Kere kullakallid, kaasmaalased, kõik olid suured ja veel kallimad, väikesed kuulajad ei kellelegi muusikasorti. Kuule siin praegu minu nimi on Tiit, kus need ei kellegi muu nimeline. Ta teeb seda, mida see saatesari on teinud, tegelikult üsna harva pöördud tagasi sinna, kus kunagi ennem mõne aasta eest on juba oldud. Selle saate äravalitud või kellelegi ma muusik on meie päralt aja pärast ka lihasveres jamas stuudio geniaalsel kujul Tallinnas, jätskaarel ise kutsub ta ja tuntakse teda tema kunstnikunimega mäed, professor, selle mehe muusika päralt on tänane. Meeletu mees ja meeletult andekas mees, pigem, ja eelkõige mäed, professor, kelle puhul siin ei kellelegi ma saates täna ei olegi veel mainitud sõna, rege. Aga reageerijad A palun professori väga pikka aega muusikalised trumbid olnud. Ja kui tollele rege ja taabi rütmi, sõrestikuna, mis isenesest ütlemata universaalne on ja väga paljude muude stiilide ja vooludega teinekord kuidagi jal andekas, kenasti kokku sobida. Professori firmamärk, vaat et varsti juba paarkümmend aastat, siis 90.-te aastate keskpaigast peale Oll, rege stuudio Taageenia sa näed professori kõlapaleti ja rütmimustrites lisandunud muidki uuemaaegseid moodustisi, nagu, nagu maja muusikalisi elemente ehk Hausi või koguni diskomuusika poolehoidvaid tendents, et teinekord ja kahtlemata džungli kõlasid, mida nimetatud on küll Changliks, küll rammen teissiks. Mismoodi see-eest eelkõige stuudio joogina tuntud tegelane lavalauad kokku segab kõike seda, milleks ta suuteline on ja mida ka kaasmuusikud lava pealt reaalajas mängivad-laulavad. Sedasi võibki näha nendele eestimaistele lavalaudadel. Tuleval nädalavahetusel Tallinnas jätskaar festivalil. Professor Mul on tõepoolest tihtipeale tarbetult esitatud küsimust võttes varmasti kinni tema esinejanimest, kui selge olla professori mõistus ja enamasti jõutud tulemusele ja vastuseni, et tegemist on ikkagi pigem muusikaliste meeletuste helilise hullusega maininud mees korduvalt ja kannatlikult selgitanud, isegi tema puhul ei maksa otsida kusagilt musti tegusid, mis kõneleksid helistuudiate laastamisest saati siis veel maha põletamisest ja muust taolisest. Metrofessori sellenimelise papptegelase esimesed olulisemad teod jäävad seitsmenda, kaheksanda kümnendi vahetusse kui ta, olles juba koolipoisina oma esimesed raadioaparaadid oma käsitsi kokku pannud oma kätega esimeses Stuudio ehitas ja peagi teisegi kaheksandate aastate algusest edendab ta oma plaadifirmat nimega aroliivasse. No kus nii vanadele Jamaica veteranidele lisaks on olnud ohtrasti püüta uuemaid nimesidki vahet, professor on avalikkuse ette hävitanud nii briti kui maika kui ka muu maailma regitegijaid sest näed, professoril on üks seesugune. Toon siin eikellegimaal kunagi taastutvustatud Tõnis novelliga, kes nii nagu professor Briti saartel põhiliselt on baseerunud tehes muusikat ja olemata ise päriti maikalt metrofessori ehk pärisnimega Nil Freysory kodumaal vajala. Ja kui ta teismelisena isa juurde Briti saartele saabus, siis sinna ta maabus, jäi ja sealt sooritab ta nüüd 90.-te aastate keskpaigast peale iseäralist laiaulatuslikuma sagedasemaid kontsertturnee esid näidata sama stuudio. Ja ütleme siis, et elusa muusika esituse kombineerimise võimalusi erinevates klubides maailma ja tihtipeale viiest turneele ka oma olevas soul plaadifirmamärgi all tegutsevaid muusikuid üsna ohtra arvuliste esines komplektidena aga tuntud ka kui mitte üksnes lauluga, vaid ka lauluta lugude kokku meisterdada. Ja noh, esiteks seesugune ühest tuntumast tab seeriast ühest-kahest olulisest mastaapsusest. Daamik reisiajaliselt paigutame menüüd 80.