Lugupeetud kuulajad, kontrastid ja paradoksid jälle teie ees. Ja stuudios on Terje Soots, minu külaline aga ühe uue raamatu too autor Holger Oidjärv on tulnud jälle taas välja üks raamat inimestele, kes tahavad tegeleda iseendaga. Et olla kooskõlas maailmaga lähedastega, kõiksusega võib-olla ei olegi väga suureliselt öeldud. See on siis anti kidroni ja Holger Oidjärve, harrastame joogat. Ühes eessõnas on ka veel öeldud, nii palju ette. Holger Oidjärv teeb regulaarseid joogaharjutusi juba ligi 30 aastat on lõpetanud Soome joogaliidu viieaastase jooga treenerite kooli ning juhendab Eestis ka mitut jooga rühma. Anti kidronon harjutanud ligi 15 aastat võimalusel iga päev kaks kuni 30 minutit joogaasendeid ja püüdnud india jooga täiendada Vilosoofilisema jaapani trenniga. Ja siis on siin veel öeldud, palju tänu Gunnar armale Johan Aarele, Evald Hermakülale, Moreglementile, Peeter Vähile ja paljudele teistele Holger Oidjärv, kas need inimesed on kõik joogaga seotud, kes siin on nimetatud? Jah, need on, mis selle asja juba selgeks saanud, oskavad seda kasutada. Miks siis nüüd joogaraamat. Kas meil on sellelaadset, kirjandust vähe? Kirjandusest rist puudu ei ole. Me oleme õnnelik rahvas, kellel on seda kirjandust ilmunud ka sel ajal, kui öelde noh, vaimsuse peale eriti rõhku ei ole pandud. Kuid kiuste oleme saanud anda välja siin Ello raamatud. Kuid kahjuks Gunnar Aarma filosoofiline osa on saanud võimalikuks alles nüüd. Aeg läheb ja öeldakse, raamatud kuluvad, Ello raamatud olid pehmed, õhukesed ja on vist tekkinud niisugune olukord, kus momendil ei olnud sellist meeldivat käsiraamatut kus alustada hästi, lihtsalt mõista kõik neid asju ja saada kinnitust ja teksti juurde ise ainult ei pea nagu täiendavalt võib-olla mujalt uurima. See raamat jõudis eelmisel nädalal vist lettidele. Jah, ta on hästi värske, kui nii võtta. Stiimuliks oli meil maaema, mess saaks selleks ajaks välja. Seal on nagu vaimsuse inimesi, rohkem kooskäijaid. Ja kiitus antigi troonile, heale sõbrale, kes mulle peale käis, et ma kah ikka sealt osa võtaks sellest raamatust ja ja annaks oma osa sellesse ja nii me oleme kahe peale selle valmis saanud, kui suur tiraaž on? Tiraaž oli esialgu 2000, sest me peame kõik oma kulu-kirjadega maha saama. Aga noh, eeldatavasti inimene ju praeguses paradoksaalsest ja kontrastide maailmas otsib mingit imevahendit kuidas hakkama saada ja jooga võiks imevahend olla. Noh, kas me just kõiki imedeks paneme, aga aastatuhandeid vahetusel või selle järel tuli ka vajadus jooga järele või üldse võeti see salapärasuse loor temalt ära ja lubati teda rakendada ka tavaliselt enne seda oli ta natukene kinnisem. Ja kas toimus siis kloostrites või sellistes koolitusasutustes, mis noh, meil on ta raskelt mõistetav, kuna ta on pärit Indiast ja india koolitus ja on teine, kui meil see, mis nüüd on rakendusel hatha jooga, see tähendab siis füüsilise keha eest hoolitsemine siis hingamisharjutused ehk prana jaama need osad, see on siin raamatus käsitatud sellises eas kerges ja arusaadavas keeles. Ja esindatud on just need harjutused, mis sobivad meile kui põhjamaalasele. Et ei tekiks jälle selline hirm, et jälle midagi hida, naist ja kauget ja võõrast