Linnar Lauris, millal te lõpetasite Tallinna? Nii kooli ma lõpetasin Tallinna balletikooli 2001. aastal, te olete peaaegu et kolm aastat olnud Estonia laval mitu suurt rolli on teil olnud võimalik tantsida? Noh, praegu on kolmas aasta käsil, neid on päris palju, nüüd on kõik suuremad balletid kõik pähklipureja Romeo ja Julia siis nüüd Anna Karenina Sis, Luikede järv, Cassandra, et kõik, mis meil jooksvas gaas on seal, ma kõikides olen solistina kaasadega. Anna Kareninast andsite te täna Kareninit. Ja see on väga-väga huvitav, väga raske ja väga selline kiire roll sest viimasel hetkel pidin selle ära õppima, kuigi polnud üldse plaanis. Ja see on minu jaoks väga-väga suur väljakutse siiamaani suurimaid, mis minu lühikese tantsukarjääri jooksul olnud. Sellepärast et see roll ise nõuab väga suurt tantsukogemust. Ja veel, kui ma pean kujutama vanat meest ja ma olen ise niivõrd siis kujutada midagi sellist, mida endal veel sees ei ole on minu jaoks nagu meeletult raske, sest kogu aeg neid lüürilisi printsi tantsida, see on minu jaoks palju kergem kui vana Kareninit mängida, sellepärast on minule väga, väga suur väljakutse. No Linnar looris raadiokuulajad lahtiseletatuna võiks nii lühidalt kokkuvõttes öelda, nii et see on üks kena noor pikk blond noormees Estonia balletis, kes mitte ainult ei hüppa, vaid suisa lendab. Teil on niivõrd kerged ja kõrged hüpped ja tõepoolest on natukene raske ette kujutada, kui palju te peate ennast ohjeldama, et Karenina lavale tulla. Tänan, nende heade sõnade eest. Vot see on, see on, mida ma ise kõige rohkem kardan selle rolli juures seda kergust selles mõttes, et vanemal inimesel vanemal meesterahval sellist kergust sees ei ole. Ja, ja ma püüan ennast nagu meeletult palju tagasi hoida, kuigi ma vahest tunnen isegi, et see on see on mulle üle jõu käiv. Aga ma kõigest jõust üritan seda teha. Julius Moriiginas Leedu koreograaf tõi Anna Karenina selle redaktsiooni, mille taas esiettekanne on siis täna õhtul ja pühapäeval lavale Estonias 20. aprillil 2000. aastal. Kas te nägite seda lavastust siis balletikooliõpilasena vees? Peaproovi ma nägin, sest me tavaliselt alati kooliga käime vaatamas ja, ja noh, sellest ajast on muidugi väga-väga vähe meeles, ma tean, et see muusika oli kohutavalt raske, ta on praegugi raske tegelikult just tantsimisest ja see süzee ja kõik selline ta on, ta on rohkem kui niisugune tavaline klassikaline ballett. Aga ta peab nagu rohkem kuidagi sügavuti minema, sinusse nagu rohkem aru saada. Sest see ei ole selline lihtne meelelahutus natuke, sa pead ise seal kaasa mõtlema ja midagi nagu oma peas looma. Nii et sellest sellest ajast mul on mingid üksikud sellised seigad meeles, aga mitte palju. Aga on teine meeles Viesturs Jansons Kareenin, tema tantsis ju alguses. Ja kui ma ise nüüd olen õppinud seda Karenile roll, siis ma olen kõiki neid videomaterjale vaadanud, mis nemad on teinud ja kõik need esimesed Kareninit muidugi vestoris Jansons, Ervin Green ja kõik nad on mul väga hästi meeles, sest ma olen neid laval näinud nii videos kui ka koos nendega töötanud, nüüd väga selge pilt on neist küll. Kaie Kõrb, teile on Anna Karenina täna õhtul nüüd teist korda nii-öelda taas esiettekandes, sest 2000. aastal, kui Smoriginastele lavale tõi, olite teie see, kes esietenduse tantsis. Nüüd on vahepeal olnud paar aastat ära. Aasta on ta elavalt ära. Kuidas balletilavastus saab laval taas esiettekandena, kas mu riigina son ise leedus siin või kes selle nüüd välja toob? Ma olen kindlasti ei ole küll siin mitte, aga no kuidas ta jõuab, jõuab lihtsalt rohkemate proovidega ja kuna seekordses, Anna Karenina see on niivõrd palju uusi osatäitjaid nii rühmatantsijate näol kui ka solistid, nii et see nõudis lihtsalt rohkem tööd ja vaeva ja rohkem proove. Ja kuna minul on praegu kõik partnerid, et uued Ronski osatäitja Vladimir Arhangelski tantsis tol ajal Marina Tširkovaga, mina ei ole temaga tantsinud. Samuti Kareenin on meil päris üllatuslik asetäitja selles mõttes, et kuna haigestus Kareenin, kes tegi varem siis tuli ära õppida noorel linna Norrisel, kellega praegu tantsin Teatris Luikede järves. Ja ma ütlen, et üle ootuste on linn on väga tubli. Ma täna vaatasin teda Krimmis laval täiesti täiesti kohe niimoodi läks osasse sisse, kõigi kõigi kõigi