Tere tulemast külalist stuudiosse. Meie tänane kohtumine on võitjate kohtumine. Kohal on võitud laulude ja palade autorid ja üle 1000 liikmelise žürii meie kirjasaatjate esindajad, kes on võitjad kuulajate seast? Taotaks. Aune veersalu ja kus te töötate, Tallinna piimakombinaadi arvestades praas. Tänan. Sain ma siis Tallinna 21. keskkooli õpilane. Helve Kasemets Tallinna 21. keskkool Endale Leppik, Tartu ehitusmaterjalide tehas. Tasa väina Tallinna piimatoodete kombinaat näitab Aapo Valgast Telegraph isterite Kerstile tehasest Norma monteerija Silvi tärnagu Eesti põllumajandusprojektist läätsima raamatukaupluses Rahva raamat. Tema tuli esikohale oma lauluga ränduri laul, velo lipanud. Hommikul tõusin emaga voodis, tuju minul täna polnud, kuigi tema mustaga sünka sai teise koha. Estraadilaulude osas. Kandsintre. Kolmas koht, laul kollasest lillest. Valter Ojakäär, tema tuli kohtadele kolmetööga. Porno süüdi jutu kolm ammepime oli de la viinad käinud nii tuule eest. Parim on tema rahvalik laul, kolm ametimeest. Estraadipala noorpõlvevigurid sai esimese koha. Ja parim džässipala kahekesi kiigel. Ülo Vinter. Vilistajad sai teise koha ning Uno Naissoo Temad sassi palagaks heite sai samuti teise koha. Boriss kõrverit kahjuks ei ole täna siin ta sõitis ära. Kui kalur peab, peab R-i kaare ruut alla veatu. Või meri võib lainest rääkida, see tuli rahvalike laulude žanris teisele kohale. Meie heliloojad on kõika pillimehed, nii et tänast õhtut aitavad nad sisustada improvisatsioon ansambliga, millele võiks nimeks panna võib-olla Victoria tänase päeva puhul. Kuna ainult trummi nendest keegi mängi, siis võitjate ansamblit avitab löökriistadel Elmar Kruus. Kuidas toimus see raadio toimetuse töö, mille tulemusena selgusid võitjad? Sellest palume rääkida Edgar Selbergil. Kõigepealt pisut statistikat üleüldse kogusele võistluse vältel me saime 2601 kirja. Tegemist oli 11 kontserdiga ja kontsertidel esitati kokku 74 estraadipala 27-lt autorilt. Selle kirjade hulga läbi töötamiseks. Me kasutasime tsehhide abi. Nimelt 12 õpilast 21.-st keskkoolist aitasid. Kaks nendest istuvad ka täna meiega siin stuudios ja võib-olla, et nemad ise räägivad, kuidas nad seda tööd tegid. Tuligi ägedalt kirjutada välja eraldi lehtedele. Hinded, mida olid saatnud raadiokuulajad ja samuti teisele lehele tuli märkida siis kirjasaatjate põhjal nende nimed, nende elukohad, nende tööalad ja Nende saadetud hinded tuli siis nagu topelttöö ja kes pärast selle matemaatikaga tegeles. Päris viimane kokkuvõtete tegemine käis toimetuses kahe mehega seltsimeessõbraga koos vältasime arve masinat, millele raamatupidamisest Endale laenasime. Mudeliga töötanud. Enne nägime kurja vaeva, et selgeks saada, kuidas sellega jagada ja nii me siis võtsime hinded kuni tuhandikeni, näiteks ränduri laulu taga on hinne 4,748. See on absoluutselt kõige kõrgem hinne 74-st palast. Nüüd on kuiva arutamist olnud ja numbrite klõbinat. Võib-olla elustame oma muusikalist tundi oma külalist stuudiot nüüd ka muusikaga. Palume ansamblit Victoria. Igatahes ma kardan, et seda unustamatu mulje Avastaks ränduri. Element ise on väga rahul. Nii meenutuseks või kõrvalt ütlemiseks. Raadiokuulajatele klaverit mängis Hans Hindpere. Klarnetit ja saksofoni mängib Valter Ojakäär. Uno Naissoo käes, tromboon. Viktorignaatjev mängib kitarri ja kontrabassi taga on Ülo Vinter trummidel Elmar kruus. Järgnevalt kuuleme siis nende improviseeritud koosseisus Uno Naissoo pala kaks heite tehtav. Valas kõlas klaver väga