tahetakse meile päästmiseks tuua ja anda. Kõigi nende asjadel on oma ajalooline tagapõhi olemas ja kuna jooga on hästi pikka aega ajalookeerises vastu pidanud Ühed allikad ütlevad 4000, teised juba 6000 aastat. Järelikult tal on midagi sellist võluvat, et mis paneb nagu ajaproovile vastu. Selleks, et oma keha vormis hoida, ongi kõigepealt ikka vaja see keha korda saada, mille sees siis tuleb selgus ja selgus siis, et midagi on veel vaim ja hing ka. Ja kuidas siis nende eest hoolitseda. Selleks on siis jooga kõrgemad astmed. Ja need annavad võimaluse edasiarenguks. Jooga on palju alaliike, sa nimetasid praegu ühte. Jah, joogal on, oleneb sellest mis, mis suunitlus on, alajaotused oleksid sellised, et hakkavad nad kergemast astmest peale hatha joogatehe keeleb kehaasendite ja liikumisega siis on karma jooga, mis tegeleb siis otse andunud tööga, millega me oma elutöö oleme seadnud siis Rana jaama jooga oleks tegeleks hingamise harjutustega, hingamise treenimisega harmuniseerimisega siis sul olemas ratsia, jooga, see oleks siis juba kõrgeim aste, taotleb vaimset meisterlikkust. Natuke võiks puudutada ka aku joogat, mis on huvitav ja täiesti omalaadne ja mida Euroopas olen saanud saksa allikaid kätte, sellepärast oskan seda nagu valgustada. Millegipärast tõmbab ka mind isiklikult rohkem, kuna seal on ühendatud kaks kõrget idama vaimsuse arengusuunda akupunktuur või Hiina meditsiini järgi meridiaani diagnostika ja on viidud kokku india jooga. Et inimene veel täiuslikumalt oskaks endale läheneda, et saavutada siis paremaid tulemusi. Et olla õnnelik. Et lihtsustatult kokku võttes on siis jooga läbi harjutuste läbi hingamise ja oma mõtete puhastamise tasakaalu ja tervise saavutamine. Sinna muidugi tuleb juurde ka toitumine iseenesest veel, mis on ka selline valulaps ajastutel kogu aeg. Ja kuna see kõik on seal Pharmoonilises seoses järkjärguliseks arengus iseenesest need jõuavad nagu õige koha peale ja välistavad siis need ahvatlused ja mõjud, mis on, me suudame neid. Hästi rahulikult vaadelda, analüüsida ja nendest lihtsalt üle olla. Ma kujutan ette, et paljud arvavad, joogisid olevat selliseid askeetlik inimesi, kes ennast paljus piiravad, paljust loobuvad ja kes on kusagil koopa üksinduses või kloostri üksinduses ainult vaimsete asjadega tegelemas. Kas peab olema joogaga tegelev inimene, Oskeet? Noh, selle kohta võib kohe julgelt ei algul öelda ära sest sellised äärmused ei ole üldse meie tsiviliseeritud siin ühiskonnas võimalik jälgida. See eraklus on ikka selleks peavad tingimused olema selged, kes nüüd sellega tegelema hakkab, rohkem? Tean seda omast nahas, siis algul tekib ka kiusatus erineda tunduvalt teistest, aga aja jooksul näed, et see ei ole vajalik ja tänu sellele, et mingit head kuus-seitse aastat tagasi õnnestus Soome pehme jooga koolkonna õpetajatega kohtuda, kes olid juba paarikümneaastase kogemusega ja olid teinud ära selle sünteesi ida ja lääne sünteesi. Ja leidnud sellest joogast siis sellise rakenduse sellise tee, mis siis kõige sobivam oleks olnud siis kui piltlikult öelda ugrimugri lasele. Et noh, ta ei peaks ka kõiki äärmusi võtma kasutusele, mis Idamaal on. Ja seda me kahjuks ei saagi teha, meie kehakonstruktsioon