Tähelepanu algavas saates kuuldu ei pruugi ühtida teie arusaamadega reaalsuse olemusest ega pretendeeri juhtiva tõe tiitlile vaid on silmaringi avardav audiorännak maailmavaadete äärealadele erinevate võimalike ja võimatute tunnetus akende kaudu. Rahvusringhääling ei propageeri ei kinnita ega lükka ümber saatekülaliste väiteid ja seisukohti. Raadio kahe kuulajad oleme mõnusa õite lõhna ja linnulaulu saatel kenasti pühapäeva tiksunud ning käes on aeg Himaalaja hõnguliseks audiorännakuks. Algab saade hallo, kosmos ja mina olen Ingrid Peek. Kõigepealt head urbani päeva meile kõigile Rooma valitseja urbanuse esimese järgi nime saanud Urban päev oli maarahva jaoks lina ja kaera külvi algusaeg üldiselt üsna vähetuntud püha ning arvati, et selleks ajaks on öökülmade aeg lõppenud ja võib alustada külmaõrnade taimede istutamist, nii et tervitused aednikele. Minu tänaseks saatekülaliseks on tiibeti Yogiini truck mokša joogid. Yogiinid on Tiibetis tavaisikutest, mitte siis munga ja nunna ordinatsiooniga vaid tavakodanikest, tantristliku budismi viljelejad. Tiibeti keskosas asuvast ampto maakonnast pärit Truckmodjaa õppis Tiibeti alg- ja põhikoolis. Keskhariduse omandas ta inglise tiibeti projekti raames rong voog kloostri kõrval ning ülikoolis pista turismimajandust. Hetkel elab ta Hispaanias ja õpib hispaania keelt servantes instituušinis ning käib aeg-ajalt ka Eestis külas laulmas ja budistlikke õpetusi andmas. Just hiljuti esines noor naine, kes on lauljana tuntud üle terve suure Hiina Tallinnas koos Peeter Vähiga. Tema süda on alati kuulunud haridusele. Nii ongi ta õpetanud lastele ja täiskasvanutele kuulmist ja tantse ning samuti ka tiibeti, hiina ja inglise keelt. 2008. aastal alustas ta laulmisega tõsisemalt ning aastal 2010 osales ta rahvuslikul lauluvõistlusel nimega hua err, too too ning et Hiina 40 parima laulja hulka. Sealt edasi pühendus imelise häälega neiu tõsisemalt laulmisele ning komponeerib lugusid väljendamaks oma tundeid selle maailma kohta, mida me kõik siin ühiselt jagame. Juba viieaastaselt budistlike harjutustega alustanud truck mokša perekonnas on kuus põlvkonda joogisid. Mitmete markantset tegelaste liinis on muljetavaldav ka tema vanaisa, kes istus oma elust 26 aastat kuue ruutmeetri suurusel pinnal tehezeritriid, et Priit on siis erakluses olemine vaimsete harjutuste sooritamiseks. Praeguse ajani on tema vanaisa, nende õpetusliinihoidja ning nende kodulinna dong soonkakk. Keskuse eestvedaja. Mõlemat rukkma vanavanemad on väga tõsimeelsed vaimsete praktikate tegijad ning kasvatanud ka oma neli last ja lapselapsed joogideks, kellest on saanud järgmisel liinihoidjad. Enne kui asume uurima lähemalt budistlike õpetuste kohta väike rõõmusõnum neile, kellele meeldivad saate hallo Kosmos avalikud salvestused. Saabuval teisipäeval juba ülehomme, 27. mai õhtul kell kuus ootan teid Von Krahli, kus toimub üks väga põnev ja huvitav ühisettevõtmine. Oma jõud ühendavad Von Krahli akadeemia ja alkeemia akadeemia ET sammudel legendaarse Stanislaw Lemi jälgedes ja uurida inimeseks olemise mõistatust läbi ulmelise vaatevinkli. Kultusromaanist Solaris inspireeritud Von Krahli etendused. Solarise needus teemal toimub inspireeriv aruteluõhtu, kus vestlusringis osalevad tunnustatud ulmekirjanik Siim Veskimees ufoloogi anomaaliate uurija Igor Volke, futurist ja Raadio kahe populaarse tehnoloogia kommentaari portaal doktor Kristjan Port, muusikateadlane ja transdistsiplinaarne uurija, saale kareda, teadusajakirjanik Arko Olesk, tõenäoliselt veel ka üllatuskülaline, ulmelaeva pilootide eks ehk külalistelt küsijateks on lisaks minule etenduse Solarise needus dramaturg Taavi Eelmaa ja muidugi teie, kes te tulete publikuks saali ja tahate teada seoseid inimese ja ulme vabaduse ja jumala vahel ning muid, äärmiselt põnevaid eksistentsiaalseid teemasid. Nii et te olete väga oodatud ja kohtume teisipäeval kell kuus Von Krahlis, uurige selle ohtralt ulmelist huvitavust pakkuva sündmuse kohta raadio kahe kodulehelt portaalist alkeemia ja muidugi kosmonautide klubi seinalt Facebook'is hallo Kosmos palee on see uks kodu, nende teiste Cyber kohtadeni jõuate. Nüüd aga tänase saatekülalise juurde, kelleks on tiibeti Yogiini noor ja armas habras naine kelles on väga huvitavalt põimunud moodne maailmavaade ja iidne tarkus. Truck modiaal on imeline hääl ning muidugi kõlavad tänases saates tema enda laulud. Siis vees. Ja söödi, söödi koos õdes. Söödes. Minu tänaseks saatekülaliseks on tiibeti Yogiini Truckmokia ja tema juttu tõlgib meile täna bõliina kyllymnik. Tere, Truckmo, tere bõliina. Tere. Tere. Suur tänu, Teidsin Nende kahe stuudios näha ja aitäh, Truck mo, et sa tulid oma eesti külaskäigu ajal saatesse külla. Saate alguses on selline rubriik nagu sinu lugu, kus me teeme sind kuulajale tuttavaks, paljud sind ei tea veel. Niisiis ole hea, palun räägi meile algatuseks lähemalt endast ja oma taustast. Et sul on ka hästi põnev perekonna lugu, et tahaks sellest ka natuke lähemalt kuulda, et kes sa oled, kust sa tuled, mis elu sa elad? Tere hommikust, minu nimi on Truckmagi aeg, tulen siis Tiibeti keskosast andusta. Et ma olen väga noor, aga 90 protsenti oma elust olen ma elanud modernses keskkonnas, aga juured on siiski iidses Et tänapäeva mentaalsus sööd mõnes mõttes ära meie sisemise rahu Iidsed tehnikad aitavad minul just nimelt siin tänapäeva keskkonnas sellist sisemist rahu hoida. Hiinas asusin ma õppima turismikorraldust, et see ei olnud küll minu enda valik, et põhiliselt käib uue erialavalik selle põhjal, et millised on sinu õpitulemused ja see määratakse siis riigi poolt. Tegelikkuses ma tahtsin väga õppida haridusteemasid, aga ülikoolis ei olnud see kahjuks võimalik. Omal viisil ma seda alustasin, et tekitasin väiksed sellised õppegrupid lastest ja täiskasvanutest, kellele ma õpetasin tiibeti keelt, tantsimist, laulmist ja hiina keelt. Et minu põhimõtteks, siis need tunde läbi viies oli ka see, et, et