Palveränduri. Palverännak ei ole tavaline retk, väljasõit või piknik, sõnaskeesi vorm, vaimne otsing ja füüsiline pingutus, tahe ja valmisolek end ületada. Ning kuigi igal palverännu siht on niisama tähtis ka teelolek sihtpunkt, kulgemine ja rändur. Neist kolmest koosnebki palveränd. Mina olen Martti Kalda, helipuldis on Maristamba ja see on palveränduri päevaraamat. Palveränduri päevaraamat. Tänase palveränduri saatekülaliseks on Mailis Toivar kundalini jooga õpetaja. Jaga massaažiõpetaja ja räägime joogalaagritest. Räägime üldse, mis on jooga ja mis on kundalini jooga. Kuidas te ise jõudsite selle jooga juurde? Jooga praktiseerimise eest ma mõtlesin, enne, kui ma teda praktiseerima hakkasin, juba mõnda aega. Aga minu jaoks ta esialgu tundus sellise ligipääsu Matu ja pühana ja kuidagi sihukese salajase tegevusena, et ja, ja ma ei, kohe algusest peale ei leidnud õiget õpetajat ka, kelle juurde minna, aga kogemata kombel mind sõbranna kutsus süste suvelaagrisse. See toimus Marika Blosseldi juures Polli talus. See nädalalõpu suvelaager, kus siis sai praktiseerida joogat, sai tervislikult toituda, sai mediteerida, sai lihtsalt omaette olla, kui ei tahtnud joogat praktiseerida. Aga see oli jah, minu esimene kogemus ja ma arvan, et see oli ka selline algus minu joogapraktiku teekonnale. Aga räägime siis kuulajatele ka lahti. Kas jooga on siis selline müstiline asi, nagu ta teile tundus, nüüd, kui te olete selle asja sisse läinud, nüüd kui te ise tegelete jooga õpetamisega praktiseerimisega? Kuidas teile nüüd tundub, mis jooga on? Enda seisukoht on küll oluliselt jah muutunud, sellepärast et ma arvasin, et ta on rohkem sihuke mediteeriv ja rohkem selline võib-olla nii-öelda siis vaimsetesse kõrgustesse pürgiv. Aga jooga iseenesest tähendab ju nii hinge, meele kui ka siis keha omavahelist tasakaalustamist. Ja, ja siinkohal siis nüüd erinevad sellised praktilised harjutused, meditatiivsed, harjutused, loitsemised, need kõik aitavadki siis äratada üles oma tõeline olemas. Et jõuda arusaamisele ja selgusele iseendas, kes me tegelikult oleme ja mida me endast kujutame või kuhu me tahame liikuda. Minu arvates see justkui tuletab sulle meelde, kes sa tegelikult oled, mul on tunne, et me unustame ennast ära. Me kaotame oma tegeliku mina teadmise mis on meil võib-olla lapsepõlves olemas, aga erinevatest nii-öelda lastetu situatsioonidest olukordadest see, kuidas meid kasvatatakse, et see paneb meid unustama seda tegelikult, kes me ise oleme või kes me tegelikult tahame olla mind, miks me siin oleme? Ma usun ka sellesse, et igal inimesel on olemas hing. Sellel hingel on oma kindel eesmärk, miks hing taaskehastub siia inimese kaudu siis siiamaale, jooga aitabki, leida üles selle kontakti iseendaga, oma hingega ja avastada siis jõuda arusaamisele selles, et miks, milliseid ülesandeid me oleme siia tulnud täitma. Ja ma arvan, et see on ka seotud karmaga. Ehk karma on ju tegu ja karma seadus ütleb seda, et igal teol on tagajärg, et vahet ei ole, kas tegu on toimunud siis mõttes teos või sõnas, et annab alati endast mingisugust tagajärge, millele järgneb jälle uus tegu ja, ja uus tagajärg. Ja kaasme teadvustame nüüd endale seda karmalisust ja püüame sellest karmalisest elust vabaneda või sellest taaskehastumistsüklist vabaneda. See sõltubki sellest, et kuidas me siis kõiki neid teadmisi, mida me oleme omandanud, siis tegelikult oma igapäevases elus kasutame. Meil on ka Eestis neid joogaõpetaja ja päris päris palju. Kuidas sellise õpetaja leidmine peaks toimuma teavates. Ma