Apteek. Ja oleme taas siin, Indrek Vainuga koos täna on teisipäev, kuulad raadio kahte ja oleme jõudnud oma tehno ja äpirubriigi apteegi. Tere hommikust. Ilusat hommikut. Ja Aasia, Aasia on siis see, millest sa täna rääkida tahad, no kas tõesti on neid rakendusi nii palju, mida me võiksime kõik endale tõmmata ja neist ka midagi tolku saada, seal on suurem jagu ikkagi hieroglüüfi. Sides hieroglüüfides ja ma ei tea, kas eralühvina, kus naasias kasutusel vegan ja neid nimelt Hiina, Jaapan on, milleks mingi muu ei olegi mingi teine. Do piktogrammil piktogrammid, piktogramm, okei seda jeerum leping minu, minu või ei ole, las mõni kuulaja Ärme nüüd need mis äratas Henrik Vainu äratus, ärgake. Okei, ma lipsu sirgeks niuksed et jah, tegelikult ma tahtsin tõmmata mitut siukest ägedat. Ma lootsin leida mitut ägedat rakendust, mida siis teistele öelda, siis öeldakse ka nimi välja. Aga ikkagi Abhaasia rakendused on aasia hieroglüüfides ja siis keeruliselt laetavad, keeruliselt loetavad ja ega sealt midagi aru ei saa, et nende et ega nende nii-öelda enamus rakendusi, et ikkagi, mis on seal meeletult populaarsed noh, ikka ikka sadades miljonites on ju, ei ole meil siin mitte kuidagi pildile radarile või, või isegi ajalehe tagaküljele jõudnud, et see on hoopis teine maailm ja natuke ma püüan sellest rääkida. Näiteks internetikasutajaid on Aasias üle üle miljardi, on on need, kellel noh, mingisugune ligipääs on internetile ja muidugi noh, esikohal on Hiina ja Hiina on selles mõttes ikkagi mõni mõnikümmend aastat tagasi oli täiesti sihuke kolgas ja kasutati nii-öelda odava tööjõu nüüd siis täna on Hiinas päris viitekümmend protsenti interneti noh, nii-öelda kattuvust ei ole, aga umbes 600-l miljonil inimesel arvatakse, see on internetiühendus olemas, nemad netti saavad siis noh, teisel kohal tuleb sealt kohe India 250 miljonit ja, ja kusjuures hind ja on küll väga suur riik ja väga palju inimesi on seal. Aga neil ei ole üldse peaaegu mobiilside, kui selline on väga levinud, väga-väga levinud, aga mobiilne internet või internet üldse. On on vilets, hästi levinud. Ja kui rääkida mingisugustest kolm keedest või neli keedes, siis see on ikkagi väga-väga marginaalselt seisus seal, et et kuigi seda tuleb juurde, on ikkagi enamus inimesi on tavalise telefoniga ja neid, neid on palju, näiteks Indias endas on 950 miljonit mobiili noh, nii-öelda omanik või mobiilikasutajad. Ja, ja noh, üldse kolm keed või neli keedan näiteks Indias kasutanud 11 protsenti nendest mobiiliomanikest. Et noh, see näitab nagu mingisugust noh, ütleme, et mobiilne internet on seal veel nagu teistsugune veidikene, kui meil 100 miljonit umbes siis on neid kasutajaid järele või midagi sihukest äkki on noh, muidugi Euroopaga võrreldes on see ikka pöörased numbrid onnid. Et näiteks näiteks kõige kõige kõvem chati lahendus, noh ikka inimesed suhtlevad päris palju Hiinas on või üldse Aasias on igasuguseid chati ja suhteliselt sotsiaalvõrgustikud, mida me pole kunagi kuulnudki, on väga populaarsed, näiteks. Skype'il on üle maailma umbes 300 miljonit kasutajat, mis sa arvad, mis on niisugune aasia sihuke chati programm, palju seal kasvatajad. Vana nime ma kindlasti ei tea sellest, et see on midagi sellist, millest me oleme midagi kuulnudki, aga võib-olla kuulnud olema, aga ei ole. Kinnistanud. Simeon viiczat missionaasias õitseb Viczat nagu meie chattima, kas kas ka siinses Orkud kõveliku populaarne on või kuule, seda ma ei näinud, kuskil see ordut võib-olla on ikkagi kinni pandud ja võib-olla seal on, tead, neid on ikkagi nobedad, näpud teevad kohe järgmise asja, et see, see ei ole teil mingit probleemi. Igatahes see viitšatil on 468 miljonit aktiivset kasutajat. Ja noh, peamiselt siis ikkagi Aasia regioonis ja teisel kohal lain, millel on 170 ja kolmas kohal on kakaod took 48 miljonit. Et see aga näiteks huvitav asi, mis ma märkasin, oli see, et Hiinas ja teistes sellistes Lõuna-Koreas, Vietnamis, kõik seal, mis seal, mis seal, mis seal nagu ümberringi on Indoneesia. Et seal on väga populaarsed