inimesed mõistaksid ennast paremini et see võimaldab neil mõista paremini teisi ümbritsevate Et kui ma lisan selle budistliku kontseptsiooni õpetuste juurde, siis see tekitab nii lastest kui ka täiskasvanud huvi selle teema vastu ja veel rohkem õppida. Et läbi selle, ma olen näinud väga suuri muutusi läbi mille inimesed viivad selle muudatuse nagu sotsiaalsfääri edasi. Lapse väge ja mõju perekonnas ei tohiks mingil juhul alahinnata, sest et see läheb tingimata vanematele tagasi. Et see on olnud siis minu üks lemmiktöösid, mida ma alustasin 16 aastaselt ja see on kestnud kuni siiamaani, siis seitse aastat. Maga sündinud hoopis joogide perekonnas. Et minu vanaisa rääkis, et meie suguvõsas on siis kuues joogide liin, jätkumused, minu ema on siis nii-öelda kuues generatsioon on ja mina olen siis järgmine on, kes peaks selle üle võtma, et minu eesmärk ei tee, on muidugi see, et, et see laieneks üha suuremale hulgale inimestele. Et inimesed sooviksid seda vastutust enda peale võtta ja et see areneks edasi. Et eelneva kuue generatsiooni vaimsed teadmised on jõudnud meieni tänapäeva, hoolimata sellest, et me elame tänapäevases maailmas, kus meil on arvutid ja tehnoloogia et ikkagi me teame seda vana tausta ka. Et samas on jälle vanemate ja ka noorema generatsiooni vahel nii-öelda teatud mõttes linke läbi mille, nagu alati räägitakse nendest teemadest ja on selline tugev ühisosa. Et rääkides oma eesti tuttavate ja sõpradega olen jõudnud arusaamale, et 20 aastat tagasi oli ka meil sarnane situatsioon nagu Tiibetis, kus inimesed olid rohkem häbelikud ja tagasihoidlikud. Ja vanasti, ka Eestis vanavanemad hoolitsesid lapse lasteaia eest rohkem, et et Tiibetis on see siiamaani, nii et võib mõelda, et Tiibet on samas seisus nagu meie 20 aastat tagasi. See on selline lühikene versioon minul, joosta. Räägime natuke ka oma nimest, et sul on tegelikult ju hästi huvitava tähendusega nimi, et mida tähendab truck mood, tša? Et üks seletus minu nimele tiibeti keeles on see, et truck tähendab draakon ja mu naise ja Gea tähendab võidukas Teine seletus minu nimel on see, et Tiibetis olevat kunagi olnud üks kuningas nimega Cesar. Ja Kessaari naine oli drugma. Nii et see on ka kuninganna nimi. Et see on väga väekas nimi, et Tiibetis ma pole seda varasemalt väga kohanudki, et ainult ühel tüdrukul veel, et kui tihtipeale on nime kordusi palju, siis seda on tõesti väga vähe. Ja selle nime andis mulle üks vana vana joogi meie kohalikus piirkonnas. Ja ma arvan, et kui ta mulle selle nime andis, siis ta pidas ka sellega silmas, et ma oleksingi sama tugev kui see nimi. Kasvades ma olen ise ka märganud seda, et, et ma just nimelt kasutan väljakutseid oma tugevuste arendamiseks ja ka erinevaid praktikaid selleks. Seetõttu olen ma ka rohkem huvitatud olnud just nimelt budismist ja budistlikus filosoofias. Budistlik filosoofia on andnud mulle võimaluse, kuidas paremini oma probleemidega hakkama saada, sest noorest peast, et vanemate käest abi küsides selgus tihti see, et nad on mõnes mõttes vanamoeliselt minu jaoks. Ja rääkides just nii-öelda sisemistest heitlustest, mida ei näe sinu lähedased, ei pereliikmed, sõbrad siis just nimelt budistlikud praktikad ja filosoofia on mind väga aidanud. Mida rohkem ma kasutan budistlikku filosoofiat ja saan ise läbi selle abi oma sisemiste heitluste puhul? Ma näen, kui tõhus on ka kõigile teistele, seetõttu üritan seda levitada, sest et läbi selle on ka varasemalt saanud nagu paljud budistlikud joogid ja jooginide õpetlased Abija. Et vanade harjumuste muutmine pole sugugi kerge, et see on mõnes mõttes nagu sibula koorimine, et sa koorid ja koorid ja nutad ja nutad. Aga samas, kui sa säilitad selle juures positiivset meelt, siis see annab väga häid tulemusi ja sinu tarkus ja teadlikkus kasvab läbi selle. Et muutused on elu paratamatu osa ja sa ei saa keelduda muudatustes, sest läbi selle tuleb ainult kannatuse ja läbi selle, sa aksepteerib seda muudatust ja lähed eluga edasi. Aktsepteerida seda muudatusi, olles nagu ette valmistunud sellele muudatusele. See võimaldab sinu südames suuremat Aitäh aktsepteerimist ja väiksemat kannatuste. Marju töödes leste safaimue piga ja mida rohkem sa teed, seda väiksemaks muutub kannatusi. Et see on ka meie uskumused, kõigis on peidus Budasuse ja kuidas suudab kannatuse viia nii-öelda nulltasemeni? Enne kui lähme lähemalt budismi teemade juurde, hakkame uurima, mis tarkust sa meile täna jagad, siis küsin ka seda, et kuidas ja mis asjus sa Eestisse sattusid? Muidugi iga eestlane tahab, mida ta ka seda, et kuidas sulle siin meeldib ja mis sulle eriti Eesti juures meeldib, et räägi natuke oma Eesti kogemusest ka. Et mul väga vedas, et mul on võimalus olnud tulla Euroopasse, et see juhtus eelmise aasta oktoobris ja olen väga õnnelik, et nägin esimest korda elus ookeanite nii palju vett. Tiibetis, meil on palju nimesid, kuidas me kutsume meerida jookeani. Et meil on teatud kontseptsioon sellest, aga me ei ole seda mitte kunagi näinud, sest meie oleme nii kõrgele Tiibetis öeldakse, et meie süda ja meie kaastunne peaks olema sama suur ja avar kui ookeana. Ja kui ma tulin Eestisse, siis ma nägin merd uuesti. Ja siis ma mõtlesin, et Eesti asub perfektses kohas, kus ma saan merd näha isegi öösel. Ja väga hea temperatuuriga. Mulle isiklikult meeldib just Eesti ilm, sest et see on päris sarnane Tiibeti omaga. Ja iga kord, kui ma Eestisse olen tulnud, et ma tunnen, et ma tuleks nagu koju. Sest et mu nahk tunneb sarnast temperatuur ja sarnast ilma, nagu on Tiibetis. Ja lisaks on veel mitmeid toite, mis on ka meile Ja puder, mida hommikuti tehakse piimaga, on sarnase konsistentsiga, nagu meil tehakse ja seda antakse just ka lastele, et teil vist antakse ka seda lastele. Täna hommikul just sõin seda putru ja meenusid nii-öelda varajase lapsepõlve ajada. Et seisseingleive väga väga sarnane maitse Teil on sarnane asi nagu meil, et kama, mida joote siis keefiriga