Raadio kaks. Raadiokadetti. Tähelepanu algavas saates kuuldu ei pruugi ühtida teie arusaamadega reaalsuse olemusest ega pretendeeri juhtiva tõe tiitlile vaid on silmaringi avardav audiorännak maailmavaadete äärealadele erinevate võimalike ja võimatute tunnetus akende kaudu. Rahvusringhääling ei propageeri ei kinnita ega lükka ümber saatekülaliste väiteid ja seisukohti. Tere, kallid raadiokuulajad, käes on kena pühapäev ja seega on väga hea aeg võtta ette üks tore sisekosmiline audiorännak. Algab saade, hallo, kosmos ja mina olen Ingrid Peek. Minu tänaseks saatekülaliseks on mantra muusik Satjadev barmann, kes on saate hallo Kosmos kuulajatele juba tuttav. Viiendal augustil 2012 käis ta külas koos heliterapeudi ja sisemaailmamuusiku lask Ocopelliga kellega koos tegutseb ka püha maailmamuusikaansamblis Tra, mis ühendab endas siis šamanismi ja mantrad. Seda saadet, et nende juttude ja lauludega saate üle kuulata raadio kahe kodulehel saate hallo Kosmos lehel asuvast arhiivist. Saite juttu, tõlgib meile täna. Agne nelk. Sate temparmann on pärit Indiast, Lääne Bengaalist kulg katast ning elab nüüd Taanis. Ta on õppinud kolgata Ülikooli Sant Hawyers kolledžis. Juba kuue aastasest saadik on ta tegelenud mantra laulmisega ja kasvanud vaimsusele pühendunud perekonnas. Tema visioon oma missioonist on tuua mantrad ja nendes sisalduv vägi tagasi laiema üldsusega. Tema sõnul mantrad ülivõimsad IZ Tööriistad, mille abil saab oma elu parandada ja kergendada. Sätiad hevimuusika pakatab iidsetest õpetustest ja rõõmust ning tan oodatud külaline spirituaalsetes kogukondades üle kogu Euroopa ja ka kodumaal Indias, kust aeg-ajalt külas käib. Ning muide, ta on loonud muusikat ka sellistele Pollywoodi filmidele, nagu manas suu elus Suko meeria painud Jerruubaruu ning tal on ilmunud kaks plaati Alo või siis Ilo ja power. Sate temparmaani tegemiste kohta leiate infot aadressilt www ja punkt. DK nagu Taani. Selle lingi panen kindlasti ka kosmonautide klubisse Facebookis, kus on üleval ka sati muusikanäidised ning muid saate teemadega haakuvaid. Põnevaid uudiseid. Aadressi hallo, kosmos, punkt ee kaudu jõuate nii sinna kui ka saatearhiividesse ja küberpessa portaalis alkeemia. Tänases saates kõlab loomulikult mantralaulik saitide hüpparmaani muusika ning avapalaks kuulame tema albumilt emm power pärit lugu mantra Pifoor food. Ehk siis enne sööki lauldav mantra, millega enne sööma asumist oma toitu õnnistada. Minu tänaseks saatekülaliseks on mantralaulik saatja, Teefarmann, kelle juttu tõlgib meile täna Agne nelk, tere fetidev. Tere, Agne. Tere, Agne. Tere. Sätia mõned saate hallo Kosmos kuulajad mäletavad sind paari aasta tagusest ajast, kui käisite siin saates külas koos Kai lask okupelliga. Seda saadet saab arhiivist järele kuulata. Aga neile, kes sind ei tunne või ei, et hea nii hästi. Et äkki meenutad natukene, kes oled, kust sa tuled, et mis sind Eestisse toob? Minu nimi on siis sättide tarmann ja ma olen pärit Indiast ida poolt sellisest linnast nagu kolkata ja pärit siis kõige tavalisemast India perekonnast, mis oli väga pühendunud kavainsadele praktikat, eriti ta tõi välja oma ema, kes siis on nagu igapäevane praktiseerija ja lapsest saati on ta vaimustunud olnud muusikast, muusika on tema elu saatnud kogu aeg ja ka vahepeal viisid siis eluteed teda reklaamitööstuse juurde, kus ta siis mõnda aega teenis kõvasti raha ja jõudis ringiga siis Mumbaisse või Bombeisse kus ta siis avastas lõpuks, et, et see ikkagi ei ole tema tee. Et see muusika on rohkem südamelähedasem ja, ja ta on isegi teinud Pollywoodi filmidele muusikat, nii et muusika siis tõiduda südame juurde tagasi, aga vaimsed praktikad on saatnud paralleelselt nagu näiteks jooga õpetused, mida ta hakkas siis päris tõsiselt tegema seal Bambeis olles, kus ta kohtus oma kauni naisega ma Liinaga, kes on Taanist pärit ja see oli üks väga suur oluline verstapostkohtumine siis nii kaugelt põhjamaalt pärit kaunitariga, kes võlus tema südame ja, ja ühel hetkel tuli siis teha otsus, et kas jääda Indiasse või kolida põhja. Siis otsus sai langetatud, et tuleb siis Taani tee jalge ette võtta et 42 kraadisest Indiast kolida. Põhja-Euroopas see oli väga suur samm, aga see on olnud selline sujuv teekond. Teda on oodanud ees väga kaunid kogukonnad ja vaimsed ringide perekonnad Euroopas, kus ta siis nüüd käib ja, ja oma teadmisi jagab. Ja mida sügavamale minu tee joogasse viis siis hakkasin pidama ka loenguid tegema selliseid jutuõhtuid. Ja, ja mida aeg edasi, seda rohkem ma hakkasin muusikat, et sinna sisse pikima ja taipasin, et muusika on teinekord isegi sügavam kui tunniajane loeng, et võib piisata isegi ühest loost, mis annab selle õpetuse edasi ja läheb otseteed südamesse. Nii et ma hakkasingi siis nende väikeste õpetustega laule kirjutama, et ma ei saanudki enam selliste lihtsate armastuslaulu kirjutada, vaid kõik kogu minu looming sisaldab neid õpetusi sellest traditsioonist, kus märgid Ja siis Nendel pikkadel reisidel ma jõudsin oma teekonnaga Rootsi, Norra, Prahasse, Šveitsi Eestisse, Saksamaale ja kohtusin väga paljude inimestega, kes olid Indiaga väga omapärasel kombel seal juba tuttavad ja nende õpetustega väga suures ühenduses ja see oli minu jaoks väga üllatav, sellepärast et et ma ise pidasin seda nii kaugeks Euroopa kultuurist. Ja see muutis mind teatavas mõttes alandlikuks ja veelgi pühendunumalt, hakkasin siis just seda tööd tegema oma kultuuri tutvustamisel sellise lihtsuse teed, et Ettemüstifitseerida seda suurt India kultuurimaastikku ja tuua siis need idateadmised siia läände, nii kompaktselt kui võimalik. Mis siin ikka ja jälle siiasamma Eestisse tagasi toob? Sa ei ole siin ju esimest