on natukene teine. Ei saa meid, ideaalseid, lootus isteasendeid pikkade-pikkade aastate jooksul selgeks ega ei ole mõtetki seda teha. Ja tulebki leida selline selline lahendus, et me rakendame seda kõike nii mõistlikult, kui see ühiskond meile võimaldab ja me ei peaks mitte nii välja paistma ega teistmoodi olema. See raamat on mõeldud jooga harrastajatele. Kas inimene saab ilma õpetajata joogat iseseisvalt? Noh, öeldakse, et hea raamat on ka õpetaja, aga me teame, kui laisad me oleme alati ikka veel natu laisemad ja see hakkamine ja sugune kambavaim või rühmavaim, kus tegelema hakatakse ja kus on ja õpetaja ees või juhendaja ees kes oskab käigu pealt anda vastuseid. Sest iseseisva tööna tihti on selline olukord, et ei saa vastust ja siis tekib natukene segadus või isegi väike hirm. Ja, või mingi harjutus ei tule hästi välja hakkab valus ja märguanne, on kehal esimene asi, valureaktsioon. Selles raamatus on kõik need hoiatanud muutused või kõik need veakohad ka ära toodud, et kuidas, kui viltu läheb, et kuidas sellest välja tulla. Nii et selles suhtes oleme nagu püüdnud siin olla ennetlikud. Et inimestele anda nagu vastus ette juba kätte. Õnnelik on muidugi Tallina rahvaskuna koolitatud treenerid, põhilised olemegi Tallinna kandist pärit siit. Kuid juba oleme nii kaugele saanud, et meie õpilaste seast valmistatakse uusi õpetajaid ette. Ja lähiajal on neil võimalus teatepulk üle võtta. Ja no siis on ka kandutvus suurene, sellel. Siit raamatust sain ma teada, et jooga on sanskriti keeles liit, ühendus, side, kuidas seda kõiks lahti mõtestada? Noh, meie lääne inimesele on muidugi idamaa filosoofia natukene Segadust tekitav, kuna igal ajastul on kava terminile teatud tähendus. Ja ta võngub selle ajastus rohkem. Liit ja ühendussõnad, need on alati läbi ajastute läheb, et see vana sanskriti sõnad juuda siis nii suur kandvust oli ja nii suurt nähtavust oli, Gaeta kõlbab kaugemasse tulevikku. Ko liikt ühendus tähendab see ühendust loojaga, Idamaal öeldakse kõiksusega. Noh, meie ütleme jumalaga või Jeesus Kristusega, kuidas siis keegi, kuidas kellelegi tasand arenenud on ja lahti läinud, ütleks nii. Jooga, sel ühenduse liik Kõrgeima aste näeb, et ma nagu sulaksin kõiksusega koop noh, ei ole neid kõige kõrgemaid asju võib-olla kohane öelda, aga selge, et kui selline sulamine on toimunud, siis inimest ei häiri enam materiaalne keha ja ta materiaalne keha on nii korras ja nii nii valitsetav, et ta võib seda Kas meil on Eestis mõni joogaharrastaja, kes võib oma kehaga teha mida tahes, kasvõi näiteks rippuda maast kahe meetri kõrgusel? Ma ei saa kõigi eest vastutada, aga mul ei ole, esiteks oma rühmades seda ei taotlenud. Võin ainult kogemust jagada, et kunagi, kui TM läks väga populaarseks, kes kasutas ka joogaharjutusi teatud harjutusi See on siis trantsendentaalne. Meditatsioon, ja sealt meid siis praagiti lõpus välja. Meie noh, natukene liiga palju teadsime ja ei läinud kaasa nende harjutustega, aga võimalus oleks olnud meil minna ka läbi selle lendamise kursuse ja saada siis oma keha valitsejaks mingil etapil tõstada maast lahti või olla. Selle koha peal tuli hea nõuanne või soovitused. Arvestiku oma perega ka, mis sa seal ikka