niuksed, aasiapõhised rakendused ja India, mis on ikkagi siis vana Inglismaa koloniaalriik on ju, on nii-öelda top kümmet ruulivad ikkagi läänerakendused, igasugused Facebooki Skype'id asjad on seal ka täiesti kasutusel, aga jällegi kasutajaid on näiteks Hiinaga või muude kohtadega võrreldes nagu palju vähem. Aga aga Hiinas arvatakse, et netti kasutab umbes 1,3 miljardit inimest või noh, mobiilses ühenduses on vabandust mobiilses mobiilses ühend ja siis on 1,3 ja netti kasutab mobiilset netti kasutab 530 miljonit inimest. Siuksed siuksed numbreid üldse maailmas on näiteks 3,6 miljardit nagu noh, ühendust mobiiliühendust, me oleme ikkagi väga väikesed üliväikesed jah, et meie ütleme, et kui me tahaksime midagi Aasias müüa siis sa ei jaksa seda ette tassida. Ja sa näed, aga näed, aga näed, Skype on neil olemas, eks ole, Skype on ju Eestist pärit? Skynet Skype'i teel kuskil seal lõpupoole ikkagi top 10. on, seal on lõpupoole, nende lõpupoole on ikkagi ka minna meie maiste saamavad sajad Eestit, aga näiteks üks huvitav asi, mis ma märkasin, väga populaarne mänguarendus, igasugused mängud, tänuna, igasugustel flopi pöördile, sihukestel lihtsatele asjadele, ehk siis loodavad ka sealsed inimesed rikkaks saada. Ja Hiinas on 5000 mänguarendusfirmad noh, nii-öelda teadaolevat, eks, igasuguseid põlve otsas tegijaid on kindlasti veel aga 5000, et seda, kes, kes arendavad või noh, nihukest nagu stuudiot. Aga ainult neist kolm protsenti saab nagu raha või mingit kasumit, sest seal inimesed absoluutselt ei ole valmis mitte millegi eest maksma. Tahavad ainult jões, et tahavad kasutada, aga ei taha seda maksta ja seal on niisuguse, kui me siin oleme rääkinud igasugustest ärimudelitest, kuidas nagu raha saada, et kas see on tasuline või kas seal mingid reklaamid või minge peale müük, siis seal peab olema see, see, millest inimesed rahana peab olema veel midagi nagu pööraselt kavalad, et see, noh, nad on valmis häkkima nagu kõik asjad kohe. Aga peaasi, et saaks tasuta, onju, et, et see, millest maksma varmad see on nagu ikkagi väga-väga väike osa. Nojah, hiinlaste mängu tootmine ausalt öelda ja ka piraatmängude ja põlve otsas mängude tootmine jõudis meile siia juba ju üheksakümnendatel turu peal, kui tulid igasugused kollased kassetid, kus oli siis pealkirjas miljon mängu või mängusisest sellist hieroglüüf oli ka kõvasti, aga mängida äike kuigi alati aru ei saanud. Kiiresti tegin väikese otsingusse, võib-olla ikkagi ei ole hieroglüüf. Aga aga näiteks pakkuge, mis brauser Aasias enamlevinud oopera äkki või oli, oli jah, sa oled õigel teel, oli ooper, oli väga popp, oli Aasias, aga nüüd on hoopis teine brauser ja see on täiesti lambist tulnud mingisugune Skype navi eeter uudsee brauser Pole kuulnudki. Orava pilt on kui, kui Fairfax uudse brauser ja see on siis järelikult ka no mingil miljardil inimesel või. Tal üle nüüd tänu sellele on tõusnud maailmas nagu neljandaks brauserist läks ooperist mööda noh, üldse nagu rohkem maailmas kasutatakse brauserit ütleme top viis on kroom 30 protsenti androidi brauser 20 protsenti, Safari brauser 20 protsenti ja siis on mingisugune uudse brauser ja siis alles pärast seda Fairfax. Ja siis kuskil Fairfax ja võib-olla ka selles mõttes, et need on ikkagi peamiselt nagu mobiili kaudu. Okei, võimendus nii suur on ju tänu sellele teised siis üks väga populaarne teenus, mis on Aasias, on taksoteenused, nii nagu meil on sind läxifantia nagu oleme kindlasti kõik kuulnud mingist hüüberist kuskil siis Aasias on neid üübereid ööberi, sarnaseid kloone ja täksifaisi on noh, ma ei tea, sadu rikk, safari, Richafaid, kusjuures oli ka niisugune rakendus, millega sai tellida omale noh, mitte takso vaid vaata, rollerid, anna tuktuktuktukijuhiga. Et eskortteenust siis, niisugused asjad on ju, muidugi ma vaatasin neid äppe ka veidikene. No mõned asjad on täiesti arusaamatut või noh, ei saa aru, mille jaoks äpp on tehtud. Muidugi nad ei ole paljuski inglise keeles, kui leiad mõne sellise, siis ikka ei saa aru, et mis selles äpis toimub, aga ju siis nad midagi