Eile esimesel märtsil oli legendaarse keeletoimetaja Helju valsi sünniaastapäev. On üks asi, mida Helju Vals oma keelealastes sõnavõttudes järjekindlalt townis oli ilusate keelendite ülatarvitamine nõnda keelanud kuluga lavastub, muutudes sisutühjaks ja koguni naeruväärseks. Näiteks 10 aastat tagasi kirjutas valitsus sellest, kuidas avalikus keelekasutuses on hakatud kuritarvitama sõna maastik. Ikka meelde maastik ja telemaastik ja poliitmaastik. Nii et viimaks omaalsest maastikust järel ainult räbalad. Kõige kiiremini devalveeruvadki sellised sõnad, mis lähevad moodi massimeedia, see tähendab raadio, televisiooni ja trükiajakirjanduse avalikus keelekasutuses, reklaami- ja turunduskeelas. Ma ise olen juba mitu aastat täheldanud Valli välja kurnamist reklaaminduses. Raamatupoes on raamatu rally diivani poest, sünnipäevaralli mööblipoest, madratsi, rallitehnikakaupluses, kooli ralli, kontoritarvete poes, ranitsaralli koolitus, ettevõtluskoolitusralliautopoest, Lauralli kaubamajas, iga-aastane osturalli ja nii edasi ja nii edasi. Kahju, et rallistan saamas või juba saanudki arulageda tarbimise, mõttetute ostude ja poodides rüselevate inimhulkades sünonüüm. Lametekstides kirjutatakse kõik need rallid üldjuhul suure algustähega, justkui tahtes rõhutada sündmuse tähtsust, erilisust. Aga mis erilisusest saab enam juttu olla, kui iga teine allahindlus? Kampaania kannab nimetust ralli. Kogu selle rallimised taustal on lausa rõõmustav, et meil on ka kindlustusselts, kes kutsub inimesi kindlustus olümpiale ja sideteenuste ettevõte, kes hoiatab tahvelarvuti ostjaid tahvli tormi eest. Tore vaheldus seegi tehase, ainult et reklaamiloojad nüüd kaolümpiate tormilt seitset nahka Jooriks.