korda ja sa tuled jälle ja ma loodan, et sa tuled jälle jälle. Ja kindlasti pole see viimane kord Eestisse tulla, et et iga kord, kui ma maandun Eesti lennujaamas, siis tuleb minu näole selline suur ja soe naeratus. Et midagi sellist teatab soojus, mis sellest eesti perekonnast kumab, et ma alati tunnen, et ma olen üle puistatud sellise armastuse vihmaga siin Eestis, et siin on väga head sõbrad. Agne, kes praegu aitab tõlkida siis Tom ja Jane, kellega ma eile koos kontserdil esinesin, Joonas Toivo, kelle sünnipäeva pidasime siin mõned päevad tagasi. Et need sõbrad toetavad mind minu tegemistes ja, ja see on just kõige olulisem selle juures, et, et me tõstame 11. Aitame üksteisel seda välja tuua, mille eest me? Mis on meie eripära, et kutsumegi 11 valgustöötajateks? Ja, ja Eesti tundub mulle olevat selline iidne maa, et siin on väga intelligentsed ja targad inimesed ja Nad on väga kohal ja teadlikud sellest, mis ümberringi toimub. Et see on väga-väga positiivne, on, mul on väga hea meel siin tagasi olla. Mis see tähendab, valgustöötaja, mis tööd te teete, kuidas? Et see on termin, mida on võib-olla natukene isegi üle ekspluateeritud, aga see on väga oluline termin valgustöötaja ja ma ütleksin võib-olla kõige lihtsamalt selle sisu kokku niimoodi, et see on termin, mida kasutada teadlikult teadvuse tõstmiseks, et läbi sellise selge silma hoida, fookus tõe peal ja süda siis kaastunde ja armastusega avatud, et leida igas inimeses valgus, see puhas tõde ja olemus. Ja avada see nii palju on inimesi, kes tegelikult tegelevad sellega ja need on sellised pisikesed igapäevased sammud. Ja need on sellised õnnistused, mida toovad tegelikult kõikide kultuuride inimesed, igas kultuuris on õpetajaid ja valgustöötajaid, et teilgi siin käib väga palju õpetajaid ja šamaani erinevatest kultuuridest. Ja kas või Ingrid temagi on siin, teeb seda valgust Teie Agne, kes aitab neid sõnu tõlkida. Et need ongi kõik need sellised väikesed valguse sädemed, mis aitavad seda edasi viia. Täna me kuulame loomulikult sinu loodud muusikat siis kas salvestate pealt või, või ka otse laivis, et kui sa midagi laulad ja mängid meile. Et mida võiks järgmisena kuulata. Et alustuseks ma soovitaksin siis mängida sellist lugu minu plaadilt, mille nimi on vann või üks. Ja see on selline pehme sissejuhatus kogu sellesse maailma, mis mind kannab, et ma kirjutasin selle või tegelikult õigem isegi oleks öelda, et kanaldasin või, või võtsin selle laulu vastu. Rootsis pärast festivali, kui öösel kell pool kolm oli siis sündmus läbi saanud ja ma läksin hambaid pesema ja seal seisis riiuli peal raamana maha Richyraamate, mida ma siis hambaid pestes lugesin ja sealt jäi mulle silma siis yks rida. Et kuidas sellesse tegelikkuse hetkes või tõesusesse. Jumal ja sina oled üks, et jumal ja, või siis mina olen üks, et see on tegelikult nii lihtne, väikene tõde, aga see mulle meeldis just see inglise keelne väljend žüriil Mohvri jäliti, et see kõlas nii hästi, et sellest sai kohe laul. Sati enne kui asume sinu põhieriala juurde nii-öelda ehk mantrat juurde, räägime natukene ka hinduismi ist, millest ühtpidi justkui teatakse palju. Teistpidi, ma ei ole päris kindel, kas inimesed selle tegelikku olemust nii hästi teavad kui seda välist vormi, et kui sa mõtled ja püüad lahti seletada, siis mis sinu jaoks on hinduismi põhiolemus. Alustuseks tulekski võibolla mainida seda hinduismi terminit ennast, et see on üks väga suur termin, mida kasutavad tegelikult religiooni üldistamiseks inimesed, aga meie ise seda niimoodi ei kutsu. Et meil on sanathan dharma, mis on igavene usk või igavene religioon, on selle nimi, mida me praktiseerime. Et hinduism isenesest tuleneb tegelikult induse jõe nimest, mis siis voolab sealt Pakistanist ja kašmiir ist läbi ja teisel kaldal elavad inimesed siis kutsusid. Neid, kes elasid vastaskaldal hindudeks ja, ja sealt tuleb see sõna hinduism just nimelt et see on nagu siis see, mida, millega tegelevad need inimesed, kes teisel kaldal on. Ja et tegelikult me järgimegi veedade kultuuri, et hinduismi aluseks ongi veedad ja need, kes seda praktiseerivad, on veede antenn, ehk siis need, kes järgivad Jonathan tarmat läbi veedad. Et sellesse Nathan ta arma põhiolemus on see, et kõik on jumal või jumal on kõikjal. Ta on Puusta, on minus, sinus, koerast lauas, kõrvaklappides telefonis igal pool ja kõik suundub tagasi allika poole, ehk see ongi siis see suur teadvus. Et sõna jumalat kannab hästi palju erinevaid kaastähendusi, mis viivad eksitusse inimesi. Et tegelikult selle asja sisu on ikkagi puhtus, südames olek, armastus, teadvus, see on selline baas alus, millel meie Usk siht põhineb, et kõik on jumal. Kuidas hinduismi son, lood jumalatega, et me teame, et lugudest, et seal on neid kümneid, sadu, isegi miljoneid samas kes natukene uurib, saab teada ka seda, et on ju üks üliOmar Brahma ekse, keda võib siis mõnes mõttes nagu absoluudi või sellise kõige allika ja loojaga võrrelda. Kuidas hinduismi, selline jumalate süsteem ja hierarhia välja näeb, et kas ta on siis ühtpidi Polute islik, teistpidi nagu monotistlik religioon. Seleta natukene seda lahti. Jumalaid ongi ainult üks, aga see ei tähenda sellist absoluutset jumalat. Hinduismi is, see on jumala olemus, et meil oli kunagi siin, ütles, et oli 33 miljonit jumalat Indias ja see oli tolleaegne populatsioon, et nüüd siis võime öelda, et üks miljard jumalat, et see tähendabki seda, et see väljendub erinevates aspektides, näiteks Ingrid, et on raadiotöötaja, ta on kellelegi kaaslane, kellelegi ema, kellelegi õpetaja, kellelegi tudeng. Et need on kõik ühe inimese erinevad osad või väljendused ja sama on jumalaga või nagu näiteks