usun, et kindlasti inimesed, kes mõtlevad tänasel päeval, et kuidas leida õpetajad peaksid võtma kätte sel julguse ja, ja proovima Käia erinevate joogaõpetajate tundides ja kindlasti proovima erinevaid joogaliike. Sellepärast et igal joogaliigil on oma iseärasus või oma selline spetsiifika. Et kun räägime Kundalini joogast Sis, Kundalini jooga on pigem selline dünaamiline ta ei keskendu nii oluliselt perfektsetele kehaasendite esitamisele või asendite säilitamisele vaid nende harjutuste sooritamise käigus, siis praktiseerija ise jõuab siis selle harjutuse perfektsuseni ja pigem on eesmärk ikkagi äratada endas üles jusse energeetiline osa äratada see ürgne nii-öelda energia, mis meie sees on olemas, mis eksisteerib igas ühes meis ja ilma milleta eksisteerida ei saa. Son kundalini. Kundalini jooga, see vorm, millega teie tegelete, mida te õpetate on siis lahutamatult seotud. Selle Kundalini jooga rajaja, asutaja Harbadion siin Kalsaga. Kas te võite öelda, et tema näol olete leidnud õige õpetaja? Minul kahjuks ei ole õnnestunud kohtuda Yogi patsiendiga, nii nagu teda lühendatult siis nimetatakse küll, aga mul on olnud hea võimalus kohtuda tema abikaasaga. Ja see juhtus esimeses joogalaagris, õigemini joogafestivalis festivalil Prantsusmaal. Ja kui temaga kokku saime, siis ta küsis meie käest, et noh, kuidas teil seal Eestis läheb. Kuidas teil kundalini jooga oga areneb Eestis ja siis me kurtsime, et näed, meil ei ole õpetajat, meil ei ole, meil ei ole midagi, meil ei ole raamatuid, meil ei ole muusikat, kuidas praktiseerida, ja selle peale ta ütleski niimoodi, et et näete, siin joogafestivalil on olemas õpetaja, siin joogafestivalil olemas kümneid kümneid kogenud jooga praktikuid ja kümneid õpetajaid, et käige õpetajate joogatundides ja te leiate endale õpetaja, kelle juures õppima hakata. Ehk et tegemist on justkui sellise äratundmisega õpetaja näol, kellel on sinu jaoks just see õige sõnum. On see õige janu Nende teadmiste järgi, mida tema siis edasi annab? Sest ma usun, et igal õpetajal on olemas oma eripära. Ja vaatamata sellele, et me anname edasi ikkagi kundalini joogat, nii nagu on õpetanud seda joogi patsial siis siiski olemas igal õpetajal oma nägu ja toob sinna joogatundi kaasa alati oma kogemuse ja omad teadmised ja oma tõlgenduse selles teatud mõttes. Seega ma küll ei saa öelda, et jõgi, patsion oleks olnud minu isiklik õpetaja aga tal oli väga palju jüngreid, väga palju. Järeltulevaid õpetajad, kes praegult praktiseerivad ja kardasin, Kalsa on üks nendest õpetajatest, kelle juures mina joogaõpetajaks õppisin ja olen ka siin Eestis siis tema kaasabil aidanud korraldada erinevaid jooga, workshop ja joogalaagreid. Nii et ma usun, et et pigem see õpetaja leidmine tuleneb äratundmisest. Et see on see õpetaja, kellel on minule anda see sõnum, mida me tegelikult vaja on või või mida minu hing vajab. Nii et ma usun, et kõik, ka inimesed, kes on mõelnud jooga praktiseerimise peale, võiksid olla kannatlikud, aga samas järjepidevad ja käia erinevate õpetajate juures seni, kuni nad tunnevad ära, et vot see vot see on see õpetaja, vot see on see joogaliik, mis sobib minule, mida minu keha vajab, mida minu hing vajab. Joogagurusid on, on maailmas tõenäoliselt lugematul arvul, aga räägime siis natukene joogi Johnist et tegu on sitsi perekonnast, Indiast pärit härrasmehega, kes nüüdseks kahjuks on meie hulgast juba juba lahkunud ja 60.