ja mida ka meie sarnaselt endal teeme. Et meil on meelduse sarnane kama, aga meie teeme selle kuuma piima teega. Nii et samuti ma arvan, et see ilma muutlikkus on teinud eestlastest sellised tublid töötegijad Et eriti mulle tundub, et Eesti naised on väga head töötajad. Et loomulikult mees aitab, aga see on väga loomulik, et naine on kogu aeg lastega. Jaa, budistlikus seisukohast vaadatult, kui sa sünnid juba naisena, siis sul juba on lastega suurem lähedus, et seega on siis naistel mõnes mõttes kaks elu, et neil on isiklik elu ja siis eluemana. Seetõttu Tiibetis naised väga ei kurda selle üle, et nad rohkem aktsepteerivad seda, kuna nad on juba sündinud naistena. Ja seetõttu neil on ka sellist vähem sisemist võitlust iseendaga. Sest igal juhul saab pead hoolitsema oma pere ja lasteaiast ja peavad ka tööd jõudma, teha. Ja kui sa seda aktsepteerinud juba koheselt, siis kaob ära see sisemine heitluse võitluse Ja ma usun, et kõikjal on samamoodi, et kui naine peres on õnnelik ja rahulolev, siis on ka kogu pere õnnelik ja rahulolevam. Et see on mõnes mõttes nagu pereseemet, et naine peab oma emotsioonidega tegelema, sest tema hea emotsioon laieneb mehele lastele. Räägime natukene ka budismist lähemalt sellest õpetusest, mida sinu perekond ja sina kannate, et kui sa rääkisid, et kuus generatsiooni, olete seda sama ühte liini hoidnud, et räägi, mida see õpetus endast kujutab. Et ma toon välja need neli aspekti, millest esimene on kaastunne. Aga võrdsus on kolme esimese paasa. Kui sa ei näe kõiki end ümbritsevaid võrdsena, siis armastus, kaastunne ja õnn, mida see endast välja saadad, ei ole võrdne kõigi suhtes. Loomulikult ei ole kerge armastada oma emad ja näiteks kellelegi kuuer võrdselt. See võib tunduda sulle ebaloomulik, kuna see on sulle uus kontseptsioone, aga see ei tähenda seda, et seal poleks võimalik. Sellepärast minu vanaisa ütleb mulle ikka, et ma pean ennast vabastama ajast ja ruumist. Eriti kui ma olen ülikoolis ja töötan inimestega tänapäeva keskkonnas, et me oleme seal mõnes mõttes aja orjada Me usume elu järgnevus, mis on ka budistlik kontseptsioone, et see tähendab seda, et sellest elust liigume me edasi järgmisesse elusse ja selles elus tehtud teod mõjutavad seda, et kas me sünnime inimesena või hoopis mingisuguses teises eluvormis. Kui kaadessaalsem salaet me nimetame seda sam Saaraks Samsaares toimib tsüklilisus, et tegelikkuses on aega lõputult, aga kuna me mäletame ainult ühte elu, siis tundub meile teisiti. Ja see on päris huvitav, sest et inimesed usuvad asjadesse lähtuvalt oma mälestustes kogemustest. Aga inimesed, kes töötavad professionaalsel tasandil, peaksid aru saama, et inimese mälu on kõige vähem usaldusväärsem. Et mõelge selle peale, mida te tegite eelmine aasta samal ajal, et, et ei mäleta. Et seetõttu, et kuidas me saaksime mäletada oma eelmist elu või veelgi varasemaid elusid Ja siis me oleme fokusseeritud väga oma praegusele elule ja mõtlema, et aeg saab otsa. Me peame kiiresti jõudma veel teha seda, teist ja kolmandat. Ja see rahulolematus läheb edasi meie mehele, lastele. Et nemad on õnnetud, nemad jälle omakorda jagavad seda oma sõpradele. Ja see halb tsükkel muudkui käib ringi ringi ringi. Budistlik kontseptsioon rõhub just sellele, et see tsüklilisus tuleb nii-öelda peatada sinust. Et nendeni ei jõua kohale, kui väärtuslik see inimelu on? Et kui me räägime loomadest ja inimestest, kes ei saa hakkama endaga siis meil on tõeliselt hea võimalus ja kvaliteete. Ei saa reisida mööda maailma ja nautida päikesepaistet. Ning nad ei suuda isegi mõelda kiftid insomeni veis. Et meil on nii palju kingitusi. Tuleb aktsepteerida muutusi, sest et need muudatused arendavad Meida. Igalühel meist on universum meie sees. Kui me mõistame iseenda õnne, valu, kannatust, siis läbi selle tegelikult suudame mõista ka teise inimese samu tundmusi. Uniumissiiv kütlesidel haudu jõhvio, et kui sa saad kriitika osaliseks, kuidas sa ennast tunned. Või ju täitsa eos, teisiti jõudis see asi, et kui sina kritiseerid kedagi teist, siis tema tunneb samamoodi, nagu sina tunneksid sellel puhul. Seega, kui sa armastad iseennast, siis sa suudad mõista ja armastada ka teiste inimeste Selleks on meil vaja kaastunnet, et seda teha armastus, et selle seda jätkata ja õnne sedasama rõõmu jagada kõigi teistega. Et see on ka meie liini nagu selline põhiolemus ja, ja ka tegelikult tiibeti budismi Et huvitav on see, et joogid traditsioon on jagatud kaheks, et esiteks neil on munkade elu kloostris. Et paljud on kindlasti kursis just nimelt selle muukluse või kloostrieluga, kus eemaldatakse tavaelust, et neil ei ole näiteks peret. Ja kontsentreeritakse ennast hoopis vaimsele arengule ja samas nagu lihtsustades nii-öelda tavaelu Et joogid elus on asi veidi teistmoodi, sest et tegelikult kogu vaimne pool jääb, aga samas on ka pereelu. Et see on nagu tavainimestele, et see mõnes mõttes võimaldab ka minul praegu siin olla, teiega rääkida. Ja ma olen väga tänulik joogile traditsioonile, et see mind nii-öelda sünnitada. Joogitraditsioon peab oluliseks just nimelt elu mõistmist läbi selle hüppelisuse või muutlikkuse osas et tema nii-öelda üles ja alla liikumistest lähtuvalt. Sinu vanaisa istus 26 aastat kuue meetrisel pinnal ja pühendus vaimsetele praktikatele, et räägi natuke sellest lähemalt, see on tavalisele lääne inimesele üsna mõistetamatu, et misasja, miks istuv inimene veerand sajandit väikses nii-öelda putkas ja tegeleb oma sisemaailmaga, kui on terve välismaailm oma kõikide võimaluste põnevusega, et elu jääb ju elamata. Et räägi natuke lähemalt, et mõista seda, et kuidas ja miks ta seda siis tegi? Et ma jagaksin need võib-olla kahte aspekti kokkuvõtlikult, et esimene on see, et ta mõistab elu püsitusta. Et ainukene, mis püsib samana, on see, et mitte miski ei püsi samana. Tema elu eesmärgiks oli ka see, et seda traditsiooni säilitada. Et temast sai tõeline joogi oma varajastes neljakümnendates nii