nagu ümber kehastuma. Kuidas lauljana? Lauljal on, ma arvan, ka see on siiski suur suur pidupäev, sellepärast et ooperi kaaladel me saame aeg-ajalt siiski laulda sellist repertuaari võib-olla mida ooperiteatrites ei ole iga päev kavas. Ja minul on ka väga hea meel, et ma saan laulda siin tõeliselt ka esimest korda orkestriga Tosca aariad. Et see on ka üks unistuste roll, et ja veel nii-öelda saada nii-öelda käsi valgeks Eesti Rahvusliku Sümfooniaorkestriga, see on, see on päris võimas, et ja loomulikult vala kontserdid võimaldavad ka laval kokku saada inimestel, kes võib-olla igapäevases töös ka omavahel kokku ei saaks ja seetõttu ma muidugi hetkel kõnnin pilvedelt. Minu partner tenoriks on Aleksander Antonenko, kes on hetkel maailma esitenoreid. Räägi palun temast natuke lähemalt. Ta on pärit Lätist. Tal on olnud, et viimastel aastatel täiesti peadpööritav karjäär ja just nimelt spinto tenori rollide, suure, suure, lüürilise või siis suure täis tenori rollides itaalia repertuaaris ehk siis Putšiini Verdi suured rollid ja et kui hetkel võtta, sest tema on üks nii-öelda nendest hotellodest maailma lavadel üks nendest vähestest, kes selle rollini küünivad Metropolitan ja teiste suurte ooperiteatritele. Ja selleks tera õhtuseks kontserdiks on Tallinna sõitnud ka Annely Peebo metsosopran ja ka sinul ja temal on ju varasemast koostöös noh, ja see ilmselgelt, et mõlemad olles siiski eesti lauljad, Anneliga me oleme varem kohtunud, aga kavas on meil täna saame laulda kahte duetti, aga mõtlen, et Anneliga Me oleme loonud suurvormides koos. Et me ei ole Anneliga päris nii-öelda ooperilaval nii-öelda seal, kus kogu butafooria on abiks nii-öelda. Et sellises olukorras me ei ole kohtunud kõigi arvatavasti oleks oleks olnud päris mõningaid ooperis, et kus ma arvan, et ma läheks teineteist väga hästi täiendanud. Täna publik kuulabki, Mozarti Cosi, fan tutest kahe õe aariat, ma arvan, et me moodustasime päris toreda, harmoonilise ja mis on see paari laval nii-öelda ooperi lavalgi. Kas kava on ERSO poolt valitud? Ei, ei, ei, ei, ei, ei, ei kava valikul sellistel puhkudel, kus tuleb teha selline, no ma kutsun seda nad nagu salat kontsert. Et siis siiski esimese asjana, kui algab sellise kontserdi kokkupanemine, siis iga laulja annab omale lood, mida ta tahab esitada. Väga tihti sõltub sellest, kes satuvad omavahel kokku laulma. Ma ei pea siin silmas inimesi või, või niisuguse värvi, vaid siiski haleliike. Tänasel kontserdil oli kava kokkupanemine oli suhteliselt nagu Hiina pusle, et, et minu ja tenori repertuaar kattub päris suures osas, aga Anneleja tenori repertuaaris neid kattuvaid lõike oli väga vähe ja seetõttu oli see kava kokkupanemine seekord päris raske ja keeruline. Aga ma arvan, et me saime kokku päris sellise homogeense ja toreda läbilõikekavaga publiku jaoks, et nagu ma alati üritan, kui ma teen jõulukontserte või, või kui on ka nagu selliste suurte kontsertide kavade kokkupanek, et üks asi on see, mis pakub lauljale ja mida meie tahaksime väga teha, et minulgi jäi täna kaks, kaks variant, mida ma väga oleks tahtnud teha, mis on minu jaoks uued ja mida ma oleks tahtnud laulda, siiski jäid välja sellepärast, et esiteks peavad kõik asjad omavahel sobima. Ja vot sellise kontserdi formaadi puhul lihtsalt, kui ma oleksin ise publikuma võtan publiku koha pealt siis. Ma ütleks, et julge kaks kolmandikku võiks olla lugudest, mida võiks igaüks siit 780-st inimesest või ma ei tea, võib-olla 800, sest inimesest, kes siia saali täna õhtul tuleb, et võiksid kaasa ümiseda. Kaala kontsertide võlu ongi selles, et mängitakse tuntud repertuaari nii nagu käiakse oma lemmikbändide kontserdile juba laulud peas, skaala kontserdi formaat ei ole päris sellise uute maitsete proovimiseks ja õige õige koht, et siis täna on tõeliselt hipparaad. Nonii, nimetasite oma numbritest juba Putšiini, Toscati ja Mozarti Cosi fan tutte, mis Veemia sinu esituses kuulane tuleb