päikesega, et päikesel on väga palju erinevaid kiiri ja igaüks on sellesama allika siis väljendus või nagu kristalliga, et võib vaadata vastu päikest ja siis seal näeb tuhandeid erinevaid väikeseid kiiri või peegeldusi. Ja ometi see on selle taga üks kristall, üks päike, üks Ingrid. Et täpselt niisugune arusaam on meil ka jumalast. Me võime rääkida siis kolm ainsusest või kolmest aspektist, mis kõiksust peegeldab, et üks on looja, see on Brahma teine on säilitaja või hoidja, mida meie nimetame Vistnuks ja siis hävitaja Šiva. Ja me võime küsida, et, et kui on olemas looja, et kes siis looja lõi, et see peab ju kusagilt tulema. Ja see on selline nimetu allikas, kust Brahma pärit on, et see, see ongi see kõiksuse väljendus. Et ma võin öelda, et ma tulen Tallinnasse, aga see, kuidas ma tulen, on seal, on väga palju erinevaid viise, näiteks ma võin lennata lennukiga, ma võin tulla jala või laevaga. Ja siis võibki küsida, et milline on see kõige lihtsam viis või kõige sobivam viis jõuda siis selle tulemuseni ja selle kõiksusega üheks saamise viisideks on väga-väga palju erinevaid võimalusi, näiteks läbi vaikuse või läbi sellises akti, väljenduse või külluse läbi muusika, tarkuse, lihtsa, puhta olemise, need on kõik erinevad võimalused ja see isegi ei ole mitte valik, et millist valida, vaid see on andumine sellisele loomulikule jumalikkuse väljendusele, mis on meie kõigi sees. Siin on siis üks lugu, mis pärineb kusagil 1880.-test aastatest. Swami viivakan Anda õpetustest, kes oli siis joogi, kes viis joogateadmised läände ja ma nüüd refereerin nii temale kui Swami diile. Ja kui ta oli noor, siis ta kõndis läbi India selliseid pikki palverände ja oli juba siis kutsutud väga mitmetesse erinevatesse kuningriikidesse. Ta sel ajal olid Indias kuningriigid. Ja siis see oli viste chat tsi kuningriik, mille kuningas teda siis enda juurde audientsile palus. Ja mulle siis mõnda aega seal elanud, ühel päeval nad istusid peale sööki vestlusringi ja kuningas küsib Swami tšillilt, et Meil on nii palju erinevaid vorme, jumalal, kõik need värvilised kujud ja pildid ja kuidas see saab viia inimesed puhta tõeni, et see ajab segadusse ja viib pigem tõest kaugemale. Sest me ju räägime sellest ühest teadvusest ühest suurest jumalast selle kõige taga. Et mismoodi jõuda selle tõeni tagasi. Ja Swami vaikib selle peale ja siis astub sinna ruumi minister ja Swami. Nähes teda ütleb ministrile, et ole hea, mine selle maali juurde, mis seal seina peal on seal seina peal oli selline suur maal kuningast, kes on tiigri seljas ja mõõk käes ja ja hästi kaunis ja võimukas. Ja ta ütles, et mine selle maali juurde ja sülita sellele. Ja minister oli väga suures hämmingus, ütles, et kuidas ma saan seda teha, ma ei saa ometi minna maali juurde ja selle maali peale sülitada, et ma mõtlen, et aga mine ikka, et tee seda, et praegu on see just selle õpetuse osa ja minister ütleb, et ma mul lihtsalt ei ole võimalik seda teha, et andke andeks, aga sellele palvele ma ei saa vastata ja kuningas juba naerab, kuningas juba saab aru, millele Soamidži viitab. Ja Swami ütled, et ta näeb sind sellel pildil, et see pilt ei ole mitte kuningas tiigri seljas, vaid tema jaoks on see see inimene, kes istub siin minu vastas, nii et, et see, ta ei soovinud sellele pildile sülitada. Oli austus sinu vastu. Et vorm iseenesest ei ole tähtis. Et selle vormi taga olev tähendus on see, mis kannab seda õpetust edasi. Ja see nii on ka meie religiooniga, et usk on see, mis liigutab mägesid. Et olles ühenduses selle usuga või sellega, mis on end selle vormi taga me oleme alati ühenduses kõiksusega. Et vormid millestki on juba siis läbi kellelegi siia ilma tulnud läbi kellelegi fantaasia, et Indias olid sellised tegelased nagu Richid, kes olid nägijad, nende teadvuse seisund oli absoluutne, nad olid täielikult iseendast teadlikuks saanud ja jõudsid oma seisundiga nii peenetele, tasanditele, sellise vaikuse, energia väljendusteni, mis, mis siis hakkasid esimeste selliste heliliste häälikutena tulema neile, et kui näiteks öelda Šiva või kamm, et siis vibratsioon, mis sellest helist tuleb, siis see hakkab ise loomavormi ja näiteks selle kammi väljendus siis on juhuslikult elevandipealine olend, aga see ei ole selles mõttes juhus, et lihtsalt esimene pilt, mis tuli, vaid see on tõesti kõige kõrgema teadvuse seisundi sellise puhta teadlikkuse väljendus ja igas pildis on väga sügavad õpetused ja siin siis edasi ma saangi tuua mõned näited. Et vormid ongi visuaalsed mantrad, need on Richide eneseväljendused läbi vormi, et meil on inimestena väga lihtne puudutada või vormiga suhestuda ristid, siis kasutasidki vormi sellise lihtsa meediumina, et oma õpetused inimesteni viia. Näiteks siis see elevandipealine jumalus Kaneša, kellel on, kui te kujutate ette seda mõnda pilti, mida te olete näinud, et tal on neli kätt ja igas käes on mõni objekt. Et siis mida see elevant endasse peidab, et temal on, tal on hästi suur pea ja see pea viitab kusele ja suurele tarkusele, mis ei ole kusagil väljaspool, see ei ole mõni õpetaja, see on sisemine tarkus, see on see, mis igaühe sees on olemas. Ja tal on suured kõrvad, suured kõrvad, mis liiguvad kogu aeg. Ja see liikumine on justkui midagi, mis välistab sellise lihtsa kuulujuttude või klatši kuulamise, et, et ei ole vaja mitte mingite teiste poolt teatud arvamust kuulata, vaid ainult kuulata seda sisehäält, seda kõrgemat õpetajat, mis meie sees asub. Et see viib suure tõeni ja tal on suur lont, mis on nii delikaatne, ta võib võtta aasalt lille ilma etta, seda lõhuks või või kuidagigi kahjustaks. Ja samas võib ta maha suure puu millel on nii suur jõud ja see piitab sise ja välismaailma