Tere eetris on portaal tehnolooga kommentaari esitab Kristjan Port. Öeldakse, et muusika on vastupandamatu, võib ka jääda kummitama või siis ei meeldi. See tähendab, et mõnele mõjub üks lugu rohkem kui teine, aga see mõju on alati olemas. Seetõttu on maailm täis igasugust muusikat ning muusika tegemise juured on nii vanad kui inimese kultuuriline mälu. Pole teada ühtegi kultuuri, millest ei leiduks märke muusikast. Teadlased. Paneb aga hämmastama muusika totaalne mõju ajule. Võiks ju arvata, et inimese peas on muusika analüüsimiseks ja mõistmiseks olemas mingi kindel koht. Mille siis õnnetu ajukahjustus oleks pidanud aegade jooksul üles leidma? Sellist kohta pole vist olemas, sest muusika avaldab mõju pea igale teadaolevale ajustruktuurile. Samas võib inimene närvisüsteemi kahjustuse tõttu kaotada võime näiteks särki, nööpide või rääkida. Aga muusika abil on korduvalt demonstreeritud, kuidas need kaotatud võimet tulevad mõnikord tagasi. Seda siis, kuniks muusika lõpeb. Samuti on meil hämmastavalt lihtne öelda, milline muusika meile meeldib kuid samas osutub raskeks. Seletada, miks? Järelikult on muusik? Ka midagi enamat kui meie teadlik valik ja kui keegi teab, milline muusika meile meeldib võib ta arvata midagi meie muude eelistuste kohta. Enamgi veel. Ta võib meid muusika kaudu mõjutada. Ja tegemist ei ole lihtsa sotsiaalse mänguga igavuse peletamiseks vaid üha tõsisemaid vorme võtma. Inimese läbivaatamise metoodikaga, Wall Street Journal tutvustas uudset valijate pähe ronimisviisi mille vastu ilmselt pelga fooliumiga ei saa. Tema võib osutuda meile praktiliselt vajalikuks, arvestades järgmisel aastal toimuvaid riigikogu valimisi. Seni aga vaadake, mis juhtub USA-s. Nagu öeldud. Inimestele muusika meeldib aga vaat seda hea meelega ja on nimetatud meelehea nimel valmis seda kasvõi netist ilma loata alla tirima. Õnneks on vägam muusika levitajad hakanud Uuede Looge võimalusi mõistes looma muusika kuulamise seadustatud teenuseid nagu Spotify pandoona. Nii saab teenusepakkuja kasutaja kohta teada tema muusikaeelistuse. Teenus eeldab registreerimist, saab ta teada ka teenuse kasutaja asukoha ja esialgu sellest juba piisab. Kui toimuvad valimised, saab selgeks, kuidas jagunevad paikkondade vahel poliitilised eelistused. Ja seejärel võimalik viia kokku muusikaeelistustega kodaniku elupaik, võimaliku poliitilise kallutatusega. Teenusepakkuja kõikide muusikaeelistusi ning võimalikke alamgruppe, moodustavaid mustreid. Ja edasine nõuab põgusalt. Analüüsi ning täna võib juba ameeriklaste näol väita, et Jassi regi või elektroonilise muusika kuulamine viitab pigem demokraadile ning kantri ja stiil rohkem siis vabariiklastele. Suured valimid, aastatepikkused andmed lubavad Bondora omanikel väita, et suudavad 75-ni. Kaheksakümneprotsendilise täpsusega oma klientide seast tuvastada nende poliitilise eelistuse. Ja seejärel läheb juba äriks. Viimase see aasta jooksul on Bondora pakkunud valimistel poliitilistele kandidaatidele asukohapõhist reklaamikanalit. Ja nüüd nad siis lisasid teenuste sekka muusikalise eelvalikuga sihtrühmad kellele tasub valimiste ajal panustada ning kelle puhul oleks teatud suunitlusega poliitilisel reklaamil suurem kasutegur. Lisaks saavad poliitikud teada, millist muusikat. Nende valijad eri paikades helistavad ja kuna muusikal on inimestele suhteliselt kontrollimatu ja ulatuslik mõju võib siis jutumärkides õige laule. Aga saavutada valijate sest palju rohkem kui tasuta pastakate või õhupallidega. Olge seega siis tähelepanelikud valimisega. Plaami puudutavad seadused käsitlevad jupp visuaalseid mõju vahendeid. Aga mida teha, kui poliitikud hakkavad ühel päeval raadio? Soovi kontserditel lugusid tellima. Nagu öeldud, foolium meid siin ei päästa. Raadio kaks.