et ta on olnud elanud joogielu üle 30 aasta. Ja need eelnevad 40 aastat on tal näidanud elu nii-öelda rõõme ja kannatusi, nii et ta on selle kogemuse juba saanud. Ja ta tahtis ennast sellest vabastada, sest teades budistliku traditsiooni, et teises teatud praktikaid ja pühendades ennast sellele, on see võimalik. Saavutades selle nii-öelda meie mõistes valgustatuse, et läbi selle sa või avada endast Budasuse või nii-öelda vaibuda nirvaanasse või aidata nagu teisi inimesi. Et siin inimesed võib-olla ei mõista seda nii hästi, sest inimestel on selline oma mugavustsoon pidevalt. Et kui mõelda näiteks teie vanavanemate peale, siis too aeg ei olnud ka näiteks igapäevast sooja vette. Et inimesed pidid näiteks nõusi ja ennast pesema külma veega, mis ka praegu Tiibetis on samamoodi ja see aitab inimestel mõista paremini just nimelt seda füüsilist kannatust. Ja nende erinevate kannatuste tõttu otsustaski minu vanaisa Minnaritriiti et aidata siis ennast ja aidata ka läbi selle tegelikult teisi inimesi. Ja ma mäletan, et oma selle 26 aasta jooksul, et teatud päevadel avasta oma retriidi kambri ukse ja andis nõu küsijatele Nende valgustumine saabki tulla ainult sellel juhul, kui sa ei tee seda ainult oma huve silmas pidades, vaid kõikide hüvanguks. Nii et seetõttu ei teinud ka tema kõiki neid retriidi aastaid puhtalt enda jaoks, vaid ikkagi kõigi jaoks Tiivem Fordism alles isegi kõige väiksema sipelga jaoks. Ja teise põhjusena, miks ta nüüd riita läks, oli, et seda traditsiooni alal hoida ja läbi selle ka oma lastele meile näidata nagu head eeskuju. Et vanemad tahavad ju alati seda, et, et meie elus oleks rohkem õnne ja rõõmu Et õnne, rõõmu, mis me saame läbi asjade või ütlemist, et see elu näitab, et see on lühikene. Tiibeti budistlik kontseptsioon, rõhudes sellele, et seda õnne ja rahulolu, et see kestaks võimalikult pikalt ja, ja nii Sellepärast ka minu vanaisa tahtis just nimelt seda traditsiooni säilitada ka tulevastele põlvedele, sest kui me vaatame seda praegust elu, siis lähima 50 aasta jooksul see muutub väga palju. Et kui tema oleks lõpetanud selle säilitamise, siis järeltulevad põlved, kaasa arvatud mina, et meil ei oleks seda võimalust olnud, seda nii-öelda kogeda või saada neid teadmisi. Ja see tähendaks ka seda, et mind ei oleks praegu siin, andmaks neid iidseid häid nõuandeid kuulajale. Ma loodan oma südamest, et need nõuanded toovad kasu kuulajale. Kas sa oled ise mõelnud käia vanaisa jälgedes, et näiteks ühel päeval ka sina eraldud Ritriiti? Jah, see on 100 protsenti kindel, aga praegusel hetkel ma kasutan aega selleks, et levitada seda kasulikku informatsiooni kõigile ja no minu liinigurule, vanaisale ja minu juure Laamale doktor niidale olen ma jõudnud siia Eestisse ja käinud ka igal pool mujal maailmas neid õpetusi jagama. Mida tähendab juurelaama või juurekuru ja eliini kuru vanaisa, sellest ma sain aru, eks ju, et see, kus tuleb õpetajaga juurekuru, mis see tähendab? Juurekuru, või Laaman, see, kes aitab sul mõista iseennast ja liinikuru või liini laama, on see, kes aitab sul hoida liini puhtana. Ja on veel tegelikult ka mustkuru, mis tegelikult tähendab kõiki tekste ja raamatuid, kus sa saad siis neid budistlikke teadmisi ja miks ta on musta on sellepärast, et lihtsalt loed nii palju, et need lehed muutuvad mustaks. Ja samuti kõige viimane guru on, ütleme siis kõikide fenomeni guru, mida sa näed kõikjal enda ümber, et et näiteks kui sul on tasse, mis läheb katki, siis õpetab sulle elu püsitusta. Kui on sinu lemmiktass, mis katki läheb ja sul on selle suhtes tugev kiindumuse ja kuidas siis puruneb, see tekitab sinus ebameeldivaid tundmusi ja see ongi see nii-öelda tundmuste jada, mis nagu siis saavad alguse sellest nii-öelda suhestumisesta. Et sul võib olla ükskõik mis, aga sul ei tohi olla kiindumust selle suhtes, et sellega sa mõnes mõttes kaitsed oma südameid. Seda on Lääne inimesel mõnes mõttes raske mõista, et meie kultuur on suuresti üles ehitatud just nendele samadele kiindumustele ja naudingutele, millest budism püüab vabaneda. Et läänes on hästi tore midagi tahta, siis seda saada. Ja tihti mõeldakse ka, et need naudingud on väärt seda väikest kannatuste hinda. Et kui nad kogevad rahuldustunnet peale seda, kui nad on midagi saanud või ära teinud On teatud periood, kui see rahuldustunne on ja siis lõppeda. Ja juba otsitakse järgmiste asja läbi, mille siis kogeda seda rahuldustunnet. Ja siis lõpuks peatub siis ta temas on tühjuse. Ja siis minnakse jälle meelelahutuslik, kesse kohtadesse, et ennast uuesti täitma. Ja see ilmneb nagu kõige ehedamalt pigem siis, kui sa juba vanaleda Jutt on ristandid, miiniate et sa ei mõista surmatähtsusta. Ja sul tekib surma suhtes hirm ja mida lähemale see aeg jõuab, seda segasem on see hirm ja arusaamatus selle suhtes. Ja kui sa mõistad, elu püsitusti, oled surmaks ette valmistunud, siis sa saad aru, et surm on elu osa. Tähtis auhinnale paadi, et surm on kogu aeg meie kehase Siied, aga ma ei taha seda näha. Provintsis Teiuemmthanic. Ja kui see tuleb, siis me oleme paanikas. Ja ma arvan, et see on ka seetõttu, et inimesed on ikka oma mugavustsoonis ja nad ei saagi aru, et nad tegelikult surevad. Üks hetke. Et olen juba varajasest peale kogenud oma lähedaste inimeste nii-öelda noori surmasid ja läbi selle ma mõistan, et ma võin samuti igal hetkel siit ilmast lahkuda. Selle eiramise asemel ma pigem eelistan sellest arusaamist. Ja jälle needsamad väärtuslikud budistlikud õpetused võimaldavad meil ettevalmistust surmaks. Ja näiteks judo Nindiga, kes on siis tiibeti meditsiinikuningas nagu meditsiini Budagi, on meil teatud praktikad. Ja jutt on intigis, on meil kuus erinevalt joogat siis lähtuvalt inimeste tüpoloogiast. Ja nende seas on kaks joogat, mis on just nimelt aru saamaks ja ettevalmistamiseks surmaks. See on selle jaoks, et treenida oma meelt, et olla surmaprotsessiga tuttava. Et kui sa suudad vabastada endast hirmu surma ees, siis