Tere hommikust. Piibli pattulangemislugu räägib sellest, kuidas inimesed jäid kiusatusele alla. See sünnib ikka ja jälle samamoodi. Muidugi meil on erinevad südamesoovid. Lapse ahvatlus võib olla veel üks jäätis, joodikul, viinapudel, kõrbepühak. Antoniuse nägemustes oli põhiline võrgutavad naised, nagu ta pihtimustest loeme. Kõigil neil juhtudel on tegemist ihulike himustamistega, mille kohta Paulus ütleb. Senini ei ole teid tabanud muu kui inimlik katsumus. Kui me aga meie isa palves palume ära saada meid kiusatusse vaid päästa meid ära kurjast siis palume seal sellepärast, et kiusatus kreeka Tairosmos on piiblis tõsine proovilepanek läbikatsumine mis puudutab kõige olulisemast kinni hoidmist inimese elus. Jeesuse kiusatus oli võim. Saatan soovitas Jeesusel muuta kivid leibadeks. See andnuks talle täieliku võimu rahva üle. Niipea kui Jeesus söötis 5000 meest imelisel viisil taheti ta vägisi tõsta kuningaks ja ta pidi mägedesse pagema. Samasugune oli kiusaja, teine ettepanek. Kui sa oled jumala poeg, siis kukuta end templi harjalt alla. See tähendab demonstreerin rahvale, et sina oled kannatustele kättesaamatu. Täpselt vanade roomlaste aegumatu retsepti järgi. Hea valitseja jagab rahvale leiba ja lõbu ladina heli Paanemetsitsenses. Nende kahe pakkumise vastuvõtmine olnuks kummarduse tegemine selle maailma vürst-ile kelle kätte on antud kõik maailma kuningriigid ja nende hiilgus ning meelevald delegeerida nende valitsemist, kellele tema tahab. Jeesus keeldus messija rollist. Ei oleks lapsik kujutleda, kiusavad kurvadilt mõistenditest laenatud karnevalikostüümis saba ja sarvede. Teatavasti sarved sugenevad kuradi atribuutika asse alles viikingite ajal. Ja musta toruga härra ning kange väävlihaisuga. Sellise väljanägemisega vana kuri ei saaks kedagi eksitada. Ka mitte kolme veretilka andma meelitada, pigem ehk hirmutada. Sõna saatan on heebrea keeles süüdistaja, pealekaebaja, provokaator. Iiobi raamatu proloogis on saatan üks jumalalapp Ps kellel on eriülesanne. Ta hulgub maad mööda ja rändab ning paneb tähele, kuidas inimesed elavad. Siin me võime võrrelda eesti rahva usku, et kurat, kirjutab kirikus nende nimed inimnaastpärga mädile, kes jutluse ajal tukuvad. Ja saatan paneb pagasid proovile. Ja seejärel käib prokurörina taevas neid süüdistamas. Ja taevane kohtunik annab talle palumise peale vahel ka sanktsiooni valuvõtete kasutamiseks. Ning kiusatuse ohtlikkus seisneb selles, et saatan ise moondab ennast valguseingliks. Ta tsiteerib asjatundlikult piiblit. Jeesus ütles Peetrusele, kes talle siirast südamest head soovis. Jumal hoidku, issand, ärgu seda sündigu sulle väga järsult ja ebaviisakalt. Kao mu silma alt, saatan. Keegi ei saa olla kindel, et just teda ei kasutata söödana. Palvetagem issand, ole armuline ja ära saada meid kiusatusse, vaid päästa meid ära kurjast. Aamen.