Nii ja käed on ka ju, nii. Näed, vaatlik lakk magada sunni Mess jaks, oi, ta jookseb niiti, siis keeli suplikali. Jah käes ja too tööle ka silmtantsu. Eetris on külasimmani viies saade. Nagu kombeks, tutvustame saate siis. Esiteks meenutame eelmistes saadetes kõlanud laule, teiseks, mida kasulikku võisime eelmistest saadetest kõrva taha panna. Kolmandaks räägime naistest, neljandaks, laulame laule pealkirjadega, muidu kuritegu satub galakene vahest õngekonksu kui saabuvad pikad ja pimedad ööd. Minu mahajäetud abikaaslaupäeval õhtul. Ilm oli valge, küll mõni poiss võib ilus olla. Ka üks sees ju. Nad on kõigi silmi ees alasti naisterahvad, ka neiud käivad põllul ja kodus särgi väel. Kõige paremal juhtumisel on neil midagi seeliku sarnast ümber. Särk katab rinda ainult poolest saadik. Saunas lähevad nad välja jahutava, kus vanemad naisterahvad tihti võhivõõraste meesterahvastega juttu ajavad ilma et nad häbeleksid ehk mõnda kehaosa varjaksid. Ma ma vaata seda ju, seda ka, et ma seda tahaks maa küll loomal naiseks saada, sest et tema Osa sest etena väega Ehal käies mindi sinna, kus tüdrukud magasid, aeti juttu, tehti nalja, mindi edasi, mõned jäid maha tüdrukute juurde, kellest tüdruk lugu pidas, selle poole pöörati nägu vähem tähtsam. Poiss jäi selja taha pikutama. Juttu aeti ühiselt. Niisugused selja taha jäetud nimetasid ennast kesa välja vahtideks. Tüdrukud, kelle pool poisid hulgani käisid, pidasid ennast kuulsaks ja ka nende emad kõnelesid uhkustades selle üle. Ka. Alla. Alla. Või teisi mooduseid armu abiks. Tüdruk tõmbas juuksepeast ehk karva ihu pealt panida leiva ehk mõne muu söögi sisse või katsus teda salaja poisi pesu õmblusse õmmelda. Kui oru veskis laene kahti neesil aknal onu vehkis ta lääniga siini, niiviisi ma seal preili hulga ärata ta pil muu söödavangist kolmel reedi jõuda. Saabid muus taanduma. Ärge laske vastaspoolt oma kaartidesse vaadata, sest kes oma abinõusid ja võtteid avaldab, see ei saa neid enam tarvitada, vaid annab naisele uued võitlusabinõud kätte. Võttis maa riigi saidi viimase ja hammustas kolm sõrme. See noormees ja ka need et. Sa. Püüa siis oma armsama perekonnaga seltskond liselt tuttavaks saada. Sealjuures leiad sina pärast juhtumist oma neidu kehaliselt kui ka vaimeliselt koduses ülikonnas enda ees näha. Oi, see suur maa kuline, oi see suurpäeva. Ja iraal alla. Ja alla allapoole, siis ma aetakse. Siis ma tahaks. Naistele on iseäranis riidetõugude ja sortide tarvis teravad silmad. Ja enamasti pole nende otsus mehe kohta kes jämedas ja odavas riidetõus nende ette ilmub. Jalanõud olgu kerged ja ilusad. Sammumine olgu kerge, kuid siiski kindel. Ehteasju peab mees väga ettevaatlikult tarvitama ja kui siis ehtsaid. Kehaseis olgu vaba ja suunduseta, käte hoidmine olgu loomulik, istudes ärgu toetatagu, ent mitte liig sügavasti tooli toe najale ärgu sirutatu, kui jalgu välja kummardumised. Olgu rahulised. Woo Oliveri puuuru, juhus, veere Se. Elsa voolt Oliveri puuna. Ju see. Su Ma ei saa anda surnule, aga vennad keelasi? Su ta surnu aga lasi. Kui mehed ja naised salgas koos istuvad ja üks meeste seas terava nalja teeb ja kõik mehed naeru pärast möirgama hakkavad siis vahivad naised hulga aega arusaamatult pealt. Ja kui meeste naer