-te aastate lõpul kolis ta siis elama Kanadasse ja hiljem Ameerika ühendriikidesse, kus siis asutas oma organisatsiooni mis tegeleb siis kundalini, jooga edendamisega ja organisatsioonil kolm hoo on 300 keskust 35-l erineval maal. Ja võib-olla mille poolest noh, väljaspool joogat organisatsioon populaarseks või nii-öelda oluliseks on osutunud, on siis selline erinevate religioonide vaheline koostöö, Seneli näiteid, et ta on näiteks koostööd teinud Ameerika indiaanlastega ja kõikide erinevate Ameerikas tegutsevate usuorganisatsioonidega oluline on töö ka maailma rahu heaks ja hingelähedased on olnud ka naiste õigused üle üle kogu maailma. Et need on siis nii-öelda noh, võib-olla sellised otsese jooga praktikavälised asjad, mis sellega kaasnevad. Aga siit ka küsimus, kuivõrd selle organisatsiooni asutaja ja see, see põhiguru on olnud tsikk kui palju see tema sitsi religioon on seda joogat, mida ta õpetas ja, ja mida teile on õpetatud ja mida te ise edasi õpetate mõjutanud? Üsna palju, jaa, jaa, mingil hetkel ma isegi kaalu sinna ka ise selle religiooniga ühinemist, aga ma arvan, et kestis mingi kahe või kolme aasta jooksul selline mõtisklemine selle üle, et kas ma tahaksin sinna religiooni kuuluda. Aga jõgi on ise öelnud seda, et me vajame, me valime ruumi. Me olime aja ja me valime selle keskkonna, selle laiuskraadi ja pikkuskraadi maakeral, kuhu me sünnime. Ja igal meist on kindel ülesanne või ülesanded, millega me siia taaskehastuma. Seega ma usun, et me võime ju ajutiselt liikuda ühest kohast teise, minna Ostromisse mõneks ajaks teenima, tegema söövat, minna rännakule ja, ja püüda ennast leida, unustada ära iseennast ja, ja nii-öelda sukelduda siis nii-öelda hingerännakule ja enese äratundmisele. Aga ühel hetkel me tuleme ikka tagasi sellesse keskkonda, kus on tegelikult meie koht. Ja ma usun ka, et Jokipatsion kui ta kundalini joogast üleüldse rääkis, siis üks selliseid olulisi sõnumeid, mis temal oli, oli ka see, et kundalini jooga ei ole mõeldud nendele inimestele, kes kaaluvad nüüd kasvõi selle Sikki religiooniga ühinemist. Et ta on pigem selline koduperenaise jooga, mis aitab selles hullumeelses maailmas, mis tänasel päeval meie ümber toimub. Enesekehtestamine tehnika, astu kõik need meeletud muutused, mis, mis meie maailmas toimuvad, need sõjad ja rahulolematus ja ja ka arusaamatus selles, et miks me siin oleme või mida me teeme või kuidas, kuidas me selles hirmsas raha tagaajamise maailmas siis tegelikult ellu jääme. Et kundalini jooga eesmärk tema sõnul oli eel eelkõige just oma intuitsiooni tugevdamine, selle neutraalse meeleseisundi säilitamine närvisüsteemi ja immuunsüsteemi tugevdamine. Ja ka see, et, et me märkaksime igas inimeses pigem tema seda algset hingelist olemust mitte kõiki neid mustreid, mis temaga kaasa on tulnud selle elu jooksul või eelmiste elude jooksul. Et me püüaksime näha ikkagi seda süütut ja puhast hinge, selle inimese keha ja selle tema käitumise taga. Ja ehk et loeksime justkui ridade vahelt, nii et ka see kolm h organisatsioon, mis tegelikult tõlkes tähendab Howli häppi, Healthy. Et me olemegi nii-öelda nii pühad kui õnnelikud, kui ka siis terved. Et see kõik peaks toimuma nii hingeliselt kui ka siis füüsilisel tasandil. Et te olete ise joogaõpetaja, te olete ise käinud ka mitmetes joogalaagrites juba siin, mainisite Prantsusmaal. Joogalaagrites, räägime natukene nendest nendest joogala laagritest, kuivõrd meie saade on, on palverännakutest erinevat sorti palverännakutest. Missugused inimesed on need, kes, kes lähevad ühte või teise joogalaagrisse või või Aashramisse? See on väga huvitav küsimus. Sellepärast et joogalaagreid on väga erinevaid, on