suremise protsess on mõnes mõttes sarnane nagu uinumine. Sa muutud üha unisemaks unisemaks unisemaks, kuni sa siis lõpuks lihtsalt uinuda. Et paljudel inimestel on seal viimsete hetkede juures tõeline heitluse, et esiteks inimesed ei taha lahti lasta ja kui neil on veel näiteks mingid füüsilised valud siis nad kogevad tohutuid tohutuid kannatusi ja sealt kõik see kannatuste hulk on nendele viimastele hetkedele kogunenud. Ja kuna see viimase hetke emotsioon on väga määrava, siis tegelikult me võib-olla selle tõttu ei sünnigi, inimesena võid hoopis koerana ja näiteks koerana Hiinas, aga see tähendab, et sind süüakse lihtsalt varsti ära. Lehmana Eestis see tähendab ka tõenäoliselt sind süüakse varsti ära. Jah, et see tähendabki seda, et kui sa suudad kõik need emotsioonid selleks hetkeks vabastada, saad sa surra rahus nagu uinudes. Ja teine jooga on pardojuga, et see võimaldab meil valida uuesti sündinuna. Et seda joogat praktiseerides, võid sa minna nirvaanasse või ka valida parema uuestisünni. Doktor niidatšinonstavad on ohverdanud põhimõtteliselt kõik oma isikliku aja ja elu just nimelt selle nimel, et neid õpetusi viia inimestele üle kogu maailma. Minu jaoks on see väga julgustav, et kui ma mõtlen oma isiklikele soovidele oma isiklikule elule ja kui ma samas vaatan doktor niida oma juurekuru tegemisi, siis innustab mind ja ma saan aru, et, et kui palju on tegelikult inimesi, kes kannatavad ja kellel on just nimelt palju neid sisemisi kannatus ja ma soovin neid aidata. Et kui ma ei räägi inimestele neid kallihinnalisi, õpetad? Tõsi, siis oleks minust tõeliselt viisakas, so ämm Chain do piinles afess, nii et ma püüan vähem isekas olla. See. Kui sa räägid reinkarnatsioonitsüklist, et jõudsime selleni, et surm ja selle loomulikkuse aktsepteerimine on oluline ja selleks on võimalusi ka ette valmistuda, aga kuidas see protsessis täpselt käib, et mis on enne elu ja mis on peale surma? Rääkides surma hetkest järgmisest sünnist jääb nende kahe vahele nii-öelda vaheolu ehk tiibeti järgi pardo. Et see on see periood, kui me saame valida järgmise, kas siis parema sünni või siis ka sellesama nirvaanasse liikumise. Kas kristlik põrgu on ka olemas, et siin kristlikus maailmas inimesed kardavad ikka põrgusse minna, kui nad ei käitu elus piisavalt hästi? Budistlikus süsteemis on ka põrgu, aga ta eksisteerib taevaga koosa. Et kujuta ette, et sa oled kogunud hunniku raha, et osta endale kõige parema arvuti ja siis ootamatult su laps lõhub selle lihtsalt ära. Ja siis sa saad väga vihaseks saanud ja võib-olla isegi lööd oma oma last. Ja toit ei tulnud hea, kuna sa ajasid sassi. Kogedsa tõeliste leina ja viha ja see ongi see hetk, kui sa sedasama põrgut saad tunda. Ja sa oled nii liigutatud, et kõik on sellest saanud aru ja, ja see ongi see hetk, kus sa koged taevastav. Et see on meie meele omadus, jaotada kogemused kaheselt headeks ja halbadeks aga taaskord budistlikud õpetused annavad meile võimaluse, et me suudaksime seda põrgut transformeerida, taevakse. Et elus meil on palju erinevaid sündmusi, kus meil on negatiivsed kogemused, aga kui me suudame seda näha positiivsena, siis isegi see kõige ebameeldivam negatiivne kogemus võib transformeeruda positiivseks. Ja palun ärge arvake, et see on nagu mingi imetrikke, et sõrmenipsu ja kõik ongi kohe korras ja ideaalne. Et kõige parem seltsiline nende sündmuste muutuseks on just nimelt aega. Ja see muudatus ei pruugi olla hetkeline, aga kui sa vaatad aastaid hiljem, siis mõni väga negatiivne kogemus on tegelikult osutunud hoopis positiivseks. Et paljud lapsed arvavad, et vanemad on nendega liiga karmid? Ja nendel hetkedel lapsed arvavad, et vanemad ei armasta neid piisavalt. Ja tegelikult need esmapilgul negatiivsed situatsioonid tegelikkuses viivad selleni, et täiskasvanuna oleme me palju tugevamad kui need, keda on väga Kui me räägime elust ja surmast ja hinge rändamisest ühest elust teise ehk reinkarnatsiooni, siis ka läänemaailm on jõudnud karma mõiste. Et inimesed tahavad teada, et kuidas selle karmaga siis toimetada, et kes siis ei tahaks kähku oma karmat ära lahendada, et saada veelgi parema elu peale, et mis soovitusi sa selleks annad? Et on kahte sorti karmatute. Üks Kaarma on see, mida me muuta ei saa ja see tuleneb meie eelnevatest eludest. Sest see on seotud just nimelt eelmise elu tegemistega ja mida me just nimelt ei mäleta? Et näiteks see, et inimene, kes mitte kunagi ei suitseta, aga siiski tal on juba noores eas kopsuprobleemide Aga võib-olla hoopis sellest, et eelmises elus suitsetas ta liiga palju. Ja samamoodi paljud tervisehädad, mida teadus ei suuda üldse selgitada. Aga budistliku reinkarnatsiooni teooria baasilt on see tegelikult. Ja siis on see muudetav karma, mida me siis kogume selle elu jooksul. Üks on seotud siis meie enda sisemise rahu ja meie sotsiaalse elukvaliteediga. Praeguses elusa, et sa levik hammendad või ju Hiob, fibo also HQ. Et see on ju väga levinud, et kui sina aitad kedagi, siis aidatakse sind. Flektsesa Immetchranud Miro. See on nagu peegeldus peeglil. Et see võib-olla ei saa seda peegeldust kohe nii nagu sina oled seda teinud, aga pikema aja vältel tuleks ikka sinuni tagasi. Ja teine pool on selles, et saavutada parem uuestisündi järgmises elus või isegi väljuda sellest samsaratsüklist. Viimasel ajal on Lääne vaimsuses levimas mõte, et meie elu, see meie praegune elu on illusioon, et kuidas sina seda mõistad või tõlgendad. Et jälle huvitav, et selles samas kuues joogas on üks jooga, mis on illusoorseid keha, jooga. See on väga eriline jooga, mis aitab meil just nimelt hakkama saada keeruliste situatsioonidega meie elusa. Et see jooga aitab meil mõista kõiki päevaseid sündmusi, on need head või halvad, kui illusiooni Et näiteks on sama, et kui sa vaatad filmi, mis on siis kellegi poolt tehtud ja seal on nii head kui halvad sündmused, aga tegelikkuses on see illusioon, sest seal ainult film Et sinul on alati sinu