Raadio seitse jätkab stuudios on Ene Pilliroog. Olen viimastel aegadel ilmsesti tööst tingitult mitmeti mõelnud kontrastidele meie ümber. Mitte ainult päevale ja ööle kuule ja päikesele vaid ka Idaleja läänele. Kõik see kuulub ühte maailma. Me oleme ükskõiksuses. Kuigi käime erinevaid radu, elame teisiti välja kujunenud süsteemide järgi. Avaldame end erineval moel erinevates keeltes. Nii palju erinevusi. Vana rahvatarkus ütleb aga nii siin kui seal, et hallpead austa ja kulupead kummarda. Me kõik vananeme ajavoolus kulgedes. Ja see on niiviisi ilmakaartest idast ja läänest sõltumatu asi. Kui hilisemates Osulistes tee radades olemegi lahku läinud siis vanas iidses kaugesse aega jäävas rahvatarkuses oleme ilmsesti koos selles suures põhilises eluliselt määras kindlasti. Kui otsiks õige üles need koos käidud teerajad ehk on nii kergem heita pilka lahknevustele. Kas need lahknevused põhilises nii vaenukauged ongi? See on veel küsimus. Hoian käes kaheksandat Borantia raamatut ja loen sealt lehekülgi õhtumaast. Esimesel sajandil pärast Kristust ja siis veel mõningaid lehekülgi heebrea osust. Küllap mõistate, miks? Jeesus ei tulnud siia maailma vaimse allakäigu ajastul. Tema sünni ajal koges orantia sellist vaimse mõtlemise ja usulise elamise elavnemist millist ei olnud tuntud kogu selle eelneva Aadama järgse ajaloo vältel egole kogetud ka hiljem, ühelgi ajajärgul kui Miikael kehastus orantial pakkus maailm kõige soodsamat olukorda looja poja annetuseks mis kunagi enne oli valitsenud või alates sellest ajast saavutatud. Just neile aegadele eelnenud sajanditel oli kreeka kultuur ja kreeka keel levinud õhtumaale ja Lähis-Itta ning juudid, olles Vahemere idaosa rass oma loomult osalt õhtumaised ja osalt hommikumaised olid oivaliselt sobivad selliseid kultuurilisi ja keelelisi võimalusi kasutama uue religiooni tõhusaks levitamiseks nii idasse kui läände. Neid väga soodsaid asjaolusid suurendas veelgi. Vahemeremaailma salliv poliitiline valitsemine roomlaste poolt, et tervet seda maailma mõjude kombinatsiooni illustreerib hästi Pauluse tegevus, kes, olles usuliselt kultuurilt prelane heebrea laste hulgast kuulutas juudi messija evangeeliumit kreeka keeles. Olles ise Rooma kodanik. Midagi Jeesuse aegade tsivilisatsiooni sarnast pole õhtumaal nähtud ei enne ega pärast neid. Tsivilisatsioon ühendati ja kooskõlastati erakordse kolmekordse mõju all. Rooma poliitiline ja sotsiaalne süsteem, kreeka keel ja kultuur ning teatud määral filoso ja juudiusuliste ja kõlbelist õpetuste kiiresti laienev mõju. Kui Jeesus sündis kogu Vahemeremaailm üks ühendatud impeerium headma maanteed ühendasid esmakordselt maailma ajaloos omavahel paljusid suuremaid keskusi. Mered olid puhastatud piraatidest ning kaubitsemise ja reisimise suur ajastu tegi kiireid edusamme homme. Euroopa ei nautinud uuesti sellist reisimise ja kaubitsemise perioodi enne kui 19. sajandil pärast Kristust. Hoolimata Kreeka-Rooma maailma sisemisest rahust ja pealiskaudsest õitsengus. Kiratses impeeriumi elanikena mustuses ja viletsuses. Väikesearvuline ülemklass oli rikas, vilets ja kurnatud alamklass hõlmas inimsoo lihtsat enamust. Neil päevil ei olnud õnnelikku ja jõukat keskklassi. See oli just hakanud ilmuma Rooma ühiskonda. Esimesed võitlused laieneva Rooma ja part ja riigi vahel olid lõpule jõudnud sell siis hiljutisel ajal süüria roomlastele. Jeesus aegadel nautisid Palestiina ja Süüria õitsenguperioodi suhtelist rahu ning laia kaubanduslikku suhtlemist nii ida kui ka läänemaailmaga. Heebrea usust esimese sajandile boksjoni Kristust oli Jeruusalemma usuline mõtte saanud tohutult mõjutatud ning teatud määral muudetud kreeka, kultuuriliste, õpetuste ja isegi Kreeka filosoofia poolt. Pikas võitluses heebrea mõtlemise ida ja lääne koolkondade arvamuste vahel võtsid Jeruusalemm ülejäänud õhtumaad ja Vahemere idapoolsed piirkonnad enamuseks omaks lääne juudi ehk muudetud helemistliku vaatepunkti. Jeesuse päevil oli Palestiinas ülekaalus kolm keelt. Lihtrahvas kõneles mõnda aramea keele, dialekti. Preestrid ja rabid rääkisid heebrea keelt. Haritud klassid ja juutide ülemkiht kõnelesid peamiselt kreeka keelt. Heebrea kirjade