juba vaikimas, puhkevad alles naised naerma. Naisel vältab nimelt pisut kaua, enne kui ta asjaloost aru saab. Ta loogika on nõrk. Naine ei ütle ega kaalu üleüldse ühtegi asja sügavamalt ja kaugemalt läbi, vaid talitab just nii, nagu see temal esimese hoobiga meelde tuleb. Kõik sellest etta esimesest mõttereast kohe kinni peab ja järgmisi tähele ei pane. Tuul oli. Siin on. Kui ma, ta, see ei su, see nuud. Jaa. Suu. On truudust? Enne ammustab naine keele pooleks, kui järele annab. Üks vaene laane taga ka seal ja tees. On ka aasta. Ja seadis. Säpi üles võeta raama. See loome ma iial. Seenume. Ma jalgu. Kingitusi võitsin oma väljavalitu lega viia ise äranis ehte asjasid, sest nendega saad sa kõige paremini neiu südame põlema pista. Sünnipäev päevadel ja teistel perekonnapidustustel ära viivita oma külaskäiku tegemast. On üks perekonnaliige haige siis kuulata aeg-ajalt tema tervise järele. On sul õnn osaks luuletada, võida siis lisa oma kingitustele õrnu salmikesi juurde. Kaela. Ei lange tema siidimaali. Edasi ärgu andku mees kunagi naisele õigusta asjade üle, mis temasse ei puutu kohut mõista ja otsustada. Ja peaks teine tõest seal katsuma kohtuniku mängida, kus ta juhtumisi midagi teada saanud, mis tema arvamise järele õige ei ole. Peaks ta nüüd oma tahtmise järele otsustama ja maandama hakkama siis näidaku mees, et see otsa Arbet ta on. Ja seda tehku omale iga mees põhimõtteks. Niipea kui naine kisama hakkab, jätkumees naine üksinda ja olgu seega süda öösel surmaniväsinult koju tulles ta pööraku kohe ümber ja mingu sinna tagasi, kust ta tulnud on ja kui ta ka öösel võõrastemajas magama peaks. Iialgi ärgu kannatagu naise poolt sündmata tooni, ei iialgi mitte. Või ta on kaotanud. Kord neelas mehe külaseks nägus keda meie kutsuti lutti. Vaat see oli alles ei saanud, siis. Ta hoidis kõik, poisid oma küttis ja ma elas ja tihti tilkusid mina kaelas mat? Viiuvate ja jällegi siis. Joobunud kui siga ehk töölisi ka niisama loodud loom on kui muudki elajad. Siiski on ta teotava elu kombete võrdluseks saanud. Miks pärast on ilmsüüta elajas selle teotava kõne alla sattunud? Vist sellepärast, et ta Maatu poris maga, on puhtuseta ja karjub inetuma käriseva häälega. Magab ka sagedasti oma okse ja sõnniku sees. Purjus peaga ei ole ta ometi kunagi olnud. Siiski öeldakse inimese kohta liig tihti, et ta on hapnenud Kuišiga. Kuritegu on söönud pimeda kaate kuuskel kee kõrvaadon juurde dinee saava la ja koos, kelle käekõrval on. Tee saa la. Kõik saatus on lained. Kõige luu, keeru kui ka luu köik saadus on lainetele kõige elukeelu. Saatuselained. Kes uskus küll, et see on ju nii ilus kui heegelda ja igal pool austuudia, arva soove? Kõige kõige ilu. Kõik sa, lained, kõige elu kõigi elusaatus on lainetele kõige lu keelu või ka luu päik, saatus on lained. Aga siis Jofoku käiguvool ja ühel varasel vaiksel koos maaga seda üksi koos ka hambree seal olnud oli tapmise, Kozmaarasta üksikus ka seal olnud oli tapmise. Kõigi ilu, kõik maalu, kõik saatus on lained. Kõige elu ka ei kiilu või ka köik saatus on lained. Kõige kiiluga. Kõik saatus on lained. Kelle käest ma ei näe, seal ähvardas surma ja see. Ja saada kätte jal. Siukse on õnnetu ja saada kätte jal ei näe Eestis üldse on, et ost