sisemine rahu SPF liit, sigin-sound ning Sampo. Et võib tuua näiteks helinäitena. Saame see, sa ei talupoeg ju keegi ütleb sulle väga ebameeldivaks. See on nagu lind, kes lendab taevas, et et kui lind on ära lennanud, ei ole taevas enam mitte midagi. Ja kui sa mõtleka helista, kui illus joonistada, et äkitselt on ja siis teda enam pole täiuvampi efektiltaile miinimumnõue. Et siis ei mõjuta sind ka see sõnade tähenduse. Enamikul juhul me siiski kipume võtma seda kõige negatiivsemat osa sellest või siis positiivsete. Et see ei ole selle kontseptsiooni vastu, et mida me siin materiaalses maailmas saame kogeda, et kõik, näiteks meie viis meelt, mis võimaldavad meil seda maailma mõista. Aga palju kõrgema mõistmisprintsiibi peal? On mõistetav, et ei saa sellest päris aru, sest teie kultuuris ei ole seda põhimõtet. Tiibeti budismi ilu on just selles, et ta on nii palju erinevaid meetodeid, kuidas selle elu erinevate osadega hakkama saada. Paremini. Ja see treenib meid, et me saaksime hakkama saada oma elu erinevate osadega. Paljudel inimestel on see probleem, et nad tulevad töölt ja nad on väga selles töös veel nii-öelda sees, et nad ei suuda sinna pereellu sisse elada ja kasutavad võib-olla neid tööelu, selliseid maneer või harjumusi. Et meie kui algajad, kui me kasutame seda asjade olemuse tõlgendamist kui illusiooni just negatiivsete teemade puhul, et siis me saame aru, et, et kõigi nende põhiolemus on tühjuse Et see on selle asja paasa ja ei tasu muretseda, et kui läheb aeg mööda, siis tegelikult see asi laieneb ka positiivsetele asjadele, et sa hakkad samamoodi ka positiivseid juhtumisi nägema kui illusiooni. Et see viib sind loomulikult selleni, et sa soovid üha rohkem kasutada neid budistlikke õpetusi, et viiksin lähemale sinu sisemise rahuni. Šamaanirahvad. Ütlevad, et me oleme tulnud tähtedelt, mis sina sellest arvad, kes me oleme inimestena ja kust me tulema? Teada, kui aeg on küps selleks enda fo, kes, andes slaid ja keskendu parem sellele elule uued uin ja ükskõik mida sa teed just praegu. Hooaeg seda täie südamega Elfookesin pääsenud moment ja keskenduda just nimelt. Omamoodi kõikide nende vastuste olemus on ikkagi tühjuse. See saade vaatab kaugemale, vaatab ka kosmosesse, et kas sina oled mõelnud, et mis on tähtede taga. Kas multiversumid on olemas? Mida budism sellest arvab? Need on Eesti Kirjanike liit. Ei, sest et nad eksisteerivad siis, kui sa usud, et nad eksisteerivad ja samamoodi nad ei eksisteeri, kui sa ei usu nende eksistentsi. Arusaamise tasandist sõltuva press mõisbigi Frami liideeaa isiklikult mina arvan, et jah, on küll. Et öeldakse, et päikese all ei ole mitte midagi uut või aken see nii ühtis, aga jälle samas ütleme, et me õpime kogu aeg uusi asju. Mebin Ääs, inde slaid, see võib meie jaoks siin selles elus uus olla, päts tegeleks, aga galaktika jaoks on see vana asja enda oleks, no ei tea, oled ja näed, galaktika teab, kas on või ei ole siis teisi eluvorme. Et see mõnes mõttes kattub ka budistliku kontseptsiooniga, et meie ettekujutus on piiritu. See on nagu ruum, mis meist väljaspool asub, mis on piiritu ja tegelikult meie sees on samasugune ruum ja see on meie ettekujutuse Et kui me mõistame nende kontseptsioonide piiritus, siis meil imiteeri oma meelt mitte kuidagi. Ilma sisemiste piiranguteta on palju lihtsam mõista. Eks sätes leedules rägus ET aktsepteerimisega on vähem heitlusta, ennen harmoonias slaidis nii. Ja siis on juba harmooniline elu päris lähedale. Tulles kosmosest tagasi sinu ja sinu tegemiste, ehk siis sinu väikse suure sise ja väliskosmose juurde, siis Sul on palju teemasid, millega sa tegeled, mis on sulle südamelähedased, et enne sa rääkisid juba näiteks haridusest ja laste õpetamisest ja üks teema, mis sind köidab, kui sa tahad ära teha, palju on ka Tiibeti noorte seksuaalkasvatus? Läänes seksuaalsus, noh isegi vaja sõnuse hüppab sulle näkku igalt poolt, kuhu sa vaatad. Ja mis ei tähenda, et sellega probleeme ei oleks, aga kuidas on seis sellega Tiibetis, et mida ja kui palju teatakse, et kui suur ja käsitletud teema seksuaalsus üldse on, et kõrvalt vaadates jääb mulje, et see üldsegi tabuteema, et kogu rahvas on keskendunud pigem sellisele rahulikule vaimsusele kui meelelistele, naudingutele või armukunstile? Et kui ma räägin vanavanemate ajast, siis see on võib-olla mõneti sarnane, nii nagu Eestis 20 aastat tagasi oli, et see oli rohkem tabuteema, aga sellest räägiti, aga siis pigem salajasem. Et kuni minu vanemate generatsiooni, siis eriti, mis puudutab nii-öelda neid nomaadipiirkondasid, siis mõnes mõttes oli see nagu avatum, et sellest ei räägitud küll verbaalselt nii-öelda, aga see teema oli nagu rohkem lahti, et mina küljest seda pole näinud, et mina sündisin nagu hiljem. Et minu isa nomaadi perekonnast ja sealse traditsiooni kohaselt, kui noor naisterahvas sai näiteks lapse enne abielluminekut, siis tegelikult oli pere sellega rahul ja laps võeti vastu. Et sellist asja ei olnud, et oleks mõeldud, et kuidas sa said lapse enne abielu. The Nature of käeder ees vahel ei ole emad isegi kindlalt, kes on lapse isandat. Ja loomulikult lastele pakub huvi, et kes on nende isa ja kust nad tulevad. Aga see ei ole selline probleem, et see neid ei häiri. Psüühiliselt. Vanavanemad on need, kes mängivad sama rolli nagu vanemad tehaksegi. Et Läänes on levinud, et ei anta musi nii-öelda suule teineteisele. Et mina olen üle 20 aasta vana ja ikka veel, ma annan musi oma vanematele ja vanavanematele suule. Võib-olla niisugune teist laadsem asi on see, et, et meie ütle oma vanematele ma armastan sind, et see on veidi veider, meie jooksen. Et aja jooksul oleme me hakanud rohkem haridust saama ja kuna meie haridussüsteem on praegu seotud nii-öelda Hiina poliitikaga, siis sealt tuleb välja selline jooned, mis on nii-öelda sünnikontroll või Ja sellest lähtuvalt oli väga suur probleem, kui sa näiteks kooliajal lapseootele jäidet Ja keskkooliaegsed abordid