varajane tõlge kreeka keelde Aleksandrias ainult mitte vähesel määral vastutav juudi kultuuris ja teoloogias kreeka suuna hilisema ülekaalu eest. Ning kristlike õpetajate kirjutised pidid peagi ilmuma samas keeles. Judaismi uuestisünd pärineb Heebrea kirjade kreeka tõlgetest. See oli otsustav mõju, mis hiljem määras Pauluse kristliku kultuse kaldumise läände ida asemel. Kuigi Heleniseeritud juudi uskumused olid väga vähe mõjutatud Epikuurlaste õpetustega poolt olid nad väga materiaalselt mõjutatud Platoni filosoofiast ning stoikude enese eitamise doktriinidest. Stoitsismi suure sissetungi näiteks Macabeede neljas raamat. Platoni filosoofia kui stoitsistlike doktriinide mõju ilmneb Saalomoni tarkuseraamatus. Helleniseerunud juudid, Tõid Heebrea kirjadesse sellise allegoorilise tõlgenduse, et nad ei leidnud mingeid raskusi heebrea dioloogia kohandamisel nende poolt austatud Aristotelese filosoofiaga. Kuid kõik see viis hukutavale Segadusele, kuni need probleemid võttis käsile sila Aleksandri Ast kes asus kreeka filosoofia ning heebrea Lucia kooskõlastamisele süstematiseerime sele religioosse usu ja praktiseerimise kompaktseks ja täiesti järjekindlakssüsteemiks. Ning just see hilisem kreeka filosoofia ja heebrea teoloog pühendatud õpetus valitses Palestiinast siis, kui Jeesus elas ja õpetas. Ning seda kasutas Paulus alusena, millele ta rajas oma rohkem edasi jõudnud ning valgustatavama kristluse kultuse. Kilo oli üks suur õpetaja. Muuseas, sestsaadik ei olnud elamus sellist inimest, kes oleks avaldunud õhtumaise maailma eetilisele ja usulisele mõtlemisele. Sellist sügavat mõju eetiliste ja usuliste õpetuste kaasaegsete süsteemide paremate elementide ühendamise küsimusega seoses on olnud seitse silmapaistvat inimlik õpetajat. Zetard Mooses, säratustra, laadse, buda Fila ja Paulus Paljusid, kuid mitte kõiki filo vastuolusid, mis tulenesid püüdlustes ühendada kreeka müstilist filosoofiat ning oma stoilise doktriini heebrea seaduslikku teoloogiaga tundis Paulus ära ning eemaldas targalt oma põhilisest kristlus eelsest geoloogiast. Filo rajas Paulusele teed paradiisi kolmsuse mõiste täielikumaks taastamiseks, mis oli olnud juudi teoloogias kaua aega uinamas. Ainult ühes asjas ei õnnestunud Paulusel filoga sammu pidada ega selle jõuka ning haritud Aleksandria juudi õpetust ületada. Ning see oli hüvituse doktriin. Silla õpetas vabastamist andeksandmise doktriini põhjal ainult verevalamise läbi. On võimalik, et ta sai pilku heita mõtted Justrite reaalsusele ja kohalolekule rohkem selgemalt kui seda tegi Paulus. Kuid Pauluse esialgse patuteooria päriliku süü ja sünnipärase kurjuse ning sellest lunastamise doktriinid olid päritolult osaliselt neutralikud. Neid oli vähe ühist heebrea teoloogia, filo, filosoofia või Jeesuse õpetusega. Mõned Pauluse õpetuste faasid patu algupära ja hüvituse kohta olid pärit temast endast. Johannese evangeelium viimane Jeesuse maapealse elu jutustustest oli adresseeritud läänepoolsetele rahvastele ning esitab oma loo vägagi hilisemate Aleksandria kristlaste vaatepunkti valguses, kes olid ka siloõpetuste jüngrid. Umbes Kristuse ajal toimus Aleksandrias imelik jutus suhtumises juutidesse ning sellest endisest juutide kantsist läks välja õel tagakiusamise laine ulatudes isegi roomani, kust paljud tuhanded välja saadeti. Kuid selline ekslik kampaania oli lühiajaline. Väga ruttu taastas impeeriumi valitsus täielikult juutide kärbitud vabadused kogu impeeriumi ulatuses. Kogu laiali maailmas, ükskõik kus juudid end leidsid. Hajutatuna, äri või tagakiusamise tõttu hoidsid kõik üksmeelselt oma südamed koondununa Jeruusalemma pühale templile juudi ideoloogia säilist sellisena, nagu seda tõlgendati ja praktiseeriti Jeruusalemmas. Hoolimata sellest, et seda mitmeid kordi päästeti unustuse hõlma hajumisest teatud Babüloonia õpetajate õigeaegsete vahelisegamiste abil. Tervelt kahel ja poolel miljonil neist hajutatud juhtidest oli tavaks oma rahvuslike usuliste pühade ühitsemiseks Jeruusalemma tulla. Ja ükskõik millised olid teoloogilised või filosoofilised erinevused idapoolsete Babüloonia ja läänepoolsete helianistidel juutide vahel olid nad kõik ühel meelel