tugevalt, sellepärast et siin tuli Hans Hindperele appi. D helilooja Vello lipanud teisel klaveril, nüüd nad mängivad veel ühe pala ja nii nagu ansambel Victoria jutust aru saada oli, nad palusid kõiki aktiivselt kaasa lüüa selle pala juures seal Jenka. Seni, kui me nüüd puhkame, lõõtsutame. Ma loeksin teile ette mõned väljavõtted kirjadest, näiteks suur-suur tänu teile nende heade kontsertide eest oli palju ilusaid laule, võiks sarnaseid võistlusi edaspidigi korraldada, mulle meeldivad väga muusikalised saated, kuulan alati, kui aeg lubab ja siin on üksteistmoodi kiri esitatud puht džässiorkestrimuusika oli väga paljudel juhtudel iseloomulikus, et tal ei olnud seda rahvuslikku omapära, mis on praegu raadiost, kostval saksa estraadimuusikal või Ameerikast Luyamstrongi saatvad esitused. Nüüd on üks tore kiri, seda ma tahaks natuke pikemalt lugeda, teile. Maitse üle ei vaielda, kuid arvamisi avaldatakse sealjuures. Jäägu igale oma arvamus, mis meeldib ja mis mitte. Kuulates raadiosaateid, leidub seal mitmesugust meeldivaid neile vastupidiseid enamik vahepealseid. Meie seas pole isikuid muusikalise haridusega ega muusika tundjaid, oleme keskealised ja eakamad maainimesed ega taha oma arvamust ega maitset peale suruda teistele. Igalühel omad kõrvad pea ja maitseveega olegi hea, kui kogu aeg antakse saateid vaid meie maitses. Jää siis aega töö tegemiseks aina istu ja kuula. Teiseks palju ühekülgset head võib muutuda viimaks tüütuks ja vastumeelseks, nii nagu alati. Pardipraad ja pannkoogid ühtejärgi söögiks väänavad. Viimaks südame. Ja järgmine, minu meelest võiksid meie heliloojad luua midagi rohkem sertsakamat ja meloodilisemad. Järgmine kiri. Ausalt üteldes ei meeldi ühegi laulu meloodia. Muidugi ma ei ole mõni muusika kriitikaga helilooja või muusikateadlane, kuid muusikast taipan ma palju. Olgugi et nooditehnikat ei valda edasi kirjutata, niimoodi niuke soovitus. Kui meie heliloojatel endal vaimu peale ei tule, siis kuulake saksa muusikat, ehk annab see inspiratsioon. Ja lõpetuseks olemeetri kolmanda kursuse füüsikud, kuigi tudengitel on alati vähe aega, püüdsime siiski kõiki kontserte kuulata ja hinnata. Kui juhtus, et kontserdiaeg langes kokku õppetööajaga, siis sai kasutada teatud taskuraadiot. Arvame, et see fakt juba näitab, kuidas kontsertid meid huvitasid, nii vaat siin on nüüd kahesuguseid arvamusi. Vanarahvas teab ütelda, et võitjate üle kohut ei mõisteta. Praegu te peate siiski vastust andma. Mis puudutab saksa metoodikasse, ma arvan üldse küsimust nii üles tõsta, et me peaksime mängima Ameerika moodi või saksa moodi tegema muusikat. See põhimõtteliselt ei ole õige oma moodsa tegema ja tihtipeale samamoodi tuli hästi välja. Ja, ja võib-olla mõnikord on ta liiga konstruktiivne, isegi kui inimene otsib, siis tihtipeale teinekord pakub üle. Aga parem on ikkagi otsida. Teinekord leitakse ka võib-olla jah, et seda niisugust rõõmsat muusikat ja optimistlikku muusikat oleks rohkem ehk vaja küll näiteks eriti džässivaldkonnast, kus tihtipeale on rohkem niisuguseid melanhoolselt ja nukraid lugusid. Muide, mis puudutab seda omapära puudumist, siis ma julgeks natuke vastu vaielda igal juhul vähemalt viimasel ajal loodud palade juures. Ma mõtlen neid palasid ka müts, mis võib-olla olid nii esitatud muusikalise tunni raames. Ma arvan, et üldreeglina absoluutselt oma pärata palasid seal ei olnud, aga nüüd on meil ikka enam-vähem juba niisugune oma liin kujunemas. Ja jutt võib-olla ainult sellesama liini sees paremast halvemast, muusikast, kui