Alustame siis on raadio kahe saates meie oma nutirubriigiga, mil nimeks apteek ja mida veab siin juba kolmandat hooaega järjest, on kolmas Indrek Vainu, Indrek Vainu tervist, ei, ta on kolm aega aega eelviimane saade selle loo ajal, seda küll jah, sellepärast et meie Indrekuga järgmise nädala veel figureerinud figureerinud ja siis on, on taas puhkuste aeg käes ja suveprogramm ja nii edasi. Nii et jah, ma ei tea, kas siis ja järgmine teisipäev äkki mingisugune selline pikemalt heietama kokkuvõte või, või mis asi võiks proovida või äkki mõned suverakendused või ka seda, sest et eelmine suvi ma tegin seda, ühtegi rakendust alla ei tõmmanud. Tegin täitsa siukseid, paastu, oli nutidieet, Nuti dieeti. Aga täna ja nagu ma aru saan, on sul plaanis rääkida ikkagi ühest uuest rakendusest, mis on nüüd siis ja meie turule tulnud ikka päris palju selliste noh, mitte võib-olla nii nutiinimeste seas kirgi külvanud. Just nimelt täna räägiksin üürist. Eelmine eelmine nädal lõpp lõppes meil see IKT nädal Eestis sai seal käidud ja seal nii-öelda pommina maandus üüber Eesti Eesti turule. Peamiselt siis ikkagi Tallinnas ja kes veel ei tea, mis, mis üüber on siis über, on taksosarnane teenus või, või, või niimoodi eestlasele eestlasele öelda, siis tegelikult alguse ta sai ikkagi Ameerikast ja Ameerikas sellise asja nagu raigher ehk siis oma sõidu jagamine. Et USAs, kus distantsid on pikad, kus ei ole näiteks mingi probleem, teeme hommikul kolm tundi mööda kiirteed tööle kihutada pärast õhtul tagasi siis noh, eks inimesed hakkavad ikkagi mõtlema, et no päris nii individualistlikud nagu läheneda asjale nagu Eestis, et et kes ikkagi näiteks tee äärde seisma hakkad, inimesi lugema, palju autos on, siis ütleme nii. VII, seitse autot 10-st istub üks inimene sees on ja, ja Ameerikas, kus on inimesi palju ja vahemaad on pikad, sõnaliselt hakkasid, hakkasid nii nutikad sellid mõtlema, et kuidas ikka selle asjaga on, et äkki äkki korraldada kuidagi siukest nagu jagamist. Ja on Ameerikas on tegelikult nii-öelda müüber ka olemas, mille nimi on lift, lüht nagu list, aga rääkige, kirjutatakse Maeldanda siis liftiks lift või no ma ei tea, lüht võib-olla tõesti ja seda seda mujal maailmas ei ole, ümber on muidugi agressiivselt laienenud, tohutud rahasummad on neil taga ja pakuvad siis seda takso taksosarnast teenust isemalt taksofirmaks ennast ei pea, vaid nii-öelda pakuvad. Sooviva inimese nagu kokku ja ka selles point selles, et sellel inimesel, kes tahab teist sõidutada, ei pea olema mitte mingisugust taksojuhi litsentsiga midagi, midagi sarnast, eks ole. Tal peab olema lihtsalt auto ja ta peab olema see rakendus, jah, põhimõtteliselt küll, et tegelikult jagunevad üüberi need paketid ütleme, sõidupaketid või sõidu sõidu, sihuksed, maid, mudelid jagunevad päris mitmeks. Eestis on siis über pop, mis on tõenäoliselt sihuke üks siukseid Kressiivsemaid vorme, hüüberist aga näiteks on ka über yks über-black, über taksi. Et näiteks mis, mis on erinevus, über ixon siis küllaltki sarnane selle popile, et sul peab olema ikkagi enam-vähem okei, auto on ju seal, osadel autodel on palju karmimad tingimused, milline auto sul saab olla, millega sa sõita, tohid on seal aastat kui ka seisukord. Aga näiteks ümber Black on siis juba siuksed, ägedamad autod, siuksed, juhatajad, tasandi masinad on ju. No kuidas, kuidas, kuidas see asi nüüd töötab ikkagi, kui ma ütleme, tahan seal ööberiga sõita, mis ma siis tegema pean, olles rakendus olemas, Raimond rakenduse ära registreerima ja kasutajaks registreerima, kasutajaks registreerime kaardi kuidagi sinna sisse kohe alguses see on ütleme niimoodi peale nime järgmine asi, mida sa sisestama pead. Jällegi üks üks asi, mis eestlastele tõenäoliselt väga ei meeldi, miks, no lihtsalt eestlastele on kuidagi nii-öelda statistika või, või käitumine näitab, inimkäitumine näitab, et et ega eestlane ei taha krediitkaarti igale poole toppida. Ikkagi on nagu