-tesse mõneks järgnevaks minutiks. Usutavasti ei pea olema väga pühendunud Regia lusikafanaatik, et eristada kõlalist vahet ja oletada ajalist erinevust. Viimati kuuldud eikellegimaa pala vahel, mis nimetust kandis hood, staap ja nende saate alguses kõlanud lugude vahel, mille puhul stuudio polituur tundus olevat üksjagu vabam kõla kokkukõla, kõik need vot keskmised ja kõrged tundusid säutsu hooti sädelevat kuidagimoodi hõredamini ametisse viimane krapsakas Haatkordaap on pärit heliplaadilt, millele kokku korjatud enamalt jaolt ühe Jamaica stuudio. Mõnelegi kerade paladega ja see on king Tabi stuudia nimetatust kallatu, kena ja nii-öelda vana naabi, kooli kõlaga duubel, vöödieesoudaap ning kolmeking Tabistuudioga seotud olulise Jamaica. Naabertegelase kõrvalt leiab tollelt plaadi üldiselt ka nime Kreisime professor. Mis õigupoolest tähendab seda, et saatetegija tunnistab siin nüüd algavad spekulatsiooni sekundid, kuivõrd on kreisimäed professor, kellele omistatud pala ühtsai, kuuldud ja järgmist seesugust samalt kogunikult saab kuuldud eikellegimaal. Järgnevalt sisama mäelt professor, kes aud Tallinna jazzkaarele ei ole saatetegija teps mitte nii väga kindel. Sest et Need olulisemad krestomaatilised, rege, muusika, ülevaateteosed, mis saate tegijale meelsasti näppu jäänud ei kõnele ühestki teisest regevaid aabi kujust, kes oleks enesele mad professori omast vaid ühe veel teisegi hullu sõna võrra erineva pseudonüümi võtnud. Jääb ikkagi oletus või kahtlus, et kellega on õigupoolest tegemist, stuudio kõlaking, toobi oma olla ka Mcprofessorit, seda meest, kes Tallinnasse saabub, inspireerinud noorest põlvest peale ja sestap spekulatsioonid õhku rippuma. Ilmsesti siin saates jäävadki. Sest oh seesugune kõlada kooslus nagu eelpool võis oma kõrvaga tunnistada ja nagu te ka järgnevalt on kellegi mon varsti kõlamas tundub kuuluvat siiski kuhugi kaheksandat taastate algusesse, kui mitte 70.-te lõpu. Ja kui nois kahes palas Tales eelnevas ja järgnevas võib ehk kõrt avada mõnda stuudio šnitti, mis praegusaegset ega kaheksandate aastate mäed professori stuudio käekirja sobiks nagu täiendama või sinna ja muude mäe professori, rütmiliste külaliste nikli kõrvale võiks sobida siis siis neid on suhteliselt vähe. Ja kahtlane on, kas just ikkagi nõndamoodi kõlasid mad professori kõige varasemad salvestused, kui nendega on tegemist. Aga rege maailm, kuigi asjatundjad võivad ja pühendunumad kuulajad väita vastupidist, sisaldab teatavat muhedat müstikat ja võib-olla nendegi kaheeikellegimaa pala puhul tegemist teatava väikese mõistatusega kui võimalik, kui saab, ehk õnnestub seda hullu professorilt enese käest, kes nii väga meeletu mees eraelus ei olegi Tallinnas järele pärida. Nii või teisiti, olulisimad professor ja teine pala, sedapuhku projektidaap, kenakene daam. Tuli õeluri, kontsert remix jaa jaa, see tantsumuusika edendaja praegu juba globaalses mõõtmes läheb professori üks briti kolleege. Mitte oluliselt vähem tuntud või vähem osav stuudio maag. Sherwood on märkinud, et läänepoolkera populaarne tantsumuusika on ilmsesti rohkem võlgu ja ma ikka sündinud rege rütmidele kui mis tahes muule muusikavoolule. Ehk on selles Sherwoodi jutluses ka teatav annus, mitte efektiivsust. Aga tubli osa tõtt on selles ütluses samuti. Sest kui võtta kõik see praegu aastaid mituteistkümnenda aastat või rohkemgi, uhab remiksimise peaaegu katk mitte alati ei ole kõiksugune, viiksid teretulnud reaniksid siis tahab, on üks neid kohti, kus, miks sündis, sest ei ole, pärast tahab, oli esialgu populaarse rege pala instrumentaalne ehk mitte lihtsalt instrumentaalne On vaid tublisti ümber kohendatud ja sestap ongi nimetatud peaaegu algaegadest peale Taavi nimetatakse õigusega praegugi kunstiks, kuidas lauluosadeks, mis lahti võtta ja seda jälle teistmoodi kokku panna. Enne poolteist minutit ja kellega ma eetris ja järgnevad peaaegu neli näitavad ühtsele kunsti leiduvat kasutuse vormi, jääb jõu, oli üks neid vaika veterane paljudest, kelle häält võis kuulda, kellega allmäed professor aastate jooksul koostööd teinud. Pala eelvariandis, kus vokaali sutsuke sisaldus kandis nimetust Speetioldaap ja kohe tuleb lauluga lugu oma algsel kujul ise siis kannatan juba nimetust aamen. Ja viuh ja mäed, professori produktsioon. Seesugusena kõlab üks paljudest kümnetest erinevatest, nimelt professori, 90.