tasakaalule. Ehk siis, et teadmisele, kuidas jõudu kasutada. Et ma nimetaksin seda eristusvõimeks kõige positiivsemas mõttes, mida elevant suudab teha ja see on see tarkus, mida ta meile annab. Selle elevandil on ka üks selline suur kõht. Ja mida see kõht tähendab, et sinna mahub väga palju ja et tal on suur nälg ja see nälg on siis väljendus et tema suudab vastu võtta kõikide inimeste probleemid, ehk siis tal on nälg kõige problemaatilise vastu. Ja see on siis õpetas inimestele, et nad saaksid oma oma muredele ja takistustele alistuda, et ongi üks tore ütlus, et, et ei ole vaja rääkida sellest, kui suured on su probleemid, vaid võib-olla tuua hoopis välja, kui suur on sinuga neisse, kui suuren sinuga neisse kõht, et tema saab probleemid kõik ära süüa ja need ei olegi enam sinu omad. Ja Ühes käes kannab ta kirvest, mis siis on? Mitte lihtsalt väike nuga või, või mõõk, vaid on selline suur, suure jõuga kirves, mis tähendab siis tegelikult võimet läbi lõigata ja läbi lõigata just neid geid või neid sidemeid, mis meid enam ei teeni. Ja mitte lihtsalt siis niimoodi nagu saega vaikselt saagides, vaid kiiresti ja läbi lõigatud. Ja teises käes on tal müür mis on nagu lasso ja sellega ta saab siis meid teele tagasi tuua, et see on nagu selline sisemine hääl, mis aitab siis, kui me oleme ära eksinud või natukene teelt kõrvale kaldunud jälle tagasi tulla sellesse keskmesse või sellesse joondumisse. Et seda joondumist ma nimetan selliseks Kaness sisemiseks tarkuseks, mis on meie selline universaalne väärtus. Et viia meid tagasi põhiväärtuste juurde nagu armastus? Kaastunne, hoolivus, südamlikus. Räägime natuke sellest, mida sa väga hästi tead ja valdad see teema nimega mantrad, et mis on mantra ja mis on mantra olemus ja eesmärk. Mantra selline põhiolemus või tähenduseesmärk on vabastada meel kõikidest seotustest ja see tuleb kahest terminist, manas vanad, mis on siis meel ja Traiate, mis on vabanemine ja see on selline jõud, mis selle mantra taga siis peitub, mis vabastab meele siis kõikidest nendest takistustest, mis teda seovad. Ja milline on siis see meel või mis on see meel ja mis on see takistus seal sees? Meel sellest võime rääkida seitse päeva, teha õpitoa ja see on lõputu võimalus seda kirjeldada, sellepärast et väga palju identifitseeritakse ennast läbi meele ja meel. Tegelikult on midagi sellist, mida ei ole iseseisvalt olemas, ta tuleb ainult siis, kui tulevad mõtted. Ja ta siis ongi tegelikult kogum juhuslikke mõtteid, enamus inimesi, me kõik kogeme seda iga päev. Meil on tohutult palju igasuguseid juhuslikke mõtteid, mis ei ole kuidagi struktureeritud. Ja siis on kahte tüüpi võimalusi, siis kuidas meel ennast väljendab. Laias laastus, et üks on. Me ebapuhtad mõtted ja need, mis ei ole siis universaalsete põhised kudedega joondatud. Nad ei ole puhtad ja mantra õpetab just seda, kuidas neid puhastada ja toob siis kaastunde. Ja need põhiväärtused viib inimesed jälle sellesse joondusesse tagasi. Teine on püsitu meel, see on siis see, kui ta ei ole ühesuunaliselt teritatud, vaid ta siis hajub mitmes erinevas suunas laiali ja mitmed erinevad mõtted või mõtete jadad on korraga samaaegselt. Et meel kogu aeg kordab seda, et üks selline suur põhimantra, mis inimkonda praegu kannab, on see, et, et ma ei ole rahul ega õnnelik selle hetkeseisuga. Mis mu elus praegu on. Et ma soovin endale televiisorid, maja, autod. Ja siis, kui need on olemas, siis ma sooviksin endale suuremat televiisorit, suuremat vaja suuremat autot ja nii edasi, et tulevad uued väljalaske, tahaksin veel suuremat televiisorit, nüüd juba kahte autot. Ja see on lõputu jada, et põhimõtteliselt meil toitub nendest mõtetest ja meelevaikus võimaldab seda siis teritada, et ta muutuks siis selliseks ühesuunaliseks. Et on väga vähe inimesi, kellel on selline ühesuunaline hea meel, et ta on fokusseeritud just sellele kõige olulisemale mõttele, mis praegusel hetkel kannab. Aga kõik sellised suured õpetajad läbi aegade on. Neid ühendab selline väärtus, et nad on suutnud just seda nagu laserkiirele lähedast sellist ühtset fokusseeritud meelt hoida. Ja see oli ainult üks aspekt mantra olemusest. Töötab väga mitmel erineval tasandil ja aitab siis selle allikaga ühendust saada, et nii nagu näiteks tänapäeval on moodsates telefonides need äpid ehk rakendused kõige jaoks, et elu kergendada ja, ja rohkem siis praktiliseks muuta. Et nii on mantraid kõige jaoks, et need on tegelikult sellised vanaaegsed äpid, mida Rissid, mõtlesid siis üheskoos kõige jaoks välja. Et see on lõputu kogus, mida ei ole ilmselt võimalik üle lugedagi, et et see oli selline puhas, loome otseühendusest ja nad panid selle kokku õpetusteks, mida nad jagasid inimestele, kes õppisid need sõna-sõnalt pähe ja hakkasid seda edasi kandma, et see, see otseühendus, selle allikaga tuleb läbi selle mantra helilise väljenduse. Ja see on see, mis viib meid sisemise jumalikkuse juurde. Ta jagab meile rohkem armastust, avab meie südant, ta vaigistab meie meelt. Ja ongi võimalus öelda, et meelt ei ole olemas. Et kui on olemas vaikus, siis meelt ei ole. Ja kui on meel aktiivne, siis ei ole. Mantra on nagu alkeemia ja see on see, mis juhtub meie kehades seespool, et intellektuaalne seletus ei ole mantra jaoks piisav, et see on oluline. Kõige olulisem on see, mis toimub seespool ja need on sellised lõputud reaktsioonid, millega keha reageerib sellele vibratsioonile. Et näiteks mantra Ammnemašiwaja, Siiva mantra või ma võin anda intellektuaalse selgituse, et alistun kõigele sellele, mis ma olen ja öeldes neid sõnu see võib anda sellise arusaama, et ahah, et see mantra tähendab seda. Aga tegelikult seda mantrat korratesse inimene hakkab