Jeruusalemma kuid nende jumalateenimise ning alatise messia tuleku ootamise keskuse suhtes. Juudid ja paganad, Jeesus aegadeks olid juudid jõudnud kindlale arusaamisele oma päritolu ajaloo ning saatuse suhtes. Nad olid püstitanud ja paganliku maailma vahele jäiga eraldusmüüri. Nad vaatasid kõigile pagandlikele kommetele äärmise põlgusega. Nad kummardasid seadusetähte ning andusid eneseõiguse vormile, mis baseerus mitte õigel uhkusel oma päritolu üle. Nad olid kujundanud kaugeleulatuvaid Muutusi tõotatud messiga seoses ning enamus neist lootustes tas Messijast, kes tuleb kui osa nende rahvuslikust ja rassilisest ajaloost. Nende päevade heebrealastele oli juudi dioloogia vastuvaidlematult kehtestatud igaveseks fikseeritud. Jeesuse õpetused ja tegevused seoses sallivuse ja heatahtlikkusega läksid vastu Tollu juutide kaua püsinud suhtumisega teistesse rahvastesse keda nad pidasid paganlikeks. Põlvkondade vältel olid juudid toitnud sellist suhtumist väljaspoolsesse maailma mis tegid neile võimatuks vastu võtta õpetaja õpetusi inimeste vaimsest vendlusest. Neil polnud tahtmist jagada Jahveet võrdselt paganatega ning samuti polnud neil tahtmist võtta vastu jumala pojana kedagi, kes õpetas selliseid uusi ja võõraid doktriin. Kirjatundjad, variserid ning preester Kund hoidsid juute rituaalsuse ja seaduslikkuse kohutavas kütkes. Mis oli palju tõelisem kui rooma poliitiline valitsus. Jeesus aegade juute ei hoitud mitte ainult seaduseorjuses, vaid neid Camitseti samavõrra traditsioonide orjalikest nõuetest, mis muuseas ja tungisid sisse igasse isikliku ja ühiskondliku elu valdkonda. Neid väga täpsed käitumisreeglid jälitasid ja valitsesid iga lojaalsed juuti. Ning pole imelik, et nad heitsid kärmelt kõrvale ühe oma hulgast kes julgnes ignoreerida nende pühi traditsioone. Taandas pilgata nende kaua austatud sotsiaalse elu käitumisreegleid. Vaevalt suutsid nad heasoovlikult arvestada kellelegi õpetusi kes ei kõhelnud vastamisi minemast dogmadega, mida nad austasid, kui isa Abrahami enese poolt sisse seatuid. Muuseas oli andnud neile nende seaduse ning nad ei tahtnud minna kompromissile. Esimeseks sajandiks pärast Kristust oli seaduse suuline tõlgendamine tunnustatud õpetajate kirjatundjate poolt muutunud suuremaks autoriteediks kui kirjutatud seadus ise. Ja kõik see tegi juutide teatud usulistele juhtidele kergemaks häälestada rahvas ühe uue evangeeliumi vastuvõtmise poolt või vastu. Need asjaolud tegid juutidel võimatuks täita oma jumalikku saatust usulise vabaduse ja vaimse sõltumatuse uue evangeeliumi sõnumi toojatena. Nad ei suutnud murda traditsiooni kammitsaid. Jeremija oli jutustanud seadusest, mis saab olema kirjutatud inimeste südametesse. Isegi oli rääkinud uuest vaimust, mis saab elama inimese hinges ning sõlmida sooja. Oli palvetanud, et jumal looks seestpoolt puhta südame ning uuendaks õiget vaimu. Aga kui heade tööde ja seaduse orjusega juudi usk langes traditsionistliku inertsi paigalseis ohvriks kandus usulise arenguliikumine edasi lääne poole Euroopa rahvastele. Ja nii kutsuti üks teine rahvas kandma maailmale edasi jõudvat teoloogiat õpetuste süsteemi, mis kehastas kreeklaste filosoofiat, roomlaste seadust, heebrea laste moraali ja Pauluse poolt formuleeritud ning Jeesuse õpetustele põhinevat isiksuse pühaduse ja vaimse sõltumatuse evangeeliumit. Pauluse kristluse kultus esitas sellise kõlblusõpetust kui juudile iseloomulikku. Juudit vaatasid ajalugu kui jumala ette hoolitsust Jahveed töötamas. Kreeklased tõid uude õpetusse selgemad igavese elu mõisted. Pauluse doktriini polnud teoloogias ja filosoofias mõjutatud mitte ainult Jeesuse õpetuste, vaid ka Platoni Aphilo poolt. Eetikas polnud ta inspireeritud mitte ainult Kristuse, vaid ka toikute poolt. Jeesuse evangeelium, nii nagu see oli kehtestatud Pauluse Antiookia Kristuse kultuses segunes järgmiste õpetustega. Kreeka judaismi pooldajate filosoofiline mõtlemine, kaasa arvatud ka mõned nende igavese elu mõisted ülekaalus olevate müsteeriumi kultuste meelepärased õpetused eriti mitrlikud, lunastuse hüvituse ja päästmise doktriini ohvri läbi mis on tehtud mõnest jumala poolt kehtestatud juudi usu, tugev