Tere, head kaasmaalased tänaste kellelegi maa muusikat väisab oma laulude ja laenulugudega väga värvika oleviku ja mitte vähem kireva olevikuga. Populaarilmade on Brasiiliast selle daami nimi, kes ühe laulu juba lauliski meile selle Lennoni McCartney Ifell, ehkki portugalikeelses versioonis daami nimi on ritta vii, õigemini küll ritta Johns aga temast tema sugupuust pikemalt selle saate edenedes edaspidi. Vitali küll laulab meile selles saates väikse valiku nendest paladest, missuguseid nii bossanike vähem sambal, isi, roki ja popi ja kõikvõimalikke tantsu muusikalisi viisisid, on ta esitanud päris mitme aastakümne jooksul, alates 1960.-te lõpust peale. Minu nimi on Tiit, kus need saate nimi, eikellegimaa järgmise loo nimi on tulevikuline 3001 seal aastaarv. Pisikese pasuna puhumisega üsna uhke orkestratsiooniga dramaatiliselt emotsionaalselt ülepaisutatult lõppenud lugu viis meid ühtaegu aastasse 2001 3001, ehkki selle versiooni salvestusaasta on pigem jah äsja mööda saanud viimatise aastatuhande vahetuse kandis. Kõlalt oli see uhke orkestratsioon kuuldud loo lõpus isegi mõnevõrra hilisPiitellik aga selle Piiterlikkuse juurde, mõnelgi puhul on erinevaid põhjusi tulla tagasi selles saates ikka ja jälle saates, mis kallab meile Brasiilia lauletarist ritta liist ehk ritta liid jõudsist, vitamiin nimi all. Eikellegimaa muusikasarjas kõlanud varemaltki kõlanud seoses ühe toredama aja vahvamad 1960.-te lõpus, kui 70.-te alguse Brasiilia ansambliga kosmotaantes mutantide ansambli juht lauljannaks Ritali shows kunagi oligi. Aga nendest aegadest tal kümnendeid palju sajanditeks saanud uueks sajandiks uueks aastatuhandeks ja ritta liial jõudnud laulda, laulusid omi võõrad veidi laenatuid ja vahel ka suisa suuretest raadilt eemal olla. Mitut moodi ja mitmel puhul sündis Ritalindschows subPaulus Brasiilia ühes suuremas linnas võib olla ühes kosmopoliidsemas Suurlinnas Brasiilias üldse. Mis aastal just sellest on ka juba palju aega möödas, igal juhul tema sugupuu on nagu paljudel Brasiilastel. Eli grantlik, immigrantlik ja võrdlemisi kirev. Vitali isapoolsete vanemate juured ulatuvad tagasi Ameerika maale, Ameerika Ühendriike lõunapoolsesse ossa, kust Vitali vanemad isapoolsed randasid välja juba 19. sajandi lõpupooles. Emapoolset sugupuud pidi olla ka Vitali esivanemad pärit Itaaliast. Et kosmopoliitne pilt oleks täielik ja veelgi kirevam, tasub mainida ka, et noor Ritali Jos hilisem üks tuntumaid populaarEurokulaaratiste Brasiilias õppis lapsepõlves prantsuse lütseumis, käis läbi ohtrasti kohalikke Brasiilia põngerjatega, kes õppisid ja vahel ka ei õppinud koolist pausi panid tunduvalt tavalisemates koolides, kelle huvi aga kõikvõimaliku populaarmuusika eriti 60.-te lõpus levinud helide vastu, mis ulatusid Brasiiliasse nii Ameerika maa kui Suurbritannia poolt sealse kolades kõikvõimalikke vähem rohkem rahvuslike ja populaarsete Brasiilia muusikastiilidega võtsid väga uhkeid, vahvaid ja värskeid uusi kujusid. Nende populaarmuusikat liste kujude loomise juures ritta liim ja ansambel Osmo Dantes 60.