lendad õnne, nii et tänu loojale andis Teeaa märgu, et ei ole vaja. Et sa ei andnud kiusatusele järele Aga kuidas sa jooga juurde tulid? Nagu ma siit lugesin, oled sa 30 aastat juba tegelnud joogaga? Oi, see on nüüd raskem küsimus. Idamaal ka üldiselt ei peeta ajaarvestus selliselt rangelt nagu Läänemaal maailmasse tähtpäevad ja kellaajad ja ei tea kõik, mis paika pannakse. See võib olla seotud, see huvi oli seotud sellest omale, seal ma õppisin Moskvas ja ja kursusekaaslasi oli väga palju idamaalasi. Ja Hong oligi, olin tuttav, kelle isa oli laama ja ta oli siis mingil määral noh, sellest kindlasti teadlik, olen kursis ja sealt hakkas siis see huvi selle vastu kuna vene keeles kirjandust ülihästi, palju eriti, mis filosoofilisi asju puudutas ja ikka oli pluss Põlvaniusuke värskeer põlvkonna aeg, kus kõik võetakse, kõik proovitakse läbi. Ja siis õnnestus hästi palju sellele läheneda ja läbi siis röörichi kunstinäituste sai siis siukseid, visuaalse piltliku taju juurde idamaast ja nii ta idanema, kas ja mingil ajal Eestisse tagasi tulles oli siin siis tol ajal siukseid põrandaalused, võimlemise rühmad nimetati neid seal siis olid õpetajad ja need olid ka venelased muid, aga nad saadeti jälle Venemaalt väljane mingil ajal. Nii et õpetajaid on palju olnud ja oli ka hea võimalus muidugi Gunnar Aarma loengutel käia, sellest veel veendumust juurde saada. Ja tänu teema sellisele heale kõrvaleolekul on alati olnud soosiv ja edasilükkav mõju olnud. Vaheküsimusena, mida sa Moskvas õppisid? Mina Moskvas õppisin insener Kyoteesijat ehk maamõõtmist, teiste sõnadega. Kas sul ei ole kunagi seda konflikti tekkinud, et noh, väga realistliku ellusuhtumisega inimene pidid sa siis olema, kui sa sellist ala õppisid? Ju selle elu ülesanne ongi siis kaks äärmust selgeks saada ja need sobitada siin. Sest tõesti üks nõuab väga ranged korrapärast ja kindlat olemist, aga see maa peal Datsumine vist meeldis, sest üsna palju sai looduses olla. Aga teistpidi ju siis oli vaja arendada edasi midagi muud, mis nüüd siis aja jooksul ei reston. Tänu nende heade õpilastele tegelikult nad on võib-olla minu õpetajad, kes treeningus käivad, kelle kaudu on võimalus siis näha mis inimestel vaja on ja siis arened edasi. Mingil ajal tuleb jälle, kui majandus on näiteks omal ajal tuli tsooniteraapia kursus õpetus peale tuues juurde siis ka meditsiiniäärealade vajadused ja teadvustades need võimalused, missioon. Osates joogat, tuli see jälle kerge õppida. Et sina oled oma elus kogenud jooga toimet. Ja ma võin öelda küll, et see on mind palju aidanud, sest skorpioni natuuril siin ilmas on ikka vigureid palju ja et välja tulla puhta nahaga, saada selgeks, öeldakse paha skorpioni omadused, muuta need heaks ja siis gaasi tegutseda ja olla. See on minule päris päris hea ülesanne olnud. Kui kiiresti jooga toimima hakkab, kui inimene võtab nüüd selle raamatu ja tõesti tahab hakata tegema neid harjutusi siin lõpupoole on väga põhjalikult kirjeldatud, mida, kuidas teha, missugune tulemus. Nii on vist iga asjaga esimene moment, tekib selline hea vasikavaimustus, kõik tuleb väga hästi välja. Kui te nüüd proovite laste peal siis lapsed teevad seda harjutust, muuseas ei nad küsi, ei