kõlblusõpetus. Vahemere-Rooma impeerium, partia kuningriik ning Jeesuse aia naaberrahvad kandsid kõik ebaküpseid ja primitiivseid ideid maailma, geograafia, astronoomia, tervise ja haiguse kohta. Ja loomulikult olid nad hämmeldunud Naatsareti Puusepa uutest ja jahmatamapanevatest avaldustest. Hea ja halva vaimu omamise ideed kehtisid mitte ainult inimolendite kohta, vaid ka paljud arvasid, et iga kivi ja puu omab vaimu. See oli nõiduslik ajastu ning igaüks uskus imedesse, kui harilikesse juhtumisse. Jeesus aegade Õhtumaa religioonide hulka kuulusid paganlikud kultused. Need olid Glendliku ja ladina mütoloogia, patriotismi ning pärimuse kombinatsioon. Imperaatori jumaldamine. Seda inimese jumaldamist riigi sümbolina pandi juutide ja varajase kristliku kiriku poolt väga pahaks. Ning see viis otseselt mõlemate kirikute valju taga kiusamiseni Rooma valitsuse poolt. Astroloogia. See Babüloonia pseudoteadus arenes religiooniks kogu Kreeka-Rooma impeeriumi ulatuses. Isegi 20. sajandi inimene ei ole täielikult vabanenud sellest ebausklikust arvamisest. Müsteeriumite religioonid. Sellise vaimselt näljase maailma peale oli langenud müsteeriumi kultuste, uute ja kummaliste religioonide uppuda tus Vahemere idaosa piirkonnast, mis olid enda poole võitnud lihtsad inimesed ning tõotanud neile isiklikku lunastust. Need religioonid muutusid kiiresti Kreeka-Rooma maailma alamate klasside poolt vastu võetud usuks. Nad tegid palju valmistamaks teed tohutult kõrgemate kristlike õpetuste kiiremaks levimiseks mis esitasid üleva jumaluse mõiste, mis oli ühendatud Põneva dioloogiaga intelligentsetele ja lunastuse põhjaliku pakkumisega kõigile kaasa arvates nende päevade asjatundmatuid, kuid vaimselt näljaseid, tavalisi inimesi. Ühel veebruarikuu säravvalgel päeval pühapäeval vajutas mu sõrm joogi, Gunnar Aarma koduuksekella nupule Pärnus et minna oma pärimistele vastuseid otsima. Meie helilindile jäänud kohtumisest saate tänasel ööl osa teiegi. Kuidas on selle maailmaga? Kas maailm koosneb suurtest juhustest täiesti ootamatutest, suurtest juustest või ei ole siin maailmas mitte midagi juhuslikku? Ei ole juhuslikust. Kõik on seaduspärane. Kõik õnnetused, hädad, katastroofid on meie poolt ette valmistatud inimeste poolt. Tegelikult on ju inimene kõikvõimas ja kui ta seda kõikvõimsust oskab realiseerida enda suhtes ja ainult enda suhtes siis võib ta väga palju ära teha inimkonna heaks selle kõiksuse heaks, kus ta elab. Ainult ta peab tundma seda sisemist mis maailma koos hoiab. Selle kohta on väga paljud targad inimesed oma sõna öelnud. Suur Göte, kellest ma väga lugu pean. Ütlesi omal ajal väga ilusad sõnad. Varsti veltim Ellerstid samme lehel. Peab õppima tundma seda, mis maailma seesmiselt koos hoiab. Ja kui me seda ei tunne, siis. Häda meile. Kas te olete õnnelik, rahul ja tugev. Ja muidugi ma olen kõikvõimas enda suhtes. Ja ma arvan, et idamaalased pidama targad tegid väga õigesti, kui nad asetasid tasakaalu mõiste ja õnne mõiste vahele. Võrdsus märgi. Ma olen juba üle 30 aasta tasakaalus, järelikult õnnelik ja sajaprotsendiliselt õnnelik. Õnn tuleb regi läbi raskuste ja katsumuste ja läbi enese kompamiste. Mis oli siis enne seda aega enne seda aega 30 aastat tagasi? Noh, 17 aastat seda maist põrgut, nagu teda siin iseloomustatakse. 14. juunil 1941 arreteeriti meid ja viidi terve suur perekonnaga välja isa, ema vend perega, Seitsmekuune, laps oli kotis kaasas ja ja meie pere, siis tähendab mina abikaasaga abikaasa ootas viiendat kuud last ja see poeg, kes siis seal asumisel surise suri nälga. Vennapoja suutsime päästa. Isa tapeti laagris ema. Suuri peale üheksa aastat piinlemist ja kui ma 10 aastat olin juba asumisel olnud, siis mind arreteeriti seal asumisel ja siis algas tants. 10. laagris ja 12. vanglas sest meil oli naisega mõlemil põgenemise paragrahv peal ja Gulagi määruste järele ei saa ühtegi poliitvangi pidada ühe koha peal kauem kui kuus kuud, kui tal on see paragrahv 72, üks, mida anti põgenemise eest. Me katsusime naisega plehku panna. 