Armas kuulaja soovin sulle kaunist päeva algust. Möödunud nädala kestel kogunud piiblist mõttekillukesi, mis räägivad meile muusikast. Alustasime päris algusest, kui jumal oli loonud taeva ja maa, mere ja veteallikad. Taevaelanikud kiitsid ja ülistasid jumalat ning see oli justkui esimene laulupidu seoses meie planeet maaga. Seejärel kõndisime koos läbi inimajaloo, vana testamendi ja uue testamendi vahendusel ning nägime laulmas ja musitseerimas kuningas taavetit tema poega, saalomoni ega prohvet Iremiiat. Need olid maised laulikud. Edasi mõtisklesime taas taevasest laulupeost, kui inglikoorid laulsid kiituslaule Jeesus Kristuse sünniga seoses. Ning lõpuks mõtisklesime apostel Pauluse juhistest organiseeritud koguduse elust. Kuslap, laulul ja muusikal on ka oma kindel koht. Täna hommikul lõpetame selle muusikalise rännaku ja ilmselt on juba ettearvatav, et see loodud pilt saab omale raamid taas taevase laulupeoga. Niisiis pisut muusika tegemisest läbi piibli viimase Johannese ilmutusraamatu ilmutusraamatus on sellel musitseerimisel kaks poolt. Esmalt taas otseselt taevane pool. Kuigi ilmutusraamat räägib läbi oma sümboolse keele palju hea ja kurja vahelisest võitlusest siin maa peal vahelduvad need maised stseenid aeg-ajalt taevastega. Johannes kirjeldab oma nägemusi taevasest pühamust või taevasest templist. Need pildid on eranditult seotud taevas elavate inglite ja teiste olevuste ülistusteenistusega. Näiteks ilmutusraamatu viiendas peatükis, kus Johannes kirjeldab nägemust jumala tallest, kes avab rullraamatu pitserid, ütleb apostel. Kui ta oli võtnud raamatu, siis need olevused ja need 24 vanemat heitsid maha talle ette. Igaühel oli käes kannel ja kuldkausid täis suitsutusrohte. Need on pühade palved. Ning nad laulsid uut laulu. Sina oled väärt võtma raamatu ja avama selle pitserit sest sina olid tapetud ja sina oled ostnud jumalale oma verega inimesi kõigist suguharudest ja keeltest ja rahvastest paganahõimudest ning oled nad teinud kuningriigiks ja preestriks meie jumalale. Ning nad hakkavad valitsema kuningate üle ilmuma. Ja ma nägin ja kuulsin paljude inglite häält troonija olevuste ja vanemate ümber ning nende arv oli 10000 korda 10000 ja 1000 korda 1000. Võib-olla on pisut võõrastav olnud, kui ma olen taevaste stseenide puhul kasutanud väljendit laulupidu. Kuid see Johannese kirjeldus, kus on pisut räägitud ka esinejate arvust 1000 korda 1000 ja 10000 korda 10000 ja kõik nad laulavad, see annab ikka tõelise grandioosse peo mõõdud. Kõik need loendamatud taevaelanikud ülistavad oma lauludes jumalat tema armastuse ja tarkuse pärast. Ja nad rõhutavad korduvalt, et jumal on väärt sellist austamist. Nüüd edasi aga Johannese ilmutusraamatu musitseerimise teisest poolest. Ja see kõneleb ühest külaliskoorist kes esimest korda sellisel grandioosse laulupeol üles astub. Kuid karta on, et sellest koorist kujuneb selle peo peaesineja. Kes on see kuur ja kust nad tulnud on? Ilmutusraamatu neljateistkümnendas peatükis räägib Johannes kõigepealt ühest valikkuurist, keda ta taevas esinemas näeb. Nad laulsid uut laulu trooni ees ning nende nelja olevuse ja vanemate ees ning keegi muu ei suutnud õppida seda laulu kui vaid need 144000, kes on ära ostetud ilmamaalt. Ja see jälle kirjeldab Johannes üldkoori esinemist järgmises viieteistkümnendas peatükis. Ja ma nägin otsekui tulega segatud klaasmerd ja neid, kes olid võitnud metsalise ning ta kuju ja ta nime arvu seisvat klaasmere ääres jumala kandled käes. Nad laulsid jumala sulase Moosese laulu ja talle laulu. Suured ja imelised on sinu teod, issand jumal, kõigeväeline õiged ja tõelised on sinu teed, sa, paganate kuningas. Johannes mainib isegi seda, mis lauluse ühendkoor laulab. See on Moosese ja Talle laul. See nimetus vihjab tõsiasjale, et selles laulus on vähemalt kaks erinevat karakteersete osa. Üks on ehk pisut kurblik, sest see räägib nendest võitlustest ja kannatustest, millest iga inimene selle päikese all peab läbi minema. Kuid teine osa sellest laulust on kahtlemata võidulaul. Moosest on siin nimetatud eelkõige sellepärast, et see meenutab pilti Iisraeli rahvast, kes laulab vabanemise laulu Punase mere kaldal, kui Egiptuse orjapõlv on jäänud selja taha ja hirmuäratav vaenlase armee kunud Punase mere voogudes. Väljend talle laul aga kõneleb meile jumala tallest ehk Jeesus Kristusest kes saavutas võidu kolgata mäel ohverdades oma elu meie päästmiseks. Ja see ütleb meile seda, et Jeesuse surm oli tegelikult võit kurjuse jõudude üle mis tagas meile pattude andestuse. Ja ühtlasi lunastas ka priipääsme taevasele laulupeole. Ja nüüd taevasele laulupeol ülistavad kõik need vabad ja päästetud inimesed jumalat tema armastuse ja tarkuse eest. Hea kuulaja kui sa oled osalenud Tallinnas laulupeol, siis suudad sa pisutki hoomata seda ülevat tunnet, et mida see pidu inimese hinge poetab. Ka käesoleval suvel on taas võimalus seda kogeda. Kui Tartu lauluväljakul toimub vaimulikel laulupidu. Need peod on sellised maised teetähised, mis aitavad meil oma elukoormat kanda ja ikka paremast unistades edasi astuda. Kuid lõpetuseks tahaksin teile soovida, et kui kord reaalselt jõuab kätte selle taevase laulupeo aeg et siis sinagi võiksid olla üks selle suure koori liige, kes saab osa sellest grandioossest, ülevusest ja vabaduse tundest ja võidurõõmust, mis täidab südant, kui me oleme lõpuks kõik koos jumala trooni ees. Me palvetame, armas taevane isa, me täname sind sinu sõna eest, mis meile kõige muu kõrval kõneleb meie maa igavesest saatusest ja maalib meie silme ette ka pildi sellest grandioosse taevasest laulupeost, mis saab toimuma aegade lõpul. Aitab meil palun sellest peost unistada ja valmistuda selleks ka oma igapäevase elu keskel. Rõõmusta meid ikka kauni vaimuliku muusikaga ja aita meil olla kõigil meie elupäevil sinuga lähedastest sõbrasuhetes. Me täname sind kuuldud palve eest. Jeesus Kristuse nimel. Aamen.