Jeesus võis olla väga tüütu tavalisele variserid ja kirjatundjad ja tavalisele ülempreestrile. Ta oli liiga Viilvas. Teda ei saanud hõlpsalt kinni püüda Johukata. Tapakkus edaspidist olemasolu juudamaale ja Jeruusalemma. Tahan teid koguda nagu kogu kanapoegi jumala tiibade varju. See tähendaks ka olemasolemise jätkumist Rooma riigile. Me anname teile roomlased tagasi selle, mis on keisripära. Aga ainult siis, kui teie annaksite tagasi selle, mis kuulub jumalale. Tulutult uuendada ei tahtnud ei roomlased ega Juudalased oma elu taibanud valida rahuliku kasvamise ja uuenemise teed. Tulemuseks on olnud varemed, Jeruusalemmas varemete roomas varemed kogu sellel maakera 2000 aasta vältel edasi. Ka praegu pakub kristus Rahulikku paranemise teed. Kas me kasutame seda selle mõttega lähemegi nüüd sinnamaale, kus Jeesus on oma kaaskonnaga Jeruusalemma väravate ees? Tulnud põhjast ja teiselt poolt Jordanit ühinenud palverändurite hulgaga, kes tulevad viimasteks paasapühadeks Jeruusalemma. Ei ole toimunut veel palmipuudepühal on ööl vastu pühapäeva. Selle veedab Jeesus Tanjas hommikul ta läheb õlimäelt edasi Jeruusalemma poole. Ümberringi tõuseb kirjeldamatu heiskamine. Hüütakse meetias on Õlimäel, on siin ilmutuse näol. Seal pidi issand jumal ilmuma Jeruusalemma et rajada Juuda kuningriik, seal pidi toimuma Iisraeli ülestõusmine. See kõik pidi toimuma. Ja siis juba ja toimub siis luba, kui Jeesus avalikult astub õlimäelt Jeruusalemma väravasse suunduvale teele. Teade sellest jooksis suust suhu, jõudis pühi pidavasse, linna latsevusega toimunud imetunnistajat kuulutasid kõikjal, mis oligi toimunut. Õlimäel on alanud, surnute ülestõusmine, ütlevad nad. Messias tuleb. Tema jalaastumisi on juba kuulda. Jeesus võetakse vastu otsiootjaga. Rahvas tuleb hulga anama kuningat pühalikult vastu võtma. Teda tervitatakse messija. Imel Messijana Messijad pooldavate hüüetega. Paljud kannavad ja lehvitavad käes palmioksi ning väljendavad sellega kõige selgemini. Selle demonstratsiooni mõtet, see on poliitiline. Palmioks on poliitiline sümbol. Rahvuslikus Raldikas ja tolle aja rahvusvahelises sümbolite keeles. Puid jo palmioksi leidub esimeste Magaabite juures juba 150 aastat tagasi. Aaž mulle lastevappidel Odes lastevappidel, Rooma prokuraatorite ja vastupanijate võitluse müntidel. Nii tuleb mõista palmipuudepüha palmioksi. Jeruusalemm pühitseb Mess ja Kuninga saabumisest selles saabumise sündmuses ei puudu ka temale tervitust püüdvat lapse matus ja 21. peatükk. Sest kirjutatud oli juba muiste. Et lapsed on mess ja vastuvõtul otsustavad. Nad peavad seal olema evangeeliumit, ei jäta mingit kahtlust, et nende demonstratsioonide puhul oli tegemist kohutava arusaamatusega millest ei jäänud kõrvale ka 12 apostlit 12 tema üliõpilast. Jeesus vastab oma poolehoidjate Ovoatsioonidele täiesti ootamatult. Ta loobub poliitilisest messija mõttest. Ta teeb vastudemonstratsiooni. Ta istub eesli selga Sakarja raamatu üheksanda päädibki mõttes. Öösel on vägivallata rahu kuningas sümbol. Tolle ajab prohvetiennustuste kohaselt on see madaluse ja kannatuse tee omaks tunnistamine. Jeesus tunnistab madaluse ja kannatuse tee omaks. Ometi, kui Jeesus ratsutab linnaväravast sisse, ütleb ta kurvalt Jeruusalemma kohta. Kuni sa mõistaksid tänasel päeval, mis sinu rahule kolm vaja. Jeruusalemm ei ole jumala saabumise päeva tundnud. Ta ei ole seda taibanud. Nüüd tulevad teistsugused päevat, mitte rahupäeva vait. Mõõga päevat on kestnud. Meie ajani kaks tuvad aastat. Jeesus läheb kannatuse teed aga Jeruusalemma ja meie katastroof või ei ole ta ära hoidnud. Oleme tahtnud jääda Jeruusalemma, tahtnud jääda oma käsivarre hoolde ja jumal meid nõnda jätnud. Järgmistel päevadel tuleb Jeesus päeviti templisse esmaspäevast neljapäevani ja kõneleb rahvaga. Tema kuulajate hulk kasvab kogunevat palverändurite tõttu vahest 100000-ni. Kui rahvas lahkub templist, kaob ka Jeesus. Ja veedab ööõlimäeteadlased, on väga palju kirjakohti välja kirjutanud uuest testamendist, mis seda kinnitavat. Vastased korraldavad üksteise järel nõupidamisi ja üritavad korduvalt, kuid asjatult kedagi kinni võtta. Ka nende kirjakohtade kogumine on juba lõpule viidud. Rahvahulkade psühholoogiaga arvestades oli võimata võtta Jeesus selle 100000 pealise austava ihukaitse keskelt kinni. Luuka evangeeliumi 20. peatükk, 19-st sall. Seda Tasuks lugeda kirjatundjat ülempreestrid otsisid võimalust selsamal hetkel pista käsi tema külge. Ent nad kartsid, rahvahulkasid hüppasid, et Jeesus oli. Rääkinud hävitava mõistujuttu nende kohta mõistujutt, mille Jeesus oli rääkinud, on nõnda. Inimene oli istutanud viinamäe ja oli andnud selle rendile ja läinud tükiks ajaks võõrsile. Ühel ajal ta lähetas oma sulase rentniku juure, et need sellele annaksid piinama viljascrenti. Ent nagu teda peksid teda ja lähitasita minema tühjade kätega. Ta saatis veel teise sulase, nemad peksid, solvasid kast teda. Ja lähete siit jälle tühjalt minema. Ja siis ta lähetas kolmanda. Aga sellena peksid vaeseomaks ja viis välja. Siis mõttes viinamäe, isand, mis ma pean tegema? Mäletan oma armsa poja, võib-olla nad häbenevad teda. Keda nähes rentnikud, arutlesidki isekeskis temaks Inglise pärija, tapame ta ära ja pärand saaks meile. Ja nad viskasid viinamäelt välja ja tapsid tema. Mida nüüd viinamäe isand võtab teha nendega ta tuleb ja hukkab, need rentnikud annab Hiinamäe teiste kätte. Taevas hoidku selle eest, ütlevad need, kes asja päält vahtu.