seestpoolt tundma selliseid väikeseid plahvatusi, selliseid energia välja liikumisi, mis läbi selle vibratsiooni tegelikult loovad seda vaikust loovad seda alistumist sellele, kes me oleme, et jõuda sellisesse sisemisse vaikusesse. Ja see või näiteks teine mantra homshriin maha laks minema. Haa, mis on külluse mantra jumalanna Laksmi siis väljakutsumiseks ja see tähendus oleks, et ma avan iseennast küllusele. Et mõned inimesed näiteks ei ole küllusele või avatud või nad ei ole valmis seda vastu võtma ja siis Öeldakse, et nende anum on täis. Et nad ei saa vastu võtta ja siis see mantra hakkab seestpoolt neid nagu tühjendama piltlikult selle anuma, tühjaks see küllus või soovitud tulemust, siis selle mantra järgselt saaks nende ellu pääseda. Ja igal mantral on selline omakese või oma süda, mis, mis kannab just seda vibratsiooni, et viia inimesed siis rohkem joondusesse sellega, mis nad oma ellu soovivad. Kuidas mantra toimib, et kas piisab lihtsalt näiteks mõttes mantra lausumisest või piisab ka pelgalt mantra peale mõtlemisest? Et kuidas mantrat praktiseerida, meil on isegi täitsa selline praktika nagu mantra jooga. Kus siis õpilane kunagi ei alusta vaikusega, et siis hakkab see Mankimainud või see ahvi mõistus jälle tööle, et mis ma pean õhtusöögiks ostma või et millist filmi vaatama minna või millist ma olen viimati näinud. Et alustada tuleb ikkagi alati kõva häälega ja tavaliselt on lihtsad mantrad kaks-kolm lauset, et saada ühendus seal mantra olemusega ja abivahendiks on selline palvehelmeste kett, maa-ala, millel on siis 108 helmest ja siis esimene ring 108 korda. Reeglina korratakse siis valju häälega. Ja selle mantra olemus saab siis inimese nii-öelda olemusega üheks seda nimetatakse, väike oli. Ja on siis veel kaks järgmist faasi, et järgmine etapp on siis, kui hakatakse kordama sosistades see on siis uuele 108 korraringile minnes siis korrata seda mantrat sosistades poole häälega või, või nii, et seda vaevu on kuulda. Ja seda nimetatakse Upanš, see on selline nii-öelda järk-järguline mantra omandamine ja kolmas, vot see on siis see vaikimine. Et mantrat korratakse mõttes või seestpoolt, nii, et teised ei kuule. Ja lõpuks siis eesmärk on see, et mantra oleks siis kogu aeg nii-öelda sisse lülitatud et ta enam ei siis katkeks mõttetegevusega ja vaat siis hakkab see mantra tõeliselt tööle. Ja nii nagu ma ennem mainisin ka, et iga päikesekiir viib tagasi päikese juurde või tema enda keskmesse siis mantra viib täpselt samamoodi selle olemuse keskmesse, mida siis parajasti korratakse. Et tihtipeale tahetakse kuidagi kas siis mingisugusest tagasihoidlikkusest või, või suurest soovist kohe kõike omandada, vaikusega alustada, eriti uute õpilaste poolt, aga see nõuab väga-väga tugevat meelt ja, ja lausa nii tugevad, et kui see juba olemas on, siis ilmselt ei olegi võib-olla mantraid enam vaja. Et, et ikkagi oleks vaja alustada vaik asemel kõva häälega seda korrates. Ja siis edasi järk-järgult siis selle mõtte poole minnes sosistades sosistamist vaikides. Aga kõige olulisem, mida mantra kordamisel peaks silmas pidama, on ikkagi taotlus, mis eesmärgi nimel seda tehakse, ja see taotlus peab olema just nimelt puhas taotlus, isetu, universaalne, kõike ühendav. Et ei soovita reeglina mitte midagi iseendale vaid siis kõikidele olenditele, näiteks et soov, et kõik olendid maa peal oleksid õnnelikud või et nad saavutaksid oma kõrgeima olemuse väljenduse või oleksid terved. Ja siis selle juures saab iga inimene, kes siis seda mantrat kordab ka selle osana kõikide inimeste eest palvetada, tõdes olla ise selle osa, et, et kui soovitakse, et kõik oleks õnnelikud, siis soovitakse ka iseendale seda õnne. Ja niimoodi see, see palve saab oma puhta energiaga töötada. Ja või siis näiteks, et kõik inimesed muutuksid valguseks või saaksid valguse osaks. Et see on selline lõputu palve, et see tegelikult mantra ongi nagu mingis mõttes ka nagu elav palve, mis on isetu ja toob siis läbi taotluse sellise fookuse ellu soovitu ja ta töötab siis läbi selle lõputu kordamise kordamine on seal hästi oluline osa. Lisaks siis tugevale taotlusele ja puhtusele selle juures ja fookusele. Ja ta on üks kõige kiirem viis jõuda siis oma elus teatud kvaliteeti, teni, et armastuse kvaliteeti jõuaks südamesse alistumine ja soovitu siis rakendamine ellu. Et ma siin tegelikult puudutan ainult seda pealispinda, aga, aga see on väga oluline, et väga paljud inimesed on minult küsinud, et et kui ma ei oska sanskriti keelt, et kas ma siis saan sellest Mandrast valesti aru või kui ma hääldan seda valesti, et kas sisse mantraid tööta. Et see ei ole nii, sest näiteks eesti keel ka, et kas on ainult üks viis, kuidas seda räägitakse, et väga paljud erinevad inimesed räägivad seda erinevalt, et nii on ka mantraga. Et see on ikkagi see oli selle pühendumise ja fookuse küsimused, et kuidas see taotlus tööle saada, et see võib täiesti niimoodi, et et ühekorraga, kui 100 protsenti fookust on juures, siis võib kohese skaala nullist 100-ni jõuda ja inimene saab selle selle energia kätte. Aga oluline on siin meenutada ikkagi seda, et mantra ei ole eesmärk omaette vaid ta on vahend, milleni jõudmiseks, nii nagu meditatsioon ei ole eesmärk omaette, vaid vahend. Et ikkagi inimene saaks iseendaks selleks, kes, kelle nad on siia tulnud, et see algne põhiküsimused, kes ma olen selle mantra taga või kes on see, kes seda mantrat loeb kes on selle nime taga või selle pangaarve selle identiteedi, mida need riided, mida ma kannan, või need sõnad, mida ma ütlen, see, kuidas ma välja näen, või see töö, mida ma teen, ikkagi, mis on selle taga, kui kõik see kõrvale jätta, mis siis alles jääb. Ja see on üks väga