tänapäevases Hiinas siis nii-öelda seal, kus tema tuleb, on väga levinud. Et ma arvan, et see probleem on ka mujal maailmas, aga ei ole, ei tegeleta selle probleemi nii-öelda vältimisega, eosa. Et ei ole näiteks piisavalt infot seksuaalvahekorra kohta? Et näiteks paljud tüdrukud isegi ei tea, et nad on vägistatud. Ja ei vanemad ega vanavanemad ei räägi sellest, õpetajad ei räägi sellest ja nad on nii noored ja nad ei teagi, mida poisid nendega teevad. Kes tihtipeale juhtub just sellistes mägisemates piirkondades, siis seal on meediainfot vähem. Et lapsed, kes puutuvad meediaga rohkem kokku, et enam-vähem nad juba teavad sellest teemast rohkem. Pad täidab nahatuks linde metsas aga nad ei tea, kuidas ennast puhastada sellest. Eile, kui rääkisin oma eesti sõbraga, siis selgus ka sealt, et ta nagu kaks olulist asja, mida lastele räägitakse, et sa pead oma suu puhtaks tegema ja taguotsa puhtaks tegema. Aga näiteks minu ema sai aru nii-öelda hammaste pesemise olulisusest, alles siis, kui ma olin 13 14, et siis ma hakkasin igapäevaselt seda tegema, nii et see võttis päris kaua aega. Nendesse tädi Friends of Education ja, ja see ongi see hariduse erinevuse. Ja intiimpiirkondade pesemine sellest ei räägitud üldse. Ja seetõttu on paljudel noortel, erinevalt kõnekoloogilised haigusena Ja ka kaitsevahendite kasutamine pole väga levinud, sest ei tüdrukud ega poisid väga ei mõtlegi selle peale, et meil oleks seda tarvis. Kui me liigume kehaliselt tasandilt edasi, siis jõuame sellise inimese, hingelise maja või vaimsema poole juurde, siis mind huvitab see, et kas budismis on mingid õpetused ka spetsiaalselt naiselikkuse ja mehelikkuse arendamise jaoks. Üldiselt mina tean seda, et, et antakse õpetusi võrdselt, mis on mõeldud nii meestele kui naistele ja siis on veel teatud õpetused, mida mehed ja naised saavad teha koosn. Et on suutraja tantra stiil, et suutra stiil on siis rohkem see nii-öelda kloostristiil või muutluse nulluse versioone. Udras on siis karma, tähendab tegevust ja karma muudra on siis selline praktika, mida saab teha mees ja naine koos, et see on väga selles mõttes sobilik selle jaoks. Et naised ja mehed, kes seda karma muutra praktikat siis praktiseerivad, et saades nagu koos orgasmi, siis alati selle nii-öelda põhitoon on armastus, et see tuleb nii-öelda selle ühte põhi olemas olema. Ja ja orgasmi olemus on siis selline budistlikus seisukohast õndsuse. Et väga, väga meeldiv sündmus, olukorda. Budistlikus seisukohast tegelikult sedasama õndsuse õnnetunnet peaks viima kõigisse teistesse elu situatsioonidesse üle kandma nii-öelda. Et teades seda tehnikat, siis näiteks isegi teed juues võid sa sedasama õndsust kogeda, mis pole küll nii füüsilist laadi, aga ikkagi nagu oma olemusega õndsuse. Et seesama õndsuse kogemine tehes ükskõik mida Jalutan mere ääres ja juba sa koged seda õndsuse tunnet. Et see on selle praktika idee Aga kui sa soovid seda taset saavutada, siis seal on kõige ennem tulevad eelpraktikana. Et seal me treenime oma meelt ja sinna alla käivad need neli aspekti, millest me rääkisime varasemalt. Armastus kaastunne, õnn ja võrdsuse. Keskkoolis on meil nii-öelda loomisfaas, kus meil on neli erinevat guru joogata. Guru jooga on vajalik selleks, et kui me visualiseerima ennast jumala sõna, siis me saame seda väge sellelt jumalused ja Meis tekib enesekindluse. Ainult kui sina ise usud endasse, saad sa ka teisi selles veenda. Ja järgmine osa on siis lõpetus osa ja seal on just nimelt needsamad joogat siis need kuus erinevat joogat käivad. Ja peale seda pikka-pikka ettevalmistust on seal sees karma muudra ja mahamudru. Ja osade inimeste puhul on võimalik ka see, et nendest möndrake eelpraktikatest liiguvad nad kohe nende kõrgete õpetuste juurde siis karma muudravi maha mudra juurde ja see tuleneb sellest, et nendel on eelnevatest eludest nii-öelda selleks tee juba rajatud. Nii et see on väga selline individuaalne küsimuse Ja mul on väga hea meel, et tegelikult selle aasta mais külastab Eestit doktor niidatšinancstad kes siis annab väepühitsuse teed teha just nimelt neid eelpraktikaid ja samuti räägib kahest joogast, mis on siis pardo Jehoova jooga, mis on siis nimelt just nimelt seotud surmaga. Ja mina olen selleks ajaks ka tagasi, et olen oma lemmikriigis Eesti. Teine südamelähedane teema sinu jaoks on tiibeti kultuuripärandi säilitamine ja selle viljelemine maailmale tutvustamine, et sa teed seda suuresti läbi muusika, ehkki ma tean, et sa oled ka väga hea tantsija. Ja, ja kui me räägime muusikast, siis sul on haruldaselt eriline, ilus helisev hääl. Räägi natukene muusika tähendusest enda jaoks. Muusika minu jaoks on kui guru minu õpetaja. Et on palju erinevaid artiste, kes siis oma mentaalsusest lähtuvalt kasutavad nagu erinevaid sõnu ja läbi nende oleme väga palju õppinud. Et osadele inimestele meeldivad nagu just nimelt teatud laulud, et nad tunnevad ennast kuidagi lähedastena. Et minu jaoks muusika, mis aitab minu kehal ja meelel rahuneda, et see on praeguseks muutunud minu jaoks nii-öelda põhiliseks stiiliks, mida ma erineb. Et mantrad on õnnistatud juba Budada ja eelnevate praktiseerijate poolt juba pika-pika aja vältel meni ood meeladis ja on väga palju vanu meloodiaid. Intrestimi tegime iidestav ja hard mis huvitaval kombel jõuavad sinu südame sügavustesse ja väga kiiresti. Ja ma usun, et see on sellest, et nad on meie maailmas eksisteerinud kauem, kui on meie luubid. Et sellepärast on neil ka selline vägi, et tulla meie kehasse ja meelde ja luua see ühenduse. Ja mina just nimelt tahan seda muusikat levitada kõigi inimesteni, kes võib-olla esialgu ei teagi sellest. Et see on mingis mõttes ka sihuke tervendav muusika Näiteks siis, kui kogeda sellist viha või ärevust ja noh, Euroopas on näiteks depressioon väga levinud. Ja just nimelt see mantra laulmine aitab Sul rahuneda ja väljuda sellest kinnisest ringist, milles sa oled. Ja selline mantrat laulmine või see muusikat