Minu maailmas armastus, see on kõik. Tõtt-öelda ongi see põhjuseks, miks ma laulan ja elan, armastus, see on kannatused ning vaid tänu nendele saab armastusest hästi kirjutada. On öelnud Laidaminelli, kes seostub paljudele eelkõige ekstravagantse, säilib Õulsina igihaljast, filmi, muusikalist kabaree, särtsaka filmistaar ja laulja laisaminelli armastuse otsingud eraelus pole olnud sageli ehk mitte nii väga edukad ent seest alati väga siirad. Laida Minnelli õige nimega laisa Mei Minnelli sündis 12. märtsil 1946. aastal Los Angeleses Californias režissöör Vincent minelli ja filmistaar Judy Garland'it tütrena ning oma nime laisa saida George'i aera kösch või niisamanimelise laulu järgi. Ja laulab tema ema Judy Garland. Puusa ja elavaloomulise lapsena meeldis väikesele laisale juba varajases lapsepõlves laulda ja tantsida tema kuulsatel. Rikastel vanematel polnud tema jaoks millestki kahju. Nende Hollywoodi kodus oli tüdrukuke seal oma isiklik poni, hobune ning mängimiseks terve nukkude armee ja imepärane miniatuurne. Raudteepühade ajal toodi koju aga terved tsirka. Kuuskasclaunidega oma debüüdi kinolinal tegi väikene laisa Minnell juba kaheaastasena oma ema filmi Indrek uude ult samet lõpustseenis. Viie aastaselt hakkas ta õppima stepptantsu kuulsa Freedast ääri enda juures esinedes seitsme aastasena juba lavalaudadel. Kuid väliselt odava klantspildi taga peitis end hoopis teistsugune elu. Koduseinte vahel ei kujutanud väikese laisa minelli vanemad endast sugugi enam sellist armastavat paari, nagu seda näidati välismaailmale. Tema ema, filmistuudio Metro kaudu Meyeri staar oli stuudio üks kassamagneteid ning bossid üritasid temast välja pigistada kõik, mis vähegi võimalik. Pingele vastupidamiseks hakkasin Judy neelama tablette ning õhtuti võis kodus tihti kuulda tema kõrgendatud häält ja purunevad ta lauanõude klirinat. Juudi Kaarland ja Vincent Dominelli lahutasid oma abielu siis, kui laisa oli saanud viieaastane. Minu isa õpetas mind unistama On tunnistanud laisa minelli, kes esitab siin 13 aastasena oma ema kõige tuntumat laulu õuadel Rainbow filmist Võlur Oz. Ent pärast lahutust nägi ta oma isa nüüd veel vaid pühapäeviti. Laisa jäi elama, koos emaga hakkas teda saatma kõikidel kastrollidel kassade sõna tõsises mõttes üles kulisside taga. Judy Garland oli muutunud pärast lahutust veelgi rohkem kapriisemaks ja ettearvamatumaks vahel külvastama väikese üle kallistustega, laulis koos temaga laule ja tantsis. Siis aga vajus järsku diivanile ning käratas. Kao mu silmist, sa oled mind ära tüüdanud. Depressioonid, mida Judi püüdis ravida alkoholi ja tablettidega, kestsid vahel nädalaid ning lõppesid peaaegu alati psühhiaat tria haiglas. Sagedased olid ka enesetapukatsed. Laisame nulli, on hiljem öelnud. Ei olnud suur tragöödia olla juudi Kaarlandi tütar. Mul olid kohutavalt põnevad lapsepõlveaastad, välja arvatud muidugi see, et sellel oli vähe ühist lapseks olemisega. Aasta pärast lahutust Vincent, millist abiellus Judy Garland, produtsent Sidney Luhtiga. Neile sündis kaks last, tütar Lorna ja poeg Jovi. Kuid õnne polnud Judil ka selles abielus. Kuna väsinud naisalatistest kapriisi hoogudest hakkas mees üha vähem aega kodus veetma. Kapselduda nii-öelda maailma ja probleemidesse, unustas juudi sageli lastele süüa anda, jättes nad mõnikord isegi terveks päevaks koju luku taha. Loomulikult üritas laisa esimesel võimalusel sellisest elust põgeneda astudes 1961. aastal New Yorgi teatrikooli armastuse lava vastu oli ta juba emapiimaga sisse saanud ning ta oli tõeliselt õnnelik vaid nendel hetkedel, kui sai olla laval. Kuid ehkki laisa oli seadnud endale ülesandeks saada paremaks kui tema kuulus ema ning mitte jääda inetuks koopiaks siis ütlesid palju aastaid kõik, kes olid laisad näinud. Vaadake, ta on ju täitsa Judy Garland. 