Tervitan teid. Kallid ajaloo huvilised, raadiokuulajad. Täna ma võtan teid kaasa, jällegi. Lähme Jaapanisse, seekord. Esialgu olgu see aastaarv 1000 549549 Sel ajal, kui oli Moskvas, valitseb Ivan Groznõi elemendid praegu Jaapanisse. Ja on teada ainult sel aastal, nimelt 1549. Jõudis Jaapanisse või asus õieti Jaapanisse elama. Jaapanis niinimetatud ristitud sajand nimelt 100 aastalt umbes järjest oli siis Euroopa ristiusu levitajatel võimalus Jaapanis kanda kinnitada ja kohalikud võimud ei olnud sellele vastu. Kuid nüüd ajalugu näitab meile, ma ei kavatse seda täpselt seletada, siis et see on omaette probleemsaate lugedes ja ta ise ajalooraamatutest, aga ma räägin teile, siis puudub. Kultuuri arengu külge, nii et aastal juba 1640 tähendab noh, üheksa aastat vähem kui 100 aastat, eks ole. Juba siis aetakse viimane kui üks Euroopa misjonär Jaapanist välja. Nüüd ma ei hakka seda Kaldili selgitama mikspärast, seda tehti. Lühidalt Paidet. Jaapani võimud märkasid, et Euroopa jutustajad oli kohalikule võimule kahjulikud ja töötlesid selle võimu vastu. Nüüd aga on huvitav märkida, et ainult mõned üksikud hollandi kaupmehed said loa. Neil lubati jääda väikesele saarele Nagasaki linna lähedal. See on Akasaki sadama lähedal. Tohtis sinna jääda need hollandi kaupmehed, neid oli siis määralt vees õigus ja seda ka kasutasid väga hästi. Nii ja nüüd tuleb kinni väljate, Jaapan jäi Euroopa maailmale kauaks ajaks jällegi suletud maaks. Viide oli terra incognito terra incognito eurooplastele ja see kestis kuni 1750. aastani. Jaapani eluviis oli Euroopast täiesti tundmatu. Jaapanile vihjasid vaid mõned üksikud kunstiesemed, mis olid Jaapanist pärit. Ja mida kaupmehed olid, saadi Euroopasse tuua. Nüüd uues pealinnas eedos. Ja nimi oli Edo pealinna nimi. Praegu on ta linna nimi, Tokyo oli see oli siis uus pealinn tol ajal 1750. Ja näeme, et selles linnas on juba vana sõdurite kasti või ütleme, seisuse kõrvale tõusnud ka uusrikas kaupmeeste seisus kaupmeeskond. Ja mul on siin käes üks huvitav kogu nimelt jaapani siidimaalide ja õitse jaapani kunstiesemete kogu album. See kogu on Pariisis ja kogu nimetatakse Anett Ostjee vussi kee kogu see on huvitav kogu Nacipa vaatangi, neid asju, mis on pärit tolleks ajaks, nimelt 18.-st sajandist. Siin me näeme kõigepealt. Ühte elamut. Ja siin on ka öeldud, kelle elamusi on seal elamu, peremees on ana puusa, san Hana puusa samm-samm, tähendab noh Ärlavid visanud või niux tiitel ana puusa visanud. See maja, selle maja üldine vaade, nõudme, näeme seal varikatused ja üldi, katused on kõik nurgas ülesse kerkivate otstega. Nii et nad ei ole sirged väljad, nad nii kumerad üles kerkivad otstega, lainelised kivikatused, miks ta kõver peab olema, asi on ilmselt sellepärast, et nende usk eeldab, et kõik, mis seal kõver, seda kardab, kurivaim või paha vaim. Sirgegi paha vaim pääseb kergesti kallale, ligi teeb, teeb kahju. Ja lihtsada Johanabusa sani maja. Vaadates me näeme, et need seinad on liikuvad. Leid võib, lükati edasi-tagasi, niuksed, lükandseinad ja nende kohal nagu midagi juht palkuni taolist ümberringi ja selle selle peale siis varikatused laiemad kui see. Kui heina siin päris palju üle, nii et vihmaga vähemalt seal all seista. Ja elamu on, paistab väga üldine üld üldiselt öelda, et väga kerge ta on puidust. Ja no ilmselt on see sellepärast, et maavärinad on õiged, sagedased nuhtlused selles kandis ainult üks sein, majad on siis krohvitud sein, kõik muud niuksed, õrnad, paberist. Need lükandustega verandalt pool läbipaistvas seinad. Kui me tube vaatame, siis toad on esimesel pilgul tühjad. Midagi ei ole toas. Neid eraldavad niinimetatud Fušuuma Fušuumad Fušuuma seal värvilisest paberist liikuv sein, põrandale punutud