Jeesus ütles oma jüngritele. Olge armulised nagu teie isa on armuline. Ärge mõistke kohut ja ka teie üle ei mõista kohut. Ärge mõistke hukka ja ka teid ei mõisteta hukka. Andke andeks ja teele antakse andeks. Andke ja teile antakse ja tihedaks vajutatud raputatud kuhjaga mõõt antakse teie rüppe. Sest selle mõõduga, millega teie mõõdate mõõdetakse teele tagasi. Sest ma olen, võin oma kohtumõistmisel teise inimese üle eksida väga kergesti. Eriti tänapäeval, kui võõraste voorused väga tihti äratavad kahtlusi ja nii omistatakse lihtsalt inimestele halvad kavatsused. Kuid kui eeldame teine inimene teeb tõsiselt midagi halva, kas isegi siis ei tohi mõista kohut tema üle ja teda hukka mõista? Vaatame, kuidas me reageerime kurjale erinevates olukordades. Mõtle sellele, mida sa teed, kui näed, et sinu laps teeb kurja. Sind haarab valu, hakkad mõtisklema selle üle, kuidas ja millest temaga rääkida. Mida saad sa teha, et laps loobuks kurjast ja pöörduks jumala käskude poole? Hakkad rohkem palvetama tema eest. Meie niisugune reaktsioon teise inimese kurjale on õnnistatud. Sest ma mõtlemas selle inimese headuse kategooriaga tahame muuta ta paremaks. On kahju ainult, et väga harva reageerima niimoodi. Sagedamini tahame ainult mõista kohut teiste inimeste üle. Juhtub, et oleme isegi rõõmsad selle üle, et keegi teeb kurja ja võime teda selle eest hukka mõista. Tavaliselt inimesed ei tunne mingit kahetsust selle pärast, et keegi teeb midagi halvasti ja isegi ei mõtisklenud selle üle, kuidas me saame muuta inimest paremaks. Kui püüame näha sõda, mis toimub meiega siis, kui me mõistame kohut teiste üle või mõistame teisi inimesi hukka siis tuleb välja, et vägi tihti meie niisugune käitumine on lihtsalt viis tugevdada oma ettekujutusi iseenda kohta. Asi on selles, et niisuguste kohumõistmise kaudu maailm ei muutu paremaks. Pigem muutub 100 halvemaks. Samuti me ise, kui oleme harjunud teiste kritiseerimise ja hukkamõistmisega, lakkame töötamast iseendaga ja vaimselt arenema. Lahutame ennast teistest vaenulik, kus see või ükskõiksuse seinaga. Järelikult kui me mõistame kohut ja mõistame teisi hukka, siis oleme ise kohtumõistmise ja hukkamõistmise väärilised.