Tere eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Auto juhtimisel telefoni kasutamine on ohtlik ja seetõttu paljudes riikides rohkemal või vähemal määral ära keelatud. Viimane tähendab siis seda, et olukord võib vajada tõlgendust, nagu juhtus mõne aasta eest USA-s Californias. Selles osariigis on sõidu ajal mobiili kasutamine keelatud ja kuna üks kodanik nii tegi politseile märgatavalt, päädis tegu kohtus. Autojuhi väitel oli ta tõesti telefoni puudutanud, aga seda vaid GPS-kaarditeenuse osas. Kuid kohtunik tõlgendas kehtivat seadust must valgemalt ning fikseeris kohtuotsuses, et kaarti uurinud autojuht on rikkunud seadust. Kohtunik seletas, et tema juhindub ainult seadusest ning seadusandja peab edaspidi täpsemalt väljendama, mida ta antud seadusega soovib saavutada. Autodes. Suurem osa liiklusest toimub aga jalakäijatega ning viimastel aastatel võib märgata telefonide kasutamise reguleerimise katseid ka selles pehmes liiklusvoos. Olukord on piisavalt tõsine, kui meenutada, et Ühendriikides hukkus 2004. aastal 16 jalakäijad, kuna neil oli peas kõrvaklapid. Kaheksa aastat hiljem sai samal põhjusel surma juba 47 muusikasõpra ja sarnased kasvutrendid ilmnevad mujalgi maailmas. Kõrvaklapikandjate surma peamiseks põhjuseks on rongi allajäämine. Väidetavalt kõnnib Suurbritannias igal aastal umbes kuus ja pool miljonit inimest peaga vastu posti, mõned siis mitu korda ja mõned lõpetavad kolju maraga. Palud verise nina ja Muhuga. Kuigi enamus neist seda enam ei mäleta, vaatasid ka nemad enne õnnetust keskendunult mobiiltelefoniekraani. Ja samuti hindab Austraalia jalakäijate liit, et umbes iga 10. autoteega ristmikule astunud jalakäijast kasutab samal ajal mõnda mobiilset seadet. Need sündmused lõppeksid õnnetustega kaotusi, probleem kiiresti ära. Aga õnneks ei vaata samal ajal enamus autojuhte oma telefoni ja enamus õnnetusi hoitakse ära, kuigi sama jalakäijate organisatsioon hindab telefoni kasutavat kondimootorijuhti võrdselt liiklusohtlikuks koos autojuhiga. Teisalt jääb probleemi tõsidus avalikkuses varjusest. Kahjuks pole ju jalakäijatega toimunud liiklusõnnetuste registreerimise lehel eraldi lahtrit telefoni kasutamise kohta, mistõttu pole teada, kui palju ootamatult sõiduteele ja õnnetusse astunute viga saamistest on seotud ekraanil. Lühisõnumi kirjutamise või muu taolisega. Probleem muutub kindlasti tõsisemaks, tänavapilti lisanduvad vaikselt liikuvate hübriid ja elektriautode tõttu. Üheks loomulikuks reaktsiooniks on siis ka luua. Keset tekstisõnumitele panid tagaküljel asuva kaamera pilti kuva vaid rakendusi. Aga Eesti paistab ilmselt olevat abisest, kes end normaalseks pidav inimene ikka usub, et tema kõnnib peaga vastu. Postitaolise rakenduse kasutamine mõjuksis omamoodi enesealandusena. Lisaks segab paari ruutsentimeetriline. Tänavasillutise videopilt põhitööd ehk tehti sisestamist. Lahenduseks on proovitud ka suurendada populaarsete mobiili näppimist, tänavate turvalisust, analoogset Londoni Brickleyn eksperimendile, milles keset kõnniteed tõmmati eredavärviline telgjoon, mille kohal siis oma pihuseadet hoidev pea maas käia saaks kurssi hoida. Lisaks kaeti seal kõik tänavavalgustuspostid inimeste õla kõrguseni ulatuvate poroloonpatjadega. Värskem näide meenutamaks probleemi olemasolu toimus aga suvel USA-s Washingtonis, kus veidi läbi omalaadne käitumiseksperiment, mille käigus jagati üks pikem kõnnitee kaheks eri kiirusega rajaks. Laiemalt. Kiirkõnnirajal olid maha joonistatud mobiiltelefonid, keelustavad märgid ja kõik, kes soovisid kõndida telefoni kasutades peet hoiduma kitsamale aeglase kõnnirajale. Lisaks oli rajal tekst, et sellel teeosal kõndimine toimub omal riisikol. Kiire ja aeglaseks kõnniraja eraldamine võib tunduda küll liialdusena, aga nii nagu liikluses üldiselt on ju kõige ohtlikumad just erineva kiirusega liiklejad. Seega on parem hoida nad eriradadel. Ja mõned kõndijad tunnistasidki, et esialgu oli neil meeles hoiduda õigele rajale. Aga niipea kui telefon helises, unustasid nad tavaliselt ümber reastuda. Noh, see on ka arusaadav, sest uus asi vajab harjumist ja taoliste mastaapsete käitumismuutuste harjutamine vajab omakorda suurte masside eeskuju. Võib-olla laheneb olukord hiinlaste abil, sest just äsja otsustas sealne 28 miljoni elanikuga Jon kingi linnake osa oma kõnniteedest jagada telgjoonega kaheks vastavalt siis mobiilikasutajatele ja ilma. Ohutut.