õnnestunud, irw. Kuna eelmistes saadetes enamjagu vaid mehed omale õiguste tuge armuasjade elu vastu saanud ning sellega ka paljude meest Te soost raadiokuulajate poolt kiitust pälvinud siis tahaksin täna oma juhtkoha üle anda sellele teisele, sellele õrnemale olevusele, kelle pärast meie mehed ilmaasjata nii palju kannatust oleme pidanud tundma. A, mis te nüüd üks kombekas, noor neiu, peab alati teadma, mis on tema koht või mis on talle lubatud, kui ta armastab või ei teada seda mitte. Ta ei tea seda sugugi mitte, sest kui järelemõtlikult ja nägijana läbi meie aja sammuda ja tähele panna, kuidas meesterahvas ja naisterahvas üksteisega läbi käivad, kuidas nad kokku saavad ja lahku lähevad ja kui põhjuseid, mis neid seda tegema sunnivad, mõista suudetakse siis saab selgesti nähtavaks, et nad sugugi enam ei tea, mis soodevahekord õieti tähendab. Ja mis armastus on, mis üht sugu teisega ühendab. Veel vähem kui meesterahvad teavad seda naisterahvad. Esimesest lapselikust unistusest esimesest armumängust peale, mille esimest korda soo vahest aru saadakse, on meie aja naisterahvas igas oma olukorras meesterahva vastu sõpruses, pruudipõlves ja abielus olevuse sarnane, kes otsekui kindla põhja jalgade alt kaob. Xi, kuid süüdadesse satud siin. Sattuv õnnetus reedeks. Satud siin. Laulab tenor. Laulab voolulaua. Laulad, ei saa, kas ka Joosua ja kuid südames mul laulad, sina? Laula, vee saa, kas ta jooksu ajal. Kuid laanes mul laulad, sina, tormaxeptikas ka tunni kuule, tormav istungile, evana tormama. Kuid südames tormatsiina tantsib lahti pärli layer kassi tantsib mamma tütar poisiga tantsiv koolipapa. Kuid südamest Leidub küünal. Veidi alla. Üheks võtteks, mida naisterahvas meeste soo vastu alati üles on näidanud, on võrgutamine. See nimi on asjale küllap ka meeste pandud. Ometi on see olnud ja jäänud kunstiks, mis vaid naiste soole kohanenud ning millest paljud naisterahvad imetlusväärt meistriteks ennast harjutada on suutnud. Võrgutamine on iseenesest võttes üks välja rehkendatud ülespidamine ja tal on niisama üksteisest lahkumine vaid peensusi. Nagu naisterahval võimalusi ja abinõusid on meesterahva peale mõjuda, teda segadusse ajada, jah, köita anded, uurimine ja püsivus on selles tarvilikud. Ja täius, milleni me selles asjas jõuame, on vaid meie ande, rikkuse ja südikused tõenduseks. Võrgutuse tööriistadest on esimeses joones välimised, abinõud ja ihaldusäratavad omadused. Tarvitusele tulevad aga kas sisemised? Igatahes arvan ma, et ainult välimiste abinõudega siile jõudmine kõige suuremaks meistritööks selles kunstis on nõrgutamise eesmärk ka otstarve on külge tõmmata, meeldida. Imetlusväärne on see suur külge passimise võim, mis naisterahval on ja kuidas ta mõistab igas seisukorras igasuguses valgustuses ja igas meeleolus just niisugune olla, nagu see temale kõige tulusam ja tema otstarbele kõige mõjukam olnd. Meesterahvad olivad juba aja jooksul selle jaoks kasvatatud, et ennast naise ülespidamise, riiete ja hääle nõiduvuses sõnakuulelikult Küütkestada lasta. Kõik olid tugevasti erutav, jultunult ette valmistatud ja parajast nii kaugelt nagu looriga kaetud, et mõju kõige kõrgema kraadini pidi olema. Üks asi, milles naisi alati süüdistatud on, on keelepeksja