hea sõna, mida ma tahan teile siin öelda, et see ei ole nagu mantra, aga ta on nagu väljendus. Kellele, mis siis on selle kõige taga on Šivoham üks laul, mida me eile laulsime, ka on just sellest kantud ja see tähendab ajem Siiva AM Kontšesnes ehk siis ma olen Siiva Ma olen teadvus. Et kusagil 2500 aastat tagasi elas selline inimene nagu aadis Ankara tšaria, kes oli sündinud juba valgustununa ja kui ta oli seitse-kaheksa aastat vana, siis ta ühel hetkel otsustas, et, et ta peab kodust lahkuma ja oma õpetaja leidma. Ja vanemad ütlesid talle, et sa oled nii eriline kui laps, et miks sa peaksid üldse õpetama, et otsima. Aga ta ütles, et mul on vaja leida oma guru ja siis vanemad andsid talle oma õnnistuse ja saatsite teele ja sel ajal olid ju Indias väga paksud metsad ja ja ta kõndis sadu kilomeetreid väga ohtlikke radu pidi, aga mitte miski teda ei takistanud ja ta suutis siis jõudagi selle õpetajani, keda ta oli otsinud, kes oli siis Cowindaapata tšaria ja kes muidugi kohe taipas, kellega tegemist on, et tegu on juba valgustunud lapsega. Et kes on ise valmis õpetaja, aga ta küsis sellegipoolest, et kes sa oled. Ja siis soovides muidugi öelda, et ma olen teadvus hakkas tegelikult pihta sellest, et et kuidas ma saan millegi lõplikuga kirjeldada lõpmatut, et sõnad on lõplikud ja ei suuda väljendada seda, mis on selle olemuse taga. Et Indias on sellest välja kasvanud täitsa kohe suur koolkond ja õpetus nimega neetineeti, et mitte see ja mitte too et sangera kirjeldab põhimõtteliselt siis järgneva sellise pika loengu seda, mida Ta ei ole või, või keda ta ei ole ja ta jätkab seda niisuguste lause gruppidena, mille vahele ta kordab siis tšidena anda Ruupa, Schibohamsi, Wham, niimoodi järjest. Seda siis edasi korrates. Nii et ta siis kordas järjest kõike seda, mida ta ei ole, et ma ei ole minu meel, ma ei ole minu keha, ma ei ole intellekt. Ma ei ole ema. Ma ei ole poeg, ma ei ole isa, ma ei ole viisele. Ei, ma ei ole Viisbraanat või neli suunda. Seitse elementi, millest keha koosneb, ma ei ole mantra, ma ei ole rituaal. Ma ei ole see palverännak. Ma ei ole iha. Ma ei ole surm, ma ei ole kunagi surnud. Ma ei ole kunagi sündinud. Ja niimoodi ta siis käis läbi kõikvõimalikul, jättes selja taha siis kõik selle, mis võiks olla üks inimene jah või millega ennast identifitseerida. Ja korrates siis sinna vahele järjest seda kõiksusega üheks olemise mantrat tšidena Anda Rupachivohamsi vohama, et ma olen igavene õndsus. Teadvus. Ma olen Šiva. Ma olen šiiva. Ja niimoodi ta tegelikult ühendas kõik sellesse ühte vastusesse. Ja niimoodi tegelikult see vastakas kõige esimesele küsimusele. Et mis on see essents või mis on see põhiolemus, hinduismi ised. Et vaadake internetist Nirvana šatkam või atma Shat kam. Et see on tegelikult kogu siis selle sõnathanud arma või hinduismi essents, sellesse koondub kõik kokku, millest me räägime. Soera. Väga huvitav, et sa jõudsid selleni, kuhu ka mina lootsin jõuda, kuhu me võib-olla kõik inimestena loodame jõuda, osad on sinna ühel või teisel moel rohkem teel, rohkem teadlikud, teised võib-olla isegi ei mõtle selle peale seda, kas see on kõikide olendite inimeste tuumas olemas, ma ei oska öelda, äkki sina oskad, et see on tee virgumise poole tee valgustumise poole. Räägi natuke sellest ka, et kas sina kõnnid sellel teel kuidas selleni jõuda, kui sa kunagi sinna jõuad, mis siis saab inimesega? See küsimus valgustusest on väga lihtsalt kokku võetav ühes Enn õpetusega mis kirjeldab seda, et enne, kui sa valgustunuks saad, sa lõhud puid tood vett ja pärast seda, kui sa valgustunuks saad, sa lähed samuti lõhud puid ja tood vett. Ja kui sa oled näljane, siis sa sööd. Ja kui sa oled unine, siis sa magad, et täpselt samamoodi enne valgustamist ja pärast valgustamist, et mehed inimolemusse on selle taga ja see on see, mis on see mina sealjuures, mis kaob see mina, olen see, kes lõhub puid, mina olen see, kes sööb või magab. Et mina sealt ära kõrvaldatuna ongi see, mis on põhiolemus, selle sõna valgustamine taga mitte identifitseerimine sellega, mida tehakse, et see on nagu filmi vaatamine. Et kui sa vaatad ja koged seda, mida peategelane teeb või millised sündmuskäigud seal on, need seal võib nutta ja naerda, aga alati on selle juures teadmine, et see on film. Niisamuti on siis võimalik suhestuda omaenda elus, et mitte identifitseerida selle sündmuskäiguga ja selle kogemusega, mis parajasti siis elu kaasa toob. See on ka midagi, mis on nagu film, mis juhtub, aga see, mis jääb, on, on selle kõige taga, nagu siis vaataja. Ja elu läheb edasi alati et ei pea jooksma mäe otsa, et see ongi selline pidev kõndimine ja kohale jõudmine, et see protsess on, on see mis on oluline, et seda valgustumise terminid ja lugu on väga ülepaisutatud üle kogu maailma, et sellega on umbes midagi sellist, et, et inimesed on metsas ja ütlevad, et ma ei näe metsadest liiga palju puid, on ees meelt. Midagi sarnast on sellega, et tegelikult need vastused on kogu aeg meie ümber ja, ja me lihtsalt ei tohiks siis selle nagu külge klammerduda, mis meid ümbritseb. Kui sa küsid, et kas me juba siis kõik ei ole seal, et see ongi see, et meie, meie loomuses on need omadused klammerduda millegi külge või tekivad mingid negatiivsed emotsioonid, me ei saa sellest ka nagu ära joosta, et seal olemuse osa siis selle juures lihtsalt tulekski kasutada neid erinevaid praktikaid, et kuidas jõuda selle enda põhiolemuse nii selle, mis on, mis on seal pilvede taga, nii nagu päike on pilvede taga kogu aeg olemas. Et see teadmine või usaldus, et et see seal kõige taga ongi see sinu põhiolemus, mis on varjutatud nende pilvedega, mille koondnimetuseks võiks öelda ego ja see siis