järjekord on nii värskelt õpitud, et noh, eks ilmselt tuleb rohkem mõelda. Aga ma arvan, et see osa tuleb ka tal iseenesest, nii et ta on hea tüüp. Linnar just siin kurtis oma kurba saatust, et tal on raske elada sisse endast nii palju vanemasse rolli, kui Kareenina on ja ta kardab seda, et kas ta ei ole natukene liiga lennukas seal laval ja liiga nooruslik. No ütleme nii, et hüpata võiks vähem küll natukene vähem kõrgustesse ja rohkem, võib-olla mööda maad, aga ma ütleksin, et ei olnud. Ei olnud nii, nagu kartsime, et on liiga noor, et ma pean ütlema, et mulle isegi meeldis linnal täna ja rohkem proovis kui Ervin Green mulle tundus, selles mõttes just termin tundus noorem, Linnar oli päris selline, raskus oli kuklas, nii et ma ütleksin, et täitsa normaalne, nii et ma usun, et need etendused lähevad ülesmäge ja nelja etendusega on võimalik ka sisse elada. No see on ju väga ilus lavastusi ja väga ilusale kujundusega ja Linnar juba rääkis. Kui paljutähenduslik ja, ja tõsine ja sügav on triini muusika. Estonia teatrilaval on teine Anna Karenina lavastuse variant 73. aastal tõi selle lavale Enn Suve. Siis olid hoopis teised osatäitjad. Aga teie olete tuttav lavastuse loojatega nii süžee autori Maia Plyssetskaja kui ka helilooja Rodion šedriiniga ja see Triin on ju ise öelnud, et ta ei ole balletina seda Kareenina eriti kunagi enda peas kandnud, pigem ikka ooperina. Siis, kui te Plyssetskaja trupis tantsisid. Kas teil oli ka kunagi võimalik näha Maia Mihhail lõunat, kes ju ise veel 79. aastal tantsis, Kareenivad laval? Võimalik näha tantsimas? Tähendab Kareenina, siis ma ei ole teda küll nüüd laval näinud, aga olen näinud teda Carmenis, otsekui olid külalisetendused Hispaanias, siis ta tantsis Carmenit ja daam koerakesega. Aga Kareenina etenduses ma ei ole teda näinud ainult videokassetil. Teie Enn suvelavastust olete näinud? Midagi koidab kunagi yht kooli ajal sai nähtudega väga vähe, väga vähe, mingi mingi selline vari on, aga, aga üldiselt ma ei mäleta, aga olen olnud saalis sellele etendusele ka ilmselt ühel või teisel moel rohkem näinud. Olin viht väike, veel. Kui tuli teade üldse teieni, et on võimalik hakata annakse Kareeninat tantsima, kas mäletate, missuguse emotsiooniga selle teate vastu võtsite? On see Anna Karenina roll teie lemmikute hulgas? Kindlasti on, ma olen üldse võib-olla selline tantsija, et mulle väga meeldivad sellised kuju trollid, kus on nagu võimalik sellist naiskuju välja tuua, et ei oleks lihtsalt klassikaline ballett, aga et oleks võimalik ka nagu sellist näitleja näitleja poolt näidata rohkem ja selles mõttes nagu Anna Karenina, no tuli ju peale Carmenit ja peale Kleopatra märktet ja kõik need tugevad naiskujud, kes on nagu olnud ajaloos, siis ma ütleksin, et on, on üks nendest ja julgelt seisab nende nende reas sellepärast et et mulle tohutult meeldib tantsida rolli, kus on võimalik nagu süžeed edasi arendada ja publikuni tuua. Selles mõttes, et see on hoopis midagi muud kui tantsida uinuvad kaunitarid. Linnar looriste kuulsite nüüd, mida Kaie ütles teie Kareenini rolli kohta nüüd on teil võimalik Kaiele tagasi teha, ühesõnaga, kuidas teile tundub tema Anna Karenina? Mina nüüd Anna Karenina kui selliseid nagu tüüp nendest filmidest kõikidest asjadest noh, mul ei ole kuidagi eriti meelde jäänud, aga nii palju, kui ma seda etendust on, olen jälginud, on mul Kaie Kõrb väga hästi meeldinud selles rollis. Ja minu arust nagu ta ise ütles, et talle meeldib seda rolli, seda näitlemist nagu laval rohkem teostada siis see minu arust on tal väga hästi välja tulnud, et ta ei ole selline, kes, kes ainult paneb paska selga ja läheb ja teeb, krutib mõnepoteet, seda ta teeb muidugi ka geniaalselt. Aga temas on ka midagi rohkem. Ei ole siukest, pinnapealsest oskab minna väga sügavuti. Jannasta teeb seda minu arust, mina pole paremat, annad näinud. Tore aitäh, Linnar ütles alguses, et see oli tema elu esimene raadiointervjuu. See tuli teil väga kenasti välja, aitäh teile ja ma soovin teile mõlemile ja lavastusele uut edu. Ja et publikumenu saadaks teid. Ja need, kes ei ole Anna Karenina Estonia laval näinud siis täna õhtul, 29. ja laupäeval, 31. veebruaril on võimalik see viga parandada. Soovin Estonia balletile edu ja publikutele ilusat kaasaelamist. Aitäh teile, aitäh.