hästi eredalt üks selline lugu välja kukub. Külalised raadiokuulajate poole pealt on kogu aeg vaikinud. Praegu paras moment, omad tingimused, tomat, nõudmised, pretensioonid esitada heliloojatele. Mida te ootate neilt, mida te tahaksite, millega te rahul ei ole, ikka uusi ja häid laule. Vaat siin ühes kirjas on üles tõstetud küsimus, et mida laulda seltskondlikke koosviibimistel? See küsimus oli niimoodi, et üks raadiokuulaja soovis teada, mida laulavad heliloojad, kui nemad seltskonnas on, seda me võime täna kontrollida. Aga nad võivad ütelda ka. Tavaliselt ei laulda. Ma tahaks ühte eksperimenti teha, nimelt kui ma siia tulin. Kell oli siis, kelle poole tulime, siia pool viis maa, sain otra, Rootsilt sain ühe teksti. Ta oli eelnevalt, kui tulete siia, võtke midagi uut kaasa. Ja Erm oli Carlasedki aeg, ruttu läheb, et ma jõua lugu valmis. Ma jõudsin siiski ühe loo enne valmis teha, ma tahan näha, kas viie minutiga saame selgeks, võid sa ühesõnaga vaatame. Lähme. Pealkiri on enne ja nüüd vanasti armastasid hõiskasid, et lähed ja tood kas või suurest vankrist kallimale ta, ma nägin ükskord viisi ühe sõrme kätte. Laulab varemete näiteks vanasti, kui armastasid Luis ka sidet, lähed ja tood kas või suurest vankrist kallimale ta Haeluli jahe Luli jäädot kas või suurest vankrist kallimale ta. Ja teine on vanasti vihastusid, saatsid teise kuule, kuigi tundus sinna minek lootusetu luule vanas diviis komandeeringu kohtlasse või Karksi, kes siis uskus, et saab sõita veenusele vastu, nii. Vaatame, mis tuli. Klaar juurde, palun kõik, vaadake, teksti läheb ära, siin. Aga heliloojad. Vaid see asi oleks kiirem läinud, kui oleks olnud vähem teksti tekstiridade vähem olnud. Praegu kippus keel rulli minema seal liiga palju. Midagi nii, nüüd võib-olla natukene sööme, joome, siis näitavad teised heliloojad, mis tal kaasas on. Vahepeal võib-olla muusikat, võistluspalad, eks ole. Korda siidijuttu kolm ammepim olide la viinad käinud nii tuule eest kui vees ja. See on nüüd mu poja üpris vein. Ja sõna võttis kuu tõrva ja. Ta võib ikka või kõike muud kui pintslit Nibeekis, aed tõrvatagu. Tõsijutt. Tõsijutt. Jah. Jooma la. Peale. Korda ja siidijuttu kolm ametimees oli ta läbi käinud nii tulest kui veest ja. Ja sõna võttis libaikaja. Miks on nii vilets ateljeed, meie poeg ükskõik, kas Apahandapa lood või poepaanid, seep ikka üks v siid kutsunud, puudellin, õelad ja puudeeellinnid. Tõsijutt, tõsi. Kui kalur peab pulmi, peab meri kaane ruut all on tuttav ja toonitud. Kuivi saame olla ja ka, et ma olen viimasel ajal läbi, ei saa. Apymmadon Friske töötuid Sudegu olla angerjat pikka ribu võib püüda aga seal nõnda põnna, kui tädid saavad käest kätte, ei saa. Läheme siis võitja juurde, nüüd, mis on tal enda kaitseks öelda? Ütelda on. Mul on muidugi hea meel, et ränduri laul, mis on kirjutatud ott Rootsi tekstile On niisuguse kõrge hinnangu saanud. Muidugi omalt poolt ma püüan, et ma tulevikus veel suudaks niisuguse laulu kirjutada. Lipanud tutvustas juba ühte laulu ja nii palju, kui siin kuulda oli, on nii mõnelgi teisel mehel veel midagi kaasas. Muusikaline sõna- onu Uno Naissoo. Ma võib-olla teeks niimoodi. Nägin oma kolm niisugust teemat, mis ma olen praegu nii kumisevad, nojah, ühesõnaga nii paberile pandud, aga mis ei ole veel lõplikult võib-olla valmis. Ja üks oleks instrumentaalse muusika ja tarvis nii-öelda džässmuusika jaoks võib-olla improseerimiseks. Ja kaks teemat oleks siis tekstiga, kusjuures muidugi tekst ei ole. Ja selle tõttu ka