46. aasta novembripühade ajal. Aga nabiti kinni ja siis istusime vahepeal kõrvuti kongides ka. Nii et sai isegi mõni sõna juttu rääkida. No igal juhul väga Laialdased ja väga huvitavad kogemused selle aja jooksul kolm ja pool aastat sai elatud elukutseliste mõrvarite ja. Nende urkade tähendab see kõrgem klass kriminaalse elemendi hulgas. Ja no seal sai väga palju tähelepanekuid tehtud juurde õpitud just inimloomust tundma. Ja kui ma mõtlen, mis mind sinna viis, igaüks peab enda elu üle otsustama ja saab ennast analüüsida, teise suhtes on seda väga raske teha, siis ma olin just välismaalt tulnud ja oleks võinud väga hästi välismaale tagasi minna. Kui ma oleksin seda teinud enne arreteerimise ööd. Ja terve perekond oleks võinud välismaal väga hästi elada ja sinna ära sõita, aga no endast rääkides siis ükski maailma kõrgem õppeasutus Akadeemia instituut, ülikool ei oleks mulle andnud ei mingisuguse raha eest neid kogemusi, mida ma sain 17 aasta jooksul Venemaa laagrites vanglates asumisel. Ja minul oli nähtavasti neid kogemusi tarvis. Millel oli see moment, mil te tundsite, et te valite seda jõudu, mis teisse on tulnud ja teis on jää juurde veel tulemas tunnetasite, et te ise saate seda enesesse juurde tuua. Noh, kaudselt ma hakkasin Kõigest esoteerilises pisut juba aru saama, et ma ei eksi, nii alates 15.-st eluaastast, minu isa oli eesti kalevipoja nimelise vabamüürlaste looži suurmeister jõge tselluloosi asutajaid, ema oli meistri kraadiga ja mind võeti siis seal üsna varakult seitsmeteistaastaselt juba noorliikmeks. Loosil oli päris hea raamatukogu, mis 40. aastal loose likvideerida ja siis anti minu hoole alla muidugi peale arreteerimist ja ise kõik maha Tallinna ja, ja tassiti laiali. Nii et peale mõne üksiku teose, mis jäid minu endisesse korterisse ja mis kapi põhjas kusagil seal säilused on kõik need tuhanded köited laiali tassitud ja võib-olla ka hävinud ei tea. Nii et viieteistaastast peale vastu algas juba see noh, kas seda nimetada otsimiseks või. Aga 38. aastal. Ma olin välismaal, töötasin Oxfordis ja siis ühtlasi ka väga tihti sai käidud Sharmollis tähendab Pariisis, Pariisi ülikoolis. Ja seal ma leidsin siis endale. Guru Kressis, tähendab, põhimõte on see, et kui õpilane on valmis, siis õpetaja ootab teda ja tõesti minul oli see klassikaliselt välja kujunenud, tõesti, õpetaja ootas mind. Ja kui päris Nii nüüd neid sündmusi lahkama hakata, siis oli tema see, kes mind esimesena õlast puudutas ja küsis, kas ma mitte teda ei otsi. Ja noh, neli kuud pidin ma siis olema tema peovälja sees Peale seda oli mul võimalus siis sooritada vastavad Raioga eksamid või katsed ja siis, kui need katsed on edukalt sooritatud, siis laseb guru oma õpilase koos õnnistusega siis laia maailma ise oma jalgadel käima. Ja kui esimene õpingute etapp kestis neli kuud, siis teine kestis. 15 aastat, kolmas 12 ja pool aastat ja nüüd ma siis olen net kolm astet, ma olen siis nüüd enda jaoks lõpetanud ja rohkem ma selles elus enam ei ei püüdle silla poole, nüüd on minu ülesanne vastata küsimustele. Meid huvitaksid, millised katsed alguses olid, kui sellest tohib rääkida? Tohib ja ei tohi sest ma pean ka väga õigeks, et kõik esoteerilised teadused on läbi kogu inimkonna arengu olnud salastatud, salastatud sellepärast, et asjasse pühendamatud ennast ei vigastaks. Ja ainult sellepärast. Katsed olid väga huvitavad. Tuli. Tuli sügava meditatsioonis saavutada niisugune aste, et sa oled võimeline igal ajal vajaduse korral välja saatma oma mentaalkeha või mentaal projektsiooni. Tähendab see materiaalne keha jääb siis maha ja mentaal projektsioon käib siis seal kuhu ta tahab minna. Seda ei saa keegi teine. Ei toetada ega pidurdada, ega see on absoluutselt inimese enda teha. Kuhu ta siis läheb? Ta peab teadma, kuhu ta läheb. Ta peab teadma, kui kaua ta tohib ära olla. Ta peab teadma, mida ta seal teeb, kuhu ta läheb. Seal kohtutakse olenditega, kes ei kuulu siia maailma ja ta peab siis olema võimeline nendega levima. Tähendab, ta peab olema niisugusel tasandil, et teda vastu võetaks. See on üks peamisi Radžajuga katseid, mitte ainsat, sest igal õpilasel on oma õppekäik. Igal kuul on oma. Metoodika kuidas ta seda õppekäiku juhib. Tihtipeale tuleb poole tee peal. Kui mõnda harjutust tehakse, tuleb selle harjutuse iseloomu muuta või