loob selle pildi sinuni mu vaimusilmas, et kes sa oled ja, ja milline sa võiksid või peaksid olema või millisena sind nähakse. Aga see olemuse põhiolemus või puhas olemus see darma, mille kandjaks me siin elus oleme, see on nagu meie sünnipärane õigus, et jõuda sellesse puhtasse olemusse tagasi, nii nagu tule, põhiolemus on põleda või veepõhiolemus on voolata. Et nii on ka meie põhiolemus olla inimesed või jõuda tagasi oma olemuse allika juurde. Et kõrvaldada siis teelt kõik, kogu see teadmatus ja, ja need pilved, mis seda varjata, odavad. Ja see valgustumine, virgumine ei ole väline, ta on sisemine ja meil tulebki sellega pühenduda ja see teadmatus kõrvaldada, et jõuda selle allika sisse. Tänapäeval voorib maailmas ringi tohutult palju gurusid, käivad gurud Indiast ja käivad gurud Ameerikast, liiguvad sinna-tänna ja inimesed otsivad siis seda oma guru ja kuidagi mõiste on natukene kohati ka kommertsrealiseerinud ja devalveerunud, ehkki kui ma õieti aru saan, siis guru tähendab õpetajat, et kas inimesel on vaja õpetajat ja kui, siis milleks on vaja õpetajat ja milline on see tõeline õpetaja, see tõeline guru, miks ta õpilast õpetab ja miks tulevad õpilased õpetaja juurde? Guru on teisisõnu õpetaja. Ja selle sõna algne tähendus on see, kes kõrvaldab teadmatuse. On siis kõrvaldaja ja luu on pimedus, pimedus ongi võrdeline siis teadmatusega teadmatusega iseenda olemas musest. Ja Kuuru ei saa olla iseendast mitte teadlik. Ta peab olema täielikult kehastunud ja endast teadlikuks saanud, sellepärast et kuidas ta saab neid õpetusi siis jagada või milleni te ise jõudnud ei ole, nii et ta peab olema selle kehastus, mitte siis lihtsalt sellest teadlikuks saanud, vaid olema saanud selleks endaks elama saanud, selle kehastuseks. Ja siis õpetus muutub hoopis õpetajaks endaks. Ja see teadvus või teadlikkus on, seal on nii palju erinevaid aspekte ja sellepärast on ka nii palju erinevaid kehastusi. Aga see on oluline, sest inimestel on selline sügav igatsus või soov iha tõe järele ja ma isegi kasutaksin sellist sõna nagu iha pärast, et see on selline loomulik otsing tõe järgi. See on selline igatsus ja soov, sisi, soov tõe jälile jõuda ja seda on võimalik teha väga paljudel erinevatel viisidel. Aga selle juures on nagu see lugu kahest noormehest, kes otsisid vett ja siis hakkasid kaevama suuri auke maa sisse. Tegid seda 31 päeva ja üks nendest siis kaevas iga päev paar meetrit auku ja kellelgi lõppkokkuvõttes sai 31 auku, aga vett ei saanud ja teine siis kaevas ainult ühe augu ja kaevas nii sügavale. Lõpuks jõudis veeni. Et see on samasugune õpetus sellest pühendumisest fokusseerimisest ja tähelepanu koondamisest. Et kaevatagi see üks auk, kuni lõpuks jõutakse veeni täieliku pühendumisega. Ja see guru on nagu teejuht, et selle mõiste olemus on tegelikult väga devalveerunud aja käigus, et kujutatakse ette sellist oranži hõlsti riietatud suure pika valge habemega hindud, kes siis tuleb ja müüd sulle valgustust, et, et see on muutunud mingis mõttes nagu selliseks kaubanduse väljenduseks, et sa kuidagi siis saad seda osta. Aga tegelikult on selle taga ikkagi see just see teejuht, kes seda teeb isetult ja ilma soovi või vajaduseta midagi selle eest vastu saada, et need Indias. See, see on nagu elustiil, et, et sul on kõik olemas, see on iseenesestmõistetav, et igapäevavajadused tagatakse nendele, kes õpetusi jagavad ja midagi ei oodata vastu, et see ei ole nagu selline kalkuleeritud energiavahetus, nagu rahamaailmas tavaks on, vaid oodatakse lihtsalt õpilaselt jäägitut, alistumist, sellele, mida siis nimetatakse egoks ja tehes seda teise inimese jalge ees on üks väga-väga suur töö. Selleni jõudmine ongi see mis, mis on nii-öelda see tasu siis õpetaja rajale, et kui ta näeb, et see inimene jõuab sinna, kuhu ta siis teda on suunanud. Et nende õpetustega on nii nagu näiteks noagagi või see on vahend, et see, seda võib kasutada väga mitmel erineval moel, et nuga ise ei ole probleem, vaid oluline on see, kes seda hoiab ja kuidas hoiab. Ja kõik need sõnad tegelikult ka või need tähendused, mida ma siin jaganud olen, et need on, see on selline semantika mis tegelikult kõik viib tagasi ühe lihtsa ja olulise sõnani nagu armastus. Et seesama Kuuru ongi armastuse kehastus ja kui tudeng tuleb avatud südamega ja, ja armastuse avatud südamega läbi armastuse guru juurde, siis nad saavadki üheks. Ja see on, see ongi see protsess, mille nimel siis Kuuru on tulnud siia ja siis omad õpetusi jagama või seda neid teeotsi kätte juhatama. Ja kui õpilane on jõudnud südamesse jõudnud selle valgustumiseni, siis on kuuluõpetus omandatud ja töö tehtud ja ja siis võib õpilane õpetajat Aitäh sätia, äkki mängid meile midagi? Sa ütlesid, et sul on üks lugu, mida sa ei ole veel plaadistanud, aga mis on sul valmis, et äkki mängise lugu meile? Aitäh nagu ikka on iga saate lõpus ankeet, kus saatekülalised vastavad mõnele standard küsimusele, nii ka täna ja kui ega ei laskokupelliga saates ma tegelikult küsisin neid asju ka, aga ma tahan veel teada, tahan esiteks teada, kas vahepeal on midagi muutunud ja teiseks need on sellised küsimused, millele vastuseid me tahame alati teada. Niisiis, esimene küsimus on, mis on elu mõte. Elu tähendus on armastada ja seda armastust jagada. Mida ootad homselt, kuhu ja kuidas edasi? Homne toob veel rohkem valgust ja seda igal tasandil, et meie kollektiivne ühiskond viib meid kõiki kõrgemale teadvuse seisundile ja selle tõttu, siis saame me rohkem algust ise endisesse iseendisse, nii et homne on heledam, valgem. Mida peaks inimene teadma või tegema, et olla õnnelik, mis on õnne valem? Õnne valem, miks on iseenese sisejuurdlus ja eneserealisatsioon see