tagant rääkimine. Ennevanasti oli tütarlapse kasvatusse, mis teda selliseks treenis, kuna neiu ei olnu iseseisvaks mõtlemiseks sugugi kasvatatud. Kui neiud omavahel kokku said, siis kõneldi kõige parema meelega oma armsa ligemisse üle. Kuna neil jänestel oma unistuste elus kõiksugu saladusi oli, siis uskusid nad seda veel rohkem teistest ja muudkui madistasid ja madistasid. Meesterahvastega läbikäimises sai keelepeksmine veel ise äralises peenemaks sest mehed Need kainelt ja loogilikult mõtlevad mehed, kes arvutamises nii hästi koolitatud, kes nii hea meelega toonitavad, et nad tõde ja õigust armastavad, kes iga asjalikult otsustavad kelledel nii palju huvisid on ja olla võiks. Need mehed aitasivad keele peksmisele kaasa edasi vaataja ühes. Nad tekivad seda selles arvamuses, et naisterahvastega ka nende päralisel kujul läbi käia tulev. Aja jooksul nad aga harjusid sellega ära. See asi sai neile koguni meeldivaks. Ja kui, kui ma nüüd küsiksin, kelle eesõiguskeelepeksmine tänapäeval on mehed ütlevad, et naiste ja neil on õigus. Naised ütlevad, et meeste ja neil on ka õigus. Kui saabuvad pika ja pimeda öö, siis algavad poissmeestel lõburu, et kui sa pika deadline ta siis algavad poissmeestel lõburohked. Seal laupäeval tuli üks v küla poiss, kes naabritena kärneri Janne juures käis. Seal laupäeval tuleks laboris, kes naabriküla. See on? Tema Maie juures, kui ja Hanne juurde läks, kuigi see polnud vanem, kui 22 tema juures tuli juurde läks, kui see polnud vanem kui 22. Aga on seejuures see oli töine poiss, kellel on ka varem, oli Temacletud sees, aga juure see oli teine poiss. Me ka vare magnet otse. All aknal rippusid püksid, vesti ja kolletanud kaabu, mis kord oli alla püksi ja kolletanu. Saabumiskool oli. Tema võttis need püksid ja võttis selle kaabu ja aluspesu jättis juurde tema võttis need püksi ja võttis selle vaalu ja aluspesule. Hommikul päikesetõusu nähti noortele sumas aluspesu väel seal pühapäeva hommikul ka Läti noorde meeste Sõmas aluspesuga. Üle Buy üle põõsastes püksitraksid. Tema oli, see oli siis kui ei ole üks lina leos üle, kui põõsas püksi läksite ja tema oli seal lehtses, kui oleksin Kui sinuga sõber juhtus, sarnane asi, ära varasta, saabus vaid enesele püsib või sinuga juhtub sama asi, ära varasta kaabut Vaideerimiselt küüsi. Kas olen ma juba selles? Kombeks on, et meesterahvas kutsub tantsule, saadab lauale, tal on õigus kosida, kätt paluda ja nii edasi. Noor neiu ei või üheski nendes asjades ise omaalgatust tarvitada. Sagedasti ei ole tal võimalust isegi vastu seista ja mehe ülemvõimu eest kõrvale pääseda. Niisama peatama, armastust varjama, kuni meesterahval meelde tuleb selle üle temalt järele pärida. Ta peab selle maha matma, kui tema armsam temast mööda läheb. Vanasti koguni pidi ta vanemate sundusel mehele minema inimesele, keda ta ei armastanud. On muidugi inimesi, kes asja peale nii vaatavad, nad vaatavad aga väga imelise prilli läbi. Mis näiteks meesterahva pruudi valimise õigusesse puutub, siis on selle kõige imelik asi nagunii mõne teisegi mehe õigusega. Ma ei või nimelt koguni leida, et see nii väga vabatahtlik on, kui keegi kõigist võimalikudest ihalduse erutamise omadustest ja kunstidest pimestatult viimaks soovitud viisil