seletust, ei õpetust, ei midagi. Noh, kui me lapse meelega saaksime vähemalt olla harjutuse juures, siis me võime ka kahe-kolme nädala pärast hakata midagi kogema. Esimene reaktsioon võib-olla, et kõik kohad hakkavad natukene valu märg, kui andma mitte ebameeldivat, vaid valulikult. See on signaal, et tõstis seal piirkonnas midagi, on viltu. Ta ei ole tasakaalu, organismis. Tuleb endaga natuke rohkem tööd teha, edasi harjutada, vahet vahetada harjutusi ja kuskil mingi aja möödudes võtta uuesti käsile ja tuleb väikene üllatus, et oi polegi enam midagi hullu, läheb hoopis paremini edasi. Ja nii oma kogemustest öeldes võib olla et selline sisuline sisemine tulemus hakkab kuskil paari-kolme kuu pärast tulema, sest siis inimene juba hakkab vaatlema seda seestpoolt. See ongi jooga omapära võrreldes võimlemise, kõigi aeroobika nendega, kus väga palju on kõik väljaspoole toimub, aga teekond enda sisse on kõige pikem ja kõige raskem. Kas tulemused hakkavad tulema juhul, kui inimene on järjekindel ja iga päev teemia? See oleks muidugi kõige ideaalsem aga me teame, kui laisad, Me oleme ikka natuke laisemad, kui saame. Ja see ongi noh, igal pool nende heade liikumiste tõkkeks, aga kui on mingi ikas ringkond või, või kasvõi kohad, kus käia, kui hakkame need ringid rohkem olema või laagrid või on meil ka paastupäevad vähemalt neli korda aastas olnud. Ja seal laagrites siis praktiseerides kõiki neid asju kogedes ja vahetades muljed ongi tekkinud kõige inimlikum ja kõige mõnusam selline vastuvõtmise võimalus, sest inimesel on alati selline asi, et peab igaüks leidma omale ikka selle ava, kus ta kõige paremini sisse pääseb. Kas on olemas ka mingid põhitõed, mille vastu ei tohi eksida, et endale mitte liiga teha? Jah, need kehtivad kindlasti põhitööd oleks nii nagu iga võimlemise või harjutamise juures tuleks keha eelnevalt soojendada, tuleks ennast selle peale häälestada, kas siis palvet lugedes või tehakse seda seal vahepeal ja pärastena võetakse. Siis on harjutused ehitatakse ülesse nii nagu mäkketõusmine ja mäkkelaskumine. Et kergemast raskema peale ja raskema pealt tullakse uuesti kergema peale ja siis tehakse lõpu süvalõdvestus. Et kõik see asi nagu öeldakse, jõuaks iga rakuni välja, iga rakk mõistaks, mis on. Nii Bigale sirutusele nagu peaks järgnema ka lõdvestus või ei, vastupidine. Kindlasti, ja ikka olijat pingutan, Jaan, lasen lõdvaks. Peale lõdvestust veel tunnetan ära ka, mis on? Noh, tippsport on sedasi, et eesmärk on saavutada suur tulemus ja natukene jääb pärast puudu selline selline keha usaldamine ja kehaga veel pärast olemine või temaga suhtlemine, maga Tänakseta selle suure pingutuse ära tegi. Ja kui me selliselt Ta läheneme, siis me suudame üle ootuste rohkem. Algul tundub ka, et pehme joogamisse pehme on misse natukene veini, Nikon, teed midagi ja ei anna midagi. Ja mida rohkem tegeled, seda rohkem üllatuseks kõik hakkavad seda ütlema, et ooh alles hakkan tundma, mis siin on, hakkavad energiad avanema, nende energiat, Nende avanemise valitsemine ongi see kunst seal joogal, mida õpitaks. Üks suuremaid vaevusi on lülisamba vaevused inimestele praeguses ajas küll nad on ühele poole viltu ja teisele poole viltu. Jooga