Ei, seekordsetel Georg Otsa nimelise muusikapäevadel oli veel teinegi väliseestlasest külaline, professor Naan, põld Hamburgist. Nagu varemgi jagastega sedapuhku oma asjalikke nõuandeid muusikapäevade raames korraldatud lauljate seminaril. Professor. Naan põld, te olete nüüd poolteist nädalat olnud sünnimaal ja minul on niisugune tunne, et see poolteist nädalat, kus need küll ei ole olnud, vaid see on päris töö olnud. Ja tegemist on palju olnud ja on palju huvitavat. Huvitavad kokkupuutumisi inimeste kõnelusi ja kuulsin palju ilusat muusikat, siin. Käisin iga õhtu. Kas kantseleis ooperis ja mõni päev isegi kaks korda. Muljed on palju ja häid muljeid on ka palju kaasa võtta. Teine liin ja seminar ka. Mullu oli seal väga huvipakkuv. Siin oli kirju rida lauljatest mitmes arenguastmes, mitmes vanuseastmes, väga kirju rida. Mõned väga hästi ettevalmistatud, teised vähem, seal oli õppust võtsid, ma arvan, väga hästi. Igatahes jälgiti ja ma arvan, et neil igav ei olnud. Te ütlesite, et tase oli väga erinev, no see tuli võib-olla sellest, kui palju keegi õppinud oli, aga kas mingit perspektiivi on ikka eestlastest lauljatel ka? Minu arvates on Estonia ooperitase küllaltki kõrge ja siin on väga häid lauljaid. Te käisite ka Reigi õpetaja esietendusel, mis mulje teile? See oli mulle kõige huvitavam kindlasti. Sest see oli midagi uut olla. Tubina eelmist ooperit ei olnud mul Anne näha. Ja mulje jäi väga sügava mulje, sest ooperis dramaatiline pinge ästil läbi viidud nii laval kui muusikas. Solistid tegid oma asja väga hästi, sest nad peavad seal väga palju karakternäitlejaoskust näitama. Ei hakka rääkima, aga just k näitlemises. Siiski on need partiid väga nõudlikud. Mulle meeldis väga Ivo Kuusk, aga kõik teised ka. Kuidas teie üldiselt esindate Eduard Tubina muusikat? Kahtlemata on ta, eks meie Eesti kõigi aegade kõige suuremas heliloojaid eriti, mis puutub tema sümfooniatesse ja nii edasi, siis ta on ju täiesti ees, on ta tunnustust saavutanud väljaspool Eestit ja seda õigustatult ka. Meil püütakse ka luua Eduard Tubina fond, ma usun, et te kiidate selle heaks. Tööd suure entusiasmiga ja eneseohverduse, mis Tubina laulus puudub, ta on kogunud kokku paljudest erakogudest ja lauljatelt, ka minult sai ta paar laulu, mis jõudsid käsikirjas mu käes olema ja võib-olla on neid veelgi käsikirjades. Mõned, kes ta on, kõik kokku sai, ma ei tea, aga ta sai väga palju kokku ja seal kiiduväärt, sest need olid kõik laiali ja enamasti kõik ka ikkagi käsikirju. Muusikasündmused, mida nii palju meil oli siin Tallinnas, need on Georg Otsa muusikanädala raamides. Georg Ots kahjuks oma eluajal kuigi kaugele väljaspool Eesti ja Nõukogude Liidu piire oma kunstiga jõudnud, aga teie kindlasti teadsite tema moosi, kuidas teie hindasid? Väga kõrgelt mandama, heliplaate jälginud ja nii palju, kui neid saadaval juba alguses, ma sain Soomes tema lõbusamad lood Saaremaa valsi, see kõik need asjad mul olid teada. Hiljem ma sain siit siis kõik tema plaadid, mis siin on välja antud seitse või kaheksa pikka mänguplaadi, kus tal nüüd läbilõige kõigist, mis ta on salvestanud, ütleme oma viimase paarikümne aasta jooksul, ma arvan. Ja seal on väga palju huvitavat, seal on tal ooperit ja seal on ta romanss. Ta laulab seal Subertid väga hästi siilitundmisega kahendil. Pimedas teie üks lemmikheliloojaid, keda talletega tutvustanud laulu kaudu mujal maailmas on Mart Saar, kas te saite midagi ka seekordselt reisilt Mart Saare kohta? Need materjalid, mul on kõik olemas, kõik on olemas, on sellesse inimesed, hoolitsenud mulle kõik need uued väljaanded ja uued plaadid ja noodid, need saadetakse mulle. Te sattusite sünnimaale nii ilusal ajal kõige rohkem õisi ja, ja kevad on üldse vist kena aeg. Ma usun, et teie muljed muust elust on vist ka kena. On väga kenad ja sind on kevade hõngu. Midagi liigub, see on minu arust ka. Et näeme, tulevad kõik on selle peale teie praegusel asukohamaal, öeldakse. Viideweeemmasroide jällenägemine teeb rõõmu.