muusika on veel poolfabrikaadid olukorras. Sinu puhul on vist üldse sageli nii, et su laulud saavad enne valmis, kui tekstid? Kahjuks küll ma ei ole ise tahtnudki nii teha, aga aga need teemad tulevad nii umbes poole seitsme hommiku ja kuni liialt ära läheb ja siis ma olen sunnitud leppima olukorra faktiga. Ja siis pärast vaata, mis nendega ette võtta. Mida ta esimesena kuule, ma nägin kõigepealt instrumentaalse teema. Mõeldud nii, et no endiselt teame, improviseering sobivad džässmuusikat on endiselt vähevõitu. Mis on see muusika olemas, on omamoodi niisugune müstika. Mõni tahab teda kirjutada, ei tule välja teise, teine ei taha ja tuleb välja. Mõnikord tundub, et harmoonia peaks olema seal väga huvitav, originaalne, põnev. Teiselt poolt jälle teinekord mõni päris niisugusse lihtsarmoonega lööb isegi rohkem läbi. Mul on siin praegu üks niisugune teema kus on võib-olla ka mingil määral rahvuslikku karakterit ja arvestades niisugust vete voolamist nendest äsja painduv peades kukuvad nire. Umbes midagi taolist, kui sa lubad, ma loen ühe raadiokuulaja kirjastuse lõigukese kommentaariks. Selle mängimiseks pole vaja pillimängu ega laulu vaja õppida, võetakse pillid, aetakse neile hääl sisse, teinekord jorutatakse sekkariimita. Sõnu tuleb siis, mis tuleb, ja see ongi kerge muusika, nagu kassid jookseksid klahvidele. Siis üks niisugune laagri moodi, siis, mis mulle endale tundub, et ei ole mitte eriti värskena tuli nagu ta tuli. Võib-olla ei lase käiku ka. Umbes nii materjal, aga siis ma hakkasin sel sügisel muidugi aastase hilinemisega vähemalt uurima Piitelsete muusikat, milles mis on hirmsasti laineid löönud tänapäeva noorte hulgas ja milles ma algul suhtusin see teatud eelarvamusega, arvestades seda kära, mis on nende piitasid, ümber olnud. Aga tuleb siiski välja, et niisuguse teatud kommertsiaalse varjus on siin küllaltki palju neist omapärast muusikat, mida võiks just eriti rahvaliku muusika rikastamiseks arvestada. Ma mõtlen just nende pyydelsete kitarristide huvitavamaid ja paremaid teoseid, mis paistavad silma sihukse värske harmooniaga, mis ei ole selle juures mitte väga keeruliseks aetud nagu rahvalik muusika, seda ei tohigi olla ja mis on selle juures ka vormilt teinekord ikka väga põnev, kus ei ole ainult kaheksat aktilised 16 takis fraasid, aga on ka üheksased seitsmesed, mis mõningal määral on ka omased meie vanemale rahvamuusikale seotud, aga niisuguse lihtsa ja siira väljenduslaadiga. Kõik see niisugune omapära on siiski küllalt arusaadav, nagu Piitelsite oma populaarsla näitab. Nähtavasti selline muusika võib saada krahvalikuks, vaat umbes niiskusest plaanis. Nii meie moodi küll ma tegin ka meloodia, mida ma tahaks edaspidi lindistada. Meestrio kolme kandle ja trummiga. Midagi taolist, aitäh. Kellel veel on kodust kööki natukene kaasas? Ei ole sinu lugu kaasas, aga ei ole poissi särama. Praegu mängibki. See aga võib-olla teeme niimoodi et teema annavad raadiokuulajad, nende esindajad, ansamblil Victoria on vaja seitse nooti. Palun nimetage omal valikul seitse nooti, meile lipandan, valmis diktaat üles kirjutama, nii, alustame reele. Sall. Ja nii ansambel Victoria asub seda pähklit purema ja. Vaata, mis nad nüüd valmistaja selle teemaga Autoritel on, võiks palve teile veel, et lugu särtsakas oleks. No näete, nii see muusika tegemine käibki. Imelihtne pane tunniga neli hinnad nädala nädalalehe lahti ja siis juba näed, mis siis saab, kui ära süüa? Võib-olla üks väike intervjuu enne, kui nüüd teema valmis. Kuidas