intensiivsust muuta, sest. Kuulu näeb ju peo välja kiirguse järele ära, kas vastav harjutus on? Sobiv jõukohane või osutub see ohtlikuks õpilase. Nii füüsilise kui psüühilisele minale. Missugused mõisted andeile pühad? Lugupidamine kõige elusa vastu. Tunne olla osakene kõiksusest. Kui me endast lugu peame, siis me peame kõige elusa üle. Sellest peame ka lugu. Ja see lugupidamine peab laienema ka võib-olla eluta maailma üle, tähendab, kui me elutuks nimetame Puitu. Söögilauda. Igat eset, mis meid ümbritseb ka seda hoonet, kus me elame. Ja siin me põrkame muidugi kokku väga paljude negatiivsete ilmingutega, sest majad ei ole meil õigesti ehitatud. See, kus me praegu räägime, see on mu oma kätega ehitatud, aga ma ei saanud teda ilmakaarte järele säärasel paigutada, kuidas ma oleks tahtnud, sest tänav oli enne seda juba planeeritud ja tänavad on valesti ilmakaarte suhtes planeeritud paika pandud. Juba. Tänavad peaksid jooksma kõik ilmakaarte suunas põhja, lõuna ida-lääne suunas. Kui tahetakse maja paigutada rangelt tänava äärde nagu tänapäeval. Meil enamus linnamaju on paiguta teatud, siis mul praegust on põhja-lõunasuund diagonaalis toas. Aga inimene peab magama peoga põhja, jalad lõunasse. Ma ei saa, siis ma pean oma voodi asetama keset tuba diagonaalis see oleks mõeldamatu, sest siis ei saa ju liikuda. Äärmisel juhul võib ennast halvasti tundesse madrats tõmmata voodist ja asetada põrandale õiges suunas. Samuti töökoht. Kui ma oma laua taga istun, siis ma pean saama töötada näoga läände. Kui ma töötan näoga põhja või lõunasse, siis ma võin kaotada enam kui poole oma töö jõudlusest. Seda ei, meil ei ole siiamaani arvestatud, samuti katuse kalle peaks olema jõuksi püramiidi mudeli katuse kalle, püramiidi Kalle, sellega me võidaks väga palju. See on jäänud ka kõik kahe silma vahele, kuigi sellest kirjutatakse, räägitakse aga praktilisse ellu, me saame ainult sel juhtumil seda rakendada, kui lubatakse antud krundil vabaplaneering ja kinnitatakse linnavalitsuse poolt. Eks püramiidikujuline maja eramu, nii nagu ameeriklased on küllalt palju neid juba ehitanud ja meil Eesti ehitusmess pidi ka männikul esimesed püramiidikujulised majad leitud ehitama, aga nähtavasti see asi hingusele läinud. Milliseid jõud milline sõnum on õigupoolest peitunud püramiidi? Ja kui me seda teaks Milliseid jõud me teame ainult nii palju et seal on väga tugev eripärane kiirgus mis inimest kõigiti toetab? Ameeriklased väidavad, kes kõige rohkem on neid katseid teinud, et nii kaua, kui inimene on nihukesi püramiidi mudelis liga Taimanale hääldab inimene kaotab kogu aeg rakkusid. Ja kogu aeg sünnivad uued rakud. Püramiidi all see suhe on sisal, pari tähendab tasakaalus, sama palju rakke tuleb juure, kui palju hävib. Valud, kaovad püramiidi all. Peavalud, hambavalud, liigesvalud. Ja pikemat aega seal all olles. Meie lihtsalt muutume kvaliteetsemaks oma oma materiaalosas. Keha muutub kvaliteetsemaks. Meeled muutuvad teravamaks. Kas teatud mõttes? Seepärast ongi meil hea istuda kirikus, mis tõuseb üles kõrgusesse su pea kohal. No mitte alati kirikute ehitamisel ei ole võetud aluseks püramiidi kalle. Aga kirikus on eriti vanades suurtes katedraali tees. Me tunneme ennast sellepärast hästi, enne meid on paljud tuhanded inimesed, võib-olla miljonid inimesed seal kirikus läbi aasta saadanode keskendunud palves ja Tõele aulikul. Kõik need mõtted, mida kirikus on kirikuskäijate poolt mõeldud on valdavas osas olnud positiivsed mõtted. Et positiivsed mõtted on jätnud mingisuguse jälje. Ühte jumala kotta templisse rohkem kui teise tähendab seda positiivset kiirgust ja kui me siis kirikusse tuleme avatuna, tähendab me jätame kiriku ukse taha oma või templi ukse taha oma mured ja vaevad avame ennast, siis me tunneme selle positiivse kiir, kui see Mõju ta voolab meisse, tähendab, ümbritseb meid. Kummaline, ma praegusel hetkel mõtlesin, et teatud mõttes inimene koosneb nagu kahest püramiidist, mis on põhjapidi keskelt kokku pandud. Jah, võib-olla ka niimoodi võtta, aga mina soovitaks. Inimestel, kes on endaga hädas. Nagu tihtipeale öeldakse, on endaga puntrasse läinud, kas siis on abieluvahekorrad korrast ära