Sors. Aski, et ta Laulab Robbie Williams ja kõlab porteri laul it's Dylavli filmist Lilavli. See 2004. aastal valminud linateos kujutab endast režissöör üür, Win vinkleri originaalset muusikalist portreed populaarsest Ameerika heliloojast Gold porterist koos tema unustamatut meloodiatega. Meie seekordses nostalgia saates olemegi teinud väikese valiku filmidest mille aluseks on kuulsate muusikute ja artistidega elulood ja stuudios on Triin Ella, Jaak Jõekallas. Sõlmised elav-le teeb helilooja konforter, keda kehastab Kevin Kline tagasivaate oma elule nagu vaata mängulisele lavashowle ja kõlborteri unustamatu näitsen vei kõlabki meile Kevin Klaini ja John Värmanni esitluses. Andes on. See, mis ma meigin Suur osa filmi Lilavli muusikanumbreid salvestati otse võtteplatsil ning filmi teeb eriti väärtuslikuks see, et neid lugusid esitavad selles väga paljud väljapaistvad meelelahutusartistid andes neile igihaljaste le meloodiatele oma isikupärase tõlgenduse ja laulab Sheryl Crow. Kõvelfoorter sündis üheksandal juunil 1891. aastal Peruus Indiana osariigis jõukas puuviljakasvataja perekonnas. Tema vanaisa peetiliseks rikkaimaks meheks Ühendriikides, kellele kuulusid Lääne-Virginia söekaevandused ja metsad. Kuueaastaselt hakkas poisike oma ema eestvedamisel õppima viiulit kaheksa aastaselt klaverit ning juba kümneaastasena tegi noormees oma esimesed kompositsiooni katsetused. Nagu 1918. aastal abiellus Ko poolter Linda liit hoomasega rikka autovabrik kandil esega, kes oli temast kaheksa aastat vanem. Ning ehkki helilooja lasi end tihti pildistada kaunite naiste seltskonnas, on üldteada fakt, et tegelikult oli ta hoopis homoseksuaalsete kalduvustega. Ja nii laulis Elvis Costello. Porter elas tänu oma suurele parandusele tõeliselt luksuslikku elu korraldades palle oma Veneetsia palees, võõrustades kuulsusi oma Pariisi majas, korraldades Riviera häärberis, Dyneesid aristokraat, idele või lihtsalt seilates oma jahiga ookeanil. Oluline oli vaid see, et iga järgnev üritas oleks veelgi luksuslikum, kui eelmine. Huvitav on aga see, et vaatamata oma tormakaleiabriiskavale elustiilile leidis porter piisavalt aega, et tegeleda ka muusikaga, jättes maha heliloomingu pärandi, mille tõttu võib teda nimetada üheks viljakamaks heliloojaks Ameerika muusikamaailmas. Enamus tema loodud lauludest on populaarsed tänapäevani ning pälvivad jätkuvalt paljude interpreetide tähelepanu ja laulab showl. 1937. aastal juhtus portariga ratsutamise ajal õnnetus. Ta kukkus ja murdis oma jalaluud mitmest kohast, vigastades samaaegselt ka närve. Mitu aastat oli ta sunnitud viibima haiglaravil ning järgneva paarikümne aasta jooksul tehti talle 34 operatsiooni. Ent sellele vaatamata 1958. aastal amputeeriti tal üks jalg. Kõige selle tagajärjel sai mootorist ratastooliinvaliid ning see mõjus loomulikult laastavalt ka tema närvisüsteemile ning ta oli muuhulgas üks esimesi, kelle peal katsetati elektrišokiteraapiat. Invaliidsus ei takistanud korteritega tegelemast edasi muusikaga ning 1948. aastal nägi rambivalguses tema kuulsaim muusikal kismi geid ehk suudleminud Keit. Ja nii laulsid Lara Fabian ja Maarjo frangulis. Per suri 15. oktoobril 1964. aastal Santa Monikas 73 aastasena ennast ja ahven. Ja nii laulsid Kevin Klein ja äss lindiad. Ja meile kõlasid katkendid Porteri eluloofilmist Lavly. 1983. aastal tollases Nõukogude liidus Emilatsiano lavastaja käe all eluloofilm legendaarsest Vene baleriinist annafaablavast. Filmi nimiosas tegi suurepärase rolli Voroneži koreograafiakooli lõpetanud baleriin Galina Beljajeva, kelle kinodebüüt oli toimub tegelikult juba neli aastat varem. Filmiga mu hell ja õrn. Metsloom muusika filmile Anna pavlova kirjutas Moldaavia päritolu helilooja eudien tooga ja see loob suurepärase ja tundliku tausta 20. sajandi legendaarse baleriini. 