liimile lähed. Selle peale võib igal viisil vaadata nii, kuidas tahetakse. Üks asi on kindel. Naisterahval on määrav mõju nii hästi mehe tunnete mõtteviisi ja talituse peale kui ka kombete pruukide ja viiside peale soodevahelises läbikäimises. See ei näi igatahes just õigusteta oleku järele välja. Küll on mehed meile ikka tigedad olnud. Küll on mõttetarkadest mehed meid nõidadeks vampideks kuradid, teks või lasteks ehk hoopis alamateks olevusteks nimetanud. Südames olgem rahulikud, on nad meid alati ihanud ja ajaloost on teada mitmed suured sõjad, mis meie naiste pärast alustust on saanud. Kes keda siin siis rumalaks pidama peab? Mehed ütlevad, naised on rumalad. Neil puudub loogika. Naised ütlevad, mehed on rumalad, neil puudub süda. Kui ma jälle jõudu ka Kalossi Kooja siin. Ütle üles üles ka lossi, siis ütle üles üles iluva tehnika, mis lossi. Ma ei tea, ma mul ega piimapüti, ta on jah. Antis mul ka ei ma kannu see. Soo jaa jaa. Piimakannu soo. Joint. Minu ma jäätu abikaasmeil päitsi kui ma jälle Ko joodoole üks kaks. Kasuta aastale. Kaks. Ütle üles, ütle üles minu pihta, siis kasuta siis üles üles, nii nagu ka siis kasuta. Ma väeti kood on, jah, ma mul ei ma rätiku on ja ma des mul ka piimarätiku karvasoo ja Eeva Vätikud karvasoo ja. Minuga jäänud abi kaasne. Reisima. Koojastele kas kaks on nüüd üles minu piiga, mis me siit. Üles üles tuua ka see, mis me siis piimatüdruku jah, ma s Mullega piimatüdruku on jah? S Mullega piimatüdruku pika habeme. Ja teenima tüdruku ka habemed ja. Järgnevalt katsume kõiki neid omadusi ja iseloomu joonesid vaadata, mis teevad ühe neiu niisugused, et temale tubli neiu ütelda või. Tubli neiu on see küll järgmised omadused, on õiglane meel ja tõi armastus avalikku olek ja otsekohesus kõigi vastu, kes keelepiksmist kõikide inimeste vastu põlgab. Kel lugupidamine teiste inimeste vastu, iseäranis vanemate vastu on puhtusearmastus alandlik, aga mitte kohmetunud olek, helde ja kaastundlik meel, armastus looduse ja ilu vastu, püüdmine targemaks saada kirjade ja teiste enam õpetatud inimeste läbi. Tööhimu ja töö oskamine naiste rahvalik õrnus ja tagasihoidlik meel ning truudus. Need on omadused, mida üks neiu eneses peab kandma ette elus ka palju õppima peab, siis vaatleme nüüd, mida neiul eluks õppida vaja oleks, et mitte võrgutamise kunsti läbi meesterahva peale mõjuma ei saaks. Et elus kui perenaine ja tulevane maja ema omakohut tublisti täita, peab neiu kõigepealt tema kohalist tööd hästi kätte õppima. Töö tõuseb ikka enam ja enam au sisse ja ei peeta enam nendest mampslitest suurt midagi, kes muud midagi ei oska. Kui pisut klaverit taguda ja pitsi kududa. Kõigi tööga, mis majapidamisest naisterahval ette tuleb, peab ta vilunud olema. Peale selle peab ta ka rätsep mõistma olla enese kui ka laste tarvis sest see on väga kasulik ja armas asi. Kui pere oma näpud ise teha mõistavad. Laulmine on noorele neiule kui ka noorikule ilusamaks ehteks, sellepärast kandku iga neiuga selle eest hoolt, et oma healt laulule harjutab kui juba muinaspiigades sireenide hääl nii meeldis. Ta oli, et Kreeka kangelane Odysseus ennast laeva masti külge kinni lasi siduda, et mitte sellest võidetud saada. Kas ei peaks meie eesti piigade laulul ka üks osakene