Tere eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port millel on innovatsioon kiiduväärt. Siis, kui toodad midagi uut ja mida saavad paljud kasutada kui muudab midagi kallist odavaks või kui loob uusi, lisasid väärtusahelaid ja värskeid töökohti kui murrab vanamoodsaid töötamise viise ning purustab turul domineerivaid ärimudeleid. Innovatsioon on vajalik pikaajaliseks eduks, lihtsamalt öeldes siis ellujäämiseks. Paraku aga paistab kõik hästi, seni kuni innovatsioon ei tee liiga sinu ettevõttele. Sest innovatsioon, mis loob, peab paljudel juhtudel ka midagi varasemat ära võtma, purustama või kaotama. Ka töökohtade kohta. Luues uusi töökohti, hävitatakse vanu. Ja samamoodi juhtub paljudega väärtustega, mida ei looda juurde, vaid jagatakse uue efektiivsusega ümber ja osad peavad siis ilma jääma. Kiites innovatsiooni, pead olema valmis lohutama kaotajaid. Innovatsioon on muutuste vedur, Barakuga sünnib muutustega, kaotajaid külvatakse ebamäärasust, mis on omakorda ka hirmude allikaks. Kõik need asjaolud ilmnevad huvitavas ja dramaatilises etenduses, mille lavastajaks on määratud taanlane Margareta. Tärn Vestager ametinimetuse järgi Euroopa Liidu konkurentsivolinik. Etenduse nime pole veel kokku lepitud, aga see sisaldab kindlasti sõna Google. Konkurentsivolinik värskendas viiendat aastat käivat. Protsessi, milles kogutakse tõendeid Google'i kuritegeliku tegevuse kohta. Õhus on märgid pikaajalisem loomingulisema protsessi lõppemisest ning siirdumisest konkreetse etenduse ettevalmistusfaasi. Ja kusagil Brüsseli koridorides kõnnivad juba inimesed selge taktikaga kuidas suure USA firmaga avalik tüli üles võtta. Lavastuse suurust iseloomustab umbes kuue miljardi euro suurune plaanitav trahv. Draamale lubab põnevust ja ootamatuid süžeekäike vähemalt 30 ettevõtte vimm Google'i vastu kellelt suur hiidule vaata ära võtnud või siis tugevalt häirinud senisel moel tegutsemise võimalusi. Huvitavaks muudab olukorra valdkondade lai spekter ning see, et osa firmasid pärinevad USAst kusjuures üheks neist on Microsoft. Nendeks võtavad Google'i pärast mitmed reisimise vahendamisele äriplaani rajanud ettevõtted hotellide arvustusi ja broneeringuid, vahendades vanad, esialgu Google'iga samal pulgal. Kui vaid ka neil oleks olemas maailma suurim otsingu teenus Google'iga see on nüüd võimalus ja väidetavalt siis ka kogemus, kuidas nende teenuste tulemused nügida otsingu lehel tahab poole, et enda omi upitada. Samuti süüdistatakse, et Google'il käib lehtedelt infot kraapimas ja esitab seda siis enda otsingutes. Analoogseid etteheiteid esitavad ka mitmed hinnavõrdluste teenustepakkujad. Ja Microsoft oli üks esimesi, kes kaebas 2011. aastal Google'i liiga suure ja Olulise rolli peale Euroopas, mille tõttu nende ping ja seotud teenused kannatavad. Google'i rinnaesine on aga juba üsna prüginesest jooksjaid kohtunike ja kohtuväliseid vaidluseid ning kokkuleppeid on toimunud USA-s. Näiteks on ühe lahendi tulemusel teenusepakkujad endisest turvalisemas olukorras, kui peaksid näiteks keelama Google'i otsingu robotidelt oma veebilehtede sisu vaatamise kartmata nüüd, et neid selle eest otsingutulemustes ära kaotatakse, võid tahab, pole siirdatakse. Samuti on hakatud rääkima Google'ist kui innovatsiooni pidurist, eriti siis Bertikaalsetel turgudel kohtu otsivate ettevõtete puhul. Ja need on just need See erialaosas spetsialiseeruvad, kellele Google'i laiahaardeline äri ei lase piisavalt kiiresti kasvada. Olukord meenutab Microsofti, mis oli innovatsiooni. Pidurina nii tuntud, et lõpuks asus ettevõtte ärikultuuri vastu USA valitsus. Pika kohtulooga. Mille siis ka lõpuks võitis? Kas nüüd Google'iga juhtub midagi sarnast Euroopas? Tõenäoliselt mitte, sest selle juhtumiprobleemid on teistsugused. Google ei paista, harrastavad jõulist halva tegemist aga see õnnestub neil pelgalt gigantse suuruse tõttu. Mistõttu osa palu kisast varjab ülekohtu kõrval võimalust ka Google'it kui konkurenti materdada. Aga samal ajal püüdleb Euroopa ühtse e-turu loomisele, mille sisuks on asukohapõhise kaupade hinna või kättesaadavuse segmenteerimiseta piiriülese e-kaubanduse areng ehk siis klientide narritamise lõpetamine asukoha järgi. Vaat selles protsessis võib-olla isegi sõjas võib Google osutuda kõige võimsamaks partneriks või siis vaenlaseks. Ehk küsimus on valmiduses kedagi ohverdada, sest innovatsioon on lõppude lõpuks halastamatu.