Tere eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Reklaam on kanal, mille kaudu kaubad püüavad nähtamatut, petamiilide ja konksude abil õngitseda omale kliente. Need on siis inimene kliendid. Sarnased kalapüügil on inimeste, nende tähelepanu ja raha Ongitsemine komplitseeritud ja kasutab rikkaliku arsenali. Näiteks punktist A punkti B liikuva kodaniku tähelepanu võitmine tänaval, vilkuvate siltide või õhtuses koduses puhketsoonis saateid pakivate reklaamidega. Vana muutusest hoolimata tänaseni piisavalt tõhus ja seda tehakse palju. Ametiga otsitakse jätkuvalt uusi ja tõhusamaid meetmeid, sest tähelepanust on kiiresti kujunenud defitsiitne kaup ning inimesed on omandanud lühikese ajaga omapärase nägemis- ja kuulmispuude. Viimasega arvestamisest tähendab tunnistust tuntud ning protesteerimistest regulatsioonidest hoolimatult jätkuv probleem, kui helitugevus muutub reklaami ajal isegi kurti ehmatavalt tugevaks. Teisalt on reklaamid vastavalt neile eraldatud reklaamipausi ajaraamistikust välja hiilinud. Võttes hiiliva koha sisse, siis. Saadetes nähtust tuntakse product placementi nagu filmis või telesaates on näha kaubamärkidega või muidu nendega hõlpsasti seonduvaid kaupu ja teenuseid. Tegemist on üllatavalt vana nähtusega. Väidetavalt olevat juba Kirjanike šilbern nimetanud pea 150 aastat tagasi oma lugudes tihti mõne sõbraliku laevandusfirma nime. Veelgi värskem näide on loomulikult inimeste profileerimine uurides peamiselt läbi onlain-maailma mahajäetud andmete põhjal, kellega on tegemist, et siis grupitunnuste alusel määrata talle paremini sihitud ja tõhusamalt toimivaid mõjutusvahendeid. Eriti hea on demograafiliste tunnuste nagu vanuse, soo, hariduse võim, harrastuste kõrvale lisada sõprade ja tuttavate andmed ning allutada nemad endalegi teadmata. Tult tegutsema reklaami agentidena. Sotsiaalvõrgustikke kallis taristu ja aktsionäride oodatud kasum mõõdetakse välja just taolisel totaalsena tunduvat turunduse kaudu. Totaalsus on seejuures nii täielik, et inimene tunneb end subjektiivselt vabana ja väidab. Tema teeb otsused oma tahte põhjal. Nüüd aga ootab meid ees veelgi suurem jutumärkides siis vabadus tunda end oma valikut peremehena, sest Apple avaldas hiljuti värskema patenditaotluse sisu, mille eesmärgiks on küsida reklaamiandjalt kõrgemat tasu, sest uudne lahendus suudab hinnata potentsiaalse kliendi tuju ja pakkuda sellele vastavalt varasemast suurema tõenäosusega tehinguga lõppevat ostuideed. Meetod sisaldab lisaks juba mainitud soole ja vanusele registreerida loomulikult inimese asukoha. Kellaaja, aga lisaks neile kuulab ka inimese hääletooni, mõõdab pulssi, vererõhku, erutusseisundit ja vere adrenaliini taset, higistamist, näoilmeid ja isegi seda, kui tugevalt ta ekraanile vajutab. Lisage siia juurde sama inimese tegevuse, millisel veebilehel ta viibib. Või millised rakendused on tal avatud ja mida ta just kasutas ning nutikas seade sätib talle paate välja sobivas suuruses. Jah, kõlbaba sisuga ostuidee. Kuivõrd on tegemist inimese huvide parima teenindamisel või hoopiski tema muutmisega sõna- kuulelikuks tarbijaks jääb lähima aja äratundmisrõõmuks. Annatavalt saab suur osa vajalikust infost kätte seadmega, mis kuulab inimesest sündivaid helisid ja mida asetatakse sagedasti vastu põske. Huvitud taolisest võimekas lahendusest lisaks kaubandusele ka mõne riigi valitsus. Teenuse üleminek Apple'i käest riigile ei pea toimuma lõppkasutajale. Dramaatiliselt, sest seda tehakse ju õigel hetkel ja meeldivalt. Ning täiesti võimalik, et asutus, mille haldusalasse uus teenus hakkab Kuuluma kannab tõeministeeriumi nimetust.