sellest meelitavast mõjust olema? Õigusega peab tunnistama, et on küll, missugune poiss ei sooviks oma neiukesega ühes ka kena laululindu koju tuua, kelle ilusast häälest ta toad helisema saaksivad mis ju väga armas kuulda oleks. Kelle elukord seda lubab, see õppigu muusikat, seon mängimist riistade peal selleks valigu kask, klaveri, Orila kitarre ehk viiuli, ka kannel sünnib naisterahval mänguriistaks. Ilus käekiri on muidugi ka neiule uhkuseks ja auks ja on sellel isegi suur mõju meesterahva kohta. Hea kirja sisu on aga ülemasi ja see tuleb mõistuse ja lauseharidusest. Milleks Heather raamatute lugemine, abi võib anda? Neiud, ärge unustage siis ära kirjalika töösid ka pärast kooli aega tegemast. Selleks on neiul väga sünnis ja ilus, kui ta omale head laulikud. See on, luuletused muretseb. Neid tihti loeb, pähe, õpib ja enesele teiste käest ära kirjuta. See on väga ilus viis ja ei ole muud kui selle järeletegemist soovida. Ainult seda tuletan siin meelde, et niisugustesse laulukogudesse mitte halba ega kombe vastalisi laulusid ei kirjutataks ka siis, et kui neil ilus viis peaks olema vaid siis passitagu selle viisile üks teine Laul sõnadeks ja jäeta, kui esimene välja. Laupäeva. Valge. Siibia ja laupäeva ilm oli valge. Siid ja. Nurgas, mis taks pestud kast Kas mis oli taks bestu kas see ta, Soomaa, see ka sokk ka jäätist ja seal ta soo oma selga Su ka dist ja läks olla searasva. Treik läks siis korda ja tõi ka rasva, sa. Sa Ta toole siis läks, kui käsktee poole, seal sa sööd, taastu kuule, siis läks. Ta. Saali. See oli Mu üles-alla, oi, tulla, kes juures ka langes poisse. Too. Poiss, kes ass jaa, jaa. Vastases ras jazz, väikest lauluvooru, see kaelarätita ka ja kes. Et Ra Rainessa rub, astus. Ei, see teema ja passi hästi. Kas ka ta saanud, kes see teema ja pass hästi teeks üles, oh mis. Et seal. Ütles oh, mis ta on, et mina, see, Et meie külasimmanisaated mitte ainult tõsiseid eesmärke kandnud pole, vaid tihti ka palju lõbusele tõsise läbi sünnitanud on siis tahaks täna veel ühe ettelugemised eile toimetada. Läbi kõikide meie saadete on mees ja naine kõrvuti sammunud küll kepp käes ja rusikas teineteise poole püsti küll kõige magusamad armusõnad suul. Küll oleme kuue andnud meestele, mismoodi naisterahvaga ümber käia tuleb, küll naisterahvale jälle meeste sookohtlemiseks nippisid välja pakkunud. Ühes saates pakkusime rohtuga inimsoo suure vaenlase alkoholism muse vastu, mis ikka veel aset leiab ja nii edasi. Eks kõigi nende soovide sihtkoht ole ikka olnud see, et mees ja naine ühisel õnnele rõõmule abielus edasi saaks ja et see abielu ja kokkukula kõige etem välja tuleks. Simmanisaadete sisulise osa tahaksin täna lõpetada ühe väga ilusa kõnega, mis ma ühes pulmalauas kuulsin. See kõlab nõnda. Austatud noorpaar. Täna soovivad teile kõik õnne, Need, kes pulmas on suusõnal, aga kes ilmuda ei ole, saanud need kirjalikult. Mis on aga õnn? Kui põllumeeste eile õnne soovib, siis mõtleb ta andku teile taevas kõike seda, mis põllumeest õnnelikuks teeb vihma ja sooja õigel ajal vilu siis kui vilu tarvis päikesepaistet siis kui seda tarvis on. Et aga põld kosuks ja rohket saaki sügisel annaks, soovib teile kaupmees on, siis teame kohe, et kaupmehe õnn on see, kui