Tere eetris on portaal tehnolooga kommentaari esitab Kristjan Port. Mõnedel hinnangutel on maailma kõige raskemaks õppetööga seotud eksamiks Londoni taksojuhtide teadmiste kontroll. Nolitš. Ärge ajage segi sealsete minikäbide ja muude sõidukitega taksoteenusepakkujate töölevõtu intervjuudega. Nemad lähevad lihtsamat teed võrreldes traditsiooniliselt mustade pisikestel. Vanamoodsam omnibussilaadsete taksojuhtidega Londonis on umbes 25000 tänavat ja 20000 tähelepanu väärset maamärki. Kus ta taksojuht peab neid kõiki peast teadma kaasa arvatud ühesuunaliste teede sõidusuunad. Ta peab oskama valida kahe punkti vahel kiirema või otstarbeka tee ning vajadusel selle kiiresti peas ümber programmeerima. Vajadus tuleb Peterburi laarselt, sest tänavad on kitsad, neil toimuvad ootamatult ehitustööd, keegi laeb kaupa maha ja nii edasi. Vältimaks, et ootama matustest ei kujuneks kliendi murem, peabki taksojuht tänavalabürindis sujuvalt uuele taktikale ümberlülitama. Enamusel kordadest sõidu eest tasu ei ole märkamatult. Sama märkamatult nagu meie näiteks laseme sõidutada internetis Infopakikesi olles aga sügavalt teadmatuses võimalikest ummikutest, takistustest ja muudest häiretest. Aastast 1884 kehtib taksojuhi litsentsi. Eksam on nii nõudlik, et selleks Mõtlemine jätab ajju oma jälje. Londoni ülikooli teadlased uurisid 79 hammutaks eksamiks valmistu ja aju ning leidsid õpingute lõpuks aju muskli märgatava suurenemise. Tegemist on nii massiivset Uppimisega. Aju-uurijad suutsid näpuga pildi peale osutada, millises. Aju osas need tänavavõrgu teadmised Taletuvad. Kuna see paik Kaiuson Londoni taksojuhtidel tavakodanikega võrreldes suurem täpsemalt suurendas teede võrgustiku õppimine, siis pikaajalise mälu jaoks olulise hipo Campi hallollust. Olgu veel lisatud, tüüpiliselt kestab eksamiks ettevalmistus kolm-neli aastat ja selle käigus sõidetakse tüüpiliselt siis mootorrattal London, risti-rästi läbi kogedes ja õppides siis Muuhulgas koma istmiku kam tänavasillutise iseloomu. Odomeetrile koguneb sellisel õppijal umbes 75000 kilomeetrit praktikat. Seejärel aga minnakse sooritama eksamit. Tavaliselt kulub litsentsi saamiseks tosin eksamineerimise korda. Üllatavalt ei ole sellel mitmeastmelisele eksamil võimalik läbi kukkuda. Kes soovib, võib pooleli jätta. Keda tulemuse puhul saadetakse lihtsalt sind tegema? Varasemat testi, mis tähendab ajas tagasi liikumist esimese ja lihtsaima eksami soorituse järel saab nimelt järgmisele testimisele alles 56 päeva pärast. Vahepeal küsitakse ja kui teine eksam õnnestub, peab õppima veel 28 päeva. Järgmise ning veelgi raskemat õppejõuks. Ja lõpuks jääb veel 21 päeva viimase testini. Tosin korda selles kadalipus peaksid garanteerima piisavalt tubli. Võib-olla aitab Londoni taksojuhtidel eksamineerimine peagi algava talvise eksamisessiooni pärast ohkijaid teadmisega et näed, maailmast leidub midagi raskemadki. Nimetatud uuringu 79-st õppijast sooritasid lõpuks eksami kõigest 38. Nemad olid ka ainukesed, kellel hipo Campi hallollus oli. Õpikoormusest kantuna suuremaks kasvanud ja näide annab siis uue tähenduse sõnadele ajugümnastika. Aga aju on kasutamiseks kallis. Pole siis ime, miks püüame seda ülivõimsat kaasaskantavat arvutit võimalikult vähe tarbida. Inimkonnana teeme. Lühikesi ajuspurte millegi sellise väljamõtlemiseks, mis võtaks siis mõtlemislihaselt koormust väiksemaks nagu näiteks globaalse positsioneerimise süsteem. Londoni mustad taksod kuuluvad maailma kallimate taksoteenuste hulka. Neid sõidab Londonis umbes 25000. Kallista riik on ka mõistetav, sest sõidukijuht Tõeline tippspetsialist. Ja ta on innovatsiooni lemmikkohver. Keda siis veel, kui mitte? Kallis ning kitsa erialaoskusi omaniku automatiseerida. Reaalse positsioneerimise süsteem suudab ilma ühelgi eksamita taksojuhiõiguse saanud inimese muuta Londoni taksojuhiks. Ta lihtsalt ei tohi juhtida seda kuulsat musta autot. Küll aga sobivad kõik muud autod. Neid sõidab Londonis kokku 60000 ja nad küsivad sõidu eest palju odavamat hinda. Sega suureks küsimuseks on, miks peaks õppima neli aastat, kui saab ilma? Veelgi suuremaks küsimuseks on, kas sina õpid või teed midagi, mida pole varsti vaja enam.