aitab siin. Raudselt aitab, sest ma võin ise öelda, et minule taheti kunagi invaliidsus taanda. Raadiku Liidia seljaga mammuti ame, tuli, sai talvel käidud väljas ja ju siis ei saadud hoolitsetud enda eest, nii nagu pidi ja ja Nood lahendust ei olnud. Esiteks tuli minna matkale kõrvale korraks täiesti seltskonnast järele mõelda selle üle ja pärast hakates neid harjutusi tegema olen ma tõesti näinud inimesi, siis öeldakse, et algul pikali sai kuidagimoodi eitaga põrandate üles tõusta, siis kui keegi aitama teda. Nüüd nad kõlpsavad väga ilusti ja siis vahel küsida, et teeme selle igavese nooruse harjutusi veel juurde, sellega veel juurde saaks. Aga muide, jooga ju lubab siin keha ilu säilitamise asendeid neid olevat koguni 80000 kunagi olnud. Jah, see on üks omapärane asi, et nende harjutuste arv on 80000, see on niisugune müstiline arenguna, öeldakse, inimorganismis on nii palju. Nadisid nadiga, imelik sõna meile nadi tunne on eesti keeles on, nii, me teame, see oleks mingi närvideeelne seisund värvide selgitamiseks. Heal lapsel on mitu nime, iga õpetaja teeb oma harjutuse, teeb oma variatsiooni, iga ajastu kasutab oma harjutusi. Need 80000-st on võib-olla kasutusel 80. Ja 80-st omakorda on võib-olla 20 ja omakorda kahe 10-st kasutatakse ühe tunni jooksul võib-olla kümmet jaotatakse alajaotus ära. Algul on kõik venitused sirutused. Siis on pöördeharjutused, et selga keerata ühele ja teisele poole, vabastada teda. Siis on pööratud, harjub. Kõik elundid on korra teistpidi pööratud võimaldades kehal, siis nagu tunnetad, et ahah, midagi teisiti tuleks selles olukorras ka välja tulla. Ja need harjutust tänu sellele annavadki. Sellise omapärase Kompleksi Xe lähenemise ja siis inimene saab ise vaadata. Ahaa, täna tahtsin venitada noosistengolmenjaaritust venituseks. Täna tunnen, et oige keeramine on väga hea, tahaks midagi keeramiseks, siis võtan ja vaatan, mis seal pöördharjutuste puhul on olemas. Ja selliselt väik keskselt alustades pikkamööda kujuneb oma bukett harjutusi, mis on juba sellised, mida keha sõna otseses mõttes nõuab. Nii et ei olegi vaja kaalu jälgida, kui teha joogat, võib ilusasti saledaks saada. Kui see juhtub ka ja Ja juhtub see, et me hakkame oma keha austama. Ja me oleme selline, nagu me oleme. Ja tõesti paljud seda kurtnud, et söögiisu läheb vähemaks, et mis see on. Mis seal ikka on, siis see on väga hea, kui ta vähemaks läheb. No ja ollakse harjutud selle ütlemisega, et terve inimene tahab korralikult süüa. Ja vastavalt sellele, kuidas siis meil on ülesanne, kas viisilist tööd tegema, järgmine päev, siis selge. Et siis toitume tugevamalt vaimse töö puhul siis valime natukene teise menüü. Ja ei ole siin mingeid sihukseid eripiiranguid algul olemas ei olegi mõtet siukseid, äärmusi. Mõni võib-olla tahab katsetada seda läbi ja teeb seda kuid ei ole soovitav, kuna me oleme teatud laiuskraadil ja me peame arvestama ikka seda omapära. See, mis võib-olla on kirjutatud Indias seal lõõskavas päikese all nii riietuse suhtes kui toitumise suhtes, ega need ei sobi siia. Me peame ikka arvestama. Kuidas on joogaharjutused oma nimetused saanud, nad on väga looduslähedased ja mõned lausa lõbusad. Need on jah ajaloo aja jooksul