Meil on nüüd ühendus Torgu vallavolikogu esimehe Mihkel Undrestiga. On teil ikka täna jalad kuiva maa peale? Tallinnas Pirita sadamas töötab Saaremaalt pärit mees sadamakaptenina Aado Tikerber ja tema ütles, et kuulis oma kandi mehe käest, et teil seal kaunis sadam on nüüd kadunud asjade nimekirjas. Kas on võimalik, et üks sadam kaob lausa ära? Ja kui kohalikud kalamehed põlvkondade viisi on sealt merele läinud tagasi tulnud, kord saak suurem, kord väiksem siis nüüd on ju niisugune lugu, et ikka hull lugu. Arvata aga võib, et volikogu esimehena teie ei saa püssi põõsasse visata, kindlasti peas mõte liigub, sest no mismoodi ta oma meestele silma vaatate, kui kui ma saan aru, et ajutiselt ei saa, aga on mingisugune päästerõngas olemas või vähemalt mõtteline. Teine sadama ja Mõntu, see jäi nagu ma taipan, teise külge, nii et teda räsis kõva tuul ja laine vähem. Kas on ka mere poolt sadama poole vaadatud, kas see torm tõi ka liiva, tegi ta sadama akvatooriumi madalamaks või on mõned märgid hoopis kadunud, mis sissesõitjale ka olulised on? Kuidas selle koha pealt pilgutanud? Ega midagi, hoidke pea püsti ja leidke liitlasi. Ka kõige raskematest asjadest saab üle, kui saarlased ees ja teised mehed kaasa tulevad. Nii et pidage seal vastu. Üks asi on, kui vaadata räsitud sadamat kalda poolt ja seal toimusid ka esimesed päästetööd ja hinnangud ja, ja kahju kokkulugemised ja ka väikesed remondid, kus oli see võimalik. Aga kui võtta meresõidu turvalisuse seisukohast, siis peab olema see tulija tee vett pidi sadamani ka turvaline, ta peab teadma, Kuuda randub ja milline on seal sadam? Kuulsime, kaunis pääs on tohutult mudase torm ka kohale toonud ja kalda sajanud. Agad meremärgid on Mõntus kõva kalda peal ja nendega ei ole midagi juhtunud, aga vahel on ka teatud meremärgid vee peal vee sees. Ja nüüd meil on võimalik edasi ajada veeteede ameti peadirektori Andrus Maidega. Katsume ka saada ülevaate mis on tekkinud olukorrast. Sadama järelevalve osakonna inspektorid on võtnud ühendust sadamatega ja täpsustavad olukorda, võimalusel vaatavad ka üle meresõiduohutuse seisukohast. Aga muidugi tahaks panna sadama valdajatele omanik, kelle südamele, et kindlasti nagu nende kohustus ka vastavalt sadamaseadusele on informeerida veeteede ametit. Kui on muutunud navigatsiooniolukord sadamas tuli ei põle, on kai peal, et ka ei tule ära pühkinud, on kandnud sinna liiva muda, et ei ole enam need süvised. Kindlasti tuleb see informatsioon ka operatiivselt edastada. Et me saaksime seda analüüsida ja edastada meresõitjatele. See tagab ikkagi ohutust. Kindlasti on vajalik hinnata kahjusi, aga, aga operatiivne info hetkeolukorrast tuleb edasi anda. Eile olite terve päeva Pärnus ja Pärnumaal. Jah, käisime ka munalaiu sadamas, kus olid meil talveks välja võetud Boydia toodrid. Jaa jaa, pilt munalaius oli ikka päris päris hull. Ja seal ka oli kai otsa tuli, oli pikali vees, nii et seal tööd käisid muidugi ka Aegnal. Ta on väga suured purustused, Saaremaal on suured purustused, nii et väga raske torm. Ja muidugi need kahjude hindamine võtab veel kindlasti palju aega, sest nii paljudes kohtades tuleb ka veel vee all uurida kai konstruktsioone, sest kuivalt maalt ei paista kõik ära. Nii et selguda veel veel peidetud purustusi, nii et olukord on päris keeruline. Teatud sadamates.