Mina igal juhul armastan sonid. Kas eestlane armastab sonit ka? Kas ta nüüd just armastan, ma ei julgeks väita, aga oma kindla koha leidnud eestlaste hulgas päris kindlasti kui kaubamärk ja kui nimi firma nimisoni on üldse maailma üks tuntumaid firmanimesid. Ja ma arvan, et on ka eestlaste hulgas üks tuntumaid keskmine eestlane oskab öelda, millega sa tegeled. Kui üldse Eestis veel mõnda väga tuntud kauba märkimata, siis võib-olla see on ainult kokakoolasoni, tuleb vist ka esimesena meelde, eks ole. Igal harul on oma märk, mis seal näitab selle haru professionaalsust ja seda kvaliteeti ja kõike seda, mis selle juurde käib ja Coca-Cola seostuvad meile kohe koogiga. Sealsamas Coca-Cola teeb ka särki, kõike muid, seda me ei pane tähele. Siis täpselt saadi. Soni seostub meile kohe kõigepealt tele- ja videosüsteemide ja videokaameratega. Sealsamas on tema tegevusala palju suurem, laiem loomulikult audiofilmimaailmas tsooni sees. Muusikamaailmas on Sony sees. Sony Music on üks suurema klassikalise muusika kogu omanikke. Tal on väga palju väga suur katastroof, aga, aga head plaadid on. Et see on üks suur lai ala, aga ta seostub ikkagi ainult ühe kitsa alaga, mida me teame ta raudselt seda teed. Millal soni yldse alustas? Me ei saa öelda maailma mastaabis, et on noor firma, aga tegelikult on ta noor firma 46.-st aastal. Pärast sõda Jaapanis, moodustati ta ja ta oli algselt puhas ainult jaapani firma. Maailma läks ta alles 50-lt aastate keskel ja kui ma eksi, siis oli see kuuekümnendatel aastatel, kui sonidega esimesega kaasaskantava televiisori. See oli nüüd Sony esimene toodang, vist ei saa öelda, et maailma ainus tal on neid ka pärast tulnud esimene värviline videomakk 71. aastal ja viimane sõna siis mini risk. Nii nagu messid soni ühest väikesest kataloogist vaatasime, siis on siin ka päris vanaaegne magnetofon, see on siis aastast 1960. See on 1950 isegi 10 aastat vanem. Aga ta on esimene magnetofon, lindistab magnetofon, mis lindistas magnetlindile ja mis on valmistatud jaapanis, mitte maailmas. Ja viis aastat hiljem tuli tal esimene transistorraadio juba ka jaapanis. Esimene, mida me saame lugeda maailma mastaabis tuli Sonyl. Esimene on kaasaskantav televiisor aastast 1960 ja ma võin isegi tehnikahuvilistele öelda tema margis Iidee V8 301. Niisugune ilus pisikene hall. Kui hästi ta näitas ja kui hea ta on, seda kahjuks ei oska teile öelda, sest ma arvan, et seda näit muuseumites näha, aga see oli esimene, mis pani maailma kõnelema. Huvitav, kas Sonyl muuseum on olemas? Pead ei anna, aga ma arvan, et peakorteris on kindlasti olemas selline, nagu ikka, on väike ajalugu tutvusta meilgi oli siin kunagi toakeses, seal on siis niisugune muuseum olemas. Kui vaadata soni disaini, seda lihtsust ega ta seda ei oska Evar öelda, kus kus see disain pärit on, loomulikult Jaapanist, aga midagi rohkemat. Ta on jaapani tihtsus sisust lihtne disain ja kvaliteet nagu jaapanlane, isegi selline lihtne pisikene inimene, aga vaat kui palju mõistes tead, kui palju asja nad välja mõelnud on, bastionid on vale sõnaga. Lihtne ja kvaliteetne. Kes soovib disaini saada, kestab ekstravagantsust, sellel pole küll soni firmaga mitte midagi teha. Aga kes soovib saada, ütleme kvaliteeti ja hea tuju selle asja kasutamisel. On see siis televiisor Londonis audiosüsteem? Vot seal tasub kindlasti Sony poole pöörduda. Aga neid disainifirmasid on maailmas palju, kes teevad väga huvitavaid, väga ilusaid, aga seal on kahjuks ainult disain. Vaat kui saaks ükskord tuleks keegi üks firma maailmas, kes need kaks asja ühendaks, siis sellel oleks kindlasti väga suur läbilöök. Kas on siis nii, et, et sony valib ise endale ost ja tänu oma lihtsusele ja heale kvaliteedile, kas ta valib ostja eliidi? Igast soni vali ostjat, tõstja tuleb Sony juurde ise. Aga kes soni juurde tuleb? Kas ta tuleb suure rahva hulgast või tuleb ta siiski valikuliselt? Otseselt ei saa öelda, et rahva hulgas tuleb, sest see kvaliteet, kõik, mis on, see kajastub ka hinnas tavakodanikuna ikkagi natukene kõrge hind näitab selle asja ära, soni kaubad on seda hindavad väärt mis nende eest makstakse. Sinna hinna sisse käib kõik see mugavus ja