kujunenud vis sellised välja et kes need joogameistrid on olnud, need on vist taotlenud taimset maailma loomset maailma inimesi siis võtnud sealt siis tüpaaži välja ja siis nüüd välja pannud ja need nimed andnud taimede maailmast on hea näide puuharjutused, manni tuge, sirgelt seisangu puu, sõltumata siis lootuse tujukusest, ta on üks hea tasakaalu harjutus, nendest ma ei, nagu ei rääkinud, tasakaalu, harjutused on ka väga tähtsad. Siis taimede harjutused on taimenimed, on võetud lootus, poos on ise juba olemas, selline uhke ja võimas. Siis loomadest on olemas, kassiharjutus on olemas, siis on kobra madu siuksed, klassikalised harjutused, selline elassovi, selline paindlikkus, nagu kassil on või kobraal on, see on ju ideaalne. Ideaalilähedane ja meie selg on muide täpselt samamoodi ehitatud, ainukene asi, me peame selle eest hoolitsema, et selgel selliseks saada. On soovitatud päeva alustada päikesetervitusega ja päev lõpetada kuu tervitusega, mis need on? Need on ühed mõnusad rituaalikad päiks. Tervitus ise koosneb, ma ei tea, kas 12 või 14, oleneb, millises versioonis me seda teeme. 12 14, harjutusest ja see viib meid aktiivsusele tegutsemisele hommikul, ärkame, me hakkame tegutsema. Kuu tervitus viib meid rahulikkuse peale vaimsuse peale. Ja loomingulisuse peale, nii et vastavalt sellele, mille töö jaoks me ennast valmistame, võiksime siis seda kasutada. Ja need kirjeldused on siin raamatus olemas. Päikesetervitus on kuu, tervitus tulevad järgmises raamatusse on hästi keeruline ja raske. Kas on plaanis ka järgmine raamat välja anda? Ja igatsus ja unistus on anda aku joogaväljamees. Aga see on siis tuleviku music. Klooja jumal, selleks annab võimalust. Kas sa veel mõningaid õpetusi või soovitusi võiksid anda, näiteks kuidas oma loomevõimet virgutada? Loomevõime ergutamiseks, jah, me peaksime ikkagi oma füüsilist keha valitsema. Aga loomingu jaoks on väga palju, annavad hingamisharjutused juurde veel hingamisharjutused, mis siin raamatus kirjeldus tõesti lihtsad ja ohud tud. Ja väikene, niisugune ettevaatuska, tihti saame kirjandust kätte. Mõni kirjandus võib-olla natukene liiga tugev, liiga rasked asjad. Et olge alati sihukse aruka mõistusega ja vaadake ja analüüsige, ärge üle minge ja ärge kunagi üle vorsseerige kuskil. Loomingu asi on üldse selline avamine, loominguline inimese avamine, kui inimene on kõiki oma kanaleid üsna hästi avanud, kas joogaga või tegeledes veel mingi muu muu tehnikaga. On olemas taitsiidia, Tsee kungid ja need avavad meid rohke, aga see avamise valitsemine, sele rakendamine ja just õige eetiline rakendamine. See on väga tähtis. Kui me seda õieti teeme ja alati jätame ennast teise koha peale. Et ei ole enne, mina ja pärast siis võtame need teised suuremad nõuandjat mängu, siis, siis läheb asi õie. Samas öeldakse just ühete loomeinimene peab olema tugeva egoga, muidu ta ei suru ennast läbi. Nojah, aga ma ikka ütlesin, et võiks ennem tõmmata tagasi ja mu eeldaja palves natuke olla ja kas ma pean ikka egoga tegema? Või on antud, loob see inimene alati ja teeb alati see nii, on loomeinimeste ning on tõesti suur, natukene rohkem suurem kui tavaliselt, ega ta muidu ei teeks nii. Aga et loomingu oleks