ongi see valem mis võimaldab jõuda enese olemuseni, et puhas, siiras otsing enda tõelise olemuse realiseerimiseks ongi õnne valem. Kui sulle antakse ülesanne tervitada inimkonna nimel tegelasi kosmosest, mida sa neile ütleksid? Ja ma ütleksin neile enamasti et see on see, mida ma ütleksin, kui ma näeksin rohelist mehikest enda vastas. Ma näen jumalikkust ka sinus. Isegi kui sa ei näe välja nii nagu mina ja ja sa oled üleni roheline ja su kõrvadest voolab mingit imelikku asja välja. Ikkagi ma näen sinus jumalat ja me oleme. Üks, et see, kust sina tuled, on samad, samuti jumalikus. Ja selles üksolemises mamastaksingidel enamasti. Kuidas mõista seda, me oleme kõik üks sellest on palju räägitud kõik on üks, aga mida sa siis tegelikult oma olemuselt tähendab? Et sul, Ingrid oli siin enne arvutiekraanil screen saver kraanigaitse selliste mullidega ja iga mull oli erinev, et me oleme inimestena ka nagu mullid, et sina oled mull, mina olen mull. Agne on mull, Tom Jane. Kõik oleme mullid ja iga mull peegeldab midagi, mõni peegeldab päikest, mõni vikerkaart. Aga kui nüüd see mull katki teha, mis siis saab, kuhu ta läheb? Et ta läheb, muutub tagasi õhuks, kas on sellel lõhul mulli sees ja mulliväljas mingi erinevus? Et ei ole tegelikult see mull võttis lihtsalt ühel hetkel vormi ja lõi sellise Su selle õhu sees ja ümber. Ja nii oleme me kõik tegelikult sellised mullid sele selles kõiksuse õhu sees või nagu ookeanis, et kas laine on eraldatud ookeanist, et iga laine ta tuleb ja läheb, aga ta ei ole eraldiseisev sellest ookeanist, et me oleme kõik samamoodi need lained selles suures ühises ookeani hingamises. Selle neljanda tulnuka küsimuse juurde meenub mul tegelikult Veeliks. Väike mõte on ju see, et veedades kirjutatakse viimanatest sellistest nii-öelda iidsetest mingitest linnumasinatest, millega väidetavalt tulid jumalad, et mida see tähendab. Kas sa tead siis täpsemalt sina kui selline veeda teaduste uurija, et kuidas nende tulnukatega siin planeedil on on olnud ajaloos ja võib olla. Et jah, piima, nad on sellised lennumasinad mis on veedas kirjas, aga veedad, ei näe seda nagu mingisuguse sellise välise või tulnukana, et vee taga on pigem kirjeldus sellisest solistilisest maailmapildist nagu näiteks Richid, kes olidki rändajad läbi dimensioonide. Keha võis küll olla ühes kohas, aga nad said infot ja ühendust võtta Ta väga paljude erinevate paikadega ja dimensioonide ka. Et see on selline terviklik maailmapilt, mida tuuakse veedas välja, kus elu ja universum on kõik kui üks ja millel võib-olla tuuakse välja sellised erinevad tähendused millelegi, mida soovitakse kirjeldada sellised illustratsioonid mingitele teistsugustele, eluvormidele või kihtidele, mis asuvad selle kõik selle sees, et ma küll usun seda, kui kirjeldatakse veedades, et on olnud sellised kummalised või teistsugused olendid ja minu arvates on see täiesti võimalik. Viimane küsimus, mida sa soovitad inimesel veel lisaks uurida? Et noh, ma võiksin midagi sellist konkreetset juhist, mida siis uurida või vaadata, anda, aga pigem soovitaksingi Teil minnes, Açangile ja seal Sangi all ma siin mõtlen inimesi, kes otsivad tõde, et otsige neid, kes mõtlevad teile sarnaselt või igatsevad just selle tõe järele mis siis maailmas peitub, need ümbritseb end neid nende inimestega ja see võimaldab seda keskkonda jõuda ja iseenese, nii nagu näiteks see koht, kus ma täna õhtul lähen, oaas, mida Agne peab, et sinna jõuavad üle maailma erinevad õpetajad või millest võite osa saada, et hoidke silm peal või minge näiteks Tomi ja hane, nendel on selline koht nagu namastee ja nende juurde saab minna mantraid laulma, et minu meelest toimuvad need iga nädal ja sinna koguneb suur hulk inimesi, kes siis koos laulavad. Et minge nendesse paikadesse, siin linnas toimub tohutult palju erinevaid praktikaid ja erinevaid üritusi, et leidke endale sobiv ja, ja ümbritseda ennast selle õpetusega, mida ta ise soovite saada. Aga muidugi kõige selle juures kõige olulisem on ikkagi see iseenese sissepoole vaatamine vaikuses istumine, et vaadake oma mõtteid, seda, kes neid mõtteid mõtleb, see on selline iseeneseõpetus või eneseotsing. Nagu raamanema harishi õpetus põhineb ainult ühele küsimusele, et kes ma olen. Ja kui sa leiad kõik vastused sellele, kes siis on see ja enam ei ole mitte ühtegi võimalikku vastust, siis jääb üle ainult küsimus. Kes on see, kes küsib. Ja siis jääb üle, nii nagu lõkke kohendamisel on, kui on kõik puuhalud juba ära põletatud, siis on üks halg, see on see, mis on sinu käes. Ja kui kõik halud on ära põletatud, siis lõpuks tuleb ka see halg tulle visata ja lastega sellest lahti. Et ei ole enam seda küsimust, kes on see, kes küsib, vaid lihtsalt jääb olemine, et on, miski on ja see isegi see tuleb kõrvale heita ja tulebki jõuda sellesse lõplikku vaikusesse, istuda selles lõputuses ja siis avaneb kõiki, see kõik tuleb ilma suure pingutuseta et lihtsalt olla ja tegutseda. Bi-to-do viin. Suur tänu sulle, sätte defarmanned meiega oma ilmavaadet jagasid, aitäh, ja aitäh sulle, adme nelki, meile saite jutu. Tõlkisid, aitäh. Aitäh. Ja muidugi tänu teile, kallid raadio, kahe kuulaja, et meiega kaasa kulgesite. Nagu ikka, saate nii tänast kui ka kõiki eelnevaid saateid mugavalt järel ja üle kuulata just teile sobival ajal ja kohas. Seda nii raadio kahe kodulehelt arhiivist kui ka saund Claudist, et otselingid sinna leiate aadressilt hallo, kosmos. Poee sealtkaudu pääsetega saate Cyber pessa portaalis alkeemia ja kosmonautide klubisse Facebookis. Kohtumiseni taas nädala pärast samal ajal samal sagedusel kell kaks raadio kaks. Seniks aga huvitavat enda tundmaõppimist eile. Kaks, see on raadio Kadeteks.