1963. aastal usaldati Laidaminellile peaosa Broadway muusikalis West Food, forward tõi talle ka teatrimaailma auhinna. Esietendusel viibis ka emad juudi ning arvustused leidsid üksmeelselt, et tütar on tema suurepärane koopia. Laisale see muidugi ei meeldinud ning ta süüdistas ema, et too vihkab teda ning takistab teda edu saavutamast tõmmates kogu tähelepanu alati endale. Laisamineli jaoks kujunes oluliseks 1964. aasta, kui ema võttis ta esinema endaga koos kontserdile Londoni kuulsas ballaadium teatris. Kriitika kirjutas, et nende esinemistega kustus üks täht ja hakkas särama. Uus laisaminelli varjutas oma emad juudi Kaarlandi. 1965. aastal pälvis tollal 19 aastane laisa Minnelli toni auhinna parima naispeaosa kategoorias rolli eest Broadwayl etendunud John käänderi muusikalis-floora teoreed menes olles samas noorim selle auhinna pälvinud naisnäitlejanna. Ja laisa esituses kõlab laul sellest muusikalist. 1969. aasta laisaminellile Oscari auhinna nominatsiooni peaosalist Alan Dracula filmis. Milles ta kehastas 1960.-te aastate tudengieluga, mitte kohanevad tütarlast 1970.-te aastate alguseks, kindlustades laisa meil neli nimi, afiššidel juba suuri sissetulekuid. Ning ajalehed kirjutasid mitte ainult tema talendist vaid ka juba tema tormilisest eraelust. Igaüks, kes kiidab tema järjekordset uut papagoi liku kostüümi, saab võimaluse veeta õhtu öö tema voodis, kirjutas ajakirjandus sarkastiliselt. Jah, laisale meeldisid mehed, kuid tegelik põhjus peitus selles, et üle kõige kartis ta üksindust. Põhjuseid selleks võis ilmselt leida tema lapsepõlvest. Jääda üksi kas või pooleks tunniks, osutus tema jaoks tõeliseks katsumuseks ning seetõttu tõida sageli koju esimese ettejuhtuva. Laisaminelli juhuslikud suhted meestega viisid meeleheitele tema emad, juudi, kellel endal oli selleks ajaks selja taga juba tervelt viis abielu. Ta tegi tütre tuttavaks noore ja hea välimusega Austraalia laulja Pieter Elleniga. Kellelgi laisa 1967. aastal ka altari ette astus. Ent laisaminelia piither Allani abielu lõppes krahhiga kuna selgus, et Pieter nagu rääkis üks sõpradest laisale, oli samaaegselt armukeseks kallaida emale, juudile. Hiljem väitis laisa, et põhjus peitus hoopis mehe homoseksuaalsetest kalduvustes. Kõik lõppes igatahes sellega, et laisa tõstis mehe tänavale, teatades samas emale, et katkestab temaga igasugused suhted. Juudi helistas tütrele iga päev, kui too ei vastanud telefonile. Aga 1969. aasta juunis teatasid ajalehed juudi Kaarlandi surmast. Näitlejanna oli sooritanud väidetavalt enesetapuvõttes surmava annuse unerohtu. Ta oli surres vaid 47 aastane. Pärast ema ootamatut surma langes laisaminelli depressiooni. Sõprade ütluste kohaselt üritas ta oma süütunnet leevendada alguses viski ning hiljem kokaiini abil ning mõnda aega oli sellest isegi abi. Tema silmadesse tekkis sära ja tema mäng muutus tõeliselt nauditavaks. 1972. aastal jõudis kinodesse Mothossi filmiversioon John kanderi muusikalist kabaree. Selle tegevus viib vaatajad 1930.