Uuringud näitavad, et neid lapsi, kes koolis tahavad käia, on enam kui need, kes ei taha, kuid tuhanded noored üle Eesti jätavad vastaselt pooleli õpingud kas gümnaasiumis või kutsekoolis. Harvad pole ka juhtumid, kus koolist lahkutakse juba põhikoolis. Haridus ja teadusminister Jevgeni Ossinovski ütles täna Viljandis koolirahu väljakuulutamisel, et selle kooliaasta jooksul peaks tegelikult igapäevaselt mõtlema sellele, kuidas mahajääjaid ja abivajajaid aidata. Me ei tohiks kõrvalt vaadata, kui kedagi kiusatakse. Me peaksime andma sellele, kes komisjon, anname tänase päevaga sellele võib-olla uue jõu ja mõtlema, ja mitte ainult täna, vaid iga päev järgmise õppeaasta jooksul. Kõik, kes me siin täna oleme, kuidas saaks üheskoos teha veelgi paremini, kuidas saaks nii, et näed, ei oleks mahajääjaid, et kõik tunneksid ennast koolis õnnelikuna, tahaksid sinna rõõmuga minna? Eesti Õpilasesinduste Liidu esimees Lelle Luup ütles, et reeglina on loobujate suurimaks mureks õpimotivatsiooni puudumine, aga põhjuseid on veel. Lelle Luup. Meil on tõesti suured ainekavade mahud on väga suured, neid praegu ka vähendatakse ja liigutatakse selle poole, et õpimotivatsioon sellega suureneks ja samas on see igapäevane koolivägivald ja koolikeskkond tõesti natukene suur, et võiks olla täitsa olemata, aga see on muidugi suur ideaal. Lastekaitse liidu president Loone Ots ütles, et paljud hädad saavad alguse ülepaisutatud õppekavast. Loone Ots. Siin tuleb endale näkku vaadata ja tõdeda, et mida kiiremini areneb infotehnoloogia, seda kiiremini ka süveneb. Lõhe eelmise põlvkonna ja järgmise põlvkonna vahel. Ja kõik meie riikliku õppekava nähtused pannakse sinna kirja sel hetkel, kui nad on kuumad ja tahetakse olla otsesed ja lastepärased ja võib-olla oleks hoopis mõistlikum rõhuda klassika peale ja rõhuda selle peale, mis on igikestvad väärtused. Viljandi kultuuriakadeemia direktor Anzori Barkalajal soovitas keskenduda koolidesse raha jagades inimressursile, et õpetajatel oleks rohkem aega õpilastega tegeleda ja personaalsemat neile läheneda. Anzori Barkalajal. Praegu tundub, et üsna palju mahvi läheb õpetajal muudeks asjadeks kui, kui olla õpetaja suure algustähega, tähendab olla eeskuju ja vanem kolleeg lastele, et seal annab kindlasti ära teha keskkonda, ei tee mitte midagi iseenesest, et teevad ikkagi inimesed ja, ja just inimeste kaudu lähenemine ongi selle asja võti. Mirko ojakivi Viljandi.