muutub veel võimsamaks, kui seda siduda meditatsioonipraktika. Ja Eestis kontserteid andes olen ma just nimelt kontsentreerunud kahele aspektile, et on need mantrate laulmised ja meditatsioon selle juures. Ka pärast kontserdite, et kui inimesed kuulavad selliste lõõgastavat muusikat, saaksid nad samal ajal jälle sinna meditatsiooni minna. Kes kohe praktika, et see on üsna praktiline, nendesse Kelbaadis meil ei paista, on kautša. Ja teine pool keskendub põhiliselt kultuurilisele taustale. Tiibeti kultuuris on muusika ja tantsimine väga olulised, nad on meie kultuuris kõikjale. Et ma ausalt öeldes ei kujuta ettegi Tiibeti elu ilma muusika ja tantsud. Ja see toob meile grupis olles tõelist rõõmu. Et isegi kui need tiibeti inimesed, kes kogunevad, ei tea esialgu teineteist, et nad laulavad sarnaseid laule ja tantsivad kõigile teada tantsem. Et see on nagu selline ühenduslüli meie kõigi vahele Et ma mäletan seda, et kui näiteks sõidetakse kuskil täis bussis, kus on tiibetlased, et isegi kui üks nendest laulab esimees ja värsirea, siis terve bussitäis varsti laulab. Ma olen kuulnud lugusid ka sellest, et üks sinu sugulane, et kas see oli vist sinu vanavanaema vend, oli suur koogi ja oli tuntud ilmastikku kontrollimise võime poolest, et ta oli siis selline tüüp, kes laulis mantraid, millega sai ilma muuta, et räägi sellest lähemalt. Et see polegi nii väga selline Montrate laulmine, vaid pigem selline rituaalne tegevus, et vanasti olid joogid just nimelt tuntud selle poolest, et nad said ilma kontrollida ja mõjutada. Et võib-olla kõige teada ja tuntum joogide piirkond Amdos on just nimelt seal, kus on põllupidajad. Inimesed kasvatavad seal ube, nisu, otra ja noh, neil on selle jaoks vihma vaja. Ja selleks puhuks kogunesid siis joogid, kes tegid teatud rituaale, et seda vihma siis ligi meelitada. Veel üks rituaal, mida joogid koos teevad, on see, et nad kogunevad teatud jõgede alguskohtadesse. Ja nad paluvad siis neid v vaime, et inimesed, kes seda vett siis jooksid, et nendel oleks õnnelik meel ja tervise, niimoodi nad siis liiguvad nagu erinevate jõgede alguskohtade juures ja teevad neid rituaale. Ja mõnes mõttes ka Tiibeti budism treenib inimesi, et loodust austanud üha rohkem. Ja kuna looduses on palju erinevaid vaime, siis näiteks, kui mägedes kaevandatakse väga palju, siis nendega häiritakse neid vaime ja siis võivad selle tulemusel olla väga erinevad looduskatastroofid. Et kui sina austad looduses, tegelikult loodus austab, kas hinda? Sellepärast saan ka mina aru, et miks inimesed üha rohkem näevad olulisest, et keskkonda kaitsta. Iga saate lõpus on selline rubriik nagu ankeet, kus kõik saatekülalised vastavad viiele samale küsimusele, et nii, siis ma tahan ka sinult teada vastuseid järgnevatele küsimustele, millest esimene on, mis on elu mõte. Miinium lidest ju neika trügi, Po häbi-häbi ja elu mõte on see, et teha teised inimesed õnnelikuks või, või siis õnnelikumaks. Tähtedest Sursas ma ei häbene seda. Sest see on just nimelt minu õnne allikas. Mida ootad homselt, kuhu ja kuidas edasi? Ja kui ma olen homme elus, siis ma soovin jätkata nende iidsete tehnikate, praktikate evimist ja nende viimist inimesteni. Ja kui ma ütlen seda, et ma loodan, et ma olen elus, siis ma tegelikult mõtlen ka seda Inimkonna mõttes, nähes nii-öelda tulevikuplaane, siis ma loodan, et igaüks meist pääseksam säärast välja. Nii et mina kavatsen praktiseerida kõvasti tulla järgmises elus inimesena tagasi. Mida peaks inimene teadma või tegema, et olla õnnelik? Elamine praeguses hetkes ja omades häid kavatsusi tendents siis kannatlikkuse imbuvad või ükskõik mida sa teed siis effed järgmiseks pingutuse, defroidioodi või tööd kantiinide, et pingutada selles, mida sa teed ja seda tegevust jätkata. Enden. Sest kui sa panustad millessegi palju, siis sellega kaasneb ka palju kannatust ja siis meditatsiooni saad sa kasutada selleks, et oma negatiivsed mõtted seal transformeerida. Peale seda meditatsiooni, nendele kannatustele või raskustele peaksid sa saama sealt selle lõpliku tarkuse või arusaama. Sa ei tea, et see on siis viis põhimõtetel. Kui sulle antakse ülesanne tervitada inimkonna nimel tegelasi kosmosest, mida sa neile ütleksid? Päris raske küsimus, et ma polegi selle peale varasemalt niimoodi mõelnud, aga esimene mõte, mis mul sellega seoses tekkis, oli see, et tulge, olge lahked ja võtke tassikene teede. Mida sa soovitad inimestel veel lisaks uurida? Et võib-olla minu viimased sõnad kuulajal oleksid need, et ära otsi väljaspoolt, vaid ikka sees. Ja on üks väga tuntud takini matši laadren sihesa Lewis range praktes. Et on väga tugev praktiseerija ja tema praktika söödav on tuntuda inse pädeminstukad ja see tähendab tiibeti keeles läbi lõikama meil liidu Kathie põhiliselt, et lõigata läbi hirmu. Ja on üks lause, mida ta ütles, et kokku võtta oma praktikate uued Huvid. Kõik see, mida sa ei julge teha hea kavatsusega tee seda ikka. Nii et paljudel hetkedel, kui sa ei taha olla üksinda Et need on just nimelt need hetked, kui sa pead olema üksinda endale otsa vaatama. Ja ma soovin kõigile kuulajatele õnnelikku ja rõõmsat elu. Aitäh aitäh, suur tänu sulle, truck nokk ja et meiega ma väga huvitavate maailma ja mõtteid ja teadmisi jagasid ja suur tänu sulle poliinalt inimlik, et meile täna drugma jutu tõlkisid, aitäh. Palun. Muidugi tänu teile, kallid raadiokuulajad, et meiega kaasa kulgesite ja kaasa mõtlesite, et loodan, et saite siit endale palju inspireerivat. Mida siis edasi? Vaikselt aretada enda jaoks, et oma elu paremaks teha. Kate, on olemas selline aadress nagu hallo, kosmos, poee, kust leiate kõik vajalikud viidad küberkosmosesse Sis kosmonautide klubisse, Facebookis, portaalis, alkeemia? Jaa, muidugi, raadio kahe kodulehel asuvasse kõikide saadete arhiivi ja foorumisse, mis ootab teie mõtteid ja ideid. Kohtumiseni taas nädala pärast, samal ajal samal sagedusel kell kaks raadio kaks. Seniks aga olge õnnelikud.