-te aastate Saksamaale, kus pead tõstvat natside liikumise ja kabaree kitke. Revüünumbrite taustal hargneb lahti kabareelauljatari salli pulsi ja inglise ajakirjanik kobrajan. Robertsi armulugu laisaminelli tegi sälli rollis unustamatu etteaste ning see osa tõi talle hulga auhindu, sealhulgas ka Oscari auhinna parima naispeaosa kategoorias. Sally Pauls, kes unistab suurest tõelisest armastusest ent ei suuda tegelikus elus oma suhete sasipuntra hakkama saada oli nagu laisa enda pealt maha kirjutatud. Reisides mööda ilma ringi, keerutas ta igal pool üles armuromaane ja lõhkus perekondi. Ajakirjandus pani talle tabava hüüdnime seksi Hay. Aastatel 1974 kuni 79 oli laisaminelli abielus produtsendi ja lavastaja Jack-le juunioriga kelle isa Jego-le oli laisa emad Judy Garland'it partneriks 1939. aasta kultusfilmis Võlur Oz. 1976. aastal kutsus filmirežissöör Martin Scorsese laisamineli oma filmi New York New jook. Võtete aegu tekkis laisad romaan filmi meespeaosalise Robert De Niro ning ka režissöör Martin Scorsese endaga. Pärast filmi New York New York menu jätkas laenumi Nelly oma tormilise armusuhteid sedakorda vene päritolu balletitantsija Mihhail Barrosnikoviga, kes õpetas näitlejannad venepäraselt vanduma ning kutsus teda esinema oma Broadway shousse. 1979. aastal ühe muusikalietenduse ajal unustas laisa Minnelli järsku sõnad. Arstid tõid põhjenduseks narkosõltuvuse. Näitlejanna pandi ühte kliinikusse ning esimese asjana paluti tal kirjutada kiri oma kadunud emale. Üllatav, aga see tekitas paranemise efekti. Hiljemal laisa meenutanud. Esimene kord üle mitmete aastate valitses minu hinges rahu. Ma vabanesin sisemisest rahulolematusest ning mõistsin esimest korda, kui tugevasti ma tegelikult oma ema armastasin. Ja kui paljuski ma talle tänu võlgu olen. Samal 1979. aastal abiellus Laidaminelli noore tundmatu skulptori Maarika Dieroga, kellega kooselu jagus tervelt 13-ks aastaks ning sama aasta septembris andis taga 11 kontserti täissaalidele. Kuulsas New Yorgi kaarnegi hoolis. 1986. aastal suri laisaminelli isa Vincent Minnelli matustel kohtus laisa üle hulga aja oma noorema õe Lornaga, keda ta polnud näinud ema surmast saadik. Õde süüdistas seda julmas suhtumises emasse, öeldes laisale. Ta elas ainult mõtetega sinust päeval ja ööl riputas terve toa sinu pilte täis ja biitori sokutas sulle meheks vaid sellepärast, et sa üle käte ei läheks. Aga sina. Hiljem aedaga leppisid omavahel ning neid võis isegi kuulda koos esinenud. Laisaminelli langes aga taas oma kuradi küüsi ja kõik muutus endiseks. Öised peod, juhuslikud suhted ja tüli mehega. 1992. aastal läks Martin-Eero tema juurest ära. Laisa tervis hakkas allamäge minema, jalad keeldusid kandmast, tema tühjenevad keha ning näitlejanna le tehti oma puusaliigesevahetus. Haigevoodist. Tõusnud tekkis tal koheselt aga uus suhe ühe Iraanlasega kes sõidutas vaevu operatsioonist toibunud staari ratastoolis ööklubidesse. Kuna laisa ei tahtnud tunnistada endale oma jõuetust. 1997. aastal avastati laisaminellil kõrivähk. Pärast selle eemaldamist panid arstid raske diagnoosi. Ta ei saa enam laulda. Laisa jaoks oli see nagu surmaotsus. Ta on kunagi öelnud. Kui ma ei saa pakkuda inimestele meelelahutust, siis jääb mul üle vaid pugeda kuhugi nurka ja surra. Kuid allaandmise asemel hakkas ta hoopis treenima oma häälepaelu ning poole aasta pärast läks ta taas lavale ja laulis küll veidi halvemini kui enne, kuid endiselt unustamatult. 