-te aastate keskpaiga stuudio pildistustest tegemist palaga, muuhulgas mis näed professori ja tema alalise või sagedaseks kaaslasel muusikalise abimehe, multiinstrumentalist tiplex stiili poolt pühendatud kunagisele Brasiilia suurusele, Antonio Carlose sobiinile. Ja võib olla toob pisut ehk ootamatu. Laululine kummardus Brasiilia suunas. Ei olegi nii väga ootamatu professori ehk nii Freiseri poisi ja muusikalist menüüd uurida, nii nagu ta sellest ise kõneleda on, leiab tema teismeea huvidest lisaks Jamaica muusikale loomulikult regele erinevate alam ja ülemstiilidele ka kalipsot ja usinasti kuulanud nool Niilga ja samamoodi klassikalist kuuendate aastate mootol firma soulmuusikat. Ja kindlasti peab seal olema mõjutusi muidki test, avalikke kõrvu on sõge professor, suurepärane stuudio ja lavaesineja on kasutanud ära kõike seda, mis tema muusikasse on sobinud. Nii kaheksandate aastate kui üheksandate aastate elektroonilisest muusikast. Küll olla ka eelpool selleski saates mainitud oma eelkäija Tõnis Powelli kohta poetanud mäe professor mõnegi sooja sõna ja väitnud õigusega, et seda, mida tegid suvel enne teda, mida on tema teinud ise koos Hayden, Sherwoodi Shakaga, see tähendas Briti saartel. Et toob rege, mis kaheksa aastatel vahepeal teps mitte kõige populaarsemad muusikavoolud ei olnud, püsisid hinges ja et neid suisa puhusid lõkkele olulised kannatlikud ja andekad tegelased. Professor, nende hulgas, kes on ka öelnud, et Tõnis Paavel ilmsesti üks neil on keele pealt on oluliselt šnitti võtnud, aga loomulikult järgnenud suuresti ka Jamaika erinevaid olulisi produtsente tähendanud koos Platoni niiskadžbeeerryga, Mauruse ühe iidoli ka kui ilmsesti noorest peast imetlenud suuresti ja tunnistab seda tänini. Kaduda king Tabistuudio meeskonnatööd. Küll julgeb saate tegija väita, et täna see, kellega ma järgmine pala Abiks kõlab kenakesti Tõnis Paveli seitsmendate aastate lõpus tehtud daamide moodi. Väga väikese, sest meeleolus ja lausa erakordselt rõõmsameelsete selgetes toonides edust jäädvustatud dokument kahe hullupööra andeka mehe stuudio kohtumisest, mis aset leidis 95. aastal liisk Thatcheri temale hääl, kuulus jämed, professor oli puldi taga nuppu keerama. Tegemist niiskleich Beria, professor lumi ka sealt selle kümnendi keskpaigast black Aakniks pärnad tal plaadil on ka muidsuguseid lugusid, kus liiskadžbeeerry jaoks kaametrofessori tihedal osalusel Taustaks rütmi paljaks sätitud tükk maad teistsuguseid tihedamaid, signaalsaginas toimivaid rütme, džunglirütmistruktuure tublisti ento päikseline pala sai valitud nimme, sest üheksandat laastatel ei ole väga tihti juhtunud, et kiiskas perre oma nii-öelda uuemas muusikas nõnda ülevoolava, tänulikkuse ja teesklematu, helluse ja heldusega, kõiki ja kõike Tänaks. Enamasti kõneleb ta, nii kurb kui see ka ei ole väga tihti oma pika-pika teksti, seda väga vähe varieerides. Ainus erinevus tihtipeale võib-olla see kes niiskes pere nii-öelda kaastööline ühes või teises olukorras ühel või teisel heliplaadil Natofessoriga Perry koostöö sujunud üpriski kenasti ja nii nagu perial, vaid üks nendest Jamaica kuulsustest, kellega väed professor mitmeteistkümne aasta jooksul ning