-te lõpus usinasti tegevad olidki pärides kõigepealt oma juba pisut tuntumate kolleegide väärtus lilli ja mitmete teiste tähelepanu. Ning hiljem küll võttis ritta. Jos laul teeb omi laule ilma ansamblite Osmo Dantes küll mitmete teistegi ansamblite saatel. Hüva, pikett lõpeb järgmise, mitte just väga lühikese lauluga. Eelmise loo autoriteks olid Vitali ja üks peaaegu et sama põlve tuntumaid tegijaid, Brasiilia troopika listide põlvkonnast on see järgmine lugu on kirjutatud kaaspikaajalise loomingulise partneri elukaaslase Roberta Deckarvaliaga. Tuua. Pisikene abi ja sõbra käsi aitavad ka hullemast hädast läbi oli kuuldud laulu moraal kuuldud laul ise oli klassikaline klassikalisi autorite, paari Lennoni McCartney Johni ja pooli, kellest viimane on elus ja praeguseks juba söör. Lugubida Little Maifrendus esitatud, viimati originaalkeeles seatud küll mõnevõrra oma käe hääle järgi ümber lauljory Rytalyya Aranžeeriaks kuuldud loo puhul, nii nagu on ta ka jätnud oma jälje järgnevale eikellegimaa muusikavalikule. See oli Roberta Deckarvalia Vitali üks pikemaid küpse elu sõpru, elukaaslasi ja muusikalisi partnereid. Sest pärast seda, kui eelnimetatud kuulsast Brasiilia tropikaalia laine ansamblist Osmo Dantes oli Ritali lahkunud siis ei olnud sõpradega just lood kõige helgemad. Tõsi, loominguline liit ja väga head lapsepõlvesõbrad lausa olid tolles grupis ritta liiga koos mänginud. Sõbrad, vennaksed, nardoja, seria baptista. Aga kes need seda teha, nii nagu mitmete erinevate maade populaarkuulsustega seda juhtub nende eluloos on mitte lihtsalt et lünki ja valgeid ja musti laike vaid ka piisavalt seikasid, mille puhul kommentaarid käivad risti üksteisele vastu ja, ja põiki ja risti ann triibulised vasturääkivad mitmed kommentaarid sellest, kas ritta nii suurepärast ansamblist Osmo Dantes kunagi 1972. või kolmandal aastal ise minema kõndis, tähendab, kas võttis kaabu või sai kinga ehk löödi minema. Vaieldav värk, väidetakse küll. Klassikalised muusikalised erimeelsused olla tolle lahkumineku põhjuseks olnud, on toodud teatavates allikates ette sedagi, et ritta liigi kui lauljanna ei olevat olnud piisavalt instrument reaalseks abiks ansambli Osmo tantlase väga kirevate kummaliste, omaenda ehitatud pillidel tihtipeale ehitatud lugude mängimisel. See aga elluusat tõest kaugel, sest ritta liiali lõppude lõpuks sündinud muusikute veresse saanud nii klassikalist muusikaharidust lapsepõlves kui õppinud rokkmuusika vaimustuses biitlite Hendrix Rollingute tuules mängima nii hästi basskitarri kui trummegi. Niisiis, instrumentaalsete jäävad ritta nii, kuigi kehvakene olla vita, leian ise tagantjärele kinnitanud, et kuna Osmo, Dantes eksperimentaalansambel ja tahtis seitsmendate aastate alguses võtta vennaste Serbia armalda tahtel nagu suuna hoopistükkis progressiivrocki peale, siis tema tahtis rohkem Brasiilia, Brasiilia, Brasiilia muusikaga tegeleda. Brasiilia muusikat on ta põiminud erinevatele viisel oma viisidessegi. Üks võimalik viis neid viisist ühendada järgmine pala koos Roberta karvaljuga taas kahasse kirjutatud lugu. Eikellegimaa on selle saate nimi, muusikasaate nimi, milles me täna kuulame Brasiilia popartisti, küllalt mitmekülgse muusika, tegelanna, Ritali omi ja laenatud laule. Vitali ja tema loomingulistest sõpradest on mõnevõrra juba tagasi korduvalt juttu olnud. Neist, kes Ritali loomingut on imetlenud uuematel aegadel, see tähendab ajas siiapoole tulles pärast 1900 seitsmekümnendaid aastaid ehk ritta nii soolokarjääri algust. On nii tuntumaid kui vähemtuntumaid. Tuntumate muusikute hulgast leiab võib-olla isegi üllatavaid nimesid. Ansambli Rolling Stones üks kahest juht figuurist Mick Jagger nimelt oli 90.