siis hea, positiivne elu toetav, selleks oleks ta siis soovitav ikka võtta kuulda eelnevalt ka kõrgemaid soovitusi. Jooga annab ka selliseid soovitusi kaasa, et inimene peab oma mõtteid puhastama oma emotsioone talitsema. Et siis nagu hakkaksid need harjutused ka toimima, on ka vastupidine käik võimalik, et harjutusi tehes. Aga no äkki paremaks muutuma lihtsalt kenamaks inimeseks. Siin on jah, huvitav paradoks, ei oska ka ise seda vastust veel anda, pragavadki taas on üks hidama piibliversioone lihtsalt öeldes anne, õpetad, kus, kus on siis väga palju jooga filosoofiast räägitud, kuid nii imelik, kui see ei ole, seal ei ole räägitud hatha joogast just see, kus ma hakkan eelnevalt keha eest hoolitsema. Tunnen oma isiklikust kogemusest, kuna hakkasin sealt vihast peale, kus keha jäi haigeks. Haiglasse satun, see ei ole ju enam õige. Ja siis leidsin, et ennem peab ikka saama oma kehaga sõbraks ja siis vaatame, mis edasi saab ja edasi kamine tuligi iseenesest sinna kõrvale. Selleks hakkab tulema kas kirjandusõpetus, inimesed või veel veel midagi muud ja kõik see hakkab tulema. Hakkan kulgema selles elus ja hakkan kulgema oma terve kehaga veel terviklikuma terviklikkuse poole. Praegu on lõpuks ometi ilus kevad õitsele löönud, kuidas inimene saaks kevadet niimoodi nautida ja tajuda, et sellest kevade energiast tallega kasus võiks sündida. Puhastavad on, ega see meile ka võõras pole. Nii et kui me ennem puhastaks ennast, siis siis me saaksime kergemini vastu minna. Ja nautida paremini seda loodust, mis, mis iseenesest puhkepea läheb, läheb õitsele täielikult. Selge, et see olukord, kus me praegu oleme, kus kõik on kiire, aega ei ole, teeme tööd hommikust õhtuni ja vahest õhtust hommikuni. Me Oki võõrduma ja väga looduslikust keskkonnast. Ideaalolukord oleks kaheksa tundi tööd, füüsilist, kaheksa tundi vaimset arenemist või keha eest hoolitsemist olemist looduses. Hedas looduses ja kaheksa tundi puhata, siis oleks kõik normis. Noh, me võib-olla nädala jooksul ei saagi kolme minutit paljajalu olla maa peal rääkimata looduses olemisest. Et hea soovitus, kui on võimalus minna siis mere äärde, metsakuskile see tahab muidugi natukene kaugemale minna linnas, sest linnaümbruse linna ümbrus on juba koormatud ja ka sealt puhast leida on natukene puhast kohta on kah päris probleem. Nii et need ei teagi, kui õnnelikud nad on, kes saavad käed mulda lükata kevadel ja kasemahla juua ja oma kase küljes täitud. Täpselt seda ägeja kaotage, hoidke sellest kinni, see on meie trump veel. Eestimaale. Mis sa siis ütled lõpetuseks veel kaasa, kui inimene läheb ja ostab poest selle helesinise raamatu, kus on peale vesiroos ja Pealkiri, harrastame joogat. Kuidas ta peaks selle raamatu siis endale sõbraks tegema, lihtsalt otsast lugema, hakkame proovima. Kõige lihtsam tee, kuna ta on võrdlemisi loetav, esiteks teiseks on ka Tallinna joogaühingu telefon olemas ja küll te leiate ka kontakt inimesi ja kui on õpilane valmis, siis on õpetaja olemas. Aitäh sulle, Holger Oidjärv, üks selle raamatu autoritest kahjuks täna anti, kidronid stuudios ei olnud, sest elu paraku lihtsalt nõuab vahel olemist mujal. Igal juhul aitäh ja ma loodan, et sellel raamatul on minekut.