vaibad, tatami vaibad. Ja kui sisse minnakse ruumi, siis võetakse, elas puidust keedad keeta. Puidust skandaalid ja pearuum, mis seal kõrgemal tasemel. Kui alkov Solsi Dakonooma niinimetatud seal siis seal oli siis seina peal, siis samad pronksikrohv seina peal on siis püstloodis Iirimaal suur maal, seda nimetatakse kake Emono. See on siis igas majas niisugune sümboolne, kõige suurem pilt. Samuti on selles suures ruumis ka üksainuke vaas. Selles Payson vaid üks ainukene õis, suur õis küll selle eest krüsanteem ywoodini õis, aga ainult üks õis. Ja me näeme pidulikku tseremooniat seal. Anab USA Sander peremees, see valmistab teed. Muide tee valmistamine on kohutavalt tähtis ja pühalik toiming, terve tseremoonia, terve tseremoonia. Ja selleks on ka oma erilised esemed. Seda köetakse vastavalt väga peeneks tehtud küttematerjaliga. Ja keesegamine on ka omaette suur kunst. Et isegi seesama peremees Hana puusse, see ta on põlvili selle teekannu uisel teekeetja ees põlvili äsja pühas niukses seisundis. Jälgib, sellega on pidevalt nii, kaua ta keema läheb. Ja siis pärast seda ta valab seda, teeb seal suure pidulikkusega asjadesse ja pakub ka oma oma kodustele. Nüüd järgmine pilt näitab, kuidas maja teises otsas teises küljes pühitakse põrandaid, see on väga tüüpiline toiming siis jaapani jaapanimajas või perekonnas. Seal on lausa sundviisiline igapäevane pühkimine, nühkimine, pesemine ja puhastamine. Maja pidi olema alati iga macho moment, piinlikult puhas. Vaipu ja liikuvaid seinu vahetati tihti. Viibime kaugemal, klopiti puhtast tagasi, pesti ära ja pandi jälle üles. Nii me näeme ka seda, kuidas hoolitseti ihupuhtuse eest tol ajal Jaapanis. Nii kõikides jaapani kodudes on olemas vannituba, mitte nii, nagu meil praegu on, me näeme. Aga seal oli siis vannituba, niisugune ruum, kus asus suur puidust Pali noortoober, näiteks kui teda labasema sõnaga ütleme, toober. Ja puus ooperis asuse köetava müüri kohal nööri peal, et Allar Jõksi tuli võistluse tassis, küttasid see vesi oli, oli soe. Ja mis oli huvitav asi, enne naad ei pesnud ennast seal toobris olles, vaid nad pesid ennast ennem juba ära, kui toobris läksid. Tähendab ümber ja seebile sõnaks juba väljaspool Soobrid, eks ole. Ja siis loputad varasemale kannuga vett pähe ja peale puhases juba enne enne enne ära, kui ta palisse läks. Paris läks siis seal tegelikult pestud, seal ainult istus teaduse aja ja nautis seda sooja vett, eks ole. Need vesi jäigi pärast seda puhtaks ikkagi. Ja, ning kogu pere võis järjestikku seal palis ära käia. Niinimetatud kümnemis etikett. Kõigepealt 10. perekonnapea, tähendab isa siin antud juhul siis pojad siis perenaine, siis tütred ja lõpuks teenijad. Peamiselt naisterahval, piine tüdrukud. Ana puistas Anier, abikaasa nimi on Ossune, san, osunessan. Näed ja näidatakse, kuidas tema siis pärast vanni teeb omale seal niisugust peaaegu ütleme, meik neid kappi või ilusad vennast, ühesõnaga. Pidanud oma kulmukarvu ja väikese tualettlaua ees. Muide, sellel laual ilutseb pööratav peegel, Krimmargune pööratav peegel. Ja selle laua ees ta istub ja tema teenija siis kammib pereproua juukseid. Ka see on aeganõudev ja väga keeruline protseduur. Lakitud kammide ja hõbedaste juuste nõelade õige paigutus. See nõuab tõelist virtuoosid teeti meisterlikkust. Ja nii osune stan, ta kannab siis igapäevast niinimetatud igapäevast avarat kimonat kimonosse, nendeni rõivas ning laia pikka siilivööd. CV nimi on ka olemas OP hoobi hoobi v lai hiiline v. Ja seda sõlmitakse siis selja tagant. Suure sõlmega ja sõlme suurus oleneb ka sellest, kes kandja oli. Mida tähtsam oli kandja isik, seda suurema. Sõlme ta tohtis teha ja tegigi seda. Ja see oligi siis sellist näha, karjuma seltskondlik seisund