või või ei saa oma tervisega kuidagi hakkama siis kasutada just püramiidi mudeleid, see ei ole nii kallis, et seda teha. Ma arvan, et iga vähegi tisleritööd teha oskav inimene teeb selle mudeli valmis. Kui ta püüab, võib-olla esimene ei õnnestu, hästi, aga, aga kui me ikka teame, missugune ta peab olema? Etapp toimiks? Siis teeme selle valmis, Külli või kui ei tee, siis võime kellegi poole pöörduda, kes teeb ja endale tellida. Ja siis seal all alguses säilitada näiteks riknevaid toiduaineid. Selgub, et, et piim ei lähe hapuks. Püramiidi all. Kuigi me hoiame teda toas aga piim muutub, kodu jõustuks. Tähendab kokku. Ja omandab küllap meeldiva maitse. Veel konkreetsemalt me saame kontrollida liha riknemist. Liha, Ericle. Rullida võtame sama lihatüki küljest poole ja paneme ta viis-kuus meetrit püramiidist eemal, näiteks suveajal või, või ka talvel korteris. Panime ta eemale toasooja kätte. Ja see tükk, mis on väljaspool püramiidi on viiendal, kuuendal päeval täiesti ka riknenud. Seal on juba ussikesed sees ja, ja tal on juba vastav lõhn juures ja meil tuleb ta lihtsalt maha matta. See teine pool aga, mis on kolmandiku kõrgusel püramiidi keskel tähendab Alt kolmandik kõrgust püramiidi keskel, seal, kus on energiakeskus ja kus heopsi püramiidis on kuningakamber. Seal liha on säilunud suurepäraselt. Ta tähendab kõik ained, kõik toiduainetes hüdreeruvad kuivavad ära. Ilma rikki minemata ja see liha muutub Aja jooksul, kui me teda seal hoiame näiteks kuus nädalat siis ta on muutunud Peminguks selleks põivatut lihaks, mida noh, eriti Lõuna-Ameerikas väga palju kasutatakse. Aga ka Ameerika Ühendriikide lõunaosariikides Kas teil on õnnestunud loodusest leida püramiidikujulisi kive, näiteks? Ei ole, ma ei ole neid otsinud ja ma ei ole kunagi sellest mingisugust probleemi teinud. Et ma nüüd püramiidi peaks endale tõestama. Ta on ennast ise mulle tõestanud, mul on siin püramiid päris mitmeid aastaid olnud kümmekond aastat juba ruumipuudusel Ma tõstsin ta nüüd välja veranda peal, aga muidu ta on mul siin seisnud ühe ühe nurgaga tiibklaveriserva peal. Ja teine nurk on siis tooli korjul olnud välja balansseeritud ja ilmakaarde suunatud. Ja mul on hulk haigeid inimesi siin käinud oma peavaludega ja hambavaludega ja umbes 20 minutiga võtab valu ära. Ma küsisin seda seepärast, et täiesti kogemata oma ilmsesti tegelikult jah, ilmselt ja midagi ei ole juhus. Aastaid tagasi mererannast korjasime erineva koostisega aga kaks püramiidikujulist kivi, millegipärast ma võtsin need kaasa. Mitte just väga väikesed ja mitte ka väga kergelt. Mul on kodus olemas ja, ja lihtsalt ootavad ilmselt mingit aega. Millised suhted teil kividega. Kividega noh, ma ei ole kunagi sellele mõelnud, mul on kividega samasugused suhted kui puudega, kui kui merega, kui veekogudega üldse või mullapinnaga või? Ma arvan, et nad on inimesele väga vajalikud. Kui meil on. Toitu tarvis, siis me saame ja mulla peal kasvatada mulla sees, kasvatada seda, mis meid toidab. Ja me olime üsna mitmed aastad Venemaal asumisel. Mulla töölised, tähendab, pidime oma elatust hankima siis maapinna abil anti meil siis kummagi oli vennale ja minule 25 sajandikku. Ja seal me siis kasvatame kartulit ja teravilja ja ja nii, et ma tunnen maatööd küllalt hästi ja me saime väga hea saagikuse, pidasime alguses kitsi, meil oli neli lüpsikitse ja, ja tõusokk ja ja siis läksime üle lehmapidamisele. See on kõik maaga lähedalt seotud lehm andis nii palju, meil oli kaks lehma, tähendab venna perel mõnuperele, tähendab, me läksime nii palju rikkaks, et meil soovitatise perekond ära likvideerida, suur perekond ära likvideerida, et meid uuesti sealt veel edasi saadetaks, kuhugi. Nii et nokividega ja puudega ja maaga ja mullaga ja kõigi taimedega mul on enda arvates Üksteisest lugupidamise suhted. Ma arvan, et kõiksus peab minust lugu ja mina pean kõiksuses Kui tugev on inimene või kui nõrk ta on? Inimene on kõikvõimas nõrkusest ei saa üldse juttu tehagi aga küsimus on selles, kuivõrd me oleme suutnud endale selgeks teha selle mehhanismi. Tähendab, mis seda maailma seesmiselt koos hoiab, nagu ma ütlesin, mis juba mis osas olete, elas, juba väljendas. See