joogalaagreid, mis on suunatud just nendele inimestele, kellel puudub varasem kogemus või kokkupuude joogaga. Ja tavaliselt sellistesse joogasse laagritesse satuvad eelkõige need inimesed, kellel on lihtsalt olemas uudishimu ja soov kogeda teada saada, mida jooga endast kujutab. Olemas ka selliseid joogalaagreid, kui ma eelnevalt mainisin Prantsusmaal igal aastal toimuvat Euroopas Kundalini joogafestivali, kuhu koguneb tsirka 1000 1500 mõelda küll jooga praktikud, sellepärast et ka sinna on oodatud ka kõik need inimesed, kellel võib-olla puudub varasem kogemus joogast. Aga eelkõige kogunevad sinna inimesed, kes juba kuuluvad kundalini, jooga kogukonda ja kes juba praktiseerivad, kellel on olemas ka reeglina juba õpetaja. Nad juba on võib-olla läbinud mingeid joogainstruktori või joogatreenerikoolitusi. Aga Ta ütles, et nüüd Prantsusmaal toimuma joogafestivali eesmärk on eelkõige tutvustada erinevaid kundalini jooga aspekte tuua need inimestele kättesaadavaks, arusaadavaks ja mõistetavaks. Ja selle kaheksapäevase festivali. Üks selline kõige olulisemaid sündmusi on ka siis kolmepäevane valge tantra mediteerimine, meditatsioon ja, ja see on selline väga huvitav kogemus, mille kohta siis Yogi paid seal on öelnud, et valge tantra aitab meil puhastuda hingeliselt nii seitse põlvkonda enne meid kui ka seitse põlvkonda peale meid, ehk et ta nii-öelda siis tasakaalustab ja puhastab meie energeetikat siis juba nii-öelda rohujuure tasandil. Ma olen osalenud viiel erineval Euroopa festivalil erinevatel aastatel. Ja igakordse kogemus on võimsam ja tugevamini intensiivsemalt tajutav. Kolmel esimesel aastal ma tegin kaasa ka, tegi nagu läheb valgeks tantra meditatsiooni täielikult kaasa kahel viimasel aastal, mul oli hea võimalus ka monitorina seal tegutseda, ehk et ma ise ei olnud selles meditatsioonis küll, aga ma olin seal nii-öelda siis abiliseks, kes siis monitorist siis neid inimesi vajadusel vahetas, välja täitis ja need nii tühjaks jäänud kohad meditatsiooni ajal. Ja siis ma esimest korda tajusin ka, kui võimas on see energeetika, mis siis tekitatakse. Selle meditatsiooni käigus. On olemas ka võimalus minna Asvamisse ja ma arvan, et see on pigem vennas, paneksin rolli, et millises eluhetkes ma oleksin valmis Astramisse minema, siis pigem juba siis kui ma juba tean, mida ma tahan. Mis on selle Astramisse mineku eesmärk? Tavaliselt Assomisse minnakse selleks, et olla iseendaga. Samas sa oled koos selle kogukonnaga selles keskkonnas kus asson parasjagu asub, sa teenid inimesi, seal isetu teenimine, see on karma jooga seeva, kuidas me seda siis nimetame? Ja sa oled olemas nende inimeste jaoks, kes seal Asvamis elavad ja sa samal ajal toimetad iseendaga ja, ja püüadki siis kristlik kaardistada või, või, või siis positsioneerida ennast siis selles uues keskkonnas. Aga eelkõige tahan just isiklike kogemuste saamise teekond, pigem on olemas ka ju võimalusel minna palverännakule. Kundalini joogas on võimalik palverännakule minna erinevatesse kohtadesse, tavaliselt sinna minnakse siis õpetaja juhendamisel õpetaja reeglina planeerib siis selle teekonna ja ka eesmärgi ja kogu selle sisulise poole. Et 2008. aastal, kui ma käisin Indias koos oma õpetaja kartasingiga siis meie eesmärk tookord oli läbi käia kõik need pühad kohad, mis on seotud kundalini jooga juurtega kus kunagi on viibinud Jokibatsion, kus ta on jätnud oma jälje Indiasse. Kuigi ta on Indiast pärit ja, ja ühtlasi ka siis kuna Dancing on ka tegelikult sic, siis ka käia läbine džikismiga seotud pühad paigad ja