1881. aastal Peterburis sündinud Anna pavlova AT loetakse 20. sajandi üheks väljapaistvamaks Paleriiniks ja oma aja poeetilise balletikunsti võrdkujuks. Kaheksa-aastaselt ei võetud teda Peterburi teatrikooli vastu, kuna ta oli oma hea kohta liiga väikest kasvu ning õppima pääses ta alles kümneaastasena. Pärast balletikooli lõpetamist 1899. aastal sai annatav lavast Peterburi Keiserliku Maria teatri balletitrupi liige ning üsna pea üks selle juhtivamaid tantsijaid. 1910. aastal asutas Anna pavlova oma trupi, millega esines paljudes riikides, asudes 1914.-st aastast elama välismaale. 1907. aastal ühel Maria teatris korraldatud tuluõhtul esitas Anna pavlova esimest korda Mihhail Fokini seatud korreograafilise tüüdi. Surev luik kamisel šanssi muusikale, milles sai tantsijanna kõige kuulsam kontsert number. Juba oma eluajal legendiks saanud Anna pavlova suri ootamatult 1931. aastal. Haagis legendi järgi olid tema viimasteks sõnadeks. Pange mulle valmis minu luigekostüüm. Ja meile kõlasid katkendid Eudyandoga muusikast filmile Anna pavlova. 1984. aastal valmis ungari ja vene kinevastide koostöös eluloofilm kuulsast ungari operetiheliloojast Imre Chlmanist pealkirjaga Eled muusigaja Kalmann Imre, mis Eesti kinodes jooksis pealkirja all Kalmani mõistatus. Filmi lavastas juurina kiibini stsenaariumi põhjal Chörts palasti ning nimiosa kehastas kuulus Ungari teatri- ja filminäitleja Peeter Kusti. Filmimuusikanumbreid esitasid aga Ungari tollased väljapaistvad operetisolistid. Ja laulis Silvia Sass ja kõlas avalaul operetist Silva. Häbeliku ja tagasihoidliku välimusega Imrekaal mannil oli naistega raske. Ka puudus tal tõelise Don Juani välimus. Kasvult suhteliselt lühike, saapaharjakujuliste vuntsidega, alati kokku surutud huulte ja üldse kuidagi mittemidagiütleva välimusega. Tema lemmikteatris Heather Ander Viinis imestate ikka, et kuidas küll selline kuivik suudab kirjutada selliseid kirglike ja sütitavaid meloodiaid? Kõlas vaarituse avalaul operetist Krahvinna vaaritsa ja laulis Veronika klinchez. Imre Kalmani elus oli oluline roll kolmel naisterahval. Lühikeseks jäi suhe heliloojast 10 aastat vanema lauljanna Paulat voosakiga, kuna naise viis manalateele raske haigus. Operetikuningas lohutas ennast pärast seda mõnda aega tummfilmistaari krahvinna Haagnias ästerhaasiga, enne kui saatus viis ta kokku oma elu armastuse vaese vene emigrandid tütre veeraga, kes oli heliloojast tervelt 29 aastat noorem. Laulsid Andreas saada on ja teenes kujas ja külas Ninoonia Rauli duett operetist mon mandrikannike. Kui Imre kaal man, keeldus Adolf Hitleri ettepanekust võtta vastu au aarialased tiitel oli ta sunnitud, emigreerus koos perega Ameerika ühendriikidesse. Ajad olid aga muutunud. Muusikas läks muudi džäss ning kellelegi ei olnud enam vaja operette suur ilma daamide eest ja härrasmeestest. Kaalmann tundis end võõrsil kodutu põgenikuna ja tema muusikat. Kõhoitis Imre Kalmann suri 1953. aastal Pariisis. Ja meile kõlasid muusikalised katkendid filmist Kalmani mõistatus. 1984. aastal vallutas kinoekraanid miinus formani film Amadeus mis põhineb Peter Safari samanimelisele näidendile ning mis räägib andekas austria heliloojast Wolfgang Amadeus Mozartist. Nii näidendis kui ka filmis On Mozartit kujutatud rõõmsa ja nalja lembe noorukina, kes on täis krutskeid ja kellel on väga iseloomulik nakatav naer. Film on üles ehitatud raamjutustusena ning Mozarti elu ja looming rullub vaatajate ees lahti nähtuna tema kolleegi, rivaali, helilooja Antonio Saleeri silmade läbi. Saleeri tegutseb keiser Joseph teise juures ka õukonna kompanistina ning tema suurimaks sooviks on luua imelist muusikat, et läbi selle ülistada jumalat. Kui õukonda saabub noor Mozart, mõistab Saleeri õudusega, et jumaliku andega, mida ta endale nii väga on igatsenud on õnnistatud hoopis seda vulgaarset, lärmakad ja lõbujanuliste irvhambast nooru. Sali eri näeb ja usub, et Mozarti muusikas on see jumalik säde kuid ta ei suuda mõista, miks on jumal valinud oma soosikuks just selle vulgaarse. Okei, tõepoolest võrreldes Mozarti ka polnud eri eriti suur muusik ning tema enda muusika on selle kõrval täiesti tavaline ja ilmetu. Sawyeri rollis teeb filmi sama teos suurepärase osatäitmise ess meri Eibraham, kes pälvis sellega ka Oscari