on kõige olulisem, sest. Kui me tunnistame ennast viletsaks, nõrgaks, haigeks kellegist või millegist olevaks, siis me seda ka oleme. Me oleme see, keda me Ennast olevat ja muidugi uskumisest üksi muidugi on vähe. Aga kui me siis tahame teada saada seda mehhanismi. Siis me saame just nii palju teada, kui palju me võimelised olen vastu võtta. Kui õpilane on valmis, õpetaja ootab teda selleks õpetajaks. Vana idamaa tarkade mõiste järele oli siis kuru inimene, kes õpetas korraga ühte õpilast. Mingit grupiviisilist õpetamist olla ei saa. Kõik, kes seda teevad rikuvad seadust. Kosmilist seadust. Kahte sarnast inimest ei ole olemas. Järelikult me ei saa kahte õpilast korraga õpetada, sest see, mis ühele sobib, ei tarvitse teisele sobida. Me saame anda grupiviisilist õpetust ainult algõpetuse laadis ja intellekti ulatuses. Tähendab, kui meil on algkoolis või keskkoolis, gümnaasiumis on küllalt suured klassid. Minu esimene klass Westholmi gümnaasiumis oli 54 õpilast. Ja peale esimest detsembrit siis kaks õpilast langesid välja. See 52 esimese aasta lõpetasime 52 õpilast klassis. See on ju fantastiline hulk noori poisse kaheksa-aastaseid, poisse ja, ja kõik läheb pidid siis selle ühe õpetaja. Õpetamise järele siis oma teadmised saama ja me saime ka. Aga nendel teadmistel ei ole midagi tegemist esoteerilised teadustega, me räägime ju praegust sellest, mis maailma seesmiselt hoiab. Sellest meile esimeses klassis ei räägitud, meil räägiti küll ristiusu 10-st käsust, mis on väga vajalikud. Ja mis on sellest ajast peale väga meelde jäänud. Ja kui me nende järele talitame, siis me pääseme väga paljudest kannatustest. Mõni aeg tagasi te ütlesite mulle niiviisi, et tegelikult me keegi vist ei peaks mitte kedagi õpetama, et kõige paremini õpetavad neid elu ja kannatused ise. Ja nii see on juba iidsetest aegadest peale on ju jällegi need idamaa targad öelnud et räägib see, kes ei tea. See, kes teab, see vaikib. Ja sellepärast maksame meie praegust lõivu. Rääkides nendest probleemidest meie intellektile. Sest. Tsiviliseeritud. Tahab kõike teada saada, no kasvõi näiteks missuguse söögilaua tabab endale muretsema või kuidas ta peab oma voodi asetama, tähendab kõige parema, millega ta asetaks selle voodi sinna, kuhu ta ise selle heaks arvab asetada. Aga viimasel ajal, kui ta siis seal selles voodis magades ennast väga hästi tunneb, siis ta juba pöördub Nende arvates teadjate poole. Nõu küsides, kas ei saaks selle voodisuunda voodi asendit muutes olukorda parandada, see on juba esimene märk, et inimene on hakanud selles intellektuaalselt maailmas milleski kahtlema. Tema ei tunne ennast enam kõikvõimsana kui ta tuleb kellegi käest nõu küsima. Mina ei küsi kellegi käest, ma tean täpselt, kuhu, kus mu voodi peab olema. Ma tean, mida ma pean tegema, ma tean, kuidas ma pean käituma. Ja selle tulemusena nagu me rääkisime, ma ei ole 30 aastat ühtegi päeva haige olnud ja, ja mina määran oma elupäevad. Ja ma määran selle, kas ma olen õnnelik? Täna. Ülehomme aasta pärast. Ma arvan seda kavand, Anett, mitte et ma püüaks seda läbi suruda, sest biorütmid kindlasti on olemas. Päikeseenergia mõjutab meid. Kuufaasid mõjutavad meid, planeetide seisud mõjutavad leid, aga tugev juhib planeete. Nõrka juhivad planeedid. Mina tunnistan ennast tugevaks. Mina juhin planeeti Te selle võrra kui nad mind puudutavad. Tähendab, kuivõrd nad kipuvad määrama minu eneseteostust. Selles osas ma ei käi planeetide seisundi järele, sest nemad peavad minu tahtele alluma mitte mina nende tahtele. Selles ongi see vahe, meil viimasel ajal pannakse väga suurt rõhku. Astroloogi ei ole. Koostatakse kõikvõimalike tähekaarte või horoskoop, aitäh. Ja, ja püütakse nende järele siis õnnelikumalt elada oma oma elujärge ja teatud sündmusi siis ette planeerida. Mina seda ei tunnista. Kui ma ikka kavatsen homme näiteks Pärnust Tallinna sõita, mul on seal asjaajamist, siis siis ma sõidan. Ja ei vaata mitte selle tähega partei järele, kas homne see kontsentratsioon on minu suhtes soodus? Tallinna sõidu osas? Ma olen siiralt veendunud, et kui inimene tõesti on jõudnud tasandile, kus ta tunnistab ennast kõikvõimsaks, et ta siis seda kaob.