-te aastate keskel neid mehi, kes leidis, et Rolling Stonesi tolleaegse Brasiilia turneed käigus peab soojendusartist ehk esmaesineja olema nende kontserditel just nimelt omal maal kuulus lauljatar, brasiillane Vitali koos oma ansambliga väidete ostjal kuulsaid austajaid veelgi näituseks olla isegi prints Charles üks neid, kellele ritta liimmuusika oma elus väga meeldinud on ja kahtlemata all üks pop muusikalisi polüglotte loor. Praeguseks juba keskealine ameeriklane, kunagi üheksakümnendatel aastatel luuserid looga alustanud Peck, üks Vitali ja tema vana ansambli Osmo Taltest tulisemaid fänne. Neid, keda ritta, nii ise on noorest peast oma eeskujudena imetlenud Aniba samuti mainitud loomulikult 1960.-te aastate põlvkonna tuntumad rahvusvaheliselt nimed, moodsamad, rollingutki, kas või, aga kahtlemata väga-väga biitlid, Hendrix ja mitmed teised. Aga on ka kahtlemata omamaised Brasiiliast pärit või Brasiilia muusikaga suuresti seotud nimed, nagu näiteks järgmise loo kangelanna loom kirjutanud ritta lüüa Roberta Deckarvalia blooni läkson Lamy randa ja selle loo nime sees on üks Brasiiliast kunagi maailma rännanud tuntumaid lauljaid ja filminäitlejaid juba enne teist maailmasõda kuulsaks saanud Carmen Miranda. Eel kuuldud biitlite võlatöötluses loos, mil nimeks teadagi lusse endas ka ei taibanud, oli mitte lihtsalt, et nii mõnigi muu biitli loo viide sees seal, kus ajavahest isegi samba selle loo sees ja tegemist oli ritta Liia Roberta Deckarvalio versiooniga klassikalisest biitli pärast ühe ka päris paljudest, vähemalt tosinast erinevast loost, mis suuresti aga mitte ainult põssa võtmes seal ümber ehitatud. Plaadil vussan viitlas, see on tegelikult üks mitmest erinevast projektist, kus ritta liim on võtnud Brasiilia stiilidesse, sobib klassikalisi souli, rokivana, kooli rütmibluusi või siis nagu eel kuuldud järeltulevas palas konkreetselt biitlite lugusid. Aga mis nüüd sambasse puutub, siis jah, lussindas kaebedaiman seal biitlite lugu, mis sisaldab muuhulgas rida samba kools Juaalsekvaids lõõri ja siis samba tiivis hambad a- ja kus juba pussa on, siis sealt ei ole ju sambaga tegelikult väga kaugel. Aga seal on üks keeruline ja viguri jutt ja seda lahti harutamaks peaks võtma kõvasti aega. Meie võtame aega nüüd ära kuulata veel üks sama loomingulise tandemi Rytalyya õpetada Deckarvalio biiti töötlus, sedapuhku on see mitte nii palju enam isegi põssa, kuivõrd võib-olla üks teine kohalik stiil nimega Forro mille kaalunite kas nüüd päris järgi vähemalt nendele korrogaaluntele kohaldatud täna on päris vahva versioon saanud biitli palast ühest tolle ansambli noorepõlve loost I would händ. Viimati kuuldud süntesaatoriküllane ja, ja väikese klassikalise bossaviitega ehk vilega versioon Saarselge Insbury palast olidaaž Ritali ja pärines 1980.-te 90.-te vahetusest ajast, õigemini siis kahe selle seisuse kümnendi piirilt, millest kumbki ei olnud teab kui erakorraline Ritali muusikalise karjääri üldpildis. Nii nagu ka edaspidi tõusud ja mõõnad, skandaalikese kadumised ja rohkem või vähem kõmisema tagasipöördumised suurele lavale täitsid nii kaheksandat-üheksandat kui kui mõndagi muud kümnendit veel eelmisest aastas, ajast. Aga Need taastulekud on olnud ka teinekord väärt ootamist, nii nagu võib-olla selleski saates mõnigi nii oma kui laena lugu ritta nii repertuaarist näidanud ja ühelt seesuguselt just nimelt viimasest aastatuhande vahetusest pärit plaadist valimile siia saatesse järgmise loo. Tänane kellelegi ma muusikasaade on jõudumööda ja valikuliselt heitnud valgust Brasiilia Anna Vitali muusikalisele karjäärile. See ei kellelegi. Saade saab tänaseks nüüd varsti otsa aitäh kuulamast. Laule valis vitani repertuaarist siia saatesse tiit Kuznetsov jälle kuulmiseni.