seal nagu mehkeldavad. Kuule, kui segan vahele, kui kuju mängudest rääkida, tegelikult siis maailma kõige veidram kummalisemad mängud on ikkagi välja mõeldud, jaapanlased ainult jaapanlaste enda jaoks maailma kõige imelikumad telemängud on ka kõik ja seal täiesti friikide, see on nagu inimesed, kes neid välja mõtlevad. Ilmselt. Ma ei kujuta ette, mis nende peas toimub, et vaatasin siukest topi, kus olid Aasias alla tõmmatud rakendused ja siis tasuliste rakenduste hulgas oli vähe Aasia asju ja noh, enamus olid ikkagi läänes tasulised. Aga kõik, mis oli tasutamise krossing, mis siis on salaja pähemäärimine salaja pähe värvi ja et siis seal oli niimoodi, et ainult aasia appi ja mis seal siis, mis seal siis juhib? Ma ei tea. Ei saanud aru? Et täna räägime aasia äppides ma ei tea, mis need on. Tegelikult. Kui niimoodi rääkida, kui proovida, siis ma soovitaksin vaadata, näiteks on niisugune asi nagu tentsent nagu 10 senti või, ja niisugune äpi tootja, tema on aasia mingisugune väga-väga tõsine tegija väga tuntud, siis on näiteks siina beibo. Põhimõtteliselt on midagi ta nagu niisugust sotsiaalvõrgustiku sarnast nagu ütleks sina, Veybon nagu midagi Twitteri, Facebooki, mingi portaali sarnane kohta, on ju Hiina Twitter, jah, vist jah. Ja siis on jõuku, mis on põhimõtteliselt nüüd on ta virtuaalne telekomiteenus mitte lihtsalt telefon, vaid virtuaalne Telekom, et on mingi mingid niuksed õigused saanud. Todov, Ren, Ren ei ütle midagi, ei ütle midagi. Sinoveebasse tahab juba sina, ma sisse logisin, aga kõik asjad, mis siin nüüd ees on ja mis minu käest midagi küsivad, on ikkagi nendes. Noh, siis arusaamatutesse embleemides, seal on muidugi toredad valikud kõik juures, aga ei, ma ei saa mitte midagi aru. Nojah, et põhimõtteliselt switch lainja kakaod toob, millest, mis on need chati põhi, põhiChatid, siis neid saab ka meil siin lihtsasti kasutada laini, ma olen isegi proovinud ja see on päris päris lõbus, ta on hästi palju rõhutud just piltidele või nendele Emmootikonidele igasugustele. Et see enam ei kirjutagi, vaid lihtsalt saadavad mingisugust pilti pilt ja see midagi tähendab. Aga näiteks, mis on kõige popim telefon Aasias kõige ihaldatuma. Aeban, Aifon, Annika, kusjuures huvitav fakt on see taifuuni müük Aasias, Hiina turul, peamiselt ületas nüüd hiljuti just USA turu müügi, et põhimõtteliselt tehti, tegid ise oma Laifonid valmis, saatsid laevaga ära ja siis saadeti neile uuesti tagasi. Ja aga mingil ajal nad tegid selle ise ka selliseid Aifowne, mis olid nagu noh, ma ei tea, seest täis või siis sellised vanad Ja ma olen, ma olen ka ise näinud tuttaval täiesti Aiphony, mis nägi nagu päris Aifon välja, aga sellest sai antenni välja tõmmata ja ta mängis televiisorit, novot kõike kõike ikkagi tehakse. Et Aasia turg, mis mulle endale meeldis, oli see, et need olid ikkagi need teenused, näevad ju, kui keegi leiab netist mingi koha, kus natuke lugeda nende nende teenuste või nende siukse innovatsiooni kohta, mida nad teevad, siis kindlasti tasub, tasub lugeda neid artikleid, mis räägivad näiteks aasiatehnoloogiast, aas innovatsioonist, nende ärimudelitest, sest et noh, ütleme ikkagi üle miljardi internetikasutaja on seal nagu hõlpsasti olemas ja tõenäoliselt tänased numbrid on ikkagi sellised, et see kasv on aastas niimoodi üheksa protsenti, kui on 10 protsenti, siis öeldakse, et oli väike. Et ikkagi nende uute kasutajate juurdetulek, uute seadmete kasutuselevõtt on seal päris pöörane. Korraks selle hieroglüüfi teema juurde tagasi tulles, siis Eesti entsüklopeedia ütleb, et hieroglüüf on siis näiteks hiina keelt kirjutatakse hieroglüüfkirjas, noh siis on ikkagi selge, et kohati ikkagi on, kuigi seal on väga keeruliselt süsteemides, ei ole selle saate teema. Teises saates Kason hieroglüüfid või ei ole, räägime ideograafilisest, kirjast räägime ka piktogrammidest ka, aga aga mitte siis mitte siis niimoodi, et noh, kõik hieroglüüfid ei ole kindlasti piktogramme. Aitäh, aitäh. Järgmised teevad siin apteegis nutirakenduste seadmete vallast eetris juba nädala pärast.