teadlik või, või kardab, et kes teab, mis saab, on ju, et noh, kui sa paned ikkagi oma krediitkaardi numbri sisse ja pärast kuidagi tuleb see sõit sul näiteks 100 eurot kuskilt ühest Tallinna otsast teise, mis võib-olla natuke palju, onju ja siis seal krediitkaart enam ära ei saa võtta, et ikka võetakse sult see raha maha. Aga aga mujal maailmas näiteks mis Riveri põhiargument on see, et on odavam, aga üks asi, ma ei, ma ei tea, kas on Eestis ka nii, aga kindlasti välismaal on see nii, on, et näiteks tipptundidel või sihukestel karmimatel aegadel enne kui sa takso saad, ta ütleb sulle, mis on see tariif, millest 105 sõltub, see tariif sõltub tihedusest liiklustihedusest, noh neil endal rakenduse sees kuidagi tariif arvutatakse välja, et näiteks vana-aasta õhtul kell üks üüberiga sõita võib tähendada nii-öelda tavalisest riskist kaheksa korda kõrgemat hinda mis omakorda tähendab seda, et see sõitnud päris päris kallis kujuneda kallimaks näiteks kui taksol, sest taksol on tariif paigas. Aga kui öeldakse sulle enne, kui sa sõitma palju maksma läheb, jah, noh, selles mõttes taksos Ariel karida tariifi sa saad nagu rakendus teada. Ja ja see, see noh on, on näiteks kui netist lugedes on päris palju siukseid kirjutajaid, kommentaatoreid, kes ütlevad, et häälet sõitsin sellel päeval sellel õhtul. Vaadake, mis müüvery arve oli, päris jube, on ju. Noh, ja ongi päris jubedaid arveid ka olnud seal mingisugune üle üle 1000 dollari ja niimoodi päris jubedaid arveid võib tulla ka tavalise taksoga näiteks ta ei lähe starti? Ei no mis Tallinnast Tartusse piisab sellest, kui sa istud sisse ja ei vaata mis akna peale kirjutada, on meil ju ka siukseid ole, olengi, ega tänavalt lihtsalt takso võttes olen sisse istunud, õhtul ja sõitnud, see oli küll krooni ajal veel, aga sõitsin kesklinnast kalamajja noh, seal võib-olla oli kolm kilomeetrit ja arve oli mingisugune 125 eek. Et noh, tegelikult oleks pidanud kindlasti poole vähem minema või veelgi väheneda. Aga noh, eks, eks see täpselt nii ongi, need hirmud on, on samad, mis näiteks mida öeldakse, et kuna seda litsentsid taksojuhid ei ole, litsentsiga on ju, või noh, sa iga, iga iga mats nii-öelda saab sõita, kellel vähegi vähegi autot on, mis, mis tegus välja näeb ja töötab. Aga samas Eesti seaduste järgi, kui on taksoveoteel teinud, siis peaks olema litsents, just peaks olema litsentsi ja, ja noh, tegelikult olen ka ise taksoga sõitnud ja on ka olnud neid taksojuhte, kelle puhul nagu hunnikud, aga küsitav, et kuidas ta üldse juhiload sai ja miks ta, miks ta üldse sihukest töötab, et noh, võib-olla peaks kuskil mujal midagi muud tegema. Me oleme siin kolleeg, madisega ühe korra isegi ka taksojuhti juhendanud, kuidas kepsu siis see oli päris aadressi ja kuidas siis tšeki välja printida ja kuigi, ega me ei ole ka ju taksojuhil? No vot, aga, aga siin on neid juriidilisi teemasid kindlasti, Eestis alles menetletakse, et mis, mis tast siis saab, et kas ta siis on nagu sõidujagamine või on see või on see transporditeenus siis tegelikult. Kui, kui über käest küsiti, umbes, et kes siis maksud maksab, siis öeldi, et noh, see sõiduta ja peab maksma, need maksavad, et noh, Eestis on tegelikult seadusandlus üsna lihtne, et kui sa teenid tulu, siis tulumaksu sa pead maksma käibemaksu, sa pead maksma? Ei tea, kas taksojuhid juhtidel on äkki mingi erand, aga, aga põhimõtteliselt ikkagi maksja sa pead maksma ja sellega tegeleda, tüüp võtab oma maksu 20 protsenti kuskil seal kõlegi siis juhi kõik jääb siis juhile ja siis juhtub ise nagu toime tulema, uued kummid ostma, uuemaid istmekate panema, kui sul veermikku remontima just nimelt pukse vahetama, et seda nagu taksofirma ise ei maksa ja ja noh, muidugi noh, eks, eks siin nii-öelda aeg annab arutust ja näha on, et aga tõenäoliselt ma arvan, et Eesti vabariigis pikalt sihukest pulli nagu ei lasta teha, et ei muidugi kui sul on taksolitsents olemas, jumalestlike ahel sisse ja