auhinna parima meespeaosa kategoorias. Talle sekundeerib Mozartina Tom hals, kelle isikupärane naer on selle rolli üheks võtmenumbriks. Salzburgis Austrias 27. jaanuaril 1756. aastal sündinud Wolfgang Amadeus Mozart oli imelaps, kes juba kolmeaastaselt oskas klavessiini mängida. Neljaselt valdas viiulit ja aasta hiljem lõi oma esimesed muusikateosed. Oma esimese ooperi kirjutas ta kümneaastasena. Omapäraselt on filmi samadeus lahendatud stseen, milles Mozart tüdinenud oma ämma lõputust Kädistamisest kuuleb selles hoopiski muusikalist kujundit öökuninganna aariale ooperist Võluflööt. Kuigi filmis Amadeus näidatakse, nagu oleks kuulsa reekviemi tellinud Mozartilt Salieeri siis tegelikkuses polnud see nõnda. Reekviemi tellimuse sai Mozart anonüümselt aadlikult, kes soovis mälestada sellega oma naise surma. Anonüümseks saadlikuks osutus hiljem grafranspalseks tuppa, kes üritas seda esitada omaenda loominguna kulmu. Sarte viiendal detsembril 1791. aastal kõigest 35 aastasena suri, oli ta suutnud reekviemi paberile panna vaid väikese osa. Selle töö viis lõpule, et tema õpilane Frans Süts Mayer kasutades selleks Mozartist maha jäänud märkmeid ja juhiseid. Ise kõlasid muusikalised katkendid filmist Ama teos. See 185. aastal valmis režissöör Kaarel raissil eluloofilm, mis kandis pealkirja suim, hõims, kaunid unelmad. Filmi peategelaseks omaaegne kirglik ja skandaalne kantrilauljanna Pätsi Kline kes oli tuntud lauljana oma hääle rikkadooni ning emotsionaalselt, eks pressiivse ja julge kõla poolest. Film kajastab lauljanna karjääri tormilist abielu ning ootamatut surma kõigest kolmekümneaastasena 1963. aastal lennuõnnetuse läbi. Pätsi Klaini rollis tädi. Võitlusväärse näitleja Jessica Laan, kes nomineeriti sellega ka Oscari auhinna kandidaadiks. 1985. aastal ajakirjale antud intervjuus. Teatas pätsükloineema produtsendid ütlesid, et nad teevad armastusfilmi. Ma nägin seda vaid korra ja sellest mulle piisas. Tunnistades samas siiski, et Jessica Laansoo teinud tema tütre rollis suurepärase näitlejatööl. Pätsik Line'i abikaasa Charlie tik tunnistas aga samas artiklis. See on hea film juhul, kui teile meeldivad väljamõeldis. Filmi, milles lauljannad kujutatakse koduvägivalla ohvrina oma abikaasa poolt. Pealkirjaks pidi algselt saama Aifoolt putsis Pätsi Klaini ühe tuntuma hiti järgi kuid hiljem muudeti see siiski ümber teise laulu Sweet Dreams järgi. Poola filmilavastaja Roman Polanski jutustab oma 2002. aastal valminud filmis Pianist loo silmapaistvast Poola pianistist Vladislav Špilmanist ja saatusest. Teise maailmasõja ajal. Varssavi getos elav juudi rahvusest muusik kaotab oma perekonna ning saab omal nahal tunda alandust ja vägivalda. Filmi üheks emotsionaalseks hetkeks on see, kui ühes mahajäetud majas, milles ta end varjab, satub talle peale taganema saksa armee ohvitser, kellele ta peab tõestama majas leiduva klaveril oma pianisti võimeid. Ta esitab seal soprani ballaadi number üks, oopus 23 mida on kirjeldatud ka kui šopääni hinge eksi. 1915. aasta 19. detsembril nägi Pariisis ilmavalgust väike tüdruk Edit Joanna kassioon, keda ajalugu jääb mäletama nime all Edit. Pea 2007. aastal valminud Olivier Taani film Mom mis meie kinodes jooksis pealkirja all Edit bjov elusse armunud kujutab endast neljandat katset tuua kinolinale selle prantsuse lauljanna skandaalne elulugu ja unustamatut sansoonid. Nimirollis marjoogoti Jaar, kes pälvis selle osatäitmise eest ka Oscari. Tänavalauljad tarina alustanud Edit Spiafi elu iseloomustas võitlus nii laulmise, ellujäämise, armastuse kui ka oma õnne eest. Oma lühikese kasvu ja närvilise oleku tõttu pälvis ta juba varakult hüüdnime Lamum peas ehke väike varblane. Lauljanna elu armastuse, poksija, marsseltserdaani traagiline surm, sellele järgnenud morfiini sõda, nähtavus, autoõnnetus, vähki haigestumine ning varajane surm 1963. aastal, kõigest 47 aastasena tegid temast klassikalise kangelanna, keda kuni tänapäevani ümbritseb ikooni. Ja stuudios oli Triin Ella, Jaak Jõekallas ja helioperaator Evelin Voodla. Nostalgia.