nauding ja kõik, mis käib asjaga kaasas, et kui ma viin endal televiisori koju, siis ma kõigepealt ei pea vihastama selle peale, et tal pole värve ja et ma seal mõnda kohta ei näe, ta mul vastu peegeldab ja kõik need Need ju mõjuvad, need mõjuvad järgmise päeva tööle ja soniga sihukest asja ei ole. Seal ei saa sellise asja peale vihast, sest ta on niivõrd ideaalselt tehtud, et niisugune asi langeb välja. Võimatu soniga lihtsalt tal on televiisori, paned kontakti, lülita sisse, antenn taha ja naudid, vaatad mõnuga tugitoolis. Kui kiiresoni areng on olnud ta on ju suhteliselt noor firma nagu Me kõnelesime Praegust nemad muudavad oma toodangut mitte täiesti sajaprotsendiliselt, vaid uued mudelid tulevad poole aastaga. Et iga poole aasta tagant võib öelda, et on neil käigus uus mudel, kas ta siis seal midagi parandatud, kui noh, ütleme, disainitud tõstetud ümber, aga uus mudel on tootmisest poole aastaga. Näiteks inimene, tahaksin tal kogu aeg uut mudelit ostes peab iga poole aasta pealt taandada rahakotti kergendama päris kindlasti kohe. Ei tea, kas selliseid inimesi on olemas ka? On ja neid käib ka praegu, kes astuvad uksest sisse, ütlevad, et mul on raha, madan viimast ja neid tõesti on siin Eestimaa peal ka ja. Palun väga meile nad on kingitus. Et neid rohkem oleks. Siinkohal tuleks küll kõnelda veidi soni müügist ka mujal maailmas, teil on need arvutasin olemas. Kolm suurgruppi on müügis, on video-audio- ja televisioon, täpselt niimoodi nad on ka järjestuses Jaapanis, ta hakkab vaikselt langema. Ameerika on mööda läinud ja Euroopa tõuseb, aga Jaapanis ta müüb veerandi oma toodangust. Ja see on väga suur protsent firma kohta, tähendab, me võime öelda, et nii nagu rootslased Volvole truuks on jaapanlased sonile truuks? Aga ega sellest ei saa ometi välja lugeda seda, et soni alahinda. Neuroopat soni ei alahinda euroopaid, vaid jaapanlane teab, mida osta. Hea konkurents on alati niisugune edasiviiv jõud, kes konkureerib sonile, kas keegi saab talle järele ka? Konkurente on, kindlasti on päris palju, sest võtame siin, noh, see oleneb ka piirkonniti, võtame siin Euroopa mastaabis on kindlasti soni üks konkurent on Philips oma. Audio-video tehnikaga ja Philips ongi vist nagu praegust üks suuremaid konkurente. Kas sony eksib ka vahel või on mingi niisugune statistika? 0,0 protsenti. Öeldakse, et eksimine on inimlik ja tegijal juhtub mõndagi. Me keegi pole ilmeksimatu. Aga nüüd veel stonist Eestis me alustasime sellest, et ka teie arvate, et eestlane armastab sonitaga. Kuidas läheb siis soni projektil, soni esindusel siin, mis pole veel päris ametlik ja alles, mis te ootate seda aega, et väärikast raamatusse tuleks ka niisugune Estonia nimi? See on, selle poole me püüdleme, see on meie eesmärk ja ilma selleta ei leiakski nagu mõtet, et oleks tegutsed. Aga väga diplomaatiline vastus oleks, et kuidas kunagi. Lähedaselsonil on tõus ei, on mõõnasid ja aga tõusuteel. Kostsoni Eestis müüb, kas sonil ei ole veel oma kauplust? Spetsiaalselt kauplust ei ole, miks ainult soniti ainult selles poes, aga väga suursoni valik on AMG ess Est manis. Paljudes teistes poodides ma isegi ei oska nimetada, need on võrdlemisi palju, kus on, sest ta on niivõrd hea, et teda ikkagi tahetakse. Kui keegi keegi meie jutuajamist kuulab ja tahab kas siis viimast soni mingit mudelit toodet saada, kuhu ta siis pöörduda? Kõigepealt võib kuivõrdsoni otsest kauplust meil Eestis veel ei ole. Ta võib pöörduda otse meie poole aadressis Lauteri viis, see on olümpia hotelli kõrval. Või helistada telefonil neli viis kaheksa seitse kaks ja neid viimaseid malle, ütleme mall selline niuke robustne sõna küll. Viimaseid malle meil küll kohe ei ole, aga meie käest on võimalik kõike tellida kataloogi alusel ja me täidame kõik tellimused. Klient on kuningas ka meil. Ja samas, kas on võimalik saada ka Sony tooteid professionaalidele, ma mõtlen reporteritele tele-raadioreporteritele. Reporteritele on professionaalne poolkmanid diktofonid olemas küll, aga puht professionaalse teletehnikaga me veel pole tegelenud. Aga ma arvan, et ka see on võimalik, kõik on võimalik. Soni reklaamlause on üks iidsessoni ja see ütleb kõik.