nendes erinevates pühadest paikadest, siis praktiseerida joogat, praktiseerida neid meditatsioone ja justkui uputada Ennast siis kõigesse sellesse nii-öelda sellesse vaimsusesse ja ja kaduda hetkeks siis kogu sellesse keskkonda. Minu jaoks oli see väga huvitav kogemus ja ma usun, et kui ma oleksin olnud võib-olla esimest aastat praktiseerija ja osalenud sellel palverännakul, siis oleksin kindlasti saanud teistsuguse kogemuse vastupidiselt siis juba kogenud jooga praktiku lähed, et ehk et tootlikkus on ju jooga praktiseerimise käigus ka siis muutuv. Ja mida teadlikumad me oleme, seda, seda teadlikumalt ja justkui kaardistame sisendid ja, ja ka märkame siis ennast, kui, kui hinge ja ka võib-olla oskame siis saada sealt rännakult siis teistsuguseid kogemusi. Et ma usun, et palverännaku jaoks peaks olema selline teatud hingeline valmidus ja kindlasti ka mingisugune inspiratsioon juba eelnevalt, et mida me läheme sealsest saama? Aga räägime nendest kohtadest, kus te, kus te käisite, et milline teile jättis võib-olla kõige sellise maa suurema ja uhkema mulje. Enne 10 hambritseri läksime või jõudsime siis me läbisime mitmed pühad paigad. Ja kuna hambritsaaraniusikide püha tempel, siis ka meie tegevus oli seotud ikkagi nende Escikismi ja city traditsioonidega ja ka tegevustega. Ja kuigi me igal hommikul varakult ikkagi üsna vara kella kolme-nelja paiku alustasime oma joogapraktikaga juba ehk et siis me nimetame seda hommikust joogapraktikat, Zahkna mis on just hinge suusatamise jaoks vajalik, selleks, et tegeleda iseendaga, oma hingega, leida üles tasakaal ja ja äratada oma füüsiline keha ja vaimne keha üles siis kindlasti ja peale seda hommikust praktikat meie teekonnal, siis me viibisime võib-olla üks-kaks päeva ühes ühes kindlas kohas aga üks kõige tähelepanuväärsemaid kohti, mis mul meelde nagu jää, tänud ja, ja ei jätnud väga sügava jälje, on siis Kovinud val sahhib tempel, mis on siis üsna lähedal ambritsai läve, millest ka siis siiki traditsioon räägib seda, et Cowindval sahhibism seal kurt varas ehk et siis Psikide pühamus on siis selline meditatsioonikoht, kus on võimalik siis läbi viia 80 neljaastmeline meditatsioon ja see kujutab endast siis Chapsi palve retsiteerimist, mis on siis pärit Siriku Rograntsa Hiibi raamatust japsi palve, 47. Almiline. Tema retsiteerimiseks läheb aega umbes 15 20 minutit, see sõltub sellest, kui kas sa oled selles retsiteerimises. Ja meditatsioon näebki siis välja niimoodi, et sa näiteks lähed sinna esimese astme peale trepiastme peale retsiteerid selle japsi palve ja siis sa kastad ennast kolm korda rätte. Konkreetselt meditatsiooni koht, nagu ma ütlesin, asub siis Cowindvalsa Hiibis selles kurdvaras ja seal on tehtud selline spetsiaalne selline. Kui te kujutate ette näiteks metroojaama, kus kaatriga minnakse alla maa alla selleks et minna selle metroo peale siis see trepp oli samamoodi sellisesse nagu käiku ehitatud ja, ja seal käigu lõpus oli siis kaev ja, ja nüüd see käik oli poolitatud siis kangaga ja kangast vasakul pool, siis kõndisid mehed ja paremal pool siis kõndisid naised ja naised mehi ei näinud küll aga nad kuulsid, jaa, oli võimalik seal seda meditatsiooni siis teha, aga samal ajal ja kuna tegemist oli pühakaevuga seal käigu lõpus, et siis samal ajal siis pidevalt inimesed voorisid edasi-tagasi, kohalikud inimesed, nad käisid sealt alt kaevust siis püha vett toomas ja loitsisid seal oma mantraid. Ja meie siis samal ajal tegime siis oma meditatsiooni seal ja selline moonutus, poorne mantra, loitsimine, Chapsi