millisest asemel miski kihistaulise inimene. Ja vöö küljes kandilise riputati vöö külge ka portselanist ehteid, niukseid päikesesid, lelusid. Tema prill, proua. Vöö küljes on üks portselanist valmistatud kujukese kujutab skandaali valmistavat naist, kes valmistab. Ja kimono all on Talsis Assetoori. See tähendab nelinurkne Valgret obligatoorne abielunaisel valgel nelinurkne. Tüdrukutel pidi olema punane rätt aga abi naistel oli ta valge. Ja jalas on tal abid. Tabyson vatisuss. See on kahest osast koosnev. Üks osa sellest ussist on siis mõeldud suurele varbale suurele varbale ruumi teha ja teine osa siis ülejäänud varvastele. Omapärased sussid. Temal on kolmeosaline soeng, nii imelik kui see, kui polegi üks osa soengust tantsisid laupäeva kohale üleval ja kokku kammitud ja üheksa kukul tehtud niukse tutiga. Taoline ja kummagi pool oimukohad on sellelegi ka maadi tutsi tehtud, nii et kolmeharuline soeng. Ja ja mais istub puuhobuse seljas, jobul on tehtud nii minu meelest seitse stiliseeritud kombel, mitte nagu meie hobused omal ajal mäletame, kui me, lapsed olime hobuse moodi, aga ei, seal on täiesti see friiseeditud. Ja, ja tema vanem vend, see on siis umbes nii kaheksa-aastane. Ja ma harjusin kirjutamist, bambus sulgudel, käes, bambussulg, midagi täitesulepea taolist, sinna ei panna kinni vedeliku sisse ja ta kirjutab seal. Muidugi sir, kunst ei ole lihtne, sest et tähed on ju ikkagi hieroglüüfid. Seda maalimine nõuab suurt kannatlikkust ja ja täpsust, sest iga väikene erinevus klipist võib anda sellele märgile hoopis teise tähenduse. Ja nende väike õde kiku on tema nimi, õde mängib siis ta seljas ilus, ilus, lilleline kimono ja sees kimonosse on kujutatud selle kimono peale maalides muinasjututegelasi ja ta ise mängib nukkudega. Nukud on võrdlemisi meie nukkude taolised, selle vahega, et pead on palju peenemalt ja hoopis kunstipärasemaid välja töödeldud. Kuna siin veel pilte selle kohta nii huvitaval kombel tuua teile ka näiteks samas maja kõrval tänaval, mida me läheme? Seal on üks, üks kaupmees. Ja tema kaupa värsked makaronid, makaronid on ta nii serveeritud, üleval on mingisuguse vastama, noh ütleme sõela kaudu, Natalja laastud ripuvad nagu no ütleme nagu mingisugune suur varrukas ülevalt alla makaronid. Ja siis, kui ostab perenaene, nüüd makanalüüsis vastava puu, puu niukse puu noaga, tõmbab neid makarone nii palju, kui tahab. Ja siis võtab ka vastavalt siis raha, kuigi ma ei tea, kuidas te seda raha võttis, seda silmasaladusse, mida ma ei oska seletada. Ja nüüd nüüd vaatame seda ühte kaunist. Ja tema ametikoht oli siis. Edu eeslinna Joshi vaaras Joshi vaara. See eesliin oli tuntud selle poolest, et seal olid lõbustuskohad pealinna lõbustuskohad. Ja, ja seal see keskus, kus sama haru töötab, see, selle teistsuguse nimi on Ukja. See oli siis kõige peenem, veel kõige peenem niukseid, hõrgutavaid naudinguid pakkuv ettevõte. Mis seal siis võime näha, siin on pildilt toodud, ära näeme, diaatrid. Kabuki teadis, et ma nägin, mis seal teadis. Ison. Ja teemajad, siin käivad väga jõukad inimesed, kaupmehed, peamiselt uue ajastu võimumehed aga ka noh, kergemeelseid perepoegi, kes pärimas suuri rahasid ja preemia isegi samurai, kuigi samuraid lõid ju aadlikud ja nad olid saanud oma moraali jumalale Bushidole. Bussis oli ainult tõotused, nad elavad tagasihoidlikku askeetlik, elu pandanud samuraid, aga ei, nad ikka siiralt natuke sulid seda asja ka sind näha ja nii edasi. Nii ja nüüd me näeme siis puurvestidega varustatud akende taga. Daamisid köökide, kelle nimed on sissi, infioro, infioro. No ma ei taha midagi muud, paas öeldi, aga mõtelge, isad võiksid olla. No seal on näha, et nad on oma näod kõik valgeks võõbatud huuled tulipunaseks maalinud. Muidugi naisterahvad. Sami soni saatel sani soni seal üks niisugune keelpill keeltega pill, niukene, midagi kitarri moodi, aga väga pikk kael ja lühike kere liistule. Helega Adab ennast ja ise laulab asjadesse laulan võrdlemisi nukkelisest näoilme, seda reedab. Nad oskasid ilusti deklameerida. Nad oskasid ka rääkida toredaid jutte. Ühesõnaga avaldada muljet jõukatele mees külalistele nüüd koos võis kaunistada. Ja tuleb välja nende annetise geisha ametit ei alustatud üldse. Ja sageli pärast teatud ajavahemikku olles töötanud keisrinna, nad abiellusid väga suursuguste meestega. Ja aga meie seesamane, keda me vaatame seda auharu tema läheb koju jõudes veel oma oma sponsori juurde nii-öelda. Ta läheb fina lõunastada, seal beibaks, seal süüa. Ja tema siis peremees sponsoriseerivad ana puusa šanseesis nõuab pärast einet ehiseks esiteks paar prantsuse auharu peota käibki haru Seesam auh aru, elulugu on mul siin ka kirja pandud, see on ka kunstnik ise ära märkinud, et seesama uharu samm toodi Yoshi vaarasse siis, kui ta oli alles seitsmeaastane. Ta isa oli siis surnud. Seal oli teda õpetanud vana geiša kelle heaks ov haru töötab, kuni saab õpperaha, et kõik tagasi maksta tarbinud juba tantsima, mängima Sami seeni. Ja kodukannet, ta oskab serveerida, teed, teha äikebanat, oskab tikkida ja luuletada. Joshi varas on, ta on ka teatrid olemas ja me näeme pilti kapuki, teater, näidendid, vanad noodiraamat, niinimetatud no draamat esitatakse vanaduses maskides, ajalooliselt maskid väga üle 1000 aasta vana kunst. Näeme tihka ohvitsere, kes teatris armastavad külastada ja Jäne Marian Jeti diaatrit millele kirjutavad paljud nimekad autorid. Ja lõpuks vaatame pilti, Soguuni maja sugun. See oli Jaapani tolleaegne peaministri tegelik riigi valitseja Mikado, kes oli küll noh, keiser tegelik nimeline riigipea ei olnud üldse võim võimul võimul Ta oli kõrvale tõrjutud, vaikses tegelikult kogu on. Ja alles 19. sajandi keskpaiguses joguuni võib laguneb, aga praegu on seesugune täiesti täiesti kehtiv. Ja me vaatame Soguuni maja nüüd seal mis oli seal väga tähtis. Keskus jääb asjadesse. Soguuni maja erineb tavalistest kestes rikaste inimeste majadest vaid sellega et see puidumaterjali, millest on postid püstitatud postid või on see nädal Peaksime tulema tagasi, ma usun, et tulen tagasi Jaapanisse, siis suline sinna. Kuidas Jaapanis toimus bäkki, väga tugev pööre jaapani elus-olus. Ja tööle sellepärast, et Ameerika Ühendriikide Et lihtsalt nõuti neuti jaapanlaste käest seda, et Pehkama säramad lahti. Me tahame tulla teiega kauplema ja kaubeldi, kaubeldi teiega meiega ja see oli siis aastal 1867, kui toimub see pööre, seda nimetatakse meisi. Ja muidu hiidlased jaapani keisrit sisse ajas Šogooni minema ja sellest ajast saadik oli leping tehtud Euroopa ja Ameerika Ühendriikide kaupmeestega ja esindajatega seal. Ja Jaapan muutus siis eurooplastele avatud maaks. Nii, seekord siis ma rääkisin teile selles, mida pakkus mulle Pariisis ülev jaapani siidimaalide ja graviilise kogu mille omanik, omanikuks šanet, ostigi. Ostjeer, see on päris tore album juhtistajatele palju, kui te tahate seda piinlikultuurida jälgida. Muide seesama aeg, ma, mis ma praegu rääkisin, see oli siis ühesõnaga 18. sajandi teine pool. Selle samal ajal toimusid ka suured merereisid avastusi, reisid. Ja mul on tore materjal ka selle kohta, kuidas kuulus kapten Cook. Kirjapilt on see Oogaa kapten Cook, kuidas ema? Oma merereisi sooritas ja mida te sealt talletas, nii et mul olemas tore suur album selleks ja ma kavatsen sellest vile järgmine kord rääkida. Järgmine kord olime siis kool koos kuulsega apter Kukiga ja oleme Vaikse ookeani saarestikus põhiliselt seekord, aga head jälle kuulamist teile.