ta kaup hästi läheb ja kas või halba kaupa ikka vähe kasu ka müüa saaks. Kui teile käsitööline õnne soovib, siis mõistame peagi, et käsitöölise suurem õnn selles seisab, kui töö saaks ja tellijaid palju tuleks, soovib aga õpetlane, õnn siis teadke, et tema õnn, kõiksugu uurimiste ja tarkuste sügavuste sissetungimine on, milles tema õnn seisabki, soovivad teile õpetaja ja köster on, siis võite julged olla, et nad muud õnneks ei, peaaegu ikka sinnapoole pilvesi tungimist, sest et siin all tõsist õnne leiduvadki soovib teile noor rahvas, õnne siis teadke, et nende õmm palav armastus on, kuna vanainimeste õnn rahulikus elus ja keskealise õnn higis ja töös seisab. Nii on igal õnne soovijal, õnnest omasugune mõiste. Teie tunnete vanasõna, et igaüks on oma õnne sepp on, kuid suurt lootust iseenese pääle panna küll ei või. Nii mõnigi sepp taob oma õnne alasil katki ja viskab maha. Et ta seda meelega teeks, ei või ütelda. Sest kes tahaks oma õnne ise purustada? Õnnel on suur ja vägev vaenlane, selle nimi on saatus, kes vaatusega võidelda ei jõua, see kaotab lahingu, see kaotab oma õnne mõistet tagu õnne all, mistahes saatus on kuri vaenlane ja käib raudriides. Igaüks ei jõua ega mõistagi temaga võidelda. Kellel osavus ja tarkus puudub, see saab vaevalt elu sisse tungida, kui kuri saatus kõigis tabla romaanidest kriipsu läbi tõmbab. Noorvõitleja katsub veel siin ja seal õnne, aga igal pool on kuri saatus ees ja lõhub kõik maha, mis noor õnnekütte üles ehitab. Ainult õnne, varemed jäävad igale poole järele, ta katsub veel õnne rusude alt päästa, aga mis langenud on, see ei tõuse enam üles ja rõhutult ja kurvalt kõnnid oma eluteed edasi ilma õnneta, ilma rõõmuta, ilma rahuta, kuni ta ise ka kokku varemeteks mahub? Jah, õnneõied on elus rasked noppida, olgu siis, et neid kallima pärja sisse Pulutakse. Kuid need on ikkagi pritsivad lootuse lilled, mitte täis õnne kunagi. Nooruse õnne õied närtsivad kesk- ja töös ja hooles ning vaod varemeteks vanadusepäevil, kus enam midagi loota ei ole. Nüüd ütlete teie, noh siis on kõik õnnesoovimine tühi, ei õnnestu proovimine siiski, aga mitte hiilguse, kuulsuse ja rikkuse õnn, vaid õnne selle kurja õnne vaenlase saatusega võidelda. Ärge laske tal nii peo oma nooria armu ja õnne riisuda, tulgu tormi, tulgu tuuled, astuge julgesti saatusele vastu, et ta teie õnne jalge alla tallata ja purustada ei saaks ja muljub kord saatus teid oma alla, tõuske jälle üles ja võidelge uuesti, näidake mehisust ja vaprust üles, küll siis halastamata saatus häbeneb ja taganeb ja teie jääte terve eluaeg oma õnnega ühte. Selles mõttes siis laseme noorpaari elada naad elagu. Küll. Roosa olla? Jaa. Aasta ema, astu jääda. Arvastunud näe, nüüd ta ka ei. Saa olla? Jaa, jaa. Ta hakkab käärima. Ah ta kaela ka. Aga olla? Aga kui on ta siis? Jaa, jaa. Ooke. Koosta. Klaasi ja ka ma ei ela. Vaid USA alla ja ja. Nii pais. Ilus olla, jaa jaa. No siin on Kui ma ta sei su sinu Jaa. Su. Ruudust. Tuule. Seerundudeksi. Rüütli kuulduma saan ma ka. Kuule, kui istuks ta Tuul. Raha siis. Ei saa ma ja ma ka. Siin õitse. Mu rinna, Siidu. Suitsu. Uurin truu. Astusi maaluu. Mahti anda? Astu see maale. Mis ma siin On lu hinge ja Siin maal ka. Kui see juuksed kergelt No ei, ma nii