kaheksakümnendatel, kui üheksakümnendatel stuudiopinda jaganud, õhku hinganud nõnda all lisaks kõikvõimalikele tegelastele olemas ka mitmeid rahvusvahelisi popstaare ja staarikesi kelle jaoks Mcrofessori Aariva stuudio tolle koht mõnegi salvestuse viimasele lihvi saamiseks kui olulise kenakese remiksi tegemiseks, sest tolles stuudiad ja need on kasutanud nii sunniskokteilid olemas v kui kunagised pahad poisid valgest räpist pysti pois. Kui kahtlemata mässi võtak kell 95. aasta rööviks projekt, õieti siis professor röömix projekt, tema albumi pikkune Taapersioon mässinud raadist Protection andis professori laiemale tõotusele üsna tubli hoo ja sealt üha sagenevad küsimused, mis müüvad rahvusvahelist popressi, käisid kui selge, vabandage väga, olla õieti mad professori mõistus tegelikult või umbes seesuguseid päringuid. Asjatuid esitati tol ajal tihti ringlema pressi alla jäänud siiamaani, ehkki vahel tundub, et malt professor isegi nendele mingil parajal määral kaasa aitab. Aga nagu öeldud, heline hulluse muusikalised meeletused, mida nüüd siis tuleval nädalavahetusel võib ka enamusel joonismatofessori miksitava näha Tallinna jazzkaarel Von Krahli laval, need on peagi-peagi, meie päralt. Läheb professor ise, siin eikellegimaal on meil aga olevas salvestustel nagu näiteks jah, Shakaga briki veteraniga kahasse album kus Džhaka professori helimaterjali kallal oma Reeksimise kunsti näitab ja vastupidi. Ja šokolaad, professor, tegemist nende väitel väga-väga õhulised aabiga. Näed, professor ja sedapuhku viimati täna ümber miksimas osadeks lahti võtma ja uuesti kokku panemas ja viu pala tegemas seda nime all staap, flaid out. Taavi välja, linn on toimunud ammugi enam mitmekümne aasta tagasi. Oma erinevate võtete miks mitte ka vaimule Naudi. Seda enam stuudio käsitluse läbi on tõepoolest imbunud nullinud laiali üle kogu populaarmuusika lääne, poolkeral kindlasti ja nii itta kui, kui ka muudesse ilma kaartesse. Ning selles, et mäed, professor jätskaar 90 üheksamäega tegi põnev, päris plaanina. Ja ürituse tõotav räägib väshmend. Võib olla. Vahel on olnud väga suur ja oluline osaline selles mis staabi ja regega manustamis toimunud on. Kuivõrd aga võib ju kohmakalt küsida, sobib seesugune olgu pealegi, et väga tubli stuudio tegelane džässifestivalil. Aga võib lasta ka nõude, vastutame professoril. Tsiteerides teda aasta tagusest intervjuust, kus ta kõneleb muuhulgas järgmist. Kui vaadata seda, mis on toimunud sõnaga mõistega džäss siis praegusel ajal on selle sõna all mõistetav sootuks teistsugune muusika kui näiteks kolmekümnendatel või neljakümnendatel aastatel. Ja tahabki, mis on küll suhteliselt parem ja uuem lisandus. Popmuusika leksikoni on muutumas, on juba muutunud ning eks järgnevat põlved teevad sellega samasuguseid üllatavaid trikke. Moondusi nagu on teinud meie vanem põlvkond, mina ütleme, professor, tahan selle muusika tuua ja hoida laual tsitaadi lõppeikellegimaa saate lõpp paistab. Ja nõnda nagu professorit on ilmselt nendel, kes suudavad lava lähedusse jõuda. Rõõm näha eeloleval nädalavahetusel Tallinnas jazzkaarel Von Krahlis ööl 24. vastu viiendat. Niimoodi on ilmsesti Taap praegusaegne üks osa elektroonilist tantsumuusikat suuresti sobitud jazzi konteksti. Sestet improvisatsiooni element, koha peal, loomise tunne on selles muusikas vähemasti professori ettekandes olemas. Eikellegimaad lõpetab. No mille jaoks eesti keeles on tarvis nelja tähte? Professoril välismaakeelsena läheb vaja ainult kolme eesti keeli oleks selle loo nimi. Eight I m ehk him šokka Evetrofessor lõpetavad seda saadet, mille nimeks eikellegimaa, mida täna tegi Tiit, kus nüüd ja nädala pärast loodame teid kuulata, kuulamas, kohata siinsamas samal ajal jällenägemiseni.