2002. aastal abiellus laisa Nelly David kestiga, kes oli näitlejannast seitse aastat noorem. Märtsikuus toimunud pulmapidu luges ajakirjandusaasta suurimaks seltskonnaürituseks. Kortees sadadest mustades limosiinidest katkestas isegi mõneks tunniks liikluse New Yorgi Viiendal avenüül. Kohal viibisid paljud kuulsused, sealhulgas Mia Farrow, Joan Collins ja Tiinal olla bridžiida. Pruudis lepi kandis Michael Jackson ja pruutneitsiks oli Elizabeth Taylor. Muuseas, Taylori pärast viibis ürituse alguses tervelt poolteist tundi, kuna filmistaari lennuk, mis saabas Californiast jäi tormi kätte. Tseremoonia oli äärmiselt romantiline. Noorpaar suudles õrnalt. Pärast seda hakkas laisa lausa altari ees tantsima. Kingituste seas olid hõbedased küünlajalad 2300 dollarit paar 4000 dollarit maksvat räti supikausid ning isegi kullatud seebikarbid. 500 dollarit tükk. Horbaar sai seda endale lubada. Laisamineli varandus ületas 50 miljoni dollari piiri ja tema väljavalitu oli tuntud produtsent. Kellaedaminelli tegi oma uue abikaasa David kesti toetusel eduka Kambeki lavalaudadele ning andis välja ka uue albumi. Ei kestnud nende kooselu just eriti kaua. Laisa liikus nüüd juba suurte raskustega ning kasutas sellisel määral kosmeetikat, meenutasid muumiat taas saidasõbraks alkoholiga, käies samas kohutama viimase abikaasa David keestiga, kes teatas muuhulgas ajakirjandusele et missis mind Nelly on näitlejanna, kelle täht ammu kustunud. Ta on läinud paksuks muutunud alkohoolikuks ja teda on võimatu produtseerida. Laisad kaitses aga Elizabeth Taylor, kes teatas, et võib-olla on laisa tõepoolest kergelt tasakaalutu kuid ta on kõige heasüdamlikum inimene, keda ma tean. Täht ise valas õli tulle aga sellega, et teatas, nagu oleks kest temalt varastanud kaks miljonit dollarit, mida ta olla võtnud justkui laenuks ning polevat tagastanud. Samal ajal andis laisa kohtusse tema isa Vincent minelli 94 aastane lesk väitega, et kasutütar ei täida talle pandud kohustusi tema eest hoolitseda. 100 miljonit dollarit kompensatsiooni nõudis laisalt ka tema üks endine ihukaitsja, kes väitis, nagu oleks naine teda seksuaalselt. Harva kasutanud ning kohut käis taga rohelise liikumise tegelastega, kes süüdistasid teda karusnahkade kandmises. 2000 kuuendat aastat võttis laisa minelli vastu ööklubis aga juba uue kavaleri, iga 27 aastase Austria aristokraadid Maxwanshoumbur klippega, kes väitis, et on olnud näitlejanna armunud juba koolipingis saadik ning leiab tolle olevat tõelise printsessi. Kõik arvavad, et ma olen õnnelik, mul on kuulsus, raha ja aus tajad. Aga mulle pole tegelikult midagi vaja. Ma vajasin vaid normaalseid vanemaid ja normaalset perekonda. Aga neid mul ei olnud, ei saa ka enam olema, mitte midagi ei saa enam olema. Holloidumineli kibestunult tõdenud. Ma olen õppinud ühte asja, seda, et ei saa muuta seda, mis toimus eile. See on lõppenud, see on möödas ja ei saa teha mitte midagi, mitte kuraditki. Ja ei pea kartma homset päeva, kuna ta pole veel kätte jõudnud jääma sinna, kus te olete sinna keskpaika tänasesse päeva. Ja siis on kõik korras. Ja vaatamata kõikidele takistustele, mis elu tema teele veeretab, naaseb laisa mind Nelly ikka ja jälle lavalaudadele säravasse rambivalgusesse, tõestamaks, et iga tema laval viibimine on kompromissitu enese andmine kuni täieliku jõuetuseni. Ühes oma intervjuus, mille laisa mind Nellie andis Andivoor hallile vastas ta küsimusele, et millal ta on närviline. Alati enne esinemist ma tunnen end nagu võidusõiduhobune enne väravast välja laskmist. Kuid kui ma jõuan lavale, siis oleks mu nagu jõudnud koju. Saate koostas Jaak Jõekallas ja stuudios olid Triin Ella Jaak Jõekallas. Ja helioperaator Vivika Ludvig nostalgia.