sõidame Lüüberiga palju kulub või et keegi ei saa takistada, siis on kõik aus, maksan maksud ära, viberiga võtad klienti ja kui sa oled, ütleme, taksojuht, kes muidu on ikkagi aastaid korporatiiv taksofirmale nagu orja jäänud, siis mõtled, et nüüd on aeg nagu Fi tseriks hakata või nii-öelda vabakutseliseks taksojuhiks siis üüber kindlasti on nagu täitsa okei lahendusi, kas Taxify ei ole lihtsam takso jaoks? Taxify nagu jällegi ühendab taksofirmasid ja siis selle kaudu nii-öelda tagavad selle kvaliteedi, et mingis mõttes täksib või on kindlasti Eesti turule sobilikum teenus. Aga noh, eks otsitakse uusi ärimudeleid, tahetakse näha, mis on, aga aga ma arvan, et et nad pääse lihtsalt sellega, et ütlevad, et nimetavad end enda taksoteenuse. Ma ei tea, siis sõbralt sõbrale takso taksosõidud reisuteenuseks takso taksosoul seek, umbes selline piirdepiirjagamisvärk või takso, Torren maksab maksuametile on selle kohta ka kindlasti oma arvamus karta või arvata võib, mis neil seal ikka muud on, et kui tulu saad, siis tuleb tulla maksu maksta ja noh, Eestis on asi üsna selgelt nagu lahendatud, minu arust isegi. Pigem võib-olla küsimus see, mitte niivõrd see, kes sellega kasutajatena sõitjatena sõita tahavad, vaid see, et kes just nimelt on need inimesed, kes tahavad hakata teisi sõidutama. Noh, sellised, mitte taksojuhid. Palju meil sellist hobitajaid siin ikka on? No vaat, et okei, ma lähen õhtul pärast tööd sõidan ja noh, ma ei tea, see Atleiooniga kusagile parklasse hakkan, tellis ootama kliente. No tegelikult kui ma lugesin usa foorumeid, kus, kus siis need taksojuhid ja kliendid siis omavahel suhtlesid, siis täpselt nii oligi, et ma käin mingisugune 10-st tööl, kirjutas üks mees hommikul neljast, neljast üheksani, paned taksot ja see on niisugune paras lisa, et mul töö näiteks aega seal lühendati, üks mees kirjutas ja noh, kuskilt ikkagi inimene peab raha saama. Lükkasin auto puhtaks, ärkasin hommikul vara taksot sõitma või noh, tegelikult imeinimesi on muidugi olemas isegi aru, kas siis kas siis näiteks nagu tavalise sellise plafooniga takso sõitmine ei ole kuidagi lihtsam ja tulusam seal niimoodi, et, et tegelikult on ikkagi litsentsi maksude, Olaf hoonid, värgid, et sul on vaja olla vastavuses siis on seal vist ka mingisugune mingi aa muide, üks üks huvitav asi, mis, mis kohe tuleb lisaks sellele, et, et mis, mis teenust ta siis on, on ka kindlustus. Et kui ma sõidan ikkagi pakun transporditeenust, ükskõik kuidas sa seda nimetad, ikkagi tegu on, transporditeenusega raha vahetatakse. Kuigi sa taksojuhile otse nagu ei maksa, vaid pigem sa maksad nagu läbi selle rakenduse siis kindlustus, kindlustus ju hetkel taksojuhtidel on teised kindlustused ka Eestis ja nii on enamuses maailmas nii taksojuhtidel on teised kindlustused, sest sul on ju reisi reisijate reedel on veel väiksed ja USA vahelise autoga vead, siis noh, siin ei kehti, eks siis siis ei ole niisugust asja, et USAs on sellest paksu pahandust olnud. Et noh, näiteks on see üüber juht seal siis mingi õnnetusse sattunud ja see kindlustus on siis nii-öelda tava auto jaoks mõeldud, aga tegelikult ta teeb taksoteenust ja sellest siis tulevad pahandused. Nii et kokkuvõtteks, sina oled siis pigem über suhtes Eestis natuke skeptiline ja kas sa ise, kas sa ise sõitnud oled, sellega? Ei ole sõitnud ja noh, selles mõttes. Ma olen mõned korrad sattunud sihukesele kahtlusele ka tõenäoliselt litsenseerimata taksojuhi peale ja noh kindlasti ma usun, et seal on toredaid inimesi, sõidab taksot, inimesi, kellel on vaja, aga, aga noh mulle tundub natukene naiselik ebaeestiliks asi veits jah, et ei, Eestis ei ole seda, seda nii-öelda küüdijagamise kultuuri sellist näinud ja noh, inimesed võib olla suhteliselt skeptiliselt, suhtuvad ka võib-olla seadustesse veidike tõsisemalt kui vaba vaba maailma lipulaevas Ameerikas. Key Indrek vahel, suur aitäh sulle ja kohtume sinuga siin apteegis siis juba nädala pärast.