täna ka Iida aaria ooperist äida Verdi ooperist jaa, jaa, ja seda ma olen juba korra nii-öelda kontsertversioonis laulnud, aga muidugi jälle siin mõnel laval sen teine Estonia kontserdisaali laval. Et see on jälle teine teine tera kontserdisaalis on siiski paraku lihtsalt parem akustika kui meie oma teatrisaalis ja seetõttu on nagu siin ma alati nalja natuke sellel teemal, et nagu see vana hullumaja detailid ehitati bassein ja siis tuli ka intervjueerija küsima, et kas, kuidas on ujuda. Mul on väga-väga hea nõmme, lastakse vesi ka sisse. Meil on natuke samamoodi, et meil on väga tore on oma koduteatris, aga et see akustika probleem on, et akustika kui selline meie üks mängu vahel meil seal praktiliselt puudub, et et siis mul on nagu tänasel kontserdil nende basseinis vesi. Räägime orkestrist ka, ega ERSO ei mängi ooperimuusikat igal õhtul, kuidas meie rahvusorkester hakkama saab. Aga see, selline igivana küsimus, et tegelikult öeldakse hea orkester siis ei ole tõesti vahet, te, muusikud, muusikud ja muusikutel on kõrvad peas lihtsalt ooperi orkestri nii-öelda eripära on see, et ooperiorkester mängib seda repertuaari õhtust õhtusse ja seal on igale orkestrantide praktilisega koguvuse solistide partii on peas, et see lihtsalt annab teatri orkestrantide lihtsalt selle repertuaari tundma, millise eelise, aga üks professionaalne orkester ja nii hea orkester nagu ersa ei jää mingiski suhtes hätta ja kui täna siia lavale vaadata, siis Estonia lava pilgeni instrumente täis, et meil on peaaegu täis koos seisan orkestrist väljas, et see saab olema võimas elamus ja just nimelt ka sellepärast, et mördi, eriti Putšiini muusika veristlik muusikaga nõuab suurt orkestrit ja see ei tähenda seda, et orkester peab mängima. Kuulge, poisid, põrutage täies täies sportes, et see ongi see võlu ja see tõeline elamus, mis paneb ihukarvad püsti tõusma, tuleb just nimelt sellest, kui nii suur terve lava täis on üks pill, orkester nagu pill ja siis ta mängib vaikselt. Aga et sellise võimsusega saab super pianos mängida ja meie dirigent Vello Pähn on ka tõeliselt dirigent, kes suudab orkestri veenda ja juhtida ka mängima, väga nõtke ja ka väga vaikselt ja, aga samas, et see toon on tihe ja kannab ja rääkimata sellest, milline sünergia tekib, kui on selline muusik, nagu on Aleksandr Antonenko tenor, muusik, kes on nagu väga-väga-väga intensiivne oma oma. Mis asi on väga-väga musikaalne ka, et ma loodan sellelt kontserdilt ise saadud täiselamuse. Sa oled öelnud, et jaanuarikuus kuuleb sind veel rahvusooperis Estonia, tan hoidleris. Et siis tuleb sul pikem vahe, mis muidugi kurvastab publikut, on sinu enda jaoks väga rõõmus. Jah, on, on tõesti rõõmus aeg, et järgmisel nädalal on meil 29. ja 31. jaanuaril on etendust Wagneri ooperiga tänu Moisar ja siis pühenduma ainult pesapunumise ja lapseootusele, et mul on siis veel jäänud kaks pool kuud. Et ma vestlen oma tulevase lapsega aeg-ajalt ja räägin talle ta, ta peab kannatama veel ühe nädala ja siis siis enam ei tule orkestri kogupauke. Aga ma ei tea, eks, eks see on ka sellest, et noh, see laulmine ja see on minu, see on minu elu osa ja ma teen seda iga päev, et pigem olen. Proovides olen täheldanud, et siis kui kas pianistid või dirigendid hakkavad millestki rääkima, et siis ma vahel saab maksahaake siis kui muusika käibele laulmine, siis on vaikus majas, aga vaikus, tekkis äge halla. Mis, mis on, mis on nii laudi edasi? Et selles mõttes on nagu praegu on, nagu ma ütlen talle, et on väike abimees on kõhus. Et see on nii tore, et ma loodan loomulikult üsna pea olla laval tagasi, aga kuivõrd seal nii mugavalt on kõik sätitud, et sellel aastal ei ole Estonias mul ühtegi uut rolli ja, ja nii-öelda beebi saabumine on hooaja lõpus, et siis ongi terve suvivahendit. Et eks siis näe, mis järgmisel hooajal saab. Me ootame sind kiiresti lavale tagasi ja loodame, et kõik, mis juhtub vahepeal, läheb väga hästi, aitäh, aitäh.