teile meeldib mõlemad teemad on, tema on niisugune küllaltki võimalusi pakkuv, omapärane, pean Hanada tarvitades keerulist terminoloogiat, sest võib-olla mõni muusik inimene ka kuulab, sa saad rei kreemi, noor. Tooria laadis tooriamis vaheldub loomuliku Minoriga. Näete, kui targa teemade tegite. Ära lõppes. Aga õpime ise peale, lõpp siis, kui tuleb lohule EKP Eesti lugu välja, kindlasti oleks esiotsad võistlusele mahtu, muu ju ajalehes suure kollektiivi looming valmis kriitika ette kusagil olge. Te olete tähele pannud? Eriti instrumentaallugude pealkirjad on vahest nii, et Naissaar oli neid kaks, eite mul vist järgmine tuleb kaks taati kolm sugulast ja nii edasi, mille pärast numbrid hakkavad juba korda, asi on sellised, pealkirjad on otsa lõppenud, ei tule uusi pealkirju, nii et kui teil on siin mõne mõned olemas, kindlasti kasutame neid. Sellel lool ei ole ka pealkirja. Ja mis te talle pealkirjaks paneksite? Nii need on teie ettepanek. Ei tea, väga kulunud pea kirjanduses või kunagi tulevikus kunagi tulevikus. Praegu ei tule midagi meelde, on pealkirjaks. Ennaktempos tempos. Kollektiivne looming, kollektiivne looming, lõbus muusika, tra lõbus muusikapala, kas oli lõbus? Oli nii, vaatame siis erinevate hakkavad ise tehtud, hästi tehtud. Tükike kärast. Omavahel. Umbes sinnapoole. Kommunari kingad ehk ehk harjutamine teeb meistriks. Nii millisime välja, valime. Ise tehtud, hästi tehtud. Kas on juba teatud hinnangu andmine? Panen ette siis selle Winter ettepaneku ise tehtud, hästi tehtud. Kes on poolt? Ühel häälel vastu võetud. Meie aeg on nii kaugel, et me peame andma sõna muusikasaadete toimetajale Edgar Selbergile. Täna on siin stuudios koos võitlejad, kuid need raadiokuulajad, kes praegu aparaatide juures istuvad ka nendel on võimalik osutada viitajaks. Sest üks punkt võistlustingimustes raadiokonkursil oli see ülejäänud, kellel ei õnnestu stuudiosse pääseda, saavad soovi, kontserdid. Ja nüüd järgnebki nii-öelda teine etapp, meie tänasel kohtumisõhtul. Loosimine loosimis komisjoniks, palume kõiki osavõtjaid. Kõigepealt veeretab loosiratast Anna juursalu. Minu soov oleks kuulata Näki laulu kolmekrossiooperist. Roberta are. Head sõbrad loosimiseks sai nüüd algus tehtud ning meie tänased külalised veeretavad peatselt loosiratast edasi loterii saadet, aga jätkame kolmapäevases muusikalises tunnis, kus kuulajate neid palu, mis täna meie arvuka loosimis komisjoni abil välja tulevad. Külalisstuudio aeg saab kohe läbi. Võib-olla et saate alguses ei tulnud küllaldase selgusega välja kõik võitnud palad. Lubage veel kord korrata. Niisiis estraadimuusika raadiokonkursi võitjad, estraadilaulude žanris Viktorignadjeff ränduri laul, esikoht lipanud Musta kassi enka, teine koht, Hans Hindpere lauluga kollasest lillest saavutas kolmanda koha. Rahvalike laulude žanris oli Valter Ojakäär esimene lauluga kolm ametimeest. Teise koha saavutas Boris Kõrver lauluga meri võib väimehest rääkida. Rebaladest tõsteti esile Valter Ojakääru noorepõlvevigurid ja teise koha saavutas Ülo Vinter palaga vilistajad. Džässipaladest oli jällegi kõige edukam Valter Ojakäär. Oma palaga kahekesi kiigel ja Uno Naissoo saavutas teise koha palaga kaks eite. Suur suur tänu kõigile žüriiliikmele, kelle kirjad määrasid niisuguse järjekorra. Loodame, et aitate leida vastusega meie järgmisele küsitlusele mis peab välja selgitama populaarseima estraadilaulja suhteliselt uuemate nimede seast. Sellest täpsemalt viimases raadiolehes. Teisipäeva õhtuses muusikalises tunnis.