retsiteerimine, inimeste jutuvada, samal ajal see v sulin ja kujutate ette 84 astet, 84 trepiastet, iga trepiastme peal, sa loed japsi palve siis sa lähed alla, kaevukassad ennast kolm korda üle pea vette, siis sa lähed tagasi järgmise trepiastme peale sarja tsiteerid uuesti selle Chapsi palve, siis sa lähed uuesti alla. Minust võttis see aega 25 ja pool tundi ja ma käisin ainult korra käisin seal ja tualetis ja, ja keha kinnitamas ja see on väga huvitav protsess, kus sa tegelikult kaotad enda täielikult sellesse protsessi ära. Sa lähed niivõrd sügavalt sinna sisse sellesse protsessi, et ühel hetkel enam ei mõtle seda, et kas vesi on külm või, või see tuul puhub ja kas ma olen ära külmunud või kas need inimesed kõnnivad seal edasi-tagasi mööda sinust. Nii et sa oled selles protsessis nii sügaval sees, et sa lihtsalt teed seda ja selline sügavale protsesse minek, tegelikult tähendab meie teadvus aga oluliselt. Ja miks ma niimoodi ütlen, sellepärast et et ühel hetkel, selle meditatsiooni ajal ma arvan, et ma olin seal üleval kolmandikul trepiastmete peal juba kui Chapsi palvet retsiteerides kõndisid minust mööda ühed kohalikud Ziggy naised, kes siis rääkisid sellest, kuidas pesumasin on katki läinud ja oleks vaja remonti viia. Ja siis ühel hetkel mõtlesin, et mismoodi, et kuidas on see võimalik, et ma ei oska neid kohalikke keeli ega ega tea üldse, kuidas ma aru saan, millest nad räägivad ja siis ma vaatasin ringi, mõtlesin, et ei ole ju eestlased. Et ja sellel hetkel tajusin, et minu meeleseisund oli muutunud niivõrd oluliselt, et, et oluline ei olnud enam see, mis keeles inimesed rääkisid, vaid sa lihtsalt mõistad, sa saad aru kõigest. Ehk et su meel on avardunud, tead tasandile, et et polegi tarvis seda keelte paabel it, vaid kõik on sinu jaoks mõistetav ja arusaadav. Muidugi samal hetkel ka seesama taju kohe kadus ka, nii, kui ma teadvustasin endale seda ja, ja sellist meditatsiooni siis tehakse eelkõige just selleks, et puhastuda hingeliselt enne pühasse templisse enne kuldsesse templisse minek. Et tegelikult peaksid kõik Ziggy mehed ja naised enne, kui nad sinna ambritseri lähevad tegema läbisele, meditatsiooni ja hästi üllatav oli see, kui me lõpuks pühasse templisse jõudsime ja ja meie pole inimesed, aga väga paljud pöördusid kohalikud meie poole pealt, kus te olete ja miks te siin olete ja mis te teete ja kust te tulete, kust eelnevalt olete läbi käinud, siis üksik naine hakkas nutma, kui ta kuulis, mida me olime just ära teinud ja siis ta ütles, et ta on unistanud sellest terve elu, tegemist oli üle üle kesk ja prouaga. Ja ta ütles, et see on tõeline vaprus ja, ja tõeline selline pühendumine. Et ta ime ütleb inimesi, kes suudavad sellise teekonna ette võtta. Ehk et ma usun, et kui me räägime ükskõik millisest usundist või, või religioonist, siis ka nendes religioonides inimesed, kes viibivad nendest pühadest templites. Siiski ei saa välja lülituda igapäevasest elust ja toimetustest ja valivad oma tee ja oma viisi, kuidas nad siis oma usku enda jaoks kaardistavad. Minu jaoks see meditatsioon ja kogu see palverännak ka avas teatud mõttes uue dimensiooni mitte selles osas, et et kas nüüd Sikiks hakata ja ollagi kogu ihu ja hingega nüüd sic ja jääda sellesse usundis vaid pigem just selles, et kuidas, millised on minu piirid või millised on minu vajadused. Kas ma tahan, kas ma tahan olla ihu ja hingega sikk või võima, pigem tulen tagasi oma perekonna juurde ja aitan neid inimesi oma teadmiste ja oma säraga, mis mul olemas on. Ja aitan oma inimestel oma ühiskonnas ja oma riigis neid inimesi, kes peaksid minu poole pöörduma või abi küsima. No õnneks ei ole ju sygism selline range religioon, mille, mille puhul saab öelda, et sa oled kas sees või väljas. Et teatavasti kisma on ju selline, kus, kus esimene õpetaja kulunevak rääkis juba sellest, et ei ole olemas budist, ei olemas hindut, ei ole olemas moslemit kristlast, vaid vaid kõik me oleme nii-öelda jumala õpilased. Et tsiki tähendabki õpilast. Nii et ei pea otseselt sellist sellist valikut tegema. Aga räägime veel natukene nendest jooga laagritest, et ma ei, ma ei mõtle päris sellist joogafestivali, kus sissepääs on kõigile, vaid sellist, nii-öelda tõelist jooga aatomit. Kui on kuulajate seas inimesi, kes näiteks tegelevad joogaga ja mõtlevad, kas minna sellisesse Asheumisse või mitte minna, olgu siis, kas me räägime siis euro pass või idas, te kindlasti väga hästi teate, mis toimub sellises aatriumis, mis on selline tüüpiline päevaplaan ja mida, mida see inimesel, et nõuab sinna minek, kirjeldage natukene sõdaga. Mina eelkõige vast oskaksin kirjeldada kundalini jooga praktikute kogemuse läbi ja Kundalini jooga praktikuna, ehk et ma olen käinud nendes Astramites, kus praktiseeritakse kundalini joogat. Eks Assam on ju tegelikult avatud joogakogukonna liikmetele ja sinna oodatakse eelkõige neid inimesi, kes on valmis isatuks teenimiseks ja kes samaaegselt soovivad ka praktiseerida joogat. Ja ma usun, et eelkõige valides Astramit peaks ennast kurssi viima sellega, et mis selles Astramis toimub. Tavaliselt Astram on ikkagi selline maa talupidamise keskkond, kus toimuvad iga päev, päevased tegevused, toimub igapäevaselt toimetuste tegemine, tihtipeale Assamites toimuvad ka erinevad joogalaagrid workshop id ja me saame ju valida aja ja selle perioodi, millal me sinna läheme. Ja, ja tihtipeale pinnasvamisse minnes saame endale ülesanded, et mida me siis konkreetselt teeme. Et kas me seal aitame siis talupidamise sõime, aitame nende workshop-ide korraldamisest sõltuvalt sellest, mida meil astronoomile pakkuda on. Ja nende igapäeva toimetuste kõrval on meil võimalik siis osaleda nendes workshop ides, nii palju kui meil jääb siis vaba aega üle ja, ja saame praktikatel osaleda kindlasti, mis on kogu asfami kogukonnale avatud ja saame siis mis iganes seal siis tarvis teha. Vot see sõltub eelkõige eesmärgist, mis eesmärgil me läheme, kas me läheme sinna retriidile ehk et siis tervendama ennast ja puhastuma. Kui me läheme siis sinna kui isetu teenimist tegema. Ja me tahame teha, et millist aspekti iseendas. Me soovime avardada, võib-olla valida selle järgi. Ja kui nüüd vaadata joogalaagrid, siis need joogalaagrid on ju samamoodi erinevatel teemadel korraldatud ja korraldatakse, on naistelaagreid, on meestelaagreid, on niinimetatud segalaagreid, kus on siis konkreetne temaatika ja on lihtsalt tavalisi jooga nädalavahetusi, kus lihtsalt praktiseeritakse joogat, on üks õpetaja või on kaks õpetajat, kes siis viivad neid joogatunde joogapraktikaid seal läbi meditatsiooni läbi. On olemas niinimetatud koolitusi, mis ongi justkui ka joogalaagrid, samal ajal ehk et meie rollid võivad olla erinevad. Selle joogalaagri eesmärk võib olla erinev. Ma usun, et kui me valime joogalaagrit, kuhu minna, siis eelkõige sellest võiks alustada endale selgeks teha, et mida me tahame, mida me vajame ja millist keskkonda soovime. Selle ilusa mõttega täna ka lõpetame. Saatekülaliseks